ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 вересня 2016 р. Справа № 804/4910/16 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Гончарової І.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Комунального підприємства "Міські автомобільні дороги" Нікопольської міської ради про стягнення заборгованості, -
ВСТАНОВИВ :
Нікопольська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Комунального підприємства Міські автомобільні дороги Нікопольської міської ради, в якому просить суд: стягнути кошти КП Міські автомобільні дороги Нікопольської міської ради (код ЄДРПОУ 32083072) з розрахункових рахунків підприємства, відкритих у банківських установах, до бюджету держави на суму податкового боргу в розмірі 143746,04 грн., а саме:
- по платежу податок на додану вартість, код платежу 14010100 в сумі 83041,60 грн. (в тому числі пеня 274,60 грн.);
- по платежу податок на прибуток, код платежу 11020201 в сумі 1291,90 грн.;
- по платежу плата за землю з юридичних осіб (м.Нікополь, код платежу 18010500) на суму 57002,49 грн. (в тому числі пеня 1536,71 грн.);
- по платежу плата за землю з юридичних осіб (Придніпровська с/р, код бюджетної класифікації НОМЕР_1) на суму 2410,05 грн. (в тому числі пеня 106,26 грн.).
В обґрунтування позову зазначено, що відповідач має податковий борг на загальну суму 143746,04 грн., який утворився внаслідок несплати узгодженого податкового зобов'язання, визначеного податковими деклараціями та нарахованою пенею у зв'язку з порушенням строків сплати грошових зобов'язань. Відповідачем сума податкового боргу у добровільному порядку не сплачена, у зв'язку із чим позивач змушений звернутись до суду.
Представник позивача в судове засідання не прибув, на адресу суду надав клопотання про здійснення розгляду справи без участі представника в порядку письмово провадження.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджено матеріалами справи. На адресу відповідача судом направлено повістку про виклик в судові засідання, проте конверт повернувся до суду з відміткою поштового відділення про повернення. Згідно до частини 11 статті 35 КАС України відповідач вважається належним чином повідомленим про дату, час та місце розгляду справи.
На підставі частини 4 статті 128 КАС України, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності представника відповідача.
Дослідивши письмові докази по справі та проаналізувавши чинне законодавство, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.
Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що Комунальне підприємство Міські автомобільні дороги Нікопольської міської ради (код ЄДРПОУ 32083072) зареєстровано 02.08.2002р. та з 09.08.2002р. перебуває на податковому обліку у - Нікопольській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.
20.02.2015 р. відповідачем подано до Нікопольської ОДПІ податкову декларацію з податку на додану вартість за січень 2015 року, якою задекларовано до сплати 6749 грн.
11.03.2015 р. відповідачем подано до Нікопольської ОДПІ податкову декларацію з податку на додану вартість за лютий 2015 року, якою задекларовано до сплати 6709 грн.
20.04.2015 р. відповідачем подано до Нікопольської ОДПІ податкову декларацію з податку на додану вартість за березень 2015 року, якою задекларовано до сплати 10483 грн.
20.05.2015 р. відповідачем подано до Нікопольської ОДПІ податкову декларацію з податку на додану вартість за квітень 2015 року, якою задекларовано до сплати 7363 грн.
22.06.2015 р. відповідачем подано до Нікопольської ОДПІ податкову декларацію з податку на додану вартість за травень 2015 року, якою задекларовано до сплати 7901 грн.
17.07.2015 р. відповідачем подано до Нікопольської ОДПІ податкову декларацію з податку на додану вартість за червень 2015 року, якою задекларовано до сплати 6948 грн.
19.08.2015 р. відповідачем подано до Нікопольської ОДПІ податкову декларацію з податку на додану вартість за липень 2015 року, якою задекларовано до сплати 7152 грн.
31.08.2015 р. відповідачем подано до Нікопольської ОДПІ уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за липень 2015 року, якою збільшено суму податку, що сплачується до бюджету на 8725 грн. та визначено суму штрафу у розмірі 262 грн.
19.09.2015 р. відповідачем подано до Нікопольської ОДПІ уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за липень 2015 року, якою збільшено суму податку, що сплачується до бюджету на 2160 грн. та визначено суму штрафу у розмірі 65 грн.
19.09.2015 р. відповідачем подано до Нікопольської ОДПІ податкову декларацію з податку на додану вартість за серпень 2015 року, якою задекларовано до сплати 8784 грн.
19.10.2015 р. відповідачем подано до Нікопольської ОДПІ податкову декларацію з податку на додану вартість за вересень 2015 року, якою задекларовано до сплати 6399 грн.
20.11.2015 р. відповідачем подано до Нікопольської ОДПІ податкову декларацію з податку на додану вартість за жовтень 2015 року, якою задекларовано до сплати 3067 грн.
10.03.2015 р. відповідачем подано до Нікопольської ОДПІ уточнюючу податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за 2014 рік, якою задекларовано до сплати 540 грн., та задекларовано суму нарахованого авансового внеску у зв'язку з виплатеою дивідендів, що має бути сплачена у звітному періоді - 752 грн.
13.02.2015 року КП Міські автомобільні дороги подано до податкового органу податкову декларацію з плати за землю за 2015 рік, якою задекларовано земельний податок у сумі 55001,35 грн., а саме: за землі площею 3645,00 кв.м. 11104,49 грн./рік, 4613,0 кв.м. 11756,35 грн./рік, 8700,0 кв.м. 28462,05 грн./рік, 1,0 кв.м. 2,96 грн./рік, 5000 кв.м. 3675,5 грн./рік, тобто січень-листопад по 4583,45 грн., грудень - 4583,40 грн.
19.11.2015 року КП Міські автомобільні дороги подано до податкового органу уточнюючу податкову декларацію з плати за землю за 2015 рік, якою збільшено суму зобов'язання у квітні на 245,21 грн., травні 205,69 грн., зменшено розмір зобов'язань за червень на 61,08 грн., липень - 61,08 грн., серпень - 61,08 грн., вересень - 61,08 грн. жовтень - 61,08 грн., листопад - 61.08 грн., грудень - 61,12 грн., визначено штраф у розмірі 13,53 грн. та пеню - 1,00 грн.
Також 24.02.2015 року КП Міські автомобільні дороги подано до податкового органу податкову декларацію з плати за землю за 2015 рік, якою задекларовано земельний податок у сумі 2303,79 грн. (січень-листопад по 191,98 грн., грудень - 192,01 грн.).
Задекларовані грошові зобов'язання КП Міські автомобільні дороги у встановлений термін не сплачені.
Також відповідно до ст.129 Податкового кодексу України відповідачу, у зв'язку з порушенням строків погашення узгодженого грошового зобов'язання, нарахована пеня у розмірі 1917,57 грн.
Отже загальна сума податкового боргу КП Міські автомобільні дороги складає 143746,04 грн., що підтверджено довідкою про наявність заборгованості станом на 25.07.2016 року.
Згідно з пунктом 36.1, пункту 36.2 статті 36 ПК України, податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.
У відповідності до п.54.1 ст.54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно п.57.1 ст.57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно підпункту 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України), плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Відповідно до статті 269 ПК України платниками податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) і землекористувачі.
Згідно пункту 285.1 статті 285 ПК України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.
У відповідності до п.286.2 ст.286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Згідно п.287.3 ст.287 ПК України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Відповідно до п.129.1 ст.129 ПК України нарахування пені розпочинається:
а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;
б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом
Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України, податковий борг - сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Відповідно до норм статті 59 ПК України позивачем сформовано податкову вимогу форми Ю № 143-15 від 24.10.2013 р. про обов'язок відповідача сплатити податковий борг з податку на додану вартість за узгодженим грошовим зобов'язанням у розмірі 77237,28 грн..
Доказів оскарження податкової вимоги форми Ю № 143-15 від 24.10.2013 року відповідачем не надано.
Згідно з пунктом 59.5 статті 59 ПК України, у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
Відповідно до пункту 60.6 статті 60 ПК України, якщо нарахована сума грошового зобов'язання або податкового боргу збільшується внаслідок їх адміністративного оскарження, раніше надіслане (вручене) податкове повідомлення-рішення або податкова вимога не відкликаються. На суму збільшення грошового зобов'язання надсилається окреме податкове повідомлення-рішення, а на суму збільшення податкового боргу окрема податкова вимога не надсилається (не вручається).
При досліджені матеріалів справи, судом встановлено, що на день розгляду справи судом, відповідачем податковий борг на загальну суму 143746,04 грн. - не сплачено.
Згідно з частиною 1 статті 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлений законом.
Відповідно до статті 16 ПК України, платники податків зобов'язані сплачувати належні суми податків у встановлені законом терміни.
Згідно з пунктом 95.1 статті 95 ПК України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно з пунктом 95.2 статті 95 ПК України, стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Згідно з пунктом 95.3 статті 95 ПК України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
На підставі викладеного, враховуючи відсутність заперечень, суд приходить до висновку, що вимоги Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Комунального підприємства "Міські автомобільні дороги" Нікопольської міської ради про стягнення заборгованості є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить із того, що відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Комунального підприємства "Міські автомобільні дороги" Нікопольської міської ради про стягнення заборгованості - задовольнити повністю.
Стягнути кошти КП Міські автомобільні дороги Нікопольської міської ради (код ЄДРПОУ 32083072) з розрахункових рахунків підприємства, відкритих у банківських установах, до бюджету держави на суму податкового боргу в розмірі 143746,04 грн., а саме:
- по платежу податок на додану вартість, код платежу 14010100 в сумі 83041,60 грн. (в тому числі пеня 274,60 грн.);
- по платежу податок на прибуток, код платежу 11020201 в сумі 1291,90 грн.;
- по платежу плата за землю з юридичних осіб (м.Нікополь, код платежу 18010500) на суму 57002,49 грн. (в тому числі пеня 1536,71 грн.);
- по платежу плата за землю з юридичних осіб (Придніпровська с/р, код бюджетної класифікації НОМЕР_1) на суму 2410,05 грн. (в тому числі пеня 106,26 грн.).
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна, скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.09.2016 |
Оприлюднено | 03.04.2017 |
Номер документу | 65621246 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Гончарова Ірина Анатоліївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Гончарова Ірина Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні