У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
30 березня 2017 року справа № 823/488/17
Суддя Черкаського окружного адміністративного суду Гаврилюк В.О., перевіривши матеріали адміністративного позову Іскренської сільської ради до приватного нотаріуса Шполянського районного нотаріального округу ОСОБА_1 про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії,
встановив:
Іскренська сільська рада подала позов, в якому просить:
- визнати протиправними та скасувати рішення приватного нотаріуса Шполянського районного нотаріального округу ОСОБА_1 від 03.04.2016 індексний № 29076708 (номер запису про інше речове право 13998143); індексний № 29076707 (номер запису про інше речове право 13998142); індексний № 29076710 (номер запису про інше речове право 13998146); індексний № 29076712 (номер запису про інше речове право 13998148); індексний № 29076706 (номер запису про інше речове право 13998138); індексний № 29076705 (номер запису про інше речове право 13998130); індексний № 29076704 (номер запису про інше речове право 13998122); індексний № 29076701 (номер запису про інше речове право 13998114); індексний № 29076697 (номер запису про інше речове право 13998094); індексний № 29076693 (номер запису про інше речове право 13998089); індексний № 29076688 (номер запису про інше речове право 13998071); індексний № 29076682 (номер запису про інше речове право 13998062); індексний № 29076675 (номер запису про інше речове право 13998055); індексний № 29076666 (номер запису про інше речове право 13998047); індексний № 29076698 (номер запису про інше речове право 13998106), про державну реєстрацію права оренди СТОВ «Іскрене» (код ЄДРПОУ 03567925) земельних ділянок (кадастрові номери 7125782600:04:001:0180, 7125782600:03:001:0082, 7125782600:04:001:0181, 7125782600:03:001:0227, 7125782600:03:001:0229, 7125782600:03:001:0228, 7125782600:04:001:0179, 7125782600:03:001:0238, 7125782600:03:001:0231 7125782600:03:001:0232, 7125782600:03:001:0233, 7125782600:03:001:0234, 7125782600:03:001:0235, 7125782600:03:001:0236, 7125782600:03:001:0230), що знаходяться в адміністративних межах Іскренської сільської ради Шполянського району Черкаської області загальною площею 296,1396 га;
- зобов'язати приватного нотаріуса Шполянського районного нотаріального округу ОСОБА_1 внести зміни до Державного реєстру прав і нерухоме майно, шляхом скасування записів про реєстрацію права оренди СТОВ «Іскрене» (код ЄДРПОУ 03567925) земельних ділянок (кадастрові номери 7125782600:04:001:0180, 7125782600:03:001:0082, 7125782600:04:001:0181, 7125782600:03:001:0227, 7125782600:03:001:0229, 7125782600:03:001:0228, 7125782600:04:001:0179, 7125782600:03:001:0238, 7125782600:03:001:0231 7125782600:03:001:0232, 7125782600:03:001:0233, 7125782600:03:001:0234, 7125782600:03:001:0235, 7125782600:03:001:0236, 7125782600:03:001:0230, що знаходяться в адміністративних межах Іскренської сільської ради Шполянського району Черкаської області загальною площею 296,1396 га.
Вивчивши позовну заяву, суддя вважає, що вона не відповідає вимогам статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до пп. 2, 3 ч. 1 ст. 106 Кодексу адміністративного судочинства України у позовній заяві зазначаються: ім'я (найменування) позивача, поштова адреса, а також номер засобу зв'язку, адреса електронної пошти, якщо такі є; ім'я (найменування) відповідача, посада і місце служби посадової чи службової особи, поштова адреса, а також номер засобу зв'язку, адреса електронної пошти, якщо такі відомі.
В порушення вищевказаних вимог КАС України, адміністративний позов не містить відомостей про номер засобу зв'язку, адресу електронної пошти позивача, та адресу електронної пошти відповідача, якщо такі відомі.
Згідно з частиною 3 статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України до позовної заяви додаються її копії та копії всіх документів, що приєднуються до неї, відповідно до кількості відповідачів і третіх осіб, крім випадків подання адміністративного позову суб'єктом владних повноважень. Суб'єкт владних повноважень при поданні адміністративного позову зобов'язаний додати до позовної заяви доказ надіслання рекомендованим листом з повідомленням про вручення відповідачу і третім особам копії позовної заяви та доданих до неї документів. До позовної заяви додається також документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати.
Позивачем не дотримано вимоги ч. 3 ст. 106 КАС України, оскільки матеріали позовної заяви не містіть її копії та копій всіх документів, що приєднуються до неї, для відповідача.
Відповідно до частини 2 статті 87 Кодексу адміністративного судочинства України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначаються Законом України «Про судовий збір» від 08.07.2011 № 3674-VI (далі - Закон № 3674-VI).
Стаття 2 Закону № 3674-VI передбачає, що платники судового збору - громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи - підприємці, які звертаються до суду чи стосовно яких ухвалене судове рішення, передбачене цим Законом.
Частиною 2 статті 4 Закону № 3674-VI визначено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову не майнового характеру юридичною особою ставка судового збору встановлюються у 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» від 21 грудня 2016 року № 1801-VIII установлено прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2017 року - 1600 грн.
Відповідно до частини 3 статті 6 Закону № 3674-VI у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Оскільки адміністративний позов Іскренської сільської ради містить шістнадцять вимог немайнового характеру, а саме: визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання внести зміни до Державного реєстру прав і нерухоме майно, шляхом скасування записів про реєстрацію права оренди земельних ділянок СТОВ «Іскрене» , тому за подання позовної заяви позивачеві необхідно сплатити судовий збір в розмірі 25600 грн.
До поданої позовної заяви позивач не додав документу про сплату судового збору у встановленому законом розмірі, дані щодо звільнення позивача від сплати судового збору відсутні.
Крім того, відповідно до частини 4 статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України позовна заява підписується позивачем або його представником із зазначенням дати її підписання.
В позовній заяві (вх. № 3917/17 від 27.03.2017 Черкаського окружного адміністративного суду) позивачем не зазначена дата її підписання.
Також, суддя зазначає, що відповідно до пункту 5 частини 1 статті 107 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи подано адміністративний позов у строк, установлений законом (якщо адміністративний позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними).
Згідно частин 1 статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України, адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Частина 2 ст. 99 КАС України визначає, що для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Виходячи з позовної заяви та доданих до неї документів суддя вбачає, що позивач звернувся до адміністративного суду з позовною вимогою про визнання протиправними та скасування рішень відповідача від 03.04.2016. Позовна заява до суду подана 27 березня 2017 року, тобто після спливу шестимісячного терміну з дня прийняття оскаржуваних рішень.
Згідно з частиною 1 статті 100 вказаного Кодексу адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд на підставі позовної заяви та доданих до неї матеріалів не знайде підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, про що постановляється ухвала.
Поважність причин пропуску строку обґрунтовується безпосередньо у позовній заяві. У прохальній частині позовної заяви позивач може просити суд визнати причини пропуску строку поважними.
Однак, у позовній заяві Іскренська сільська рада не вказує, коли вона дізналося про порушення своїх прав, свобод чи інтересів, не наведено обґрунтування поважності причин пропуску строку звернення до адміністративного суду - у разі пропуску строку звернення до суду.
Відповідно до частини 1 статті 108 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтею 106 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, достатній для усунення недоліків.
Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 106, 108 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя,
ухвалив:
Позовну заяву Іскренської сільської ради залишити без руху.
Встановити позивачеві строк до 24 квітня 2017 року для усунення вказаних вище недоліків шляхом:
- приведення позовної заяви у відповідність до вимог Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: зазначити в позовній заяві дату її підписання, надати копії приведеної у відповідність до вимог Кодексу адміністративного судочинства України позовної заяви відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі;
- надання копій документів, що приєднуються до позовної заяви, відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі;
- надання оформленого належним чином документу про сплату судового збору у встановленому законом розмірі за подання позовної заяви;
- надання письмової інформації щодо дня, коли позивач дізнався про порушення своїх прав, свобод чи інтересів, а також обґрунтування поважності причин пропуску строку звернення до адміністративного суду - у разі пропуску строку звернення до суду.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга може бути подана особою, яка подала позовну заяву, до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя В.О. Гаврилюк
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.03.2017 |
Оприлюднено | 03.04.2017 |
Номер документу | 65622403 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.О. Гаврилюк
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні