ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Черкаси
16 січня 2013 року Справа № 2а/2370/4841/2012
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Коваленка В.І.,
за участю секретаря - Мисан В.М.,
за участю:
представників:
позивача - ОСОБА_1 за довіреністю,
відповідача - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у місті Черкасах до приватного підприємства Проектний центр про припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у місті Черкасах звернулась до суду з адміністративним позовом до приватного підприємства Проектний центр про припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством.
Позивач зазначає, що відповідач не подає більше року документи фінансової звітності, визначені законодавством про оподаткування, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців міститься запис про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням, що згідно статті 38 Закону України Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців № 755-IV від 15.05.2003р. є підставами для припинення юридичної особи - приватного підприємства Проектний центр , що не пов'язане з банкрутством.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала та просила їх задовольнити.
Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд встановив, що відповідач, згідно відомостей, які містяться в матеріалах справи, з 14.12.2007р. зареєстрований як юридична особа - суб'єкт підприємницької діяльності, ідентифікаційний код 35631583.
Отже, відповідач, зважаючи на вимоги частини 8 статті 19, частин 1, 2 статті 55, частини 1 статті 58 Господарського кодексу України, визнається суб'єктом господарювання та зобов'язаний своєчасно надавати податковим органам декларації про доходи, інші необхідні відомості для нарахування податків та інших обов'язкових платежів.
Суд зазначає, що спеціальним законом, що регулює відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб є Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 15 травня 2003 року № 755-IV.
У відповідності до частини 2 статті 38 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є:
- визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом;
- провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом;
- невідповідність мінімального розміру статутного капіталу юридичної особи вимогам закону;
- неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону;
- наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням;
- визнання судом юридичної особи - емітента такою, що відповідає ознакам фіктивності;
- неподання акціонерним товариством протягом двох років поспіль Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку інформації, передбаченої законом;
- нескликання акціонерним товариством загальних зборів акціонерів протягом двох років поспіль;
- неутворення органів акціонерного товариства протягом року з дня реєстрації Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку звіту про результати приватного розміщення акцій серед засновників акціонерного товариства.
Виходячи з положень підпунктів 19 1 .1.1, 19 1 .1.2 пункту 19 1 .1 статті 19 1 Податкового кодексу України до функцій органів державної податкової служби, зокрема, належать: здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування і сплати податків та зборів, установлених цим Кодексом; здійснення контролю за своєчасністю подання передбаченої законом звітності (податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків та зборів), а також перевірка достовірності цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків та зборів.
Зазначена норма кореспондується з нормами Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців , якими визначені підстави для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи або припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця внаслідок неподання податкової звітності.
Згідно підпункту 20.1.12 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
В свою чергу, державні органи згідно з частиною другою статті 19 Конституції України зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що органи державної податкової служби можуть звертатися з вимогами про припинення суб'єктів господарювання не в усіх випадках, визначених статтею 38 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців , а лише в тих, коли податкові органи діють на реалізацію своєї владної компетенції. Тому, органи державної податкової служби вправі звертатися з вимогою про припинення суб'єктів господарювання в разі, якщо підстави позову випливають із функцій органу державної податкової служби щодо контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати податків і зборів.
З урахуванням наведеного, суд не приймає посилання позивача про припинення юридичної особи - приватного підприємства Проектний центр з підстав відсутності останнього за місцезнаходженням, оскільки податковим органом не доведено, що він в цьому випадку діє на виконання своїх владних повноважень.
Разом з тим, суд вважає обґрунтованою позицію позивача про припинення приватного підприємства Проектний центр з підстав неподання цим підприємством органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Так, пунктом 49.1 статті 49 Податкового кодексу України передбачено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.
В силу положень пункту 49.18 статті 49 49.18 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року; календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розділом IV цього Кодексу; календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
При цьому, суд акцентує увагу, що у відповідності до абзацу 4 частини 2 статті 38 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону, є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи.
При дослідженні письмових матеріалів справи, суд встановив, що згідно відомостей, вказаних у довідці про взяття на облік платника податків від 06.11.2012р. № 1217/18-312, відповідач з 20.12.2007р. взятий на облік в органах державної податкової служби. Відповідач згідно відомостей, вказаних у довідці від 05.11.2012р. за № 31796/15-117, останню звітність подав до ДПІ у місті Черкасах 11.05.2011р.
Крім того, суд встановив, що відповідач, як платник податків, не має заборгованості перед бюджетом.
Враховуючи право органів державної податкової служби звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи -підприємця, а також ту обставину, що відповідач не подавав до державної податкової служби податкових декларацій та документів фінансової звітності більше одного року, суд вважає, що вказані дії порушують встановлені законодавчими актами правила здійснення господарської діяльності та є підставою для припинення такого суб'єкта господарювання.
Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Вжиті судом заходи по встановленню обставин подання відповідачем звітності після 11.05.2011р., свідчать про неподання такої звітності, а тому не спростовують доводів позивача, викладених у позовній заяві.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку про необхідність задоволення адміністративного позову в повному обсязі.
На підставі наведеного та керуючись ст.ст. 11, 14, 70, 71, 159 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Припинити юридичну особу -приватне підприємство Проектний центр , ідентифікаційний код 35631583, яке зареєстроване виконавчим комітетом Черкаської міської ради 14.12.2007р., за адресою: АДРЕСА_1, 18029.
Копію цієї постанови направити державному реєстратору виконавчого комітету Черкаської міської ради (18000, Черкаська область, м. Черкаси, вул. Б. Вишневецького, 36) для виконання обов'язків, визначених статтею 38 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців .
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд у строки та порядку передбаченому статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя В.І. Коваленко
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.01.2013 |
Оприлюднено | 11.04.2017 |
Номер документу | 65854693 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.І. Коваленко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні