Ухвала
від 06.04.2017 по справі 759/5130/17
СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

пр. № 1-кс/759/1227/17

ун. № 759/5130/17

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 квітня 2017 року слідчий суддя Святошинського районного суду м. Києва ОСОБА_1 при секретарі: ОСОБА_2 за участю прокурора Київської місцевої прокуратури №8 ОСОБА_3 , розглянувши клопотання прокурора Київської місцевої прокуратури №8 ОСОБА_3 про проведення позапланової перевірки, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 32016100080000002 від 16.01.2016 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ст. 205 ч.2, ст. 27 ч. 5, ст. 212 ч. 3 КК України,

ВСТАНОВИВ:

03.04.2017 року до Святошинського районного суду м. Києва надійшло клопотання про проведення позапланової перевірки з якого вбачається, що Київською місцевою прокуратурою №8 здійснюється процесуальне керівництво у кримінальному провадженні №32016100080000002 від 16.01.2016, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ст. 205 ч. 2, ст. 27 ч. 5 ст. 212 ч. 3 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за попередньою змовою з ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , діючи в період 2015 р., з метою прикриття незаконної діяльності, а саме незаконного формування податкового кредиту з ПДВ та мінімізації податкових зобов`язань підприємствам реального сектору економіки, створили та придбали суб`єкти підприємницької діяльності, які входять до категорії "податкова яма": ТОВ «ТЕХНО ТРЕЙД СЕРВІС» (код за ЄДРПОУ 39921752), ТОВ «ПАРАДІС» (код ЄДРПОУ 39920958), ТОВ «ФОЗІ ІНТЕРКОМ» (код ЄДРПОУ 39975457), ТОВ «ЕНЕГРІЯ КОМ» (код ЄДРПОУ 39281253), ТОВ «МІТ ЛЮКС» (код ЄДРПОУ 39921808), ТОВ «КОМПАНІЯ «БСВ-МПК» (код ЄДРПОУ 38590131),ТОВ "ЛД СОЛЮШЕНС" (код ЄДРПОУ 40020750), ТОВ "ТОРГ ПРОМ-2015" (код ЄДРПОУ 39921925), ТОВ "СЕАРА" (код ЄДРПОУ 39870373), ТОВ "ФРОНТАБЛ" (код ЄДРПОУ 39870185), ТОВ "АДРАСАН" (код ЄДРПОУ 39869902), ТОВ "САРТАНА-М" (код ЄДРПОУ 39808038), ТОВ "БОНІТА-ЛТД" (код ЄДРПОУ 39804735), ТОВ "СІТІЗЕН-ЛТД" (код ЄДРПОУ 39804667), ТОВ "ОЛАВІ" (код ЄДРПОУ 40057094), ТОВ "АНТЕРО СЕЙЛ" (код ЄДРПОУ 40056829), ТОВ "ОМЕГА РІ" (код ЄДРПОУ 39967430), ТОВ "ХЕЛЬМІ" (код ЄДРПОУ 40065634),ТОВ "ТПК СТАНДАРТ РЕСУРС" (код ЄДРПОУ 39822162), ТОВ "СМАРТБІЛД ІНВЕСТ" (код ЄДРПОУ 39973863), ТОВ "КОМЬЮНІТІ ПАРТНЕРС" (код ЄДРПОУ 39974013), ТОВ "БРАУН КОНСАЛТІНГ" (код ЄДРПОУ 39973884), ТОВ "НАФТОПОСТАЧ МОЗИРСЬКОГО НПЗ" (код ЄДРПОУ 38441061) та ТОВ "МЯСТОРГ" (код ЄДРПОУ 39869918).

Прокурор вказує, що допитані як свідки засновники та службові особи ТОВ «ФОЗІ ІНТЕРКОМ» (код за ЄДРПОУ 39975457), ТОВ "АНТЕРО СЕЙЛ" (код ЄДРПОУ 40056829) вказали, що не мають відношення до реєстрації та господарської діяльності даних товариств. Товарів, робіт, послуг в адресу контрагентів не постачали.

Відповідно до податкових декларацій вказаних СГД прокуратурою встановлено, що останніми був штучно сформований податковий кредит з ПДВ ТОВ «Тесла Зет» (код 36186964).

Отже прокурор вважає, що під час досудового розслідування достовірно встановлено, що вказані вище дії здійснюються невстановленими особами в порушення вимог діючого законодавства, з метою незаконного збагачення шляхом мінімізації сплати податків до державного бюджету.

Одже прокурор вказує, що необхідність проведення перевірки виникла у зв`язку з вирахуванням збитків завданих державі діями ТОВ «Тесла Зет» за допомогою незаконно проведених операцій з ТОВ «ФОЗІ ІНТЕРКОМ», ТОВ "АНТЕРО СЕЙЛ", ТОВ "ЛД СОЛЮШЕНС", шляхом штучного формування податкового кредиту з ПДВ.

ТОВ «Тесла Зет» перебуває на податковому обліку в ДПІ в Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві.

Слідчий суддя ознайомившись із поданим клопотанням, доказами на підстави, які посилається суб"єкт звернення встановив наступне.

Згідно ст. 78 Податкового кодексу України 78.1. Документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин:78.1.1. за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов`язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту;78.1.2. платником податків не подано в установлений законом строк податкову декларацію або розрахунки, якщо їх подання передбачено законом;78.1.3. платником податків подано органу державної податкової служби уточнюючий розрахунок з відповідного податку за період, який перевірявся органом державної податкової служби;78.1.4. виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту;78.1.5. платником податків подано в установленому порядку органу державної податкової служби заперечення до акта перевірки або скаргу на прийняте за її результатами податкове повідомлення-рішення, в яких вимагається повний або частковий перегляд результатів відповідної перевірки або скасування прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення у разі, коли платник податків у своїй скарзі (запереченнях) посилається на обставини, що не були досліджені під час перевірки, та об`єктивний їх розгляд неможливий без проведення перевірки. Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали предметом оскарження;78.1.6. виключено;78.1.7. розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків;78.1.8. платником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V цього Кодексу, та/або з від`ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.Документальна позапланова виїзна перевірка з підстав, визначених у цьому підпункті, проводиться виключно щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень;78.1.9. щодо платника податку подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної у разі ненадання таким платником податків пояснень та документального підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня його отримання;78.1.10. виключено;78.1.11. отримано постанову суду (ухвалу суду) про призначення перевірки або постанову органу дізнання, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні;78.1.12. органом державної податкової служби вищого рівня в порядку контролю за діями або бездіяльністю посадових осіб органу державної податкової служби нижчого рівня здійснено перевірку документів обов`язкової звітності платника податків або матеріалів документальної перевірки, проведеної контролюючим органом нижчого рівня, і виявлено невідповідність висновків акта перевірки вимогам законодавства або неповне з`ясування під час перевірки питань, що повинні бути з`ясовані під час перевірки для винесення об`єктивного висновку щодо дотримання платником податків вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.

Рішення про проведення документальної позапланової перевірки в цьому випадку приймається органом державної податкової служби вищого рівня лише у тому разі, коли стосовно посадових осіб органу державної податкової служби нижчого рівня, які проводили документальну перевірку зазначеного платника податків, розпочато службове розслідування або порушено кримінальну справу;78.1.13. у разі отримання інформації про ухилення податковим агентом від оподаткування виплаченої (нарахованої) найманим особам (у тому числі без документального оформлення) заробітної плати, пасивних доходів, додаткових благ, інших виплат та відшкодувань, що підлягають оподаткуванню, у тому числі внаслідок неукладення платником податків трудових договорів з найманими особами згідно із законом, а також здійснення особою господарської діяльності без державної реєстрації. Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали підставою для проведення такої перевірки.78.2. Обмеження у підставах проведення перевірок платників податків, визначені цим Кодексом, не поширюються на перевірки, що проводяться на звернення такого платника податків, або перевірки, що проводяться у межах порушеної кримінальної справи.78.3. Працівникам податкової міліції забороняється брати участь у проведенні планових та позапланових виїзних перевірок платників податків, що проводяться органами державної податкової служби, якщо такі перевірки не пов`язані з веденням оперативно-розшукових справ або розслідуванням кримінальних справ, порушених стосовно таких платників податків (посадових осіб платників податків), що знаходяться в їх провадженні. Перевірки платників податків податковою міліцією проводяться у межах повноважень, визначених законом, та у порядку, передбаченому Законом України "Про оперативно-розшукову діяльність" , Кримінально-процесуальним кодексом України та іншими законами України.8.4. Про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.78.5. Допуск посадових осіб органів податкової служби до проведення документальної позапланової виїзної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу. Документальна позапланова невиїзна перевірка здійснюється у порядку, передбаченому статтею 79 цього Кодексу.78.6. Строки проведення документальної позапланової перевірки встановлені статтею 82 цього Кодексу.78.7. Перелік матеріалів, які можуть бути підставою для висновків під час проведення документальної позапланової перевірки, та порядок надання платниками податків документів для такої перевірки встановлено статтями 83, 85 цього Кодексу.78.8. Порядок оформлення результатів документальної позапланової перевірки встановлено статтею 86 цього Кодексу.

Згідно Закону України від 28.12.2014 року №71-VII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" який набув чинності з 01.01.2015 року, встановлено, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організаій, ФОП з обсягом доходу до 20 млн.грн. за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюється виключно з дозволу Кабміну, за заявкою суб"єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами КПК України. Зазначене обмеження не поширюється на перевірки суб"єктів господарювання, що ввозять на митну територію України та/або виробляють та/або реалізують підакцизні товари, на перевірки дотриманя норм законодавства з питань наявності ліцензій, повноти нарахування та сплати ПДФО,ЄСВ, відшкодування ПДВ; з 01.07.2015 року на перевірки платників единого податку 2 і 3 (ФОП) груп, крім тих, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів у дрібнороздрібній торговельній мережі через засоби пересувної мережі, за винятком платників единго податку, визначених п.27 підрозділу 10 ХХ "Перехідні положення" ПК, з питань дотримання порядку застосування РРО.

Згідно ч.1 ст.1 КПК України встановлено, що порядок кримінального провадження на території України визначається лише кримінальним процесуальним законодавством України.

Згідно п.10 ч.1 ст.3 КПК України кримінальне провадження - досудове розслідування і судове провадження, процесуальні дії у зв"язку із вчиненням діяння, передбаченого Законом України про кримінальну відповідальність.

Згідно п.18 ч.1 ст. 3 КПК України слідчий суддя - суддя суду першої інстанції, до повноважень якого належать здійснення у порядку передбаченому, КПК України, судового контролю за дотрииманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні, та у випадку, передбаченому ст. 247 КПК України.

Згідно Закону України від 28.12.2014 року №71-VII "Про внесення змін до Податкового кодексу україни та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" який набув чинності з 01.01.2015 року, встановлено,що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організаій, ФОП з обсягом доходу до 20 млн.грн. за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюється виключно з дозволу Кабміну, за заявкою суб"єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами КПК України.

Отже позапланова перевірка здійснюється виключно з дозволу ОСОБА_8 , за заявкою суб"єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами КПК України Одже, підставою для проведення позапланової перевірки має бути дозвіл Кабінету Міністрів Укріїни, за заявкою суб"єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду . Про дотримання вказаної процедури суб"єкт звернення слідчго судю не повідомив. При цьому, враховуючи значення слів "рішення суду" можемо робити висновок, що таке рішення приймається під час судового провадження. Види судових рішень визначені в ст. 369 КПК України, якою встановлено, що судове рішення може бути викладене у формі вироку або у формі ухвали суду. Таким чином, ухвала слідчого судді не віднесена до рішень, та не може бути підставою для призначення позапланової первірки.

Одночасно звертаю увагу прокурора Київської місцевої прокуратури №8 ОСОБА_3 , що згідно ст.131 КПК України- види заходів кримінального провадження, закондавець не поклав на слідчого суддю права або обов"язку, такий захід кримінального провадження , які передбачені Главою 10 КПК України, як призначення позапланової перевірки на дотримання податкового законодавства України.

В зв`язку із викладеним, керуючись п.п. 78.1.11 п. 78.1 ст.78, ст. 78 та 86 Податкового кодексу України, ст.ст. 40, 93, 110 КПК України, суд, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання прокурора Київської місцевої прокуратури №8 ОСОБА_3 про проведення позапланової перевірки, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 32016100080000002 від 16.01.2016 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ст. 205 ч.2, ст. 27 ч. 5, ст. 212 ч. 3 КК України - відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Заперечення на дану ухвалу може бути подано під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення06.04.2017
Оприлюднено03.03.2023
Номер документу65851892
СудочинствоКримінальне
Сутьпроведення позапланової перевірки, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 32016100080000002 від 16.01.2016 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ст. 205 ч.2, ст. 27 ч. 5, ст. 212 ч. 3 КК України

Судовий реєстр по справі —759/5130/17

Ухвала від 06.04.2017

Кримінальне

Святошинський районний суд міста Києва

Величко Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні