ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/500/17
06 квітня 2017 р.м.Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі головуючої судді Дерех Н.В. розглянувши у порядку письмового провадження в місті Тернополі адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Тернопільського міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції Тернопільської області про зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 (надалі позивач, ОСОБА_1) звернувся до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовом до Тернопільського міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області (надалі відповідач), в якому просить зобов'язати відповідача внести зміни до актового запису про народження ОСОБА_1 № 839, складеного 27 квітня 1974 року Тернопільським міським відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області, а саме змінити національність батька дитини з українець на поляк .
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач у березні 2017 року звернувся до Тернопільського міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області про внесення змін в актовий запис про його народження в частині зміни національності батька дитини з українець на поляк подавши необхідні документи, однак йому відмовлено по суті звернення. Позивач вважає дану відмову помилковою, оскільки постановою Тернопільського окружного адміністративного суду у справі №819/1153/16 встановлено, що його батько ОСОБА_2 за національністю є поляк.
Позивач в судове засідання не прибув, проте подав до суду заяву, в якій просить проводити розгляд справи без його участі в порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, причин неприбуття суду не повідомив, про дату , час та мі це розгляду справи повідомлявся належним чином.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні факти.
ОСОБА_1 звернувся до Тернопільського міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області із відповідною заявою про внесення змін до актового запису про народження ОСОБА_1 № 839, складеного 27 квітня 1974 року Тернопільським міським відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області шляхом зміни національності батька дитини з "українець" на "поляк".
За результатами розгляду заяви відповідачем було надано роз'яснення від 21.03.2017 року №345/09-03-07, яким відмовлено у задоволенні клопотання заявника у внесенні вищевказаних змін до актового запису у зв'язку з тим, що Указ Президента України від 31.12.1991 року "Про порядок зміни громадянами України національності" втратив чинність на підставі Указу Президента України від 27.01.1999 року № 70/99
Не погодившись із даною відмовою позивач звернувся до суду з відповідним позовом для захисту своїх прав.
Відносини, пов'язані з проведенням державної реєстрації актів цивільного стану, внесенням до актових записів цивільного стану змін, їх поновленням і анулюванням, визначення засад діяльності органів державної реєстрації актів цивільного стану регулюються положеннями Закону України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану" від 01.07.2010 року № 2398-VI (далі - Закон № 2398-VІ).
Відповідно до статті 6 Закону № 2398-VІ відділи державної реєстрації актів цивільного стану проводять державну реєстрацію народження фізичної особи та її походження, шлюбу, розірвання шлюбу, зміни імені, смерті, вносять зміни до актових записів цивільного стану, поновлюють та анулюють їх; формують Державний реєстр актів цивільного стану громадян, ведуть його, зберігають архівний фонд; здійснюють відповідно до законодавства інші повноваження.
Згідно зі статтею 22 Закону № 2398-VІ внесення змін до актового запису цивільного стану проводиться відповідним органом державної реєстрації актів цивільного стану за наявності достатніх підстав. За наслідками перевірки зібраних документів орган державної реєстрації актів цивільного стану складає обґрунтований висновок про внесення змін до актового запису цивільного стану або про відмову в цьому. У разі відмови у внесенні змін до актового запису цивільного стану у висновку вказуються причини відмови та зазначається про можливість її оскарження в судовому порядку.
Внесення змін до актового запису цивільного стану проводиться, зокрема, за заявою особи, щодо якої складено актовий запис, спадкоємців померлого. Заява про внесення змін до актового запису цивільного стану подається до відповідного органу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем проживання заявника, а у випадках, передбачених законодавством, - за місцем зберігання актового запису цивільного стану (частини друга, третя статті 22 Закону № 2398-VІ).
Внесення змін до актових записів цивільного стану, які складено органами державної реєстрації актів цивільного стану України, проводиться відділами державної реєстрації актів цивільного стану районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних управлінь юстиції у випадках, передбачених чинним законодавством, відповідно до Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання, затверджених наказом Міністерства юстиції України № 96/5 від 12.01.2011 року, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 14.01.2011 року за № 55/18793 (далі -Правила).
Відповідно до пункту 1.1 Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, які складено органами державної реєстрації актів цивільного стану України, проводиться відділами державної реєстрації актів цивільного стану районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних, міжрайонних управлінь юстиції (далі - відділи державної реєстрації актів цивільного стану) у випадках, передбачених чинним законодавством.
Пунктом 2.5 Правил передбачено, що заява про внесення змін до актового запису цивільного стану подається особою, щодо якої складено актовий запис.
Відповідно до пункту 2.6 Правил разом із заявою про внесення змін до актового запису цивільного стану заявником подаються: свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану, у яких зазначені неправильні, неповні відомості або відомості, які підлягають зміні; інші документи, необхідні для розгляду заяви та вирішення питання по суті.
На підставі зібраних документів та за наслідками перевірки відділ державної реєстрації актів цивільного стану, дипломатичне представництво чи консульська установа України складає обґрунтований висновок про внесення змін до актового запису (або декількох актових записів) цивільного стану або про відмову в цьому за формою, наведеною в додатку 2, згідно пункту 2.12 Правил.
У разі відмови у внесенні змін до актових записів цивільного стану у висновку відділу державної реєстрації актів цивільного стану вказуються причини відмови та зазначається про можливість оскарження його у судовому порядку (пункт 1.1 Правил).
Відповідно до пункту 2.13.2 Правил, підставою для внесення змін в актові записи цивільного стану є постанова адміністративного суду.
Згідно з пунктом 2.16.7 Правил на підставі рішення суду про внесення змін, доповнень або виправлень в актові записи цивільного стану вносяться відповідні зміни, які зазначені в рішенні суду.
Відповідно до статті 11 Закону України "Про національні меншини в Україні" громадяни України мають право вільно обирати та відновлювати національність.
Згідно положень статей 1, 3 Закону України "Про національні меншини в Україні" Україна гарантує громадянам республіки незалежно від їх національного походження рівні політичні, соціальні, економічні та культурні права і свободи, підтримує розвиток національної самосвідомості й самовиявлення. Усі громадяни України користуються захистом держави на рівних підставах. При забезпеченні прав осіб, які належать до національних меншин, держава виходить з того, що вони є невід'ємною частиною загальновизнаних прав людини. До національних меншин належать групи громадян України, які не є українцями за національністю, виявляють почуття національного самоусвідомлення та спільності між собою.
Згідно з приписами частини другої статті 300 Цивільного кодексу України фізична особа має право на збереження своєї національної, культурної, релігійної, мовної самобутності, а також право на вільний вибір форм та способів прояву своєї індивідуальності, якщо вони не заборонені законом та не суперечать моральним засадам суспільства.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 народився 14 квітня 1974 року в місті Тернопіль, що підтверджується копією паспорта громадянина України серії НОМЕР_2, виданого Тернопільським МУ УМВС України в Тернопільській області 07 березня 1998 року та свідоцтвом про народження (виданого повторно) серії НОМЕР_3 від 06 березня 2017 року.
В актовому записі про народження позивача ОСОБА_1 № 839, складеного 27 квітня 1974 року Тернопільським міським відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області зазначено національність батька дитини - ОСОБА_3 українець .
Поряд із цим, постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 10.10.2016 року у справі №819/1153/16 зобов'язано Тернопільський міський відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області внести зміни до актового запису про шлюб ОСОБА_3 та ОСОБА_4 № 41, складеного 01 серпня 1971 року Дублянською міською радою Жовківського району Львівської області (колишня назва Дублянська селищна рада Нестерівського району Львівської області), а саме змінити національність нареченого з "українець" на "поляк". Дана постанова набрала законної сили 25.10.2016 року, доказів її скасування сторонами не надано та судом не здобуто.
На підставі вищевказаної постанови внесено зміни в актовий запис про шлюб ОСОБА_3 та ОСОБА_4 № 41, складеного 01 серпня 1971 року Дублянською міською радою Жовківського району Львівської області (колишня назва Дублянська селищна рада Нестерівського району Львівської області), а саме змінено національність нареченого з "українець" на "поляк".
Відповідно до ч.1 ст.72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Згідно ст.86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до переконання, що позовні вимоги ОСОБА_1 підлягають до задоволення в повному обсязі шляхом внесення відповідних виправлень до актового запису про народження позивача, змінивши національність батька дитини з "українець" на "поляк".
Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 94, 158-167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Зобов'язати Тернопільський міський відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області внести зміни до актового запису про народження ОСОБА_1 № 839, складеного 27 квітня 1974 року Тернопільським міським відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області, а саме у "відомостях про батька" в графі "національність" змінити з українець на поляк .
3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Тернопільського міського відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області (Майдан Волі,2, м. Тернопіль, код ЄДРПОУ 25887926) на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ід. код НОМЕР_1) 640 (шістсот сорок) грн. 00 коп. судового збору.
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Копію постанови надіслати сторонам у справі.
Головуючий суддя Дерех Н.В.
копія вірна
Суддя Дерех Н.В.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.04.2017 |
Оприлюднено | 11.04.2017 |
Номер документу | 65809901 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні