Постанова
від 30.03.2017 по справі 524/4979/16-а
АВТОЗАВОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КРЕМЕНЧУКА

Справа № 524/4979/16

Провадження 2-а/524/13/17

ПОСТАНОВА

І м е н е м У к р а ї н и

30.03.2017 року Автозаводський районний суд м. Кременчука Полтавської області у складі:

головуючого - судді - Кривич Ж.О.

при секретарі - Коваль Т.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Кременчуці адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління містобудування та архітектури Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області про визнання дій та бездіяльність суб'єкта владних повноважень протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

В липні 2013 року позивач ОСОБА_1 звернувся до суду із вищевказаним адміністративним позовом.

В позові вказував, що він на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку та витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку є власником земельної ділянки площею 0,0499 га, що знаходиться по провулку Червноармійському, 7/12 (нова назва - провулок Правобережний, згідно рішення V сесії Кременчуцької міської ради Полтавської області VІІ від 24.02.16 року) в м. Кременчуці. Маючи намір здійснити забудову на вказаній ділянці, він замовив ескіз намірів забудови та подав до Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Кременчуцької міської ради для отримання будівельного паспорту. 22.06.16 року представник Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Кременчуцької міської ради листом № 28-05/1091/33 повідомив ОСОБА_2 про відмову у видачі будівельного паспорту, оскільки, належна йому земельна ділянка, відноситься до зони перспективної житлової території багатоквартирної малоповерхової забудови (2-4 поверхи), та має містобудівні обмеження забудови. Вважає відмову відповідача протиправною та безпіставною, просив суд визнати неправомірними дії Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області та зобов'язати Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області видати будівельний паспорт забудови земельної ділянки площею 0,0499 га, кадастровий номер 5310436500:14:002:0585, на будівництво індивідуального житлового будинку, що знаходиться по провулку Червоноармійському, 7/12 (нова назва - провулок Правобережний, згідно рішення V сесії Кременчуцької міської ради Полтавської області VІІ від 24.02.16 року) в м. Кременчуці.

Представник позивача ОСОБА_3 у судовому засіданні підтримав заявлені позовні вимоги в повному обсязі, просив суд задовольнити позов.

Представник відповідача - Управління містобудування та архітектури Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області ОСОБА_4 у судовому засіданні позовні вимоги не визнавав, проти задоволення позовних вимог заперечував.

Представник третьої особи - Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області ОСОБА_5 у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечувала.

Суд, вислухавши пояснення учасників судового засідання, дослідивши письмові матеріали справи в їх сукупності, давши аналіз та оцінку наданим по справі доказам встановив наступне.

Позивач на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку Серії ЯМ № 670798, виданого Управлінням Держкомзему у м. Кременчуці Полтавської області 28.12.2012 року, витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-5303959062016 від 28.04.16 року, є власником земельної ділянки площею 0,0499 га, кадастровий номер 5310436500:14:002:0585, що знаходиться по провулку Червноармійському, 7/12 (нова назва - провулок Правобережний, згідно рішення V сесії Кременчуцької міської ради Полтавської області VІІ від 24.02.16 року) в м. Кременчуці.

Цільове призначення даної земельної ділянки - для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

Маючи намір здійснити забудову належної позивачу ділянки, він замовив ескіз намірів забудови, який разом з відповідною заявою та іншими документами подав до Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Кременчуцької міської ради, для отримання будівельного паспорту.

22.06.16 року представник Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Кременчуцької міської ради листом № 28-05/1091/33 повідомив ОСОБА_2 про відмову у видачі будівельного паспорту, оскільки, належна йому земельна ділянка, відноситься до зони перспективної житлової території багатоквартирної малоповерхової забудови (2-4 поверхи), та має містобудівні обмеження забудови.

Як вбачається з Плану зонування території міста Кременчука, затвердженого сесією міської ради 30.09.2014 року, зокрема п. 8 Комунально-складські зони , розділу 2 Режим забудови та використання території міста. Містобудівний регламент територіальних зон , зона розміщення комунальних підприємств КС-1 та зона складів та баз КС-2 створюються для розміщення комунальних об'єктів та складських об'єктів та баз на території міста, та містить перелік переважних видів використання вказаних зон. При цьому, п. 8 Комунально-складські зони , не містить жодних обмежень чи заборон, щодо будівництва та реконструкції індивідуальних житлових будинків, господарських будівель і споруд у вказаних зонах.

Належна позивачу земельна ділянка, проходила процедуру приватизації, яка передбачає обов'язкове погодження з відповідними органами містобудування та архітектури і враховуючи те, що земельна ділянка призначена для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), наміри забудови позивача відповідають містобудівній документації. Як видно з ескізу намірів забудови земельної ділянки для будівництва індивідуального житлового будинку садибного типу по провулку Червноармійському, 7/12 (нова назва - провулок Правобережний, згідно рішення V сесії Кременчуцької міської ради Полтавської області VІІ від 24.02.16 року) в м. Кременчуці, житловий будинок, який позивач має намір побудувати, складає: площа 0,0499 га, площа забудови - 144 кв.м., поверховість - двоповерховий, у тому числі з мансардним поверхом. Тобто, усі норми, необхідні для видачі будівельного паспорту, позивачем витримані.

За приписами ст. 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності дає такі визначення: генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту; містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій; план зонування території (зонінг) - містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

Відповідно до ч. 1, 9 ст. 17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. Зміни до генерального плану населеного пункту можуть вноситися не частіше, ніж один раз на п'ять років. Такі зміни вносяться органом місцевого самоврядування, який затверджував генеральний план населеного пункту.

В силу ч. 1, 2, 8 ст. 18 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон. План зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації.

Відповідно до ч. 2 ст. 24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності зміна функціонального призначення територій не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, які були передані (надані) у власність чи користування до встановлення нового функціонального призначення територій. Забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.

Ч. 1, 4 ст. 27 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності встановлено, що забудова присадибних, дачних і садових земельних ділянок може здійснюватися на підставі будівельного паспорта забудови земельної ділянки (далі - будівельний паспорт). Будівельний паспорт визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 300 квадратних метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки. За наявності плану зонування території розроблення будівельного паспорта здійснюється на його підставі. Порядок видачі та форма будівельного паспорта визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2011 р. № 103 затверджено Порядок видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки.

З приписами п. 2.1. Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки видача будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури безпосередньо, через центри надання адміністративних послуг та/або через Єдиний державний портал адміністративних послуг.

Згідно з витягом з державного земельного кадастру НВ-5303959062016 (а.с. 7), сформованим 28.04.2016 року у державному земельному кадастрі містяться офіційні відомості про земельну ділянку: кадастровий номер 5310436500:14:002:0585 в тому числі - цільове призначення: для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка); категорія земель: землі житлової та громадської забудови; вид використання земельної ділянки: для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

Відповідно до архітектурно-будівельної частини ескізного наміру забудови (а.с.11-16) позивач мав намір здійснити забудову належної йому на праві власності земельної ділянки (житлового будинку з наступними техніко-економічними показниками: площа забудови - 144 (сто сорок чотири) кв.м.; загальна площа - 239,9 (двісті тридцять дев'ять цілих і дев'ять десятих) кв.м.; житлова площа - 192,5 (сто дев'яносто дві цілих і п'ять десятих) кв.м.; кількість поверхів - двоповерховий, в тому числі з мансардним поверхом.

Ст. 19 Конституції України вказано, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі та в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 4 ст. 373 ЦК України, власник земельної ділянки має право використовувати її на свій розсуд відповідно до її цільового призначення.

В силу ч. ч. 1, 2, 3 ст. 375 ЦК України, власник земельної ділянки має право зводити на ній будівлі та споруди, створювати закриті водойми, здійснювати перебудову, а також дозволяти будівництво на своїй ділянці іншим особам. Власник земельної ділянки набуває право власності на зведені ним будівлі, споруди та інше нерухоме майно. Право власника на забудову здійснюється ним за умови додержання архітектурних, будівельних санітарних, екологічних та інших норм і правил, а також за умови використання земельної ділянки за її цільовим призначенням.

Власник земельної ділянки або землекористувач має право вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків згідно з ч. 2 ст. 152 Земельного кодексу України.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності регулюються Законом України Про регулювання містобудівної діяльності .

Ст. 27 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності передбачено, що забудова присадибних, дачних і садових земельних ділянок може здійснюватися на підставі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, який визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 300 квадратних метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки і складається з текстових та графічних матеріалів.

Розроблення будівельного паспорта здійснюється на підставі плану зонування території. Надання будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження відповідної заяви та пакета документів, перелік яких визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Видача будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування безпосередньо, через центри надання адміністративних послуг та/або через Єдиний державний портал адміністративних послуг. Будівельний паспорт надається уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження пакета документів, до якого входять: заява на видачу будівельного паспорта зі згодою замовника на обробку персональних даних за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку; засвідчена в установленому порядку копія документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, або договір суперфіції; ескізні наміри забудови (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об'єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об'єктів із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, у тому числі автономного, що плануються до застосування, тощо); проект будівництва (за наявності); засвідчена в установленому порядку згода співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову відповідно до з п. 2.1. Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово- комунального господарства України від 05.07.2011 року № 103, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 22.07.2011 року за № 902/19640.

Відповідно до ст. 17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності передбачено, що генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

У складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану.

Відповідно до ст. 24, 25 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності також встановлені особливості регулювання земельних відносин при здійснені містобудівної діяльності, а саме - зміна функціонального призначення територій не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, які були передані (надані) у власність чи користування до встановлення нового функціонального призначення територій. Забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства, та зазначено, що:

- режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється у генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій;

- режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, обов'язків для врахування під час розроблення землевпорядної документації;

- встановлення режиму забудови територій, визначених для містобудівних потреб, не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, зміни адміністративно-територіальних меж до моменту вилучення (викупу) земельних ділянок.

Згідно ч. 2 ст. 17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських, приватних інтересів.

Генеральний план міста Кременчука затверджений 25.12.2007 року рішенням Кременчуцької міської ради. Право власності позивача на земельну ділянку виникло пізніше - 28.12.2012 року. Земельна ділянка передана йому у власність з цільовим призначенням - для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка).

Крюківська районна рада, приймаючи рішення про передачу ділянки у власність позивачу, діяла в межах делегованих їй повноважень.

Отже, позивач у законний спосіб отримав земельну ділянку у власність з таким цільовим призначенням.

Частина 2 ст. 2 КАС України встановлює, що до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлений інший порядок судового провадження.

Статтею 6 КАС України визначено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом звернутись до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушенні її права, свободи чи інтереси.

Згідно ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Ч. 2 ст. 71 КАС України визначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до п. 2 ч. 4 ст. 105 КАС України адміністративний позов може містити вимоги про зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення або вчинити певні дії.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправним рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення.

Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд має право прийняти постанову про зобов'язання відповідача вчинити певні дії.

Крім того, ч. 2 ст. 162 КАС України визначено, що суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Враховуючи вищевикладені обставини і підстави, беручи до уваги неподання представником відповідача доказів щодо правомірності дій відповідача, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 6-14,17,69-71,158-163,171 КАС України, ст. 19 Конституції України, Законом України Про регулювання містобудівної діяльності , суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління містобудування та архітектури Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області про визнання дій та бездіяльність суб'єкта владних повноважень протиправними та зобов'язання вчинити певні дії- задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати відмову Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області від 22.06.2016 року за № 28-05/1091/33 у видачі ОСОБА_1 будівельного паспорту забудови земельно ділянки, площею 0,0499 га, кадастровий номер 5310436500:14:002:0585, на будівництво індивідуального житлового будинку, що знаходиться по провулку Червоноармійському, 7/12 (нова назва - провулок Правобережний, згідно рішення V сесії Кременчуцької міської ради Полтавської області VІІ від 24.02.16 року) в м. Кременчуці.

Зобов'язати Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області видати ОСОБА_1 будівельний паспорт забудови земельної ділянки площею 0,0499 га, кадастровий номер 5310436500:14:002:0585, на будівництво індивідуального житлового будинку, що знаходиться по провулку Червоноармійському, 7/12 (нова назва - провулок Правобережний, згідно рішення V сесії Кременчуцької міської ради Полтавської області VІІ від 24.02.16 року) в м. Кременчуці.

Постанова суду може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Автозаводський районний суд м. Кременчука шляхом подання апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а особами, які не приймали участь у розгляді справи в цей же термін з дня отримання копії постанови.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Суддя

СудАвтозаводський районний суд м.Кременчука
Дата ухвалення рішення30.03.2017
Оприлюднено03.04.2017
Номер документу65638493
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —524/4979/16-а

Ухвала від 14.11.2017

Адміністративне

Автозаводський районний суд м.Кременчука

Кривич Ж. О.

Постанова від 30.03.2017

Адміністративне

Автозаводський районний суд м.Кременчука

Кривич Ж. О.

Ухвала від 13.02.2017

Адміністративне

Автозаводський районний суд м.Кременчука

Кривич Ж. О.

Ухвала від 13.07.2016

Адміністративне

Автозаводський районний суд м.Кременчука

Середа А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні