Ухвала
від 05.04.2017 по справі 825/587/17
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

05 квітня 2017 року м. Чернігів Справа № 825/587/17

Суддя Чернігівського окружного адміністративного суду Бородавкіна С.В., перевіривши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Чернігівської міської ради про зобов'язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

Позивач 04.04.2017 звернувся до суду з адміністративним позовом до Чернігівської міської ради та просить:

- скасувати п. 52 рішення відповідача від 28.01.2016 № 3/VII-26 в частині передачі йому земельної ділянки (кадастровий номер 7410100000:01:011:0124) в короткострокову оренду, строком до 28.01.2021, площею 0,1933 га по вул. Громадській, 45 для експлуатації об'єктів нерухомості - приміщення ремонтно-будівельного цеху;

- зобов'язати відповідача розірвати договір оренди земельної ділянки від 17.05.2016 № 2571.

Відповідно до ч. 2 ст. 107 Кодексу адміністративного судочинства України суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду чи відмови у відкритті провадження у справі.

Ознайомившись з даним позовом, суд дійшов висновку про необхідність повернення ОСОБА_1 поданого адміністративного позову, оскільки справа не підсудна цьому адміністративному суду.

Згідно з ч. 1 та ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. До адміністративного суду можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України справа адміністративної юрисдикції це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Згідно із ч. 2 ст. 2 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР Про місцеве самоврядування в Україні місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР Про місцеве самоврядування в Україні система місцевого самоврядування включає : територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду ; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради; старосту; районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст; органи самоорганізації населення.

З системного аналізу вищевказаних положень чинного законодавства України вбачається, що Чернігівська міська рада відноситься до органів місцевого самоврядування.

Кодексом адміністративного судочинства України передбачена предметна, територіальна та інстанційна підсудність адміністративних справ.

Зокрема, правила предметної підсудності відображено у статті 18 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до ч. 1 ст. 18 Кодексу адміністративного судочинства України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування , посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам.

Згідно із п. 1 ч. 2 ст. 18 Кодексу адміністративного судочинства України окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи однією зі сторін в яких є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська, Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ щодо їх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам.

Враховуючи приписи вказаних правових норм суд зазначає, що оскільки в поданому адміністративному позові відповідачем є орган місцевого самоврядування - Чернігівська міська рада, а позивач оскаржує рішення органу місцевого самоврядування, то даний спір, враховуючи приписи ч. 1 ст. 18 Кодексу адміністративного судочинства України, предметно підсудний місцевому загальному суду як адміністративному, що виключає можливість розгляду цієї справи Чернігівським окружним адміністративним судом.

Згідно із п. 6 ч. 3 ст. 108 Кодексу адміністративного судочинства України позовна заява повертається позивачеві, якщо справа не підсудна цьому адміністративному суду.

Одночасно суд роз'яснює, що позивачу необхідно звернутися з відповідним позовом до місцевого загального суду як адміністративного за територіальною підсудністю, встановленою ст. 19 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 7 Закону України від 08.07.2011 № 3674 Про судовий збір , сплачена сума судового збору повертається за ухвалою суду в разі, зокрема, повернення заяви або скарги.

На підставі наведеного та керуючись статтями 18, 108, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя

У Х В А Л И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Чернігівської міської ради про зобов'язання вчинити певні дії - повернути позивачеві для звернення до належного суду.

Повернути з Державного бюджету (р/р 31216206784002 в ГУДКС України у Чернігівській області, код 38054398, МФО 853592) на користь ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) судовий збір у сумі 640 (шістсот сорок) грн. 00 коп., згідно платіжного доручення від 03.04.2017 № б/н.

Ухвала набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя С.В. Бородавкіна

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.04.2017
Оприлюднено10.04.2017
Номер документу65769454
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/587/17

Ухвала від 05.04.2017

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні