Постанова
від 22.03.2017 по справі 805/921/17-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 березня 2017 р. Справа №805/921/17

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

час прийняття постанови: 14:15 14 14

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Аляб'єва І.Г., при секретарі судового засідання Филиппенко М.С.,

за участі представників:

позивача ОСОБА_1;

відповідача ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Хендлінг Індастріал Технолоджи» до Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про зобов'язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в :

У січні 2017 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Хендлінг Індастріал Технолоджи» (далі - Товариство) до Маріупольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (далі - Інспекція) у якому, з врахуванням уточнень позовних вимог, просили зобов'язати Інспекцію зарахувати надміру сплачені та примусово стягнуті, у тому числі на підставі вимоги про сплату боргу (недоїмки) від 02 липня 2016 року № Ю-3254-25 та рішення Інспекції про застосування штрафу та нарахування пені від 26 січня 2016 року № НОМЕР_1, грошові кошти у розмірі 6 286,83 гривень в рахунок майбутніх платежів з єдиного соціального внеску.

В обґрунтування позовних вимог Товариство посилається на приписи Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VІ «Про збір та обік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» та вказує, що відповідно до пункту 9-3 зазначеного закону позивач звільнений від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану. Штрафні санкції, згідно з вказаним законом також не застосовуються.

Посилаючись на пункт 13 статті 9 зазначеного закону вважають, що суми помилково сплаченого єдиного внеску зараховуються в рахунок майбутніх платежів. Просили задовольнити позов.

Відповідач проти позовних вимог заперечує, вважає доводи позивача необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Наполягає на тому, що на позивача покладений обов'язок своєчасно та в повному обсязі сплачувати суми податків, зборів та обов'язкових платежів. Зазначає, що вимога про сплату боргу (недоїмки) від 02 липня 2016 року № Ю-3254-25 та рішення Інспекції про застосування штрафу та нарахування пені від 26 січня 2016 року № НОМЕР_1 позивачем не оскаржені, суми боргу стягнуті з позивача, а тому відсутні підстави для зарахування суми помилково сплаченого єдиного внеску в рахунок майбутніх платежів. Просить відмовити у задоволенні адміністративного позову.

Представник позивача до судового засідання прибув, надав суду пояснення, аналогічні змісту адміністративного позову.

Представник відповідача до судового засідання з'явився, надав пояснення аналогічні тим, що викладені у запереченнях.

Дослідивши та оцінивши надані докази за своїм внутрішнім переконанням, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Хендлінг Індастріал Технолоджи» (код за ЄДРПОУ № 36062035, розташоване та здійснює діяльність за адресою: пров. Перекопський, буд. 3-в, м. Маріуполь, Донецька область) є юридичною особою, що підтверджено Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, реєстраційної інформації. Знаходиться на обліку у Маріупольській об'єднаній Державній податковій інспекції Головного управління Державної фіскальної служби України у Донецькій області, як платник єдиного внеску.

Судом встановлено, що 07 серпня 2015 року та 02 липня 2016 року Інспекцією прийняті вимоги про сплату боргу (недоїмки) № Ю-3254-25 зі сплати єдиного соціального внеску у розмірі 4 544,10 гривень та № Ю-3254-25 зі сплати єдиного соціального внеску у розмірі 3 023,62 гривень. 26 січня 2016 року Інспекцією винесено рішення про застосування штрафу та нарахування пені № НОМЕР_1 на суму 4 906,44 гривень.

Судом встановлено, що рішенням Головного управління ДФС у Донецькій області вимога Інспекції від 02 липня 2016 року № Ю-3254-25 скасована.

Судом, під час судового засідання з'ясовано, що сума заборгованості у розмірі 6 286,83 гривень стягнута з позивача. Зазначені вимоги та рішення Інспекції позивачем до суду не оскаржувалися.

Крім того, представник позивача під час судового засідання надала пояснення, що до суми, яку позивач просить зарахувати в рахунок майбутніх платежів входить сума виконавчого збору.

Предметом спору є питання щодо зарахування надмірно сплачені та примусово стягнуті, у тому числі на підставі вимоги про сплату боргу (недоїмки) від 02 липня 2016 року № Ю-3254-25 та рішення Інспекції про застосування штрафу та нарахування пені від 26 січня 2016 року № НОМЕР_1, грошових коштів у розмірі 6 286,83 гривень в рахунок майбутніх платежів з єдиного соціального внеску.

Розглянувши матеріали справи суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову. При цьому виходить з такого.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 1 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VІ «Про збір та обік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон № 2464) єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Пунктом 10 зазначеної норми Закону № 2464 визначено, що страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону зобов'язані сплачувати єдиний внесок.

Згідно з абзацом 1 пункту 1 частини першої статті 4 Закону № 2464 платниками єдиного внеску є роботодавці - підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Пунктом 4 частини другої статті 6 Закону № 2464 встановлено, що платник єдиного внеску зобов'язаний подавати звітність до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Пунктом 1 частини другої статті 6 Закону № 2464 на платника єдиного внеску покладений обов'язок своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Статтею 9 зазначеного вище Закону визначені порядок обчислення і сплати єдиного внеску, зокрема, сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для його зарахування.

Платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Пунктом 13 статті 9 Закону № 2464 встановлено, що суми помилково сплаченого єдиного внеску зараховуються в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску або повертаються платникам у порядку і строки, визначені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної політики, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Статтею 11 Закону № 2464 встановлений порядок розподілу страхових коштів за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Відповідно до частини другої вказаної статті із страховими коштами, акумульованими на рахунках органів доходів і зборів, здійснюються такі операції: повернення платникам єдиного внеску надміру або помилково сплачених сум; повернення безпідставно стягнених сум єдиного внеску (абзац другий частини третьої статті 26 цього Закону).

Наказом Міністерства фінансів України від 16 січня 2016 року від 16 січня 2016 року за № 6 затверджений Порядок зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів.

Пунктом 3 зазначеного Порядку встановлено, що надміру сплачені суми єдиного внеску - суми Коштів, які на певну дату зараховані на відповідний рахунок 3719 понад нараховані суми єдиного внеску на таку дату (крім сум авансових платежів, граничний строк сплати яких не настав, сплачених відповідно до абзацу другого частини восьмої статті 9 Закону);

помилково сплачені суми єдиного внеску - суми Коштів, які на певну дату зараховані на невідповідний рахунок 3719 та/або сплачені з рахунку неналежного Платника.

З аналізу вказаних норм вбачається, що законодавець не ототожнює поняття надміру та помилково сплачені суми соціального внеску.

Пунктом 4 Порядку встановлено, що у випадку надмірної сплати сум єдиного внеску на рахунок 3719 органом доходів і зборів здійснюється зарахування цих Коштів у рахунок майбутніх платежів за тим самим рахунком відповідно до встановленого розміру єдиного внеску та у порядку календарної черговості виникнення зобов'язань Платника з цього платежу.

Відповідно до пункту 5 Порядку повернення Коштів здійснюється у випадках:

1) надмірної або помилкової сплати сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій на відповідний рахунок 3719;

2) помилкової сплати сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій на невідповідний рахунок 3719;

3) помилкової сплати сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій на рахунок з обліку доходів бюджету;

4) помилкової сплати податкових зобов'язань з податків, зборів, штрафних (фінансових) санкцій та пені, передбачених Податковим кодексом України, на рахунок 3719.

Згідно з пунктом 6 Порядку повернення Коштів здійснюється на підставі заяви Платника про таке повернення (далі - Заява).

У випадках, передбачених підпунктами 1, 2 та 4 пункту 5 цього Порядку, Заява подається до органу доходів і зборів, на рахунок якого сплачено Кошти, за формою, визначеною у додатку 1 до цього Порядку.

У випадку, передбаченому підпунктом 3 пункту 5 цього Порядку, заява подається до органу доходів і зборів за місцем обліку помилково сплачених Коштів у довільній формі із зазначенням суми та напряму повернення.

У разі надходження Заяви про повернення Коштів, що надміру сплачені страхувальниками, які беруть добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування, Платник додає оригінал або завірену ним копію розрахункового документа (квитанцію, платіжне доручення тощо), що підтверджує сплату Коштів на рахунок 3719.

Судом, під час судового засідання досліджено картку особового рахунку позивача, з якої вбачається, що спірна сума виникла внаслідок зарахування Інспекцією поточних платежів позивача з єдиного соціального внеску у 2014-2016 роках на погашення минулої заборгованості переважно з штрафних санкцій.

Представник позивача під час судового засідання пояснила, що рішення про застосування штрафних санкцій Товариством не оскаржувалися.

Крім того, позивач не звертався до податкового органу із відповідними заявами про повернення або зарахування до майбутніх платежів надміру або помилково сплачених сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій.

На підставі викладеного суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову.

Керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в :

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Хендлінг Індастріал Технолоджи» про зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не буде подано.

У разі подання апеляційної скарги, постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили постановою за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Аляб'єв І.Г.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.03.2017
Оприлюднено03.04.2017
Номер документу65621167
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/921/17-а

Постанова від 22.03.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аляб'єв І.Г.

Ухвала від 01.03.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аляб'єв І.Г.

Ухвала від 02.02.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аляб'єв І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні