Постанова
від 30.03.2017 по справі 815/523/17
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/523/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 березня 2017 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Самойлюк Г.П., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом приватного підприємства Валлєтта до Іллічівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 12.12.2016р., -

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До суду надійшов адміністративний позов приватного підприємства Валлєтта до Іллічівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 12.12.2016р.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що прийняте відповідачем податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 12.12.2016р. про нарахування штрафних санкцій є незаконним та підлягає скасуванню. На думку позивача, відповідач повинен був скасувати суму за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) за податковим повідомленням-рішенням №0001512205 від 09.10.2015р., оскільки з 01.09.2015р. почала діяти норма п. 35 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України, відповідно до якої штрафні санкції, нараховані на суму податкового зобов'язання, яку платник податків самостійно сплатив без оскарження податкового повідомлення-рішення протягом десяти календарних днів, що настають за днем отримання відповідного повідомлення скасовуються. Незважаючи на те, що позивачем було у встановлений законом строк самостійно сплачено суму податкового зобов'язання, визначеного податковим повідомленням-рішенням №0001512205 від 09.10.2015р., відповідачем штрафну санкцію у розмірі 17065,50 грн. скасовано не було. Таким чином, кожне наступне сплачене позивачем податкове зобов'язання з податку на прибуток надходило в рахунок погашення податкового боргу, а залишок зараховувався в оплату податкового зобов'язання позивача з податку на прибуток. Також позивач зазначає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення не містить посилання на норму щодо строків сплати грошового зобов'язання, порушення якої встановлено відповідачем та до нього не додано розрахунку податкового зобов'язання (за наявності) та штрафних (фінансових) санкцій із зазначенням у ньому дати та номера декларації (уточнюючого розрахунку), звіту за відповідний період, щодо якого здійснюється розрахунок, та/або іншої інформації, необхідної для їх визначення.

Представник позивача до судового засідання 23.03.2017р. не з'явився, подав через канцелярію суду клопотання від 21.03.2017р. (вх. № 8360/17), в якому просив розглянути справу в порядку письмового провадження.

Представник відповідача у судовому засіданні 23.03.2017р. проти адміністративного позову заперечував з підстав, наведених у письмових запереченнях (а.с. 35-37), просив відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі, в тому числі, посилаючись на п.п. 2, 3 Порядку скасування штрафних (фінансових) санкцій, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України №40 від 10.02.2016р.

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України, у зв'язку з відсутністю перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених ст.128 КАС України , відсутністю потреби заслухати свідка чи експерта, справа розглянута в порядку письмового провадження.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд,-

ВСТАНОВИВ:

29.11.2016 р. на підставі п.п.20.1.4 п.20.1 ст. 20, ст.ст. 75, 76, 86 ПК України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ головним державним інспектором відділу адміністрування податку на прибуток ОСОБА_1 проведено камеральну перевірку в приміщенні Іллічівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області приватного підприємства Валлєтта (код ЄДРПОУ 33658933).

За результатами камеральної перевірки посадовими особами Іллічівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області складено акт № 2208/15-03-12-01-16/33658933 від 29.11.2016 р., яким встановлено порушення позивачем терміну сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання згідно податкових декларацій (звітний податковий період - 2015р.) з податку на прибуток протягом строків, визначених п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755 (а.с. 12).

На підставі акту № 2208/15-03-12-01-16/33658933 від 29.11.2016р. Іллічівською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС в Одеській області прийнято податкове повідомлення - рішення № НОМЕР_1 від 12.12.2016 р. (а.с. 11).

Позивач вважає зазначене податкове повідомлення рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки його виникненню послугували грошові зобов'язання з податку на прибуток, виявлені на підставі акту перевірки відповідача №000060/15-32-22-05/33658933 від 28.09.2015р. та в подальшому податковому повідомленні - рішенні №0001512205 від 09.10.2015р. в сумі 68 262, 00 грн. Задля погашення грошового зобов'язання позивач скористався положеннями п.35 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України в редакції згідно Закону України від 17.07.2015 року №655-VII без оскарження податкового повідомлення-рішення №0001512205 від 09.10.2015р. в адміністративному чи в судовому порядку, здійснивши сплату податкового зобов'язання самостійно.

Так, згідно податкового повідомлення-рішення №0001512205 від 09.10.2015р. ДПІ у м. Іллічівську ГУ ДФС в Одеській області ПП «Валєтта» було визначено грошове зобов'язання з податку на додану вартість за основним платежем у розмірі 68 262,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 17065,5 грн. (а.с. 13).

Як вбачається з матеріалів справи, приватним підприємством Валлєтта сплачено грошові зобов'язання з податку на прибуток в сумі 68 262,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням №697603 від 20.10.2015р. (а.с. 14). При цьому, штрафні (фінансові) санкції у розмірі 17065,5 грн. ПП «Валєтта» сплачено не було.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до висновку, що даний позов не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 3 ст. 2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до пункту 35 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України тимчасово, до 31 грудня 2016 року включно, платникам податків, обсяг доходів та/або операцій яких за попередній (звітний) рік складав менше 20 млн гривень, штрафні (фінансові) санкції, нараховані на суму податкового зобов'язання, яку платник податків сплатив без оскарження податкового повідомлення-рішення в терміни, визначені цим Кодексом, скасовуються протягом 10 днів з дня сплати такого податкового зобов'язання у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Зазначена норма не застосовується у разі повторного протягом року визначення контролюючим органом суми податкового зобов'язання з одного й того самого податку або збору. При цьому у разі скасування штрафної санкції відповідне сплачене податкове зобов'язання не підлягає подальшому оскарженню.

Водночас, згідно з п. 57.3 ст.57 ПК України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

В письмових заперечення на адміністративний позов відповідач посилається на Порядок скасування штрафних (фінансових) санкцій, нарахованих на суму податкового зобов'язання, яку платник податків сплатив без оскарження податкового повідомлення-рішення, затверджений Наказом Міністерства фінансів України № 300/28430 від 26.02.2016р. Проте, вказаний порядок набрав чинності з 18.03.2016 р., тобто після винесення відповідачем податкового повідомлення - рішення №0001512205 від 09.10.2015р.

Водночас, судом встановлено, що Іллічівською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС в Одеській області рішень про скасування штрафних (фінансових) санкцій по податковому повідомленню - рішенню №0001512205 від 09.10.2015р. не приймалося. Позивач не оскаржував вказані дії (бездіяльність) Іллічівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області.

Враховуючи викладене, суд вважає, що підстави для скасування прийнятого Іллічівською ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області податкового повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 12.12.2016р. відсутні.

Згідно пп. 14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом

Згідно п. 126.1 ст.126 ПК України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Відповідно п. 87.9 ст.87 ПК України, у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.

Відповідно до п.2 розділу ІІ Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 1204 від 28.12.2015 р. (далі - Порядок № 1204), податкові повідомлення рішення за формою «Ш» структурний підрозділ органу державної податкової служби складає у разі застосування штрафних санкцій за порушення строків сплати грошових зобов'язань.

Згідно з п.58.1 ст.58 ПК України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом, або за результатами перевірки контролюючим органом.

Також, зазначена норма встановлює, що податкове повідомлення-рішення повинно містити: підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов'язання та/або зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, або заниження чи завищення суми податкових зобов'язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов'язань платника податків; суму грошового зобов'язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного (збільшеного) бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення результатів господарської діяльності або від'ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов'язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про наслідки несплати грошового зобов'язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення.

Податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 12.12.2016р. прийнято з дотриманням вищенаведених вимог п.58.1 ст.58 ПК України.

Крім того, відповідно до ст.58 ПК України та п. 9 розділу ІІ Порядку № 1204, до податкового повідомлення-рішення додається розрахунок податкового зобов'язання, зменшення (збільшення) суми податкових зобов'язань та/або податкового кредиту та/або бюджетного відшкодування з податку на додану вартість та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та пені із зазначенням у ньому дати та номера декларації (уточнюючого розрахунку), звіту за відповідний звітний період, щодо якого здійснюється розрахунок, та/або іншої інформації, необхідної для їх визначення.

Водночас, в матеріалах справи відсутні докази, що до податкового повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 12.12.2016 р. додавався розрахунок штрафних (фінансових) санкцій (штрафів).

Однак приймаючи до уваги встановлені судом обставини в їх сукупності, враховуючи наявність факту порушення, зафіксованого актом перевірки № 2208/15-03-12-01-16/33658933 від 29.11.2016 р., порушення відповідачем вимог щодо оформлення податкового повідомлення -рішення № НОМЕР_1 від 12.12.2016 р. не є безумовною підставою для його скасування.

Згідно з ч. 1 ст. 69 та ч. 1 ст. 70 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Відповідно до ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно зі ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

З урахуванням зазначеного, на підставі встановлених фактів та обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги приватного підприємства Валлєтта є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.

Відповідно до ч.ч. 1, 3 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа). Якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено. Враховуючи, що суд відмовляє у задоволенні позову, судові витрати з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 7, 8, 9, 11, 71, 86, 128, 94, 159-164, 167 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову приватного підприємства Валлєтта до Іллічівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 12.12.2016р.,- відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення, копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя: Г.П. Самойлюк

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.03.2017
Оприлюднено03.04.2017
Номер документу65621883
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/523/17

Ухвала від 05.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 29.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 05.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 27.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Постанова від 23.05.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 26.04.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 24.04.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Постанова від 30.03.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

Ухвала від 28.02.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

Ухвала від 14.02.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні