7/259-АП-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
73000, м.Херсон, вул. Горького, 18
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"27" липня 2006 р. Справа № 7/259-АП-06
м.Херсон, зал судового засідання №324, 10 год. 00 хв.
Господарський суд Херсонської області у складі судді Задорожної Н.О. при секретарі Чуприні О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м.Херсон
до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Господар", смт.Велика Олександрівка
про стягнення 2357 грн. 69 коп.
за участю представників сторін:
від позивача: Осипова Л.І. - провідний спеціаліст, дов. №01-12/6 від 10.01.06р.;
від відповідача: Кіженцев В.С. (21.12.1949р.н.) - директор.
Позивач звернувся з позовом, у якому просить суд стягнути з відповідача 2357 грн. 69 коп. штрафу, нарахованого за невиконання нормативу для працевлаштування інвалідів у 2005р.
Відповідач проти позову заперечень не має, несплату боргу пояснює складним фінансовим становищем. Зважаючи на цю обставину, просить суд розстрочити виконання рішення на 4 місяці.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд
в с т а н о в и в:
Відповідно до ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991р. №875-ХІІ, в редакції Закону України від 15 червня 2004р. №1771-ІУ (далі Закон), для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 15 осіб, розмір штрафних санкцій за робоче місце, не зайняте інвалідом, визначається у розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (об'єднанні), у відповідній установі, організації.
Згідно з наданою державною статистичною звітністю, затвердженою Наказом Мінпраці України від 29.12.2004р. №338, (форма №10-ПІ "Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005 рік"), встановлений Законом норматив в СТОВ "Господар" у 2005р. не виконано - при нормативі працевлаштування "1 особи", фактично інвалід не працював.
Пунктом 5 Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 травня 1995р. №314 визначено, що підприємства розробляють заходи щодо створення робочих місць для інвалідів, включають їх до колективного договору, інформують центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення соціального захисту інвалідів про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів. Таким чином, обов'язок зазначених органів щодо працевлаштування інвалідів виникає лише після надання підприємствами відповідної інформації про наявні робочі місця для інвалідів.
Згідно з інформацією Великоолександрівського районного центру зайнятості підприємство надавало Звіт про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) та потребу в працівниках (форма № 3-ПН) в квітні, липні та вересні, але не зазначало потребу в інвалідах в графі 4.
Також до районного управління праці та соціального захисту населення Великоолександрівської райдержадміністрації відповідач протягом 2005 р. жодного разу не звертався з питанням про направлення інвалідів для працевлаштування.
Оскільки результатом працевлаштування є укладення трудового договору між працівником, в даному випадку інвалідів, та власником або уповноваженим ним органом (стаття 21 Кодексу законів про працю України), то безпосереднє працевлаштування здійснює власник або уповноважений ним орган підприємства (об'єднання), установи, організації незалежно від форм власності та господарювання.
У зв'язку з невиконанням встановленого ст.19 Закону нормативу, в силу дії ст.20 зазначеного Закону, п.3.4 Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів, затвердженого Постановою КМУ від 28 грудня 2001р. №1767, відповідач був зобов'язаний не пізніше 15 квітня 2006р. самостійно сплатити до Державного бюджету на рахунок Державного казначейства штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі половини середньої річної заробітної плати на підприємстві за робоче місце, не зайняте інвалідом і складає 2357,69 грн.
Закон України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" не пов'язує застосування штрафних санкцій з будь-якими іншими обставинами, що перешкоджали працевлаштуванню інвалідів, оскільки вказана відповідальність є за своєю природою альтернативним зобов'язанням.
Відповідачу направлялось повідомлення та правильний розрахунок суми штрафних санкцій, яка належить до перерахування на р/рахунок відділення Фонду, але на час звернення до господарського суду з даним позовом самостійно штрафні санкції не сплачено.
Доказів сплати штрафу суду не надано.
З огляду не викладене, суд визнав позов обґрунтованим і задовольняє його у повному обсязі.
Зважаючи на скрутне становище підприємства, відсутність заперечень з боку позивача, суд розстрочує виконання рішення в частині стягнення штрафу на 4 місяці, стягуючи з відповідача по 589 грн. 42 коп. щомісяця протягом липня, серпня, вересня, жовтня 2006р.
За згодою сторін у судовому засідання проголошено вступну та резолютивну частин постанови та повідомлено про дату і час складення її повного тексту - 1 серпня 2006р. 10 год. 30 хв.
Керуючись ст.ст. 94, 98, п.4 ст.157,158, 160-163, 167, п.6 Прикінцевих та перехідних положень КАС України, суд
постановив:
1. Позов задовольнити.
Стягнути з сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Господар" Херсонська область, смт.Велика Олександрівка, вул.Леніна, 94, код 32342225, МФО 352093, р/р 260096047 ХОД АППБ "Аваль" на користь Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів м.Херсон, пров. 40 років Жовтня, 5-а, одержувач: ВДК по м.Херсону, код 24104230; банк: УДК по Херсонській області, МФО 852010, р/р 31212230600002, *; код ЗКПО підприємства; 50070000; 01; - платежі до Фонду соціального захисту інвалідів, - 2357 грн. 69 коп. заборгованості по сплаті штрафних санкцій.
Розстрочити виконання постанови на 4 місяця, стягуючи з відповідача на користь позивача по 589 грн. 42 коп. щомісяця протягом липня, серпня, вересня, жовтня 2006р.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана в строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя Н.О. Задорожна
Повний текст постанови
складено 01.08.06р.
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 27.07.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 65831 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Задорожна Н.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні