ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖ НИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа № 2-а - 14481/08/0470
Категорія стат. облі ку - 2.19.5
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
О 16.00 год. 23 вересня 2009 р. м. Дні пропетровськ
Дніпропетровський окру жний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Барано вського Р. А.
при секретарі судового зас ідання Черномаз О.В.
за участі:
позивача ОСОБА_1.
представника позивача ОС ОБА_2.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативний позов ОСОБА_1 до у правління пенсійного фонду У країни у Саксаганському райо ні м. Кривого Рогу Дніпропетр овської області про визнання дій незаконними та стягненн я коштів, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до су ду із адміністративним позов ом до управління пенсійного фонду України у Саксагансько му районі м. Кривого Рогу Дніп ропетровської області про: в ідновлення пропущеного стро ку для звернення до суду за за хистом порушених прав, свобо д та інтересів; визнання дій в ідповідача неправомірними т а стягнення з нього на корист ь позивача недоплачену як ди тині війни щомісячну державн у соціальну допомогу з січня 2006 до червня 2008 року включно у с умі 3302,60 грн.; зобов' язання від повідача виплачувати надалі соціальну допомогу згідно д о вимог чинного Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни».
Позовні вимоги мотивовані тим, що позивач є дитиною війн и, однак в порушення ст. 6 Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни» від 18.11.2004 року № 2195 відповідачем йому не випл ачувалась соціальна допомог а у розмірі 30 відсотків мініма льної пенсії за віком.
Позивач та його представни к, що з' явилися у судове засі дання, позов підтримали та на дали пояснення аналогічні до водам, викладеним у позовній заяві .
Відповідач надав до суду за перечення на позовну заяву, щ о свідчить про його належне п овідомлення про дату час та м ісце розгляду справи, в якій п озов не визнав та зазначив пр о пропущення позивачем строк ів звернення до адміністрати вного суду, передбачених ст. 99 Кодексу адміністративного с удочинства України.
Заслухавши пояснення пози вача та його представника, до слідивши матеріали справи, с удом встановлено наступне.
Матеріалами справи підтве рджено, що позивач є дитиною в ійни. При цьому відповідачем не виплачувалася позивачу с оціальна допомога у розмірі 30 відсотків мінімальної пенс ії за віком передбачена ст. 6 З акону України «Про соціальни й захист дітей війни» від 18.11.2004 року № 2195. Однак, позивачем проп ущено річний строк звернення до адміністративного суду.
Конституційний Суд Україн и в Рішенні від 3 жовтня 1997 року № 4-рп (справа про набуття чинн ості Конституцією України) з азначив, що конкретна сфера с успільних відносин не може б ути водночас врегульована од нопредметними нормативними правовими актами однакової сили, які за змістом супереча ть один одному. Звичайною є пр актика, коли наступний у часі акт містить пряме застереже ння щодо повного або частков ого скасування попереднього . Загальновизнаним є і те, що з прийняттям нового акта, якщо інше не передбачено самим ци м актом, автоматично скасову ється однопредметний акт, як ий діяв у часі раніше.
Пунктом 17 статті 77 Закону Укр аїни “Про Державний бюджет У країни на 2006 рік” з метою приве дення окремих норм законів у відповідність із цим Законо м було зупинено на 2006 рік дію ст атті 6 Закону України “Про соц іальний захист дітей війни”.
Однак Законом України від 19 січня 2006 року № 3367-IV “Про внесенн я змін до Закону України “Про внесення змін до Закону Укра їни “Про Державний бюджет Ук раїни на 2006 рік” пункт 17 статті 77 виключено та статтею 110 (викл аденою цим Законом у новій ре дакції) установлено, що пільг и дітям війни, передбачені аб зацом сьомим статті 5 Закону У країни “Про соціальний захис т дітей війни”, запроваджуют ься з 1 січня 2006 року, а статтею 6 - у 2006 році поетапно, за резуль татами виконання бюджету у п ершому півріччі, у порядку, ви значеному Кабінетом Міністр ів України за погодженням із Комітетом Верховної Ради Ук раїни з питань бюджету.
Цей Закон був опубліковани й 22 березня 2006 року і набрав чин ності 2 квітня 2006 року.
Тобто з 2 квітня 2006 року статт я 6 Закону України “Про соціал ьний захист дітей війни” зно ву почала діяти. Але підвищен ня пенсії або щомісячного до вічного грошового утримання чи державної соціальної доп омоги, що виплачується заміс ть пенсії, на 30 відсотків міні мальної пенсії за віком, як ви значив законодавець, могло з дійснюватись лише за певних умов, зокрема: поетапно, за ре зультатами виконання бюджет у в першому півріччі, у порядк у, визначеному Кабінетом Мін істрів України за погодження м з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету.
Кабінетом Міністрів Украї ни протягом 2006 року рішення на виконання вимог статті 110 Зак ону України “Про Державний б юджет України на 2006 рік” не при ймалися.
З огляду на те, що встановле ні законодавством умови підв ищення до пенсії або щомісяч ного довічного грошового утр имання чи державної соціальн ої допомоги, що виплачується замість пенсії, дітям війни у 2006 році не настали, слід відмов ити у задоволенні позовних в имог за 2006 рік.
Законом України від 19 грудн я 2006 року № 489-V “Про Державний бю джет України на 2007 рік”, зокрем а пунктом 12 статті 71, було зупин ено на 2007 рік дію статті 6 Закон у України “Про соціальний за хист дітей війни” та статтею 111 установлено, що у 2007 році під вищення до пенсії або щоміся чного довічного грошового ут римання чи державної соціаль ної допомоги, яка виплачуєть ся замість пенсії, відповідн о до статті 6 Закону України “П ро соціальний захист дітей в ійни” виплачується особам, я кі є інвалідами (крім тих, на я ких поширюється дія Закону У країни “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціально го захисту”), у розмірі 50 відсо тків від розміру надбавки, вс тановленої для учасників вій ни. Однак Рішенням Конституц ійного Суду України від 9 липн я 2007 року № 6-рп/2007 (справа про соці альні гарантії громадян) виз нані неконституційними поло ження пункту 12 статті 71 Закону України “Про Державний бюдж ет України на 2007 рік” щодо зупи нення дії на 2007 рік статті 6 Зак ону України “Про соціальний захист дітей війни” .
Таким чином, і з 1 січня по 9 ли пня 2007 року до спірних правові дносин застосуванню підляга ли приписи статті 111 Закону Ук раїни від 19 грудня 2006 року № 489-V “П ро Державний бюджет України на 2007 рік” як такі, що прийняті пізніше в часі, у зв' язку з чи м мали пріоритет порівняно з і спеціальною нормою - стат тею 6 Закону України “Про соці альний захист дітей війни”.
Після прийняття Конституц ійним Судом України вказаног о рішення знову почали діяти положення статті 6 Закону Укр аїни “Про соціальний захист дітей війни”, тобто з часу при йняття цього рішення відновл ено право на підвищення пенс ії на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.
Законом України від 28 грудн я 2007 року № 107-VI “ Про Державний бю джет України на 2008 рік та про вн есення змін до деяких законо давчих актів України” внесен о зміни до Закону України “Пр о соціальний захист дітей ві йни” та статтю 6 цього Закону в икладено в такій редакції: “Д ітям війни (крім тих, на яких п оширюється дія Закону Україн и “Про статус ветеранів війн и, гарантії їх соціального за хисту”) до пенсії або щомісяч ного довічного грошового утр имання чи державної соціальн ої допомоги, що виплачується замість пенсії, виплачуєтьс я підвищення у розмірі надба вки, встановленої для учасни ків війни. Ветеранам війни, як і мають право на отримання пі двищення до пенсії або щоміс ячного довічного грошового у тримання чи державної соціал ьної допомоги, що виплачуєть ся замість пенсії, відповідн о до цього Закону та Закону Ук раїни “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціально го захисту” таке підвищення провадиться за їх вибором зг ідно з одним із законів”. Зазн ачені зміни набрали чинності з 1 січня 2008 року.
Згідно з Рішенням Конститу ційного Суду України від 22 тра вня 2008 року № 10-рп/2008 (справа щодо предмета та змісту закону пр о Державний бюджет України) з міни щодо розміру пенсії діт ям війни визнано такими, що не відповідають Конституції Ук раїни (є неконституційними).
Таким чином, із 1 січня по 22 тр авня 2008 року застосуванню до с пірних правовідносин підляг али приписи Закону України “ Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України”.
Ураховуючи положення Конс титуції України щодо дії нор мативно-правових актів у час і, положення статті 6 Закону Ук раїни “Про соціальний захист дітей війни” у редакції цьог о Закону від 18 листопада 2004 рок у № 2195-IV, поновили свою дію з 22 тра вня 2008 року.
Отже, з цієї дати особи зі ст атусом дітей війни мають пра во на підвищення на 30 відсоткі в мінімальної пенсії за віко м пенсії або щомісячного гро шового довічного утримання ч и державної соціальної допом оги, що виплачується замість пенсії.
Однак, відповідно до ч. 1 ст. 99 К одексу адміністративного су дочинства України, адміністр ативний позов може бути пода но в межах строку зврення до а дміністративного суду, встан овленого цим Кодексом.
Частиною 2 ст. 99 КАС України в становлено, що для звернення до адміністративного суду з а захистом прав, свобод та інт ересів особи встановлюється річний строк, який, якщо не вс тановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася аб о повина була дізнатися про п орушення своїх прав, свобод т а інтересів.
Відповідач наполягає на ві дмові у задоволенні адмініст ративного позову у зв' язку з порушенням строків звернен ня позивачем до адміністрати вного суду на підставі ч. 1 ст . 100 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до ч. 1 ст. 100 КАС Укр аїни пропущення строку зверн ення до адміністративного су ду є підставою для відмови у з адоволенні адмінісративног о позову за умови, якщо на цьом у наполягає одна із сторін.
Причина пропуску позиваче м річного сторку зверненя до суду не є поважною з огляду на те, що про прийняття рішеня Ко нституційним Судом України в ід 09.07.2007 року № 7-рп та порушення й ого прав він повинен був дізн атися із опублікуванням дано го рішення у Офіційному Вісн ику України за 2007 № 52 від 27.07.2007.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 159-163 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністр ативного позову відмовити по вністю.
Копію постанови направити відповідачу .
Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження та апеляц ійної скарги, якщо вони не бул и подані.
Якщо було подано заяву про а пеляційне оскарження, але ап еляційна скарга не була пода на у строк, постанова набирає законної сили після закінче ння цього строку. У разі подан ня апеляційної скарги постан ова, якщо її не скасовано, наби рає законної сили після закі нчення апеляційного розгляд у справи.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду через суд першої інстанці ї шляхом подачі в 10-денний стр ок з дня складення постанови в повному обсязі, заяви про ап еляційне оскарження і поданн я після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подаче ю її копій відповідно до кіль кості осіб, які беруть участь у справі.
Суддя Р.А. Барановський
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.09.2009 |
Оприлюднено | 01.12.2009 |
Номер документу | 6563915 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Барановський Роман Анатольевич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні