ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
31 березня 2017 року № 826/10239/16
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Аблова Є.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Білдінг Девелопмент Груп Плюс до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Солом'янського району реєстраційної служби Головного територіального управління юстиції у місті Києві, за участю третьої особи - ОСОБА_2 про скасування державної реєстрації змін,-
В С Т А Н О В И В:
З позовом до Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось товариство з обмеженою відповідальністю Білдінг Девелопмент Груп Плюс до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Солом'янського району реєстраційної служби Головного територіального управління юстиції у місті Києві , за участю третьої особи - ОСОБА_2 про скасування державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ Білдінг Девелопмент Груп Плюс , код ЄДРПОУ 39997423, проведену державним реєстратором Відділу від 04.03.2016 р. 10741050001055877; зміна складу або інформації про засновників; скасування державної реєстрації внесення змін до відомостей про ТОВ Білдінг Девелопмент Груп Плюс , код ЄДРПОУ 39997423, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, проведену державним реєстратором Відділу від 09.03.2016 р. 10741070002055877; зміна керівника юридичної особи.
Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що товариством не вчинялось жодних дій щодо зміни учасників, звільнення директора ОСОБА_3 та призначення нового директора ОСОБА_2, позивач не уповноважував жодну особу подавати документи для державної реєстрації змін до установчих документів. Позивачем заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу не складалася та не підписувалася; жодних рішень, заяв про вихід із складу засновників або про передачу своєї частки у статутному капіталі єдиний засновник ОСОБА_4 не приймав, не передавав та не підписував.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, просив суд позов задовольнити.
Відповідач явку свого уповноваженого представника у судове засідання не забезпечив, від відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації надійшли заперечення, у яких зазначено, що відповідно до Закону України Про внесення змін до Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 26.11.2015 року №835-УІІІ, з 04.05.2016 року припинено надання послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб підприємців територіальними органами Міністерства юстиції України, в тому числі і відділом реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Солом'янського району реєстраційної служби Головного територіального управління юстиції у м. Києві, та створено відділ з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації.
Окрім того, у вказаних письмових запереченнях зазначено, що жодних підстав для залишення без розгляду документів, поданих для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, у державного реєстратора не було. При цьому державний реєстратор не наділений повноваженнями встановлювати достовірність даних, зазначених в документах, а тільки зобов'язаний перевірити відповідність відомостей,які вказані в заяві на внесення змін, відомостям, які зазначені в поданих документах.
Представник третьої особи у судове засідання не прибув, письмових пояснень з приводу заявлених позовних вимог чи заперечень проти позову суду не надав.
Відповідно до вимог частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З огляду на вищевикладене та з урахуванням вимог ст.128 КАС України, суд прийшов до висновку про доцільність розгляду справи у письмовому провадженні на підставі наявних матеріалів справи.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали судом встановлено наступне.
Відповідно до Протоколу загальних зборів від 07.09.2015 року вирішено створити ТОВ Білдінг Девелопмент Груп Плюс , затвердити його статут, обрати ОСОБА_3 на посаду директора з 08.09.2015 року та надати йому повноваження щодо здійснення заходів для державної реєстрації.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осі, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 08.09.2015 року відділом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Шевченківського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві проведено державну реєстрацію юридичної особи ТОВ Білдінг Девелопмент Груп Плюс за номером реєстраційної дії 10741020000055877, ідентифікаційний код 39997423.
Позивач зазначає, що у березні 2016 року ТОВ Білдінг Девелопмент Груп Плюс стало відомо про проведення державної реєстрації змін керівника юридичної особи та зміни складу або інформації про засновників.
Зокрема, згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осі, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що відділом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом'янського району реєстраційної служби Головного територіального управління юстиції у місті Києві вчинено державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ Білдінг Девелопмент Груп Плюс , код ЄДРПОУ 39997423, від 04.03.2016 р. 10741050001055877; зміна складу та інформації про засновників та внесено зміни до відомостей про ТОВ Білдінг Девелопмент Груп Плюс , код ЄДРПОУ 39997423, що не пов'язані зі змінами в установчих документах від 04.03.2016р. 10741070002055877; зміна керівника юридичної особи.
Оцінюючи подані сторонами докази за правилами ст. 86 КАС України, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.
Правовідносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців, врегульовані Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців від 15.05.2003 №755-IV (тут і надалі в редакції, чинній на дату внесення запису, далі - Закон №755-IV).
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 1, ч. 1 ст. 4 цього Закону державна реєстрація юридичних осіб (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.
Державна реєстрація базується на таких основних принципах: 1) обов'язковості державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі; 2) публічності державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі та документів, що стали підставою для її проведення; 3) врегулювання відносин, пов'язаних з державною реєстрацією, та особливостей державної реєстрації виключно цим Законом; 4) державної реєстрації за заявницьким принципом; 5) прийняття документів для державної реєстрації та здійснення державної реєстрації за принципом екстериторіальності в межах України; 6) єдності методології державної реєстрації; 7) об'єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі; 8) внесення відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до цього Закону; 9) відкритості та доступності відомостей Єдиного державного реєстру.
Статтею 6 Закону №755-ІV передбачено, що державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Державна реєстрація та інші реєстраційні дії (в т.ч. внесення відомостей про юридичну особу до Єдиного державного реєстру) проводяться, зокрема, на підставі: 1) відповідних заяв про державну реєстрацію; 2) документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій (ч. 1 ст. 9, ч. 1 ст. 25 зазначеного Закону).
До Єдиного державного реєстру в тому числі вносяться такі відомості про юридичну особу як перелік засновників (учасників) юридичної особи та відомості про керівника юридичної особи (п. 8 і 13 ч. 2 ст. 9 Закону №755-ІV), які в подальшому використовуються для ідентифікації юридичної особи.
Розділом IV Закону № 755-ІV передбачений порядок проведення державної реєстрації. В силу норм ч.ч. 1, 2 і 4 ст. 14 цього Закону, документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій або електронній формі. У паперовій формі документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням.
Якщо документи подаються особисто, заявник пред'являє свій паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України, або паспортний документ іноземця, або посвідчення особи без громадянства, або посвідку на постійне або тимчасове проживання.
У разі подання документів представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження.
Зокрема, документи в паперовій формі приймаються за описом, примірник якого в день їх надходження видається заявнику з відміткою про дату їх отримання та кодом доступу в той спосіб, відповідно до якого були подані документи.
Загальні вимоги до документів, що подаються для державної реєстрації, визначені ст. 15 Закону № 755-ІV, серед яких пунктами 5 і 6 встановлено, що заява про державну реєстрацію підписується заявником, а рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству.
Відповідно до ч. 4 ст. 17 Закону № 755-ІV для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою; 3) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) протоколу засідання керівного органу громадського формування, на якому відповідно до установчого документа було скликано засідання вищого органу управління, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування; 4) документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до Єдиного державного реєстру, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування; 5) відомості про керівні органи громадського формування (ім'я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів; 6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов'язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи; 7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону; 8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі; 9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта - у разі внесення змін, пов'язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа; 10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи.
Також ч. 19 і 20 цієї ж статті Закону №755-ІV встановлено, що у разі подання документів, крім випадку, коли відомості про повноваження цього представника містяться в Єдиному державному реєстрі, представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження.
У разі участі представника засновника (учасника) юридичної особи у прийнятті рішення уповноваженим органом управління юридичної особи додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження.
Згідно з ч. 2 ст. 25 Закону №755-ІV порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: 1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів юридичної особи.
З контексту наведених норм ст. 6 і 25 Закону №755-ІV вбачається, що порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб включає, зокрема: перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації; виготовлення електронних копій документів, у разі подання таких у паперовій формі; проведення реєстраційної дії за відсутності підстав для зупинення розгляду документів, які передбачені ч. 1 ст. 27 цього Закону, та підстав для відмови в державній реєстрації, які визначені у ст. 28 цього Закону, шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру.
Державна реєстрація юридичної особи здійснюється протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій, крім вихідних та святкових днів (п. 1 ч. 1 ст. 26 Закону №755-ІV).
В свою чергу, підставами для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації юридичної особи згідно норм ч. 1 ст. 27 цього Закону, зокрема, є: подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі; невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 цього Закону; невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі.
Розгляд документів зупиняється на строк, що становить 15 календарних днів з дати їх подання (ч. 3 ст. 27 Закону №755-ІV).
Одночасно, ч. 1. ст. 28 Закону №755-ІV містить вичерпний перелік підстав для відмови у державній реєстрації, зокрема, 1) документи подано особою, яка не має на це повноважень; 2) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони проведення реєстраційної дії; 3) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення про арешт корпоративних прав - у разі державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв'язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи; 4) не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку; 5) документи суперечать вимогам Конституції та законів України; 6) документи суперечать статуту громадського формування; 7) порушено встановлений законом порядок створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи; 8) невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону; 9) щодо засновника (учасника) юридичної особи, що створюється, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 10) щодо юридичної особи, стосовно якої подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов'язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.
Зокрема, як зазначає позивач, директором ТОВ Білдінг Девелопмент Груп Плюс призначено ОСОБА_3, що підтверджується протоколом загальних зборів та наказом №1 від 08.09.2015 року.
Згідно п.4.1. статуту ТОВ Білдінг Девелопмент Груп Плюс єдиним учасником є громадянка Республіки Білорусь: ОСОБА_4. Крім того, вказаний пункт статуту зазначає, що до складу Учасників Товариства за рішенням Вищого органу управління Товариством можуть бути прийняті інші фізичні та юридичні особи України та іноземних держав. Прийняття третіх осіб до складу Учасників здійснюється у порядку, встановленому цим Статутом та у відповідності до чинного законодавства України.
З моменту первинної реєстрації жодних дій чи заходів щодо зміни учасників, установчих документів, звільнення та призначення нового директора ТОВ Білдінг Девелопмент Груп Плюс не вчинялось.
Враховуючи зазначене, позивач звернувся до Солом'янського управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві із заявою про вчинення злочину.
Солом'янським управлінням поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві 11.03.2016 року відкрито кримінальне провадження №12016100090002891 за ч.4 ст.358 КК України (підроблення документів, печаток, штампів та бланків, їх збут, використання підроблених документів), що підтверджується витягом з кримінального провадження.
На час розгляду справи, проводиться досудове розслідування за матеріалами кримінального провадження, яке зареєстроване у Єдиному реєстрі досудових розслідувань № №12016100090002891 від 11.03.2016 р. за фактом вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.358 КК України.
Поряд з тим, Державний реєстратор відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації 04.03.2016 року здійснив державну реєстрацію змін до установчих документів в порядку та на підставі поданого комплекту документів, передбаченого ст. 17 Закону про реєстрацію.
Судом не встановлено наявності підстав для залишення без розгляду документів, поданих для проведення державної реєстрації змін або для відмови у державній реєстрації таких змін.
При цьому, суд зазначає, що державний реєстратор не наділений повноваженнями встановлювати достовірність даних, зазначених в документах, а тільки зобов'язаний перевірити відповідність відомостей,які вказані в заяві на внесення змін, відомостям, які зазначені в поданих документах. Тоді як, згідно частини 3 ст. 35 Закону №755-ІV відповідальність за надання недостовірних відомостей, що підлягають внесенню до ЄДР, несуть особи, які внесли до установчих документів або інших документів, які подаються державному реєстратору, завідомо неправдивих відомостей.
В той же час, суд зазначає, що належних доказів на підтвердження підроблення підписів та печатки товариства, як то висновки експертів за результатами почеркознавчої експертизи, вирок суду, яким встановлено факт підроблення документів, печаток, штампів та бланків, їх збут, використання підроблених документів, позивач суду не надав.
У відповідності до положень частини 1 статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Статтею 70 КАС України визначено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно положень статті 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
В даному випадку суд зазначає, що матеріали справи не містять будь-яких доказів наявності підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ Білдінг Девелопмент Груп Плюс та змін до відомостей товариства, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, а отже, позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про необґрунтованість позовних вимог і відсутність підстав для їх задоволення.
Беручи до уваги положення ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України відшкодування судового збору позивачу не здійснюється.
Керуючись ст.ст. 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України суд,-
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю Білдінг Девелопмент Груп Плюс відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Окружного адміністративного суду міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.
Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Суддя Є.В. Аблов
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 31.03.2017 |
Оприлюднено | 07.04.2017 |
Номер документу | 65738806 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Аблов Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні