Спарва№ 308/13623/16-п
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15.03.2017 м. Ужгород
Суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області Монич О.В., розглянувши матеріали адміністративної справи про порушення митних правил, які надійшли з Закарпатської митниці ДФС відносно ОСОБА_1 - генерального директора ТОВ "Науково-виробничої фірми Енергія " (10002, Україна, м. Житомир, вул. Велика Бердичівська,112 код ЄДРПОУ 36188280), мешканця ІНФОРМАЦІЯ_1, корп. А, кв.2 ,
за ознаками правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 Митного кодексу України , -
ВСТАНОВИВ:
16.09.2016 року Житомирській митниці ДФС, шляхом електронного декларування були подані митна декларація та товаросупровідні документи на товар Дрова паливні у вигляді колод хвойних порід. ГОСТ 3243-88,-сосна-50,30 м3, довжиною 2 м, діаметром від 8 см до 45 см, вологістю 30%. , що переміщувалась у залізничному вагоні №60548849, а саме: митна декларація типу ЕК 10 АА №101060002/2016/009368 від 16.09.2016 р., залізнична накладна ЦИМ/СМГС № 483966 від 16.09.2016 р. рахунок-фактура №9 від 08.09.2016 р., специфікація №9 від 08.09.2016 р., фітосанітарний сертифікат №60/06-6014/ХХ-046985 від 12.09.2016 р., копія сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серія ЖТ №232886 від 07.09.2016 р. Після здійснення митного оформлення вищевказаний товар був направлений для здійснення митного контролю та оформлення, з метою вивезення за межі митної території України, до Закарпатської митниці ДФС.
26.09.2016 року в зоні митного контролю Експорт міжнародного залізничного пункту пропуску Батьово для здійснення митних процедур посадовим особам митного посту Залізничний були подані товаросупровідні документи на товар Древесина топливная в виде бревен,поленьев… , що переміщувалась у залізничному вагоні №60548849 за митною декларацією типу ЕК 10 АА №101060002/2016/009368 від 16.09.2016 р..
Як підставу для переміщення через митний кордон України товару Дрова паливні . .. органу доходів і зборів були подані наступні товаросупровідні документи:
- митна декларація типу ЕК 10 АА № 101060002/2016/009368 від 16.09.2016 р.;
- залізнична накладна ЦИМ/СМГС № 483966 від 16.09.2016 р.;
- рахунок-фактура №9 від 08.09.2016 р.,
- відвантажувальна специфікація №9 від 08.09.2016 р.,
- фітосанітарний сертифікат №60/06-6014/ХХ-046985 від 12.09.2016 р.,
- копія сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серія ЖТ №232866 від 07.09.2016 р.
Експортером (продавцем) та відправником даного товару являється ТОВ "Науково-виробничої фірми Енергія " (10002, Україна, м. Житомир, вул. Велика Бердичівська,112 код ЄДРПОУ 36188280).
Одержувачем товару являється фірма SWISS KRONO Kft (H-4800.Vasarosnameny, Ipar u.1,Hunga ry), покупцем зазначено AMICORP LIMITED Private limited Compani (29 Hazlitt Drive, Maidstone,Kent,England,ME16 OEG ).
Відповідно до графи 20 залізничної накладної ЦИМ/СМГС № 483966 від 16.09.2016 р., у вагоні № 60548849 переміщується товар древесина топливная в виде бревен, поленьев, сучьев, вязанок хвороста или в аналогичных видах .
Відповідно до графи 1 залізничної накладної ЦИМ/СМГС № 483966 від 16.09.2016 р. відправником товару являється ТОВ "Науково-виробничої фірми Енергія ", а у рядку підпис зазначено ОСОБА_2І. . Згідно пояснень по заповненню накладної СІМ/SMGS викладених в угоді про міжнародне залізничне вантажне сполучення від 01.11.1951 р., до якої Україна приєдналася 05.06.1992 р., у графі 1 накладної зазначається: …наименование отправителя (в соответствии с учредительными документами), почтовый адрес; код отправителя, присвоенный ему договорным перевозчиком, в случае, если договорный перевозчик осуществляет такое кодирование (проставляется в поле для кода). Может указываться номер телефона и факса с кодами, адрес электронной почты. Проставляется подпись отправителя в соответствии с национальным законодательством страны отправления. Подпись отправителя подтверждает правильность сведений, внесенных им в накладную .
Згідно графи 24 ЦИМ/СМГС № 483966 від 16.09.2016 р. вага товару 35200 кг.
Декларантом товару відповідно до графи 14 митної декларації типу ЕК 10 АА №101060002/2016/009368 від 16.09.2016 р. є ТОВ "Науково-виробничої фірми Енергія ", декларування здійснювала уповноважена особа підприємства на роботу з митними органами генеральний директор товариства ОСОБА_1, Свідоцтво № НОМЕР_1 згідно Графи 54 зазначеної митної декларації.
Згідно графи 31 митної декларації типу ЕК 10 АА № 101060002/2016/009368 від 16.09.2016 р. у вагоні № 60548849 переміщується товар Дрова паливні у вигляді колод хвойних порід. ГОСТ 3243-88,-сосна-50,40 м3., довжиною 2м, діаметром від 8см до 45см, вологістю 30% .
Відповідно до рахунку-фактури №9 від 08.09.2016 р. через митний кордон України переміщується товар: Дрова топливные сосновые, диаметр от 8 до 45см, длина 2м . В кількості: 50.3 м3 вартістю 28,00 євро/1 кбм. Загальна вартість деревини складає 1408,40 євро, що за курсом НБУ станом на дату декларування (16.09.2016 р.) становить 41537,99 грн.
Рахунок-фактура №9 від 08.09.2016 р. складена за підписом генерального директора ТОВ" Науково-виробничої фірми Енергія " ОСОБА_1 та містить відбиток печатки ТОВ"Науково-виробничої фірми Енергія ".
Відвантажувальна специфікація №9 від 08.09.2016 р. містить наступну інформацію: Дрова топливные (сосна) . Кількість товара 50,3 м3., длина дров 2м, диаметр дров 8-45см .
Специфікація складена за підписом генерального директора ТОВ "Науково-виробничої фірми Енергія " ОСОБА_1 та містить відбиток печатки ТОВ "Науково-виробничої фірми Енергія "
У відповідності до копії сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серія ЖТ № 232866 від 07.09.2016 р., через митний кордон України переміщується товар Дрова паливні сосна: 260x225х200 см, кількістю 14,976 м3; 100х200х550 см кількістю 21,12 м3; 180х225х200 см кількістю 5, 184 м3; 85х225х200 см кількістю 2,448 м3; 230х225х200 см кількістю 6,624м3. Загальна кількість 50,352м3, код УКТЗЕД НОМЕР_2 . Підставою для видачі сертифіката був лісорубні квитки ЖТГ №530407 від 02.09.2016 р, ЖТГ №530396 від 25.08.2016 р.
Сертифікат був отриманий генеральним директором ТОВ "Науково-виробничої фірми Енергія " ОСОБА_1та містить відбиток печатки Житомирського обласного управління лісового та мисливського господарства.
У фітосанітарному сертифікаті №60/06-6014/ХХ-046985 від 12.09.2016 р. зазначено наступні відомості про товар, що переміщувався у вагоні № 60548849: Firewood Pinus sylvestris l (4401), загальний об'єм - 60 м3, вагою-35,2 t.
27.09.2016 р. митним постом Залізничний Закарпатської митниці ДФС на адресу станції Батьово Львівської залізниці відправлено заявку №112/16 щодо зважування вагону № 60548849.
27.09.2016 р. на станції Батьово було здійснено зважування вказаного вагону з товаром, за результатом якого встановлено, що вага лісоматеріалів у вагоні № 60548849 складає 28540 кг, що на 6660 кг нетто менше, ніж зазначено в товаросупровідних документах (Акт зважування станції Батьово № 1007 від 27.09.2016 р.).
За результатами зважування, враховуючи той факт, що розбіжність щодо ваги переміщуваного товару має ознаки порушення митних правил, а у вагоні може переміщуватись інший товар або об'єм, порода лісоматеріалів тощо, Закарпатська митниця ДФС звернулася до Житомирської митниці ДФС, в зоні діяльності якої зареєстровано ТОВ "Науково-виробничої фірми Енергія "листом №566/36/07-70-61 від 28.09.2016 р. щодо допомоги у встановленні обставин справи.
07.10.2016 р. від Житомирської митниці ДФС надійшов лист №1494/7/06-70-20 , в якому знаходилися копії документів на вантаж та пояснення директора ТОВ "Науково-виробничої фірми Енергія "ОСОБА_1
У своєму поясненні директор ТОВ "Науково-виробничої фірми Енергія "ОСОБА_1 зазначив, що ним здійснюється керівництво працівниками дільниці, організація підготовки виробництва, перевірка якості продукції, дотримання вимог нормативно-технічної документації при прийманні, випуску та відвантаженні лісопродукції, її відповідність договорам, контрактам та відвантажувально-супровідній документації. Під час завантаження вантажу у вагон №60548849, був присутнім, здійснював обміри та ним особисто було подано митну декларацію до Житомирської митниці ДФС, в яку було внесено інформацію, про геометричні розміри, довжини та вагу завантаженої продукції,
Закарпатська митниця ДФС, у відповідності до ст. 327 Митного кодексу України, листом № 07-70-61/34/3138 від 19.11.2016 р. звернулась до Закарпатської торгово-промислової палати з метою залучення до митного огляду лісоматеріалів, що переміщувалися у вагоні № 60548849 та надання висновку щодо відповідності переміщуваного товару відомостям про нього, заявленим в товаросупровідних документах, відповідного експерта.
21.11.2016 р. за участі експерта-головного спеціаліста Закарпатської ТПП та начальника станції Перечин було здійснено митний огляд товару, що переміщувався у вагоні № 60548849 (Акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів №305010002/2016/00084 від 21.11.2016 р.
Згідно Експертного висновку Закарпатської ТПП №В-1103/2 від 21.11.2016 р. та Експертного висновку про вартість товару Закарпатської ТПП №О-242 від 21.11.2016 р., встановлено, що у вагоні № 60548849 переміщується наступний товар:
-порода деревини - сосна
-розмірний склад лісоматеріалів: довжина 2,0 м, діаметр лісоматеріалів від 4 см до 34 см;
-загальний об'єм лісоматеріалів становить 57,624 кбм, 2 штабелі;
-штабель розмірами: 2,0 x 2,755 x 8,30 м=45,733 скл.кбм x 0,64 = 29,269 щільних кбм
-штабель розмірами: 2,0 x 2,382 x 9,30 м =44,305 скл.кбм x 0,64 = 28,355 щільних кбм
-всього 57,624 кбм лісоматеріалів сосни по якісних характеристиках та розмірах відповідають вимогам дров по ГОСТ 3243-88, код УКТЗЕД - 4401 100000.
-вартість товару - 23049,00 грн..
Тобто, у вагоні № 60548849 виявлено: Лісоматеріали із деревини сосна, загальним об'ємом 57,624 кбм, довжиною 2,0 м, діаметром лісоматеріалів від 4см до 34 см; ГОСТ 3243-88, код згідно УКТ ЗЕД НОМЕР_2; вагою 28540 кг; вартістю 23049,00 грн., що по об'єму, вазі, геометричних розмірах та вартості товарів не відповідає зазначеному у митній декларації та товаросупровідних документах, так як згідно митної декларації типу ЕК 10 АА № 101060002/2016/009368 від 16.09.2016 р. та товаросупровідних документів у вагоні № 60548849 переміщується товар Дрова паливні … загальним об'ємом 50,3 м.куб , діаметром колод 8-45 см; загальною вартістю 41537,99 грн. та вагою 35200 кг, отже, виявлено невідповідності:
товару по об'єму на 7,324 м.куб більше, ніж задекларовано;
виявлений діаметр лісоматеріалів становить від 4 см до 34 см, а згідно задекларованого - від 8 см до 45 см;
вага лісоматеріалів складає на 6660 кг нетто менше, ніж задекларовано;
вартість товару становить на 18488,99 грн. менше, ніж задекларовано.
В судове засідання правопорушник ОСОБА_1 не зявився, хоча про час та місце розгляд справи був повідомлений належним чином, клопотань про відкладення справи до суду не надходило.
Представник Закарпатської митниці ДФС ОСОБА_3 в судовому засіданні протокол про порушення митних правил підтримав та просив суд призначити ОСОБА_1 адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості безпосередніх предметів порушення митних правил та конфіскації безпосередніх предметів порушення митних правил.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника Закарпатської митниці ДФС, суддя приходить до наступного висновку:
Так, за змістом ст.ст. 458 , 487 МК України , ст.ст.9-11 КУпА Ппідставою для визнання особи винною в порушенні митних правил, як різновиду адміністративного правопорушення, є встановлення у вчиненому нею діянні всіх ознак складу такого правопорушення, в тому числі ознак суб'єктивної та об'єктивної сторони складу правопорушення.
Відповідно до ч.1 ст.486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Згідно положень ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків (ст. 10 КУпАП ), а вчиненим з необережності, коли особа, яка його вчинила, передбачала можливість настання шкідливих наслідків своєї дії чи бездіяльності, але легковажно розраховувала на їх відвернення або не передбачала можливості настання таких наслідків, хоч повинна була і могла їх передбачити (ст. 11 КУпАП ).
Відповідальність за ч.1 ст.483 МК України настає внаслідок переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Вирішуючи питання про те, чи доведена вина ОСОБА_4 в діях, спрямованих на переміщення лісоматеріалів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення через митний кордон України партії лісоматеріалів документів, що містять неправдиві відомості суд виходить з наступного.
З диспозиції ч.1 ст. 483 МК України вбачається, що неправдиві відомості, які складають ознаки передбаченого цією статтею порушення митних правил, вчиненого шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що їх містять, мають стосуватись обмеженого кола ознак цих товарів, а саме: 1) найменування, 2) ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, 3) країни походження, 4) відправника та /або одержувача, 5) кількості вантажних місць, 6) маркування та номерів, 7) відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Таке формулювання виключає одночасне визнання неправдивими відомостей про вагу та про кількість одного і того ж товару.
З протоколу про адміністративне правопорушення та доданих до нього матеріалів встановлено, що 16.09.2016 року Житомирській митниці ДФС, шляхом електронного декларування були подані митна декларація та товаросупровідні документи на товар Дрова паливні у вигляді колод хвойних порід. ГОСТ 3243-88,-сосна-50,30 м3, довжиною 2 м, діаметром від 8 см до 45 см, вологістю 30%. , що переміщувалась у залізничному вагоні №60548849, а саме: митна декларація типу ЕК 10 АА №101060002/2016/009368 від 16.09.2016 р., залізнична накладна ЦИМ/СМГС № 483966 від 16.09.2016 р. рахунок-фактура №9 від 08.09.2016 р., специфікація №9 від 08.09.2016 р., фітосанітарний сертифікат №60/06-6014/ХХ-046985 від 12.09.2016 р., копія сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серія ЖТ №232886 від 07.09.2016 р. Після здійснення митного оформлення вищевказаний товар був направлений для здійснення митного контролю та оформлення, з метою вивезення за межі митної території України, до Закарпатської митниці ДФС.
26.09.2016 року в зоні митного контролю Експорт міжнародного залізничного пункту пропуску Батьово для здійснення митних процедур посадовим особам митного посту Залізничний були подані товаросупровідні документи на товар Древесина топливная в виде бревен,поленьев… , що переміщувалась у залізничному вагоні №60548849 за митною декларацією типу ЕК 10 АА №101060002/2016/009368 від 16.09.2016 р..
Як підставу для переміщення через митний кордон України товару Дрова паливні . .. органу доходів і зборів були подані наступні товаросупровідні документи:
- митна декларація типу ЕК 10 АА № 101060002/2016/009368 від 16.09.2016 р.;
- залізнична накладна ЦИМ/СМГС № 483966 від 16.09.2016 р.;
- рахунок-фактура №9 від 08.09.2016 р.,
- відвантажувальна специфікація №9 від 08.09.2016 р.,
- фітосанітарний сертифікат №60/06-6014/ХХ-046985 від 12.09.2016 р.,
- копія сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серія ЖТ №232866 від 07.09.2016 р.
Відповідно до ст. 198 Митного кодексу України передбачено, що органу доходів і зборів в пункті пропуску через державний кордон України подаються документи, що містять відомості про товари, достатні для їх ідентифікації та необхідні для прийняття рішення про пропуск їх через митний кордон України.
27.09.2016 р. митним постом Залізничний Закарпатської митниці ДФС на адресу станції Батьово Львівської залізниці відправлено заявку №112/16 щодо зважування вагону № 60548849.
27.09.2016 р. на станції Батьово було здійснено зважування вказаного вагону з товаром, за результатом якого встановлено, що вага лісоматеріалів у вагоні № 60548849 складає 28540 кг, що на 6660 кг нетто менше, ніж зазначено в товаросупровідних документах (Акт зважування станції Батьово № 1007 від 27.09.2016 р.).
Геометричні параметри не є ознакою порушення митних правил, передбачених ч.1 ст.483 МКУ , тому невідповідність відомостей щодо окремих колод партії дров паливних не є порушенням в розумінні статті 483 Митного кодексу України та не може бути підставою для відповідальності за цією статтею.
Окрім того суд встановив, що у протоколі Закарпатською митницею також зазначено, що лісоматеріали по якісних та кількісних характеристиках та розмірах відповідають вимогам дров по ГОСТ 3243-88, код згідно УКТ ЗЕД НОМЕР_2 , як і заявлено в товаросупровідних документах.
Що стосується інших величин виміру, ваги, то як видно із матеріалів справи вбачається, що така перевірка (перевантаження, зважування) проведена без належного дотримання вимог ст.338 МК України (без присутності особи (представника), яка переміщувала товар, дотримання належних умов перегляду, урахування допустимих природних втрат, усушки деревини при зберіганні, транспортуванні і т.д.). Більше того, на думку суду, зазначена величина виміру (вага) такого товару, як деревина, не може мати істотного значеннядля визначення поняття неправдиві відомості в розумінні дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, оскільки така величина виміру піддається різким змінам в залежності від умов зберігання та транспортування, чого не враховано.
Крім цього на момент зважування, 27 вересня 2016 року, дрова перебували у відкритому вагоні понад 11 днів, під відкритим небом, а тому зміна ваги є абсолютно природною з урахуванням зменшення вологості, дії сонця, опадів, способу зберігання та транспортування. Ця властивість деревини описана в спеціальній літературі та є загальновідомою.
Згідно наукового роз'ясненням щодо тлумачення термінів окремих товарних кодів деревини, наданого Національним лісотехнічним університетом України, зі змісту якого вбачається, що деревина вимірюється у кубічних одиницях: щільних або складових метрах з подальшим переводом у щільні. Вага деревини є непостійною і значною мірою залежить від щільності деревної породи та її вологості, яка в свою чергу, залежить від багатьох чинників: пори року заготівлі, часу і способу зберігання та транспортування тощо. Тому вага товару Деревина паливна в процесі транспортування у теплу пору року у вигляді свіжоспиляних колод буде зменшуватись внаслідок природного сушіння.
Субєктивним є у даному випадку і визначення експертом обєму деревини. У висновку спеціаліста не зазначено який підхід застосованодо визначення обсягу цієї деревини, яка знаходилась у штабелях навалом. Із приєднаних до висновкуфототаблиць та його змісту можливо лише сприйняти, що таке визначення обєму є орієнтовним та приблизним.
Відповідно дост..54 МК Українимитний органздійснює контроль правильності визначення митної вартості товарів. Однак, як видноз матеріалів справи, такий здійснено без урахування вимог та положень, визначенихМК України .
Положеннями ст.ст.. 486 , 495 МК України обовязок доказування у митній справіпокладається на органи доходів і зборів ( митних органів).
За змістомст.. 483 МК Українизазначене правопорушення характеризується умисною формою вини. Як видно, усправі відсутні будь-які доказитого, що ОСОБА_1 діяв з умислом, спрямованим на порушення зазначених митних правил.
У матеріалах справи взагалі ненаведено достатніх доказів на підтвердження того, що ОСОБА_1 надав митному органу підроблені документи чи такі, що містять неправдиві дані щодо зазначених відомостей з приводу обєму, ваги, геометричних розмірі та митна вартість.
Статтею 268 Митного кодексу України передбачається допущення у митній декларації помилок, які не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, не тягне за собою застосування санкцій, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами України, крім випадків, передбачених частиною третьою цієї статті. Частиною 2 статті 268 Митного кодексу України встановлено, що у випадках, передбачених частиною першою цієї статті, посадові особи органів доходів і зборів надають декларантам або уповноваженим ним особам можливість виправити помилки, допущені в митній декларації.
Даних про те, що переміщення цього товару могло потягти за собою несплату або недоплату мита, в справі немає. Навпаки, завищення ваги і вартості переміщуваних лісоматеріалів у митній декларації і товаросупровідних документах могло призвести тільки до завищення суми сплаченого мита.
Згідно з ч. 1 ст. 199 Митного кодексу України граничний строк перебування товарів у пунктах пропуску через державний кордон України не може перевищувати 30 днів з моменту прибуття у пункт пропуску через державний кордон України для здійснення митних процедур.
Відомостей про те, що ОСОБА_1 усвідомлював будь-яке своє діяння, щодо переміщуваних у вагоні № 60548849 лісоматеріалів, як протиправне, передбачав або повинен був і міг передбачити порушення своїми діями встановленого порядку переміщення його через митний кордон України або можливість такого порушення, бажав, свідомо допускав його, або легковажно розраховував на його відвернення, в справі не встановлено.
Відповідно до ст.459 МК України адміністративна відповідальність за порушення митних правил встановлюється цим Кодексом. Суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств..
В протоколі про ПМП зазначено, що ОСОБА_1 - генеральний директор ТОВ "Науково-виробничої фірми Енергія " (фірма відправник), який підписав акти зважування, інвойси, сертифікації, відповідає за додержання вимог, встановлених Митним кодексом . Тоді, як вказаною нормою визначено поняття посадові особи підприємства керівники та інші працівники підприємств (резиденти або нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних трудових (службових) обов'язків відповідають за додержання вимог встановлених цим кодексом, законами та іншими нормативними актами.. .
В матеріалах справи відсутні будь які належні докази, що ОСОБА_1 як директор підприємства ТОВ "Науково-виробничої фірми Енергія " (фірма відправник), є відповідальною особою, яка згідно посадових обов'язків відповідальна за здійснення декларування вантажу, та яка здійснювала декларування затриманих Закарпатською митницею вагонів. ОСОБА_1, в силу посадових обов'язків, як директор підприємства, не здійснює будь-яких дій, пов'язаних із навантаженням та декларуванням вантажу, до його посадових обов'язків, як директора, входить поточне керівництво підприємством, організація його виробничо-господарської та соціально-побутової діяльності, забезпечення виконання завдань, передбачених Статутом.
Частиною 8 ст. 264 МК України передбачено, що з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Статтею 266 Митного кодексу України передбачені обовязки, права та відповідальність декларанта та уповноваженої ним особи. Відповідно даної норми Закону, декларант зобовязаний: здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; на вимогу органу доходів і зборів предявити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення; надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; у випадках, визначених цим Кодексом таПодатковим кодексом України , сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу ; у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на органи доходів і зборів. Перед подачею митної декларації декларант має право з дозволу органу доходів і зборів здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах, брати проби та зразки товарів. У випадках та в порядку, визначених цим Кодексом, декларант має право вимагати від органу доходів і зборів випуску товарів, за умови забезпечення сплати митних платежів відповідно до розділу X цього Кодексу .
Відповідно до частини 4, 5 статті 266 Митного кодексу України , у разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант. Особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обовязки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.
Враховуючи зазначене, суд вважає, що ОСОБА_1, як директор підприємства ТОВ Вудлайн 2014 (фірма відправник), не може бути субєктом адміністративної відповідальності за порушення митних правил щодо надання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення через митний кордон України партії лісоматеріалів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги, кількості, неправдиві відомості, необхідні для визначення його митної вартості у вагонах у вагонах № 66762675, № 66730110, № 66922220, № 67844217.
Отже, підстав для визнання його винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України немає.
Керуючись ст.ст. 527 , 528 , 529 , ч. 1 ст. 483 МК України , п. 1 ч. 1 ст. 247 , 283 - 285 , 287 - 291 , 294 КУпАП , суд, -
ПОСТАНОВИВ :
Провадження у справі про адміністративне правопорушення (справі про порушення митних правил) відносно громадянина України ОСОБА_1 , за ознаками правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України - закрити, за відсутності в його діях складу адміністративного правопорушення.
Вилучені, згідно протоколу про порушення митних правил від 21 грудня 2016 року № 2403/30501/16Лісоматеріали із деревини сосна, довжиною 2,0 м, діаметром лісоматеріалів від 4 см до 34см, ГОСТ 3243-8857, 624 куб.м. .
Апеляційну скаргу на постанову може бути подано до апеляційного суду Закарпатської області суду через Ужгородський міськрайонний суд протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя Монич О.В.
Суд | Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 15.03.2017 |
Оприлюднено | 11.04.2017 |
Номер документу | 65838506 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Монич О. В.
Адмінправопорушення
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Монич О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні