Постанова
від 24.03.2017 по справі 760/16011/16-п
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3-2720/17

у справі №760/16011/16-п

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 березня 2017 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Лазаренко В.В., за участю представника Київської міської митниці ДФС - Грабчака П.В.,

розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1, зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1, за ч. 1 ст. 483 МК України,

В С Т А Н О В И В :

01.08.2016 старшим державним інспектором відділу аналітично-пошукової роботи та протидії митним правопорушенням управління боротьби з митними правопорушеннями Київської міської митниці ДФС Волік В.А. складено протокол про порушення митних правил №0484/10000/16 з якого вбачається наступне.

01.08.2015 в зоні діяльності Закарпатської митниці ДФС (п/п Чоп - Захонь м/п Тиса ) через митний кордон України автомобілем р.н.з. AO4858BE з території Австрійської Республіки на підставі товаросупровідних документів: інвойс від 24.07.2015 № PA/07-04, CMR від 31.07.2015 № 7150100040101TR230 та книжки МДП № XK75589791 за попередньою митною декларацією від 31.07.2015 № 100250000/2015/712692 переміщено товари окуляри сонцезахисні, рамки для фотографій, браслети, одяг, взуття, ароматизовані свічки, сумки тощо у кількості 108 місць, загальною вагою брутто 880,568 кг, вартістю 35 136,20 євро, згідно вищезазначеного інвойсу.

Відповідно до товаросупровідних документів, поставка товарів здійснювалась з території Австрійської Республіки від компанії-відправника Kunsttrans Spedition GmbH (Австрія) на адресу ТОВ АТРІА ЛАЙН (ЄДРПОУ 39748613) на виконання умов контракту № 07-07/2015 від 07.07.2015, укладеного між ТОВ АТРІА ЛАЙН (ЄДРПОУ 39748613) від імені директора - ОСОБА_2 та компанією PLACARD CHIC LIMITED (Гонконг).

03.08.2015 зазначені вище товари доставлено до митниці призначення, та 05.08.2015 заявлені до митного контролю та оформлення в Київській міській митниці ДФС (СМО № 1 м/п Західний , м. Київ, бульвар І. Лепсе, 8А) за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ № 100250004/2015/091731, оформлені та випущені у вільний обіг.

23.06.2016 та 11.07.2016 листами Державної фіскальної служби України від 17.06.2016 № 21056/7/99-99-20-03-17 та від 07.07.2016 № 23081/7/99-99-20-03-17 на адресу Київської міської митниці ДФС надійшли матеріали відповідей митних органів іноземних держав, зокрема, Австрійської Республіки та Угорщини, на запити ініційовані Головним Управлінням ДФС у м. Києві про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення на митну територію України товарів, поставлених на адресу ТОВ АТРІА ЛАЙН (ЄДРПОУ 39748613), в тому числі й тих, митне оформлення яких здійснено Київською міською митницею ДФС за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ від 05.08.2015 № 100250004/2015/091731 (вх. № 2246/8 від 23.06.2016 та № 2510/8 від 11.07.2016).

Митні органи Угорщини інформували, що вищезазначені товари було випущено з території Європейського Союзу у рамках транзитної процедури TIR та не володіють комерційними документами, у зв'язку з чим, запропонували звернутись до митної адміністрації Австрійської Республіки, оскільки саме нею описані вище товари оформлені в транзитній процедурі за супровідним транзитним документом № 15AT100200CTNC3644 до книжки МДП № XK75589791 .

Митні органи Австрійської Республіки інформували, що компанія Kunsttrans Spedition GmbH (Австрія), яка виступала відправником товарів, є належним чином зареєстрованою в комерційному реєстрі Австрії та займається транспортним бізнесом.

Також, митні органи Австрійської Республіки повідомили, що компанія Kunsttrans Spedition GmbH (Австрія) не має жодних комерційних зв'язків з

ТОВ АТРІА ЛАЙН (Україна), однак, має комерційні відносини з компанією PLACARD CHIC LIMITED (Гонконг) та здійснює за її дорученням транспортування товарів від різних європейських та інших виробників до власного складу в Австрії з подальшим його митним оформленням та відправленням в Україну.

При цьому, за інформацією, отриманою від компанії Kunsttrans Spedition GmbH (Австрія), транспортні документи дійсно були видані останньою та є ідентичними тим, на підставі яких здійснено пропуск товарів через митний кордон України, однак, компанії Kunsttrans Spedition GmbH (Австрія) не відомий зміст рахунку від 24.07.2015 № PA/07-04, який було подано у якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України, а вартість товарів, зазначена в ньому є нижчою від закупівельних цін, які зазначені в митних деклараціях країн першого експорту та інвойсах що стали підставою для їх митного оформлення.

До своєї відповіді митні органи Австрійської Республіки додали завірену копію супровідного транзитного документу № 15AT100200CTNC3644 до книжки МДП № XK75589791, відповідно до якого, відправником товарів окуляри сонцезахисні, рамки для фотографій, браслети, одяг, взуття, ароматизовані свічки, сумки тощо у кількості 108 місць, загальною вагою брутто 880,568 кг виступала компанія Kunsttrans Spedition GmbH (Австрія), одержувачем - SANAHUNT (8/16 Grushevskogo str. UA - 01001 KIEV) ( САНАХАНТ вул. Грушевського, буд. 8/16, м. Київ, 01001).

Також, митні органи Австрійської Республіки до своєї відповіді додали копії митних декларацій та комерційних рахунків (інвойсів) на підставі яких і було відкрито процедуру транзиту за супровідним транзитним документом № 15AT100200CTNC3644 до книжки МДП № XK75589791, що підтверджується відомостями, наявними в графі 40 (Спрощена декларація/попередній документ).

Тобто, загальна вартість товарів, що переміщувались у процедурі зовнішнього транзиту Співтовариства за супровідним транзитним документом № 15AT100200CTNC3644 до книжки МДП № XK75589791, становила 196 445,93 євро та 23 921,06 доларів США.

З роз'яснень щодо детального опису загальної процедури транзиту та процедури транзиту Співтовариства, які надають єдине тлумачення транзитних правил всіма митними органами, що застосовують загальний транзит та транзит Співтовариства, слідує, що кожна транзитна декларація може охоплювати тільки товари, завантажені на один вид транспорту для перевезення з одного митного органу відбуття до одного митного органу призначення. Як правило, ідентифікація товарів забезпечується шляхом опломбування транспортного засобу у митному органі відправлення, а у випадках, коли у проміжних митницях з тих чи інших причин знімаються пломби, останні мають закріпити нові пломби та зробити про це запис у графі F супровідного транзитного документу.

Відсутність будь-яких записів в графі F супровідного транзитного документу № 15AT100200CTNC3644 до книжки МДП № XK75589791, надісланого митними органами Угорщини (митниця призначення) та Австрійської Республіки (митниця відправлення) підтверджує той факт, що асортимент та кількість товарів, які були завантажені на території Австрійської Республіки у транспортний засіб р.н.з. AO4858BE, відповідав асортименту та кількості після їх прибуття у митницю призначення.

Отже, з отриманих від митних органів Республіки Австрія та Угорщини документів встановлено, що товари окуляри сонцезахисні, рамки для фотографій, браслети, одяг, взуття, ароматизовані свічки, сумки тощо у кількості 108 місць, загальною вагою брутто 880,568 кг були відправлені від виробників до складу компанії Kunsttrans Spedition GmbH (Австрія), яка в подальшому і здійснила їх митне оформлення в процедурі зовнішнього транзиту Співтовариства з території Австрійської Республіки до України.

Згідно з даними, зазначеними митних деклараціях, оформлених в країнах першого експорту та інвойсів до них, вартість вказаних товарів становить 196 445,93 євро та 23 921,06 доларів США, що значно вище ніж вартість цих товарів, заявлена в Україні, та яка згідно з інвойсом від 24.07.2015 № PA/07-04 становить 35 136,20 євро.

Таким чином проведеною перевіркою встановлено, що товари окуляри сонцезахисні, рамки для фотографій, браслети, одяг, взуття, ароматизовані свічки, сумки тощо у кількості 108 місць, загальною вагою брутто 880,568 кг вартістю 196 445,93 євро та 23 921,06 доларів США або 5 167 971,47 грн. (офіційний курс Національного банку України на день переміщення товарів через митний кордон України 01.08.2015, 1 євро = 23,67570000 грн., 1 долар США - 21,61177500 грн.) переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Ґрунтуючись на вище викладеному, орган доходів і зборів вказує, що відповідно до вимог ч. 2 ст. 459 МКУ суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Відповідно до інформації, наявної в ІС Податковий блок ДФС , на дату переміщення вищезазначених товарів через митний кордон України, на посаді керівника підприємства ТОВ АТРІА ЛАЙН (ЄДРПОУ 39748613) перебувала громадянка України ОСОБА_2.

Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_2 відповідала за фінансово-господарську діяльність підприємства і була зобов'язана надавати до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Таким чином, орган доходів і зборів вважає, що дії громадянки України ОСОБА_2 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 5 167 971,47 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів. Отже, в діях громадянки України ОСОБА_2 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 Митного кодексу України.

Постановою Солом'янського районного суду м. Києва від 23.09.2016 матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 за ч. 1 ст. 483 МК України повернути до Київської міської митниці ДФС для проведення додаткової перевірки, в ході якої необхідно виконати переклад на державну мову наявних в справі документів складених іноземною мовою та які мають значення для вирішення питання про наявність чи відсутність складу адміністративного правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 МК в діях ОСОБА_2

22.03.2017 до Солом'янського районного суду м. Києва вдруге надійшли матеріали відносно ОСОБА_2 за ч. 1 ст. 483 МК України.

Представник митного органу в судовому засіданні підтримав позицію Київської міської митниці ДФС щодо притягнення гр. ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК, посилаючись на наявність в матеріалах справи достатніх доказів, які свідчать про порушення останньою митних правил.

В судове засідання особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, не з'явилася, будучи належним чином повідомленою про день, час та місце судового засідання.

З урахуванням вимог ст. 526 МК України, суд вважає можливим розглянути справу у її відсутності.

Суд, заслухавши представника органу доходів і зборів, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку, що провадження у справі підлягає закриттю, у зв'язку з відсутністю в діях ОСОБА_2 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, виходячи з наступного.

За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об'єктивних і суб'єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Порушення митних правил передбачене диспозицією ч. 1 ст. 483 МК, полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Згідно п. 6 постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 року №8, документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Як вбачається із змісту протоколу про порушення митних правил №0484/10000/16, у вину гр. ОСОБА_2 поставлено вчинення порушення митних правил передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, суть якого у контексті цього протоколу полягає у переміщені товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Такі висновки органу доходів і зборів ґрунтуються на вивченні товаросупровідних документів поданих до митного оформлення в Київській регіональній митниці в режимі ІМ/40/ДЕ № 100250004/2015/091731, всього 108 найменувань товарів, які були оформлені та в подальшому випущений у вільний обіг, а також документів, отриманих разом з відповіддю митних органів Австрійської Республіки та Угорщини на запит органу доходів і зборів щодо адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення товарів підприємством ТОВ АТРІА ЛАЙН (ЄДРПОУ 39748613).

За змістом ст. 49 МК України, митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Відповідно до частин першої та другої статті 258 МК України, заявлена декларантом митна вартість товарів і подані ним відомості про її визначення, повинні базуватися на об'єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню. У разі потреби у підтвердженні заявленої митної вартості товарів декларант зобов'язаний подати митному органу необхідні для цього відомості та забезпечити можливість їх перевірки відповідно до порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Згідно з ч. 2 ст. 53 МК України, п. 7 постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку декларування митної вартості товарів, що переміщуються через митний кордон України та подання відомостей для її підтвердження від 20.12.2006 року №1766, для підтвердження заявлених відомостей про митну вартість товарів, декларант зобов'язаний подати: - зовнішньоекономічний договір (контракт) і додатки до нього; - рахунок-фактуру (інвойс) або рахунок-проформу; - банківські платіжні документи (якщо рахунок сплачено), а також інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару.

Згідно ст. 489 МК, при розгляді справи про порушення митних правил підлягають з'ясуванню такі обставини: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи (ст. 495 МК).

За змістом ч. 1 ст. 508 МК, отримання доказів у справі про порушення митних правил необхідних для правильного її вирішення проводиться шляхом проведення процесуальних дії визначених ч. 2 цієї статті.

В силу вимог ч. 1 ст. 492 МК України, провадження у справі про порушення митних правил здійснюється державною мовою.

Відповідно до ч. 1 ст. 487 МК України передбачено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Згідно п. 2 ч. 1 ст. 8 МК, державна митна справа здійснюється, зокрема, на основі принципів законності та презумпції невинуватості, що кореспондує положенням ст. 62 Конституції України, якою закріплено, що особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.

Крім того, ст. 62 Конституції України визначено, що обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Згідно ст. 252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що грунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Належними є докази, які прямо чи непрямо підтверджують існування чи відсутність обставин, що підлягають доказуванню у справі про порушення митних правил, та інших обставин, які мають значення для провадження у справі, а також достовірність чи недостовірність, можливість чи неможливість використання інших доказів.

Як вбачається з матеріалів справи, органом доходів і зборів на підтвердження своєї позиції надано відповідь митних органів Австрійської Республіки та Угорщини на запит щодо адміністративної допомоги, разом з надісланими копіями документів, серед яких: завірена копія супровідного транзитного документу № 15AT100200CTNC3644 до книжки МДП № XK75589791, копії митних декларацій та комерційних рахунків (інвойсів) на підставі яких і було відкрито процедуру транзиту за супровідним транзитним документом № 15AT100200CTNC3644 до книжки МДП № XK75589791 .

Вищевказані документи складені іноземною мовою, що унеможливлює дослідження їх змісту та встановлення відповідних обставин.

З огляду на загальний принцип безпосередності дослідження доказів судом, відсутність перекладу зазначених вище відповідних документів на державну мову унеможливлює оцінку вказаних доказів на предмет їх належності та допустимості.

Будь-яких інших доказів на підтвердження таких обставин суду не надано та не зазначено про наявність таких доказів.

В результаті проведення додаткової перевірки органом доходів і зборів не здобуто будь-яких нових доказів, які б підвереджували факт вчинення ОСОБА_2 інкримінованого правопорушення, не забезпечено переклад на державну мову наявних в справі документів складених іноземною мовою та які мають значення для вирішення питання про наявність чи відсутність складу адміністративного правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 МК в діях ОСОБА_2

За таких обставин, суддя, дослідивши всі обставини справи та оцінивши кожний поданий сторонами доказ та їх сукупність, вважає, що за результатами даного судового розгляду не доведено, що ОСОБА_2 вчинено порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, а тому провадження у даній справі належить закрити з підстави передбаченої п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, оскільки не доведено, що в діянні ОСОБА_2 є склад правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

На підставі викладеного, керуючись ст. 483, 486, 489, 495, 522, 527, 531 МК України, ст.ст. 245, 247, 251, 252, 265, 280, 283, 287, 294 КУпАП України, суддя

П О С Т А Н О В И В :

Провадження в справі про порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, відносно ОСОБА_2 - закрити за відсутності складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення24.03.2017
Оприлюднено12.04.2017
Номер документу65824574
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/16011/16-п

Постанова від 24.03.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Лазаренко В. В.

Постанова від 24.03.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Лазаренко В. В.

Постанова від 24.03.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Лазаренко В. В.

Постанова від 24.03.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Лазаренко В. В.

Постанова від 24.03.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Лазаренко В. В.

Постанова від 24.03.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Лазаренко В. В.

Постанова від 24.03.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Лазаренко В. В.

Постанова від 24.03.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Лазаренко В. В.

Постанова від 24.03.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Лазаренко В. В.

Постанова від 23.09.2016

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Лазаренко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні