5/3989-А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 79-57-10, факс 79-58-82
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"02" серпня 2006 р. Справа №5/3989-А
за позовом прокурора Старокостянтинівського міжрайонного в інтересах держави та органу державного управління, який її уособлює- Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Старокостянтинівського міськрайонного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, м. Старокостянтині
до сільськогосподарського кооперативу "Хижники", с. Хижники Старокостянтинівського району
про стягнення 2605,47 грн.
Суддя Грамчук І.В.
Представники сторін:
від позивача - Левчук Г. П. за довіреністю № 23-02/29 від 11.01.2006 р.;
від відповідача - не з'явився
за участю прокурора відділу прокуратури області Параскевича О. Г.
Суть спору:
Прокурор у позовній заяві просив суд у відповідності до п. 2 ст. 35 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття ”стягнути з с/г кооперативу "Хижники", с. Хижники Старокостянтинівського району 2605,47 грн. недоїмки по внескам до Фонду загальнообов'язковового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Повноважний представник позивача у попередньому судовому засіданні 21.07.2006 р. та судовому засіданні 02.08.2006 р. позовні вимоги підтримав.
Відповідач, незважаючи на належне повідомлення про дату, час та місце засідання суду - поштове повідомлення № 678524 (копію позовної заяви з додатками, копію ухвали від 03.07.2006 р. та повістку про виклик вручено представнику останнього 07.07.2006 р.), повноважного представника не направив, причин неявки не повідомив, вимог ухвали суду про відкриття провадження в адміністративній справі не виконав, письмового пояснення щодо позовних вимог не надав.
Розглядом наявних матеріалів справи встановлено наступне:
Проведеною Старокостянтинівською міжрайонною прокуратурою перевіркою встановлено:
18.02.2000 р. сільськогосподарський кооператив "Хижники", с. Хижники Старокостянтинівського району включено до Єдиного державного реєстру підприємств, установ, організацій України (довідка Хмельницького обласного управління ситатистики № 515 від 29.02.2000 р.;
як роботодавець, відповідач є платником страхових внесків до Фонду загальнообов'язковового ержавного соціального страхування України на випадок безробіття та має заборгованість зі сплати останніх.
Згідно поданої відповідачем до Старокостянтинівського міськрайонного центру зайнятості розрахункової відомості про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду за перший квартал 2006 р. заборгованість по внесках на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття с/г кооперативу "Хижники" склала 9401,33 грн., 4755,49 грн. з яких з відповідача стягнуто у відповідності до рішення господарського суду Хмельницької області від 07.10.2003 р. по справі № 14/4735 та ще 2040,37 грн. - рішення від 14.09.2004 р. по справі № 9/3356.
Так, відповідно до здійсненого позивачем розрахунку заборгованість відповідача становить 2605,47 грн.
У зв'язку з несплатою у добровільному порядку суми боргу відповідачем, прокурор звернувся до суду із позовною заявою про стягнення останньої.
Досліджуючи надані докази, оцінюючи їх в сукупності, судом приймається до уваги наступне.
Відповідно до Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 14.01.1998 р. та п. 1 ст. 1 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття ” від 11.01.2001 р. загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття –це система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від них обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття.
Згідно ст.12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", виконавча дирекція Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття є виконавчим органом правління Фонду, який забезпечує виконання рішень правління. Виконавча дирекція Фонду та її poбoчi органи ведуть реєстр платників страхових внесків, проводять збір страхових внесків, контролюють правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхування на випадок безробіття, представляють інтереси Фонду в судових та інших органах. Функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються, зокрема на міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
Як встановлено абз. 11 ч. 2 ст. 19 Закону України "Про зайнятість населення", державна служба зайнятості має право стягувати з підприємств, установ i організацій, незалежно від форм власності, суми прихованих або занижених обов'язкових зборів та недоїмок до державного фонду сприяння зайнятості населення.
Відповідно до п. 3 ст. 17 цього Закону роботодавці та застраховані особи сплачують страхові внески один раз на місяць в день одержання роботодавцями в установах банків коштів на оплату праці.
Відповідач, як роботодавець, є платником внесків до Фонду загальнообов'язкового Державного соціального страхування України на випадок безробіття, а згідно п.2 ст. 35 цього Закону, роботодавець, як страхувальник, зобов'язаний своєчасно та повністю сплачувати в установленому порядку страхові внески.
У разі нестачі у роботодавців коштів на виплату заробітної плати та сплату страхових внесків у повному обсязі нарахування їх на заробітну плату і перерахування страхових внесків до Фонду провадиться у пропорційних сумах. Якщо роботодавці несвоєчасно чи не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються санкції, передбачені, зокрема, п. 1 ст. 38 Закону роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність реєстрації як платник страхових внесків, несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків(недоїмки), штраф та пеню, у т.ч. страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь її строк.
Крім того, згідно Закону України „Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття” всі суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують найману працю (у т.ч. і ті, які обрали особливий спосіб оподаткування своїх доходів) повинні своєчасно та в повному розмірі сплачувати внески до фонду.
Відповідно до ст. 39 Закону правовідносини за цим законом вирішуються у судовому порядку .
Судом враховано, що відповідно до частини другої статті 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі. Рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2002 зі справи № 1-2/2002 визначено, що частина друга статті 124 Конституції України передбачає право юридичної особи на захист судом своїх прав, встановлює юридичні гарантії їх реалізації, надаючи можливість кожному захищати свої права будь-якими не забороненими законом засобами. Кожна особа має право вільно обирати не заборонений законом засіб захисту прав, у тому числі судовий захист. Суб'єкти правовідносин, у тому числі юридичні особи, у разі виникнення спору можуть звертатися до суду за його вирішенням. Юридичні особи мають право на звернення до суду для захисту своїх прав безпосередньо на підставі Конституції України. Держава має забезпечувати захист прав усіх суб'єктів правовідносин, в тому числі у судовому порядку. Право юридичної особи на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими нормативно-правовими актами.
Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття ” Фонд створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, провадження збору та акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду. Згідно з частиною другою статті 10, частинами першою і другою статті 12 Закону України № 1533 управління Фондом здійснюють правління Фонду та виконавча дирекція Фонду; виконавча дирекція Фонду організовує виконання рішень правління Фонду та забезпечує дотримання законодавства України про страхування на випадок безробіття, діє від імені Фонду та підзвітна йому в межах та порядку, передбачених статутом Фонду; функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості. Відповідно до ст. 34 зазначеного Закону забезпечення збору страхових внесків, контроль правильності їх нарахування та своєчасності сплати віднесено до обов'язків Фонду. Таку ж позицію викладено Верховним Судом України в постанові від 22.06.2004 зі справи № 2-13/12765-03.
Крім того, приписи Закону України “ Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами “ встановлюють порядок погашення зобов'язань юридичних і фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення. Цим Законом, встановлено виключний перелік контролюючих органів за сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів). Крім того, ст. ст. 14, 15 Закону України “ Про систему оподаткування “ встановлений виключний перелік податків і зборів (обов'язкових платежів). Переліком податків і зборів (обов'язкових платежів) не передбачено страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття. При цьому механізми адміністрування, встановлені Законом України “ Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами “ на діяльність Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття не поширюється, адміністрування страхових внесків здійснюється Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття".
Факт наявності заборгованості по внесках підтверджується копією поданої відповідачем до Старокостянтинівського міськрайонного центру зайнятості розрахункової відомості та розрахунком суми позову за відповідний період. Доказів сплати суми спірної заборгованості суду не подано.
За таких обставин, позовні вимоги обґрунтовані матеріалами справи, відповідають чинному законодавству та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.6, 14, 71, 86, 94, 104, 105, 158-163, 167, 254-259, п.п. 6-7 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, Суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов Старокостянтинівського міжрайонного прокурора, м. Старокостянтинів в інтересах держави та органу державного управління, який її уособлює - Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Старокостянтинівського міськрайонного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, м. Старокостянтинів до сільськогосподарського кооперативу "Хижники", с. Хижники Старокостянтинівського району про стягнення 2605,47 грн. недоїмки по внесках до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття задоволити.
Стягнути з сільськогосподарського кооперативу "Хижники", с. Хижники Старокостянтинівського району, код ЄДРПОУ 30391244) на користь Старокостянтинівського міськрайонного центру зайнятості (м. Старокостянтинів, вул. Красовського, 4, код ЄДРПОУ 22986839) 2605,47 грн. (дві тисячі шістсот п'ять гривень 47 копіок) заборгованості.
Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Подаються до Житомирського апеляційного господарського суду через суд першої інстанції.
Згідно ст. 254 КАСУ Постанова, якщо інше не встановлено КАСУ набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя І.В. Грамчук
Віддрук. 5 прим.:
1 –до справи,
2 –позивачу,
3 –відповідачу,
4,5 –прокуратурі.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 65705 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Грамчук І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні