Справа № 761/6224/17
Провадження № 1-кс/761/3955/2017
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 березня 2017 року слідчий суддя Шевченківського районного суду м. Києва Юзькова О.Л., при секретарі Голопич Н.Р., за участю слідчого Курача А.М.
розглянувши клопотання слідчого СУ ГУ Національної поліції в Київській області Курача А.М., погоджене прокурором відділу прокуратури Київської області Козинчук С.Д. внесене по кримінальному провадженню № 42016110000000238 від 22.04.2016, за ч. 2 ст. 364 КК України, про надання дозволу на проведення позапланової перевірки з дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил на об'єктах будівництва, -
ВСТАНОВИВ:
22.02.2017р. до Шевченківського районного суду м. Києва надійшло клопотання слідчого, погоджене прокурором, про призначення позапланової перевірки, проведення позапланової перевірки щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил на об'єктах будівництва розташованих за адресами: Київська область, Києво-Святошинський р-н, м. Вишневе, вул. Чорновола, 50-А, (кадастровий номер 3222410600:01:017:5039)та Київська область, Києво-Святошинський р-н, м. Вишневе, вул. Івана Франка, 2-А, (кадастровий номер 3222410600:01:002:0012);
У клопотанні зазначено, що як встановлено досудовим розслідуванням службові особи Вишневої міської ради зловживають своїм службовим становищем, що виразилось у грубому порушенні містобудівного та земельного законодавства на території м. Вишневе Києво-Святошинського району Київської області. Встановлено, що 28.03.2002 створено кооператив індивідуальних забудовників ДІБРОВА (код ЄДРПОУ 26190274), який об'єднує 225 членів для будівництва індивідуальних будинків садибного типу з інфраструктурою. Упродовж 2006-2007 років, земельні ділянки по 0,08 га, на підставі рішень сесій Вишневої міської ради передано у власність громадян для будівництва і обслуговування жилих будинків, господарських будівель і споруд. Відповідно до Державних актів про право власності на вказані земельні ділянки, що зареєстровані в управлінні земельних ресурсів у Києво- Святошинському районі, Поземельної книги та форми 6 ЗЕМ для громадян - членів кооперативу Діброва зазначено категорія земель - "землі житлової та громадської забудови", вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель - "під житлову та громадську забудову", код цільового призначення "02.01 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)", форма власності - "приватна власність". Зона садибної житлової забудови призначена для постійного проживання населення в окремих житлових будинках з розміщенням кожного з них на окремій земельній ділянці (житловий будинок садибного типу). В Однак, в 2015 році на земельних ділянках кооперативу, ТОВ Чері Таун розпочало будівництво комплексу багатоповерхових будинків, що здійснюється в порушення чинних будівельних норм і правил, без розрахунку та оцінки спроможності інженерних мереж міста на проживання у цьому мікрорайоні такої кількості людей, без вивчення антропогенного та техногенного навантаження на довкілля; придорожній простір; стан ґрунту та ґрунтові води. Будівництво цим товариством здійснюється на земельних ділянках, де в 2009 році було неправомірно, без дотримання вимог чинного законодавства та без врахування думки громадськості, що є обов'язковим відповідно до Закону України Про регулювання містобудівної діяльність змінено функціональне призначення кварталів, визначених Генеральним планом міста Вишневе з кварталу малоповерхової забудови на квартал багатоповерхової забудови. До багатоповерхової забудови віднесено земельні ділянки, які вже на той момент були приватною власністю громадян і на яких в межах закону та відповідно до цільового призначення введено в експлуатацію та оформлено право власності на приватні будинки. В порушення ст. ст. 5, 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" виконкомом Вишневої міської ради на прилеглу земельну ділянку кооперативу Діброва у м. Вишневе із цільовим призначенням 02.01 затверджено видані місцевим органами арх. буд. контролю містобудівні умови та обмеження для будівництва багатоквартирних житлових будинків (9 і більше поверхів) комфорт-класу, а саме: 14.11.2015 року - ОСОБА_3 із кадастровим номером №3212410600:01:017:5039, по вул. Чорновола, 50 - а, площею 0,24 га; в цей же період ТОВ Авто Груп (№3222410600:01:002:0012) по вул. Івана Франка, 2 а, площею - 0,15 га. та іншим. На землях садибної забудови планується зведення ЖК Черрі Таун . При цьому детальний план території не складено та не узгоджено будівництво із суміжними землекористувачами. Діючи в рамках розробленого плану, службові особи ТОВ Авто груп , незважаючи на вимоги ст. 39 ЗК України, Закону України Про регулювання містобудівної діяльності ( ст. 1), Порядку віднесення об'єктів будівництва до VI- V категорії , затвердженої постановою КМ України від 27.04.2011 року за №557, Порядку виконання будівельних робіт, затвердженого постановою КМ України від 13.04.2011 року, пункту 3.19. державних будівельних норм ДБН 360-92 "Планування і забудова міських і сільських поселень", ДБН В.1.2-14-2009 "Загальні принципи забезпечення надійності та конструктивної безпеки будівель, споруд, будівельних конструкцій та основ за рівнем можливих економічних збитків і (або) інших втрат, пов'язаних з припиненням експлуатації або втратою цілісності об'єкта , за відсутності дозвільної та проектно-кошторисної документації, а саме: погоджень суміжних землевласників, розробленого проекту землеустрою, на прилеглій території кооперативу Діброва проводиться несанкціоноване будівництво ЖК Черрі Таун . Так, ТОВ МКС буд , як субпідрядною організацією, без відповідної ліцензії, розпочато роботи на нульовому циклі (вирито котлован та залито монолітний фундамент для житлової забудови ), Для виконання будівельних робіт такого рівня складності необхідні сертифіковані спеціалісти, геодезична техніка, затверджена проектна документація, що пройшла державну експертизу та отримала позитивні висновки фахівців. Також ТОВ Авто груп допустив самовільне підключення до інженерних мереж торгового центру Фора , без компенсації експлуатуючим організаціям відповідних витрат, чим завдав інтересам територіальної громади міста (перш за все 225 членам кооперативу Діброва ) істотну шкоду, яка перевищує 250 і більше неоподаткованих мінімуми доходів громадян. Враховуючи вищевикладене в ході досудового розслідування виникла необхідність у проведенні позапланової виїзної перевірки спеціалістами Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області (м. Київ, бульвар Л. України, 26-А).
У судовому засіданні слідчий клопотання підтримав і просив його задовольнити.
Вивчивши клопотання та додані до нього матеріали, заслухавши пояснення слідчого, який підтримав клопотання, слідчий суддя прийшов до висновку, що клопотання слідчого підлягає задоволенню з огляду на таке.
Як вбачається із ст.8 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності орган державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, під час здійснення державного нагляду (контролю) має право вимагати від суб'єкта господарювання усунення виявлених порушень вимог законодавства; вимагати припинення дій, які перешкоджають здійсненню державного нагляду (контролю); відбирати зразки продукції, призначати експертизу, одержувати пояснення, довідки, документи, матеріали, відомості з питань, що виникають під час державного нагляду (контролю), відповідно до закону; надавати (надсилати) суб'єктам господарювання обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень і недоліків; накладати штрафні санкції та вживати заходи, передбачені законом.
Відповідно до п. 3 Прикінцевих положень Закону України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи , у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України.
Згідно із п. 2 ч. 1 Постанови КМУ Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами № 408 від 13.08.2014 року, надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.
Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до вимог постанови КМУ №553 від 23.05.2011 року Про затвердження Порядку здійснення державного архітектурно - будівельного контролю , встановлення факту порушення державних будівельних норм або правил можливе лише за результатами проведення відповідної перевірки.
Згідно до вимог п. 7 вказаної постанови КМУ - позаплановою перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена планом роботи інспекції. Підставами для проведення позапланової перевірки є виявлення факту самочинного будівництва об'єкта.
Строк проведення позапланової перевірки не може перевищувати десяти робочих днів, а у разі потреби може бути одноразово продовжений за письмовим рішенням керівника відповідної інспекції чи його заступника не більше ніж на два робочих дні.
Також змінами до пункту 3 розділу II Закону України від 28.12.2014 року №71 Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи Кримінального процесуального кодексу України .
Відповідно до п. 3 Прикінцевих положень Закону України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи , у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України .
Згідно із п. 2 ч. 1 Постанови КМУ Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами №408 від 13.08.2014 року , надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України .
З урахуванням положень ст.ст.40, 93 КПК України слідчий за погодженням з прокурором з метою зібрання під час здійснення досудового розслідування кримінального провадження доказів, якими є в тому числі є висновки ревізій та акти перевірок, має право звертатись до слідчого судді з клопотанням про проведення слідчих (розшукових) дій.
Так, долученими до клопотання слідчого документами підтверджується, що результати позапланової перевірки є необхідними для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування факту дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил на об'єктах будівництва, в рамках кримінального провадження № 42016110000000238 від 22.04.2016, за ч. 2 ст. 364 КК України.
Таким чином з урахуванням викладених слідчим обставин, встановлених під час здійснення досудового розслідування кримінального провадження № 42016110000000238 від 22.04.2016, за ч. 2 ст. 364 КК України, слідчий суддя приходить до висновку, що акт позапланової перевірки, дозвіл на проведення якої просить надати слідчий у клопотанні, може бути доказом у справі під час судового розгляду, а тому клопотання підлягає задоволенню.
Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 93, 104, 110, 159-166, 309, 369, 371-372 КПК України, Постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553 Про затвердження Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, слідчий суддя -
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого СУ ГУ Національної поліції в Київській області Курача А.М. про надання дозволу на проведення позапланової перевірки задовольнити.
Надати дозвіл в рамках кримінального провадження № 42016110000000238 від 22.04.2016, за ч. 2 ст. 364 КК України, а проведення позапланової перевірки щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил на об'єктах будівництва розташованих за адресами: Київська область, Києво-Святошинський р-н, м. Вишневе, вул. Чорновола, 50-А, (кадастровий номер 3222410600:01:017:5039)та Київська область, Києво-Святошинський р-н, м. Вишневе, вул. Івана Франка, 2-А, (кадастровий номер 3222410600:01:002:0012);
Проведення позапланової перевірки доручити спеціалістам Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області (м. Київ, бульвар Л. України, 26-А).
Питання, які необхідно дослідити у ході проведення позапланової виїзної перевірки з метою повного, всебічного та неупередженого досудового розслідування визначити спільно з спеціалістами Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області (м. Київ, бульвар Л. України, 26-А) .
Ухвала оскарженню не підлягає.
Ухвала набирає законної сили з моменту їх оголошення.
Слідчий суддя:
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.03.2017 |
Оприлюднено | 12.04.2017 |
Номер документу | 65824837 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Шевченківський районний суд міста Києва
Юзькова О. Л.
Кримінальне
Шевченківський районний суд міста Києва
Юзькова О. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні