ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 квітня 2017 року Справа № 876/4059/16
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого-судді Костіва М.В.
суддів Улицького В.З., Шавеля Р.М.
за участю секретаря Богдан А.О.
представника позивача Мануляка Є.Й.
представника відповідача Буджака В.М.
третіх осіб Кошика О.І, Кузь А.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Громадської організації Культурно-освітнє товариство інвалідів Зелен Сад на постанову Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області від 18.04.2016 року в справі №344/17639/15-а за позовом Громадської організації Культурно-освітнє товариство інвалідів Зелен Сад до Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Департамент містобудування та архітектури Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області, Угорницька сільська рада Івано-Франківської міської ради, про скасування рішення Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 10.12.2015 року №695,
встановив:
У грудні 2015 року Громадська організація Культурно-освітнє товариство інвалідів Зелен Сад (надалі - позивач) звернулася в суд з позовом до Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Департамент містобудування та архітектури Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області, Угорницька сільська рада Івано-Франківської міської ради, в якому просила визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 10.12.2015 №695 Про скасування містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки .
Постановою Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області від 18.04.2016 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, Громадська організація Культурно-освітнє товариство інвалідів Зелен Сад подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нове рішення про задоволення адміністративного позову. Свої вимоги обґрунтовує тим, що судом першої інстанції при ухваленні даної постанови було зроблено висновки, які не відповідають обставинам справи та порушено норми матеріального й процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи. Вказує, зокрема, на необґрунтованість висновку суду першої інстанції про невідповідність містобудівних умов та обмежень вимогам генерального плану села; відсутність в органу місцевого самоврядування повноважень скасовувати вихідні дані для будівництва (містобудівні умови та обмеження), які були видані; порушення процедури прийняття оскаржуваного рішення.
Представник позивача підтримав вимоги апеляційної скарги з наведених у ній мотивів.
Представники відповідача та третіх осіб вимоги апеляційної скарги заперечили за їх безпідставністю.
Заслухавши суддю - доповідача, пояснення сторін судового процесу, проаналізувавши доводи апелянта та вивчивши матеріали справи у їх сукупності, апеляційний суд дійшов переконання, що подана апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних мотивів.
Суд встановив та матеріалами справи підтверджується наступне.
Згідно з витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права, земельна ділянка, розташована в Івано-Франківській області, Івано-Франківська міська рада, село Угорники, Урочище Рінь , передана на праві постійного користування ГО Культурно-освітнє товариство інвалідів ЗеленСад .
28 жовтня 2015 року ГО Культурно-освітнє товариство інвалідів ЗеленСад отримала від Департаменту містобудування та архітектури Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки № 173-51.1-01 для будівництва на земельній ділянці площею 0,6568 га, що знаходиться в селі Угорники урочище Рінь , навчально-виховного комплексу інноваційної освіти.
17 листопада 2015 року ГО Культурно-освітнє товариство інвалідів ЗеленСад було отримано декларацію про початок виконання будівельних робіт.
10 грудня 2015 року Виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради прийнято рішення № 695 Про скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки , яким скасовані містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки № 173-51.1-01 від 28 жовтня 2015 року, видані ГО Культурно-освітнє товариство інвалідів ЗеленСад .
Не погоджуючись із зазначеним рішенням, позивач оскаржив його до суду.
Суд першої інстанції, відмовляючи в задоволенні адміністративного позову, виходив з того, що приймаючи рішення, відповідач діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, встановлений законодавством України.
Колегія суддів не погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.
Предметом спору є правомірність дій відповідача щодо прийняття рішення від 10.12.2015 №695 Про скасування містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки , наданих Департаментом містобудування та архітектури Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради.
Правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямування на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів визначає Закон України від 17 лютого 2011 року № 3038-VI Про регулювання містобудівної діяльності (надалі - Закон № 3038-VI).
Згідно зі статтею 6 Закону № 3038-VI (в редакції, чинній на момент прийняття оскаржуваного рішення) управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, органами державного архітектурно-будівельного контролю, іншими уповноваженими органами містобудування та архітектури, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування.
Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР Про місцеве самоврядування в Україні (надалі - Закон № 280/97-ВР).
Відповідно до статті 11 Закону № 280/97-ВР до виконавчих органів міських рад віднесені виконавчі комітети, відділи, управління та інші створені радами виконавчі органи.
Таким чином, Департамент містобудування та архітектури Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради відноситься до виконавчих органів Івано-Франківської міської ради та є спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури, утворюється Івано-Франківською міською радою, їй підзвітне та підконтрольне, підпорядковане виконавчому комітету Івано-Франківської міської ради та міському голові міста Івано-Франківська.
Матеріалами справи підтверджується, що земельна ділянка передана ГО Культурно-освітнє товариство інвалідів ЗеленСад в постійне користування для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови.
28 жовтня 2015 року ГО Культурно-освітнє товариство інвалідів ЗеленСад отримала від Департаменту містобудування та архітектури Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки № 173-51.1-01 для будівництва на земельній ділянці площею 0,6568 га, що знаходиться в селі Угорники урочище Рінь , навчально-виховного комплексу інноваційної освіти, а вже 10 грудня 2015 року відповідачем прийняте оскаржуване рішення, яким дані умови були скасовані. Підставою для прийняття оскаржуваного рішення послужило, на думку відповідача, невідповідність містобудівних умов генеральному плану с. Угорники.
Надання містобудівних умов та обмежень регламентовано Порядком надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 7 липня 2011року N109 (надалі - Порядок № 109).
Відповідно до пункту 1.2. Порядку № 109 містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.
Згідно з пунктом 1.3. Порядку № 109 містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об'єкта незалежно від зміни замовника.
Зміни до містобудівних умов та обмежень можуть вноситися тільки за згодою замовника.
Пунктом 1.4 Порядку № 109 передбачено, що чинність наданих містобудівних умов та обмежень не може бути зупинена у зв'язку з початком розроблення, внесення змін або оновлення містобудівної документації на місцевому рівні.
Відповідно до абзацу 3 пункту1.5 Порядку № 109 складання завдання на проектування з відхиленням від містобудівних умов та обмежень не допускається.
Разом із тим, вказаний Порядок не містить процедури скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.
Матеріалами справи підтверджується, що позивач із заявою про внесення змін до містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки до відповідача не звертався, відхилення від прийнятої містобудівної документації не встановлено.
Відтак, колегія суддів вважає, що Виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради не мав правових підстав для прийняття рішення від 10.12.2015 №695 Про скасування містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки , наданих Департаментом містобудування та архітектури Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради ГО Культурно-освітнє товариство інвалідів ЗеленСад .
З врахуванням усіх вищенаведених обставин, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції неповно з'ясував обставини справи, постанова суду прийнята з порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
Згідно зі ст. 202 КАС України підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є: 1) неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи; 2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими; 3) невідповідність висновків суду обставинам справи; 4) порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання, а так само розгляд і вирішення справи неповноважним судом; участь в ухваленні постанови судді, якому було заявлено відвід на підставі обставин, які викликали сумнів у неупередженості судді, і заяву про його відвід визнано судом апеляційної інстанції обґрунтованою; ухвалення чи підписання постанови не тим суддею, який розглянув справу.
Скаржник у встановленому законом порядку довів наявність передбачених законом підстав для скасування постанови суду.
Враховуючи наведене, керуючись ст.ст. 160, 195, 197, 198, 202, 205, 207, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд, -
постановив:
Апеляційну скаргу Громадської організації Культурно-освітнє товариство інвалідів Зелен Сад задовольнити.
Скасувати постанову Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області від 18.04.2016 року в справі №344/17639/15-а та прийняти нову, якою адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 10.12.2015 №695 Про скасування містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки .
Присудити на користь Громадської організації Культурно-освітнє товариство інвалідів Зелен Сад (місцезнаходження: вул. Г.Хоткевича 67, корпус 3, кв. 48; код ЄДРПОУ 39883288) 1 515, 80 грн судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради.
Постанова набирає законної сили негайно після проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом 20-ти днів після набрання нею законної сили, а у разі складення такої в порядку ч. 3 ст. 160 КАС України, протягом того ж строку з часу складення в повному обсязі.
Головуючий суддя Костів М.В.
Судді Улицький В.З.
Шавель Р.М.
Повний текст постанови складений 06.04.2017 року.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.04.2017 |
Оприлюднено | 11.04.2017 |
Номер документу | 65818063 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Костів Михайло Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні