Ухвала
від 05.04.2017 по справі 815/4657/16
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 квітня 2017 р.м.ОдесаСправа № 815/4657/16

Категорія: 8.1 Головуючий в 1 інстанції: Харченко Ю. В. Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Зуєвої Л.Є.,

суддів Шевчук О.А. та Федусика А.Г.

розглянувши в порядку письмового провадження у м. Одесі апеляційну скаргу Галицької об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 12.12.2016 року по справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ПРІОР-ВЛ" до Галицької об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області про визнання протиправної відмови у прийнятті податкової декларації з податку на додану вартість, -

В С Т А Н О В И В:

В вересні 216 року товариство з обмеженою відповідальністю "ПРІОР-ВЛ" звернулось до суду з позовом до Галицької об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області та з урахуванням уточнень до позовної заяви просить визнати протиправною відмову у прийнятті податкової декларації з податку на додану вартість з додатками за звітний (податковий) період липень 2016р., а податкову декларацію з податку на додану вартість з додатками за звітний (податковий) період липень 2016р. вважати такою, що прийнята у день її фактичного отримання Галицькою ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області, а саме 25.08.2016р.

В обґрунтування позовних вимог зазначалося, що відповідач протиправно відмовив у прийнятті податкової декларації з податку на додану вартість з додатками за звітний (податковий) період липень 2016р., також відповідачем не вказано конкретної причини відмови у прийнятті податкової звітності.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 12.12.2016 року адміністративний позов задоволено. Визнано протиправною відмову Галицької об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області, викладену у повідомленні №10068/1304-08 від 25.08.2016р., щодо прийняття податкової декларації з податку на додану вартість з додатками за звітний (податковий) період липень 2016р. Вважати податкову декларацію з податку на додану вартість з додатками за звітний (податковий) період липень 2016р. такою, що прийнята у день її фактичного отримання Галицькою об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області, а саме 25.08.2016р.

Не погоджуючись з постановленим по справі судовим рішенням, Галицька об'єднана Державна податкова інспекція Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області в апеляційній скарзі зазначає про невідповідність висновків суду обставинам справи. При цьому апелянт вважає, що судом допущено порушення матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи по суті. У зв'язку з чим в апеляційній скарзі ставиться питання про скасування постанови суду першої інстанції і винесення нової постанови із відмовою в задоволенні позову в повному обсязі.

Оскільки сторони були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового засідання, що підтверджується наявними в матеріалах справи повідомленнями про вручення поштових відправлень, однак в судове засідання вони не з'явилися, поважність своєї неявки суду не повідомили, тому апеляційний розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження відповідно до вимог ст.197 КАС України за наявними у справі матеріалами.

Перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів справи встановлено, що 18.08.2016 р. ТОВ ПРІОР-ВЛ , засобами поштового зв'язку, на адресу Галицької об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області надіслано податкову звітність з податку на додану вартість за звітний (податковий) період липень 2016р., а саме: податкову декларацію з ПДВ за липень 2016р., додаток 2 до податкової декларації з ПДВ за липень 2016р., додаток 5 до податкової декларації з ПДВ за липень 2016р.

Зазначена податкова звітність ТОВ ПРІОР-ВЛ з податку на додану вартість за липень 2016р. Галицькою ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області отримано, зокрема 25.08.2016 р.

За результатами розгляду податкової звітності ТОВ ПРІОР-ВЛ з податку на додану вартість за липень 2016р. Галицькою об'єднаною Державною податковою інспекцією Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області на адресу ТОВ ПРІОР-ВЛ надіслано Повідомлення Про відмову у прийнятті податкової декларації №10068/1304-08 від 25.08.2016р., за підписом начальника органу доходів і зборів Парубій О.В., яким відмовлено у прийнятті податкової декларації з ПДВ за липень 2016р., оскільки відповідно до службової записки ОУ ДПІ у Малиновському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області від 11.04.2016р. №193/11/15.52.21.06 в ході проведення заходів, та візуальному обстеженні податкової адреси, а саме: м.Одеса, вул.Генерала Цвєтаєва,3/5, ТОВ ПРІОР-ВЛ на момент відвідування не встановлено.

Задовольняючи позовом судом першої інстанції було зазначено про обґрунтованість позовних вимог.

Судова колегія суду апеляційної інстанції вважає доводи апеляційної скарги безпідставними, а висновки суду першої інстанції обґрунтованими з огляду на наступне.

Зокрема, як встановлено судом та вбачається з наявних у матеріалах справи документів, у зв'язку зі зміною ТОВ ПРІОР-ВЛ свого місцезнаходження з міста Одеса, Малиновський район, вул.Генерала Цвєтаєва,3/5 на місто Львів, Галицький район, вул.Устияновича,8А/1, 29.12.2015року проведено державну реєстрацію змін до установчих документів Товариства, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено відповідний запис.

Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань у період з 01.01.2016року по 29.03.2016року місцезнаходженням ТОВ ПРІОР-ВЛ було: 79000, Львівська область, місто Львів, вулиця Устияновича, будинок 8А/1, у зв'язку з чим починаючи з січня 2016року ТОВ ПРІОР-ВЛ перебувало на обліку як основний платник у Галицькій ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області.

Також, судом встановлено, що відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 29.03.2016року ТОВ ПРІОР-ВЛ змінило своє місцезнаходження з міста Львів, Галицький район, вул.Устияновича,8А/1 на місто Одеса, Малиновський район, вул.Генерала Цвєтаєва,3/5, внаслідок чого з початку травня 2016року ТОВ ПРІОР-ВЛ перебуває на обліку в ДПІ у Малиновському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області (основне місце обліку) у зв'язку зі зміною місцезнаходження пов'язаною із зміною адміністративного району. При цьому, до закінчення 2016року ТОВ ПРІОР-ВЛ обліковується в Галицькій ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області (неосновне місце обліку).

Відповідно до пп.16.1.3 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно з п.49.1 ст.49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

Відповідно до п.49.2 ст.49 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

Пунктом 46.1 статті 46 Податкового кодексу України визначено, що податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Додатки до податкової декларації є її невід'ємною частиною.

Пунктами 49.1 та 49.3 статті 49 Податкового кодексу України визначено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: особисто платником податків або уповноваженою на це особою; надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Положеннями пункту 49.8 статті 49 Податкового кодексу України встановлено, що прийняття податкової декларації є обов'язком контролюючого органу. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.

Імперативний характер наведеної норми означає, що податковий орган не має права не прийняти фактично отриману податкову декларацію, подану платником податків в один із способів, передбачених п.49.3 ст.49 Податкового кодексу України (особисто або через представника, поштою чи засобами електронного зв'язку).

Згідно з п.п.48.1, 48.3, 48.4, 48.7 ст.48 Податкового кодексу України податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 цього Кодексу та чинному на час її подання. Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов'язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору. Податкова декларація повинна містити такі обов'язкові реквізити: тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий); звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація; звітний (податковий) період, що уточнюється (для уточнюючого розрахунку); повне найменування (прізвище, ім'я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків; місцезнаходження (місце проживання) платника податків; найменування контролюючого органу, до якого подається звітність; дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форми); ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток або інші відомості, визначені в абзаці сьомому цього пункту, посадових осіб платника податків; підписи платника податку - фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених цим Кодексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).

В окремих випадках, коли це відповідає сутності податку або збору та є необхідним для його адміністрування, форма податкової декларації додатково може містити такі обов'язкові реквізити: відмітка про звітування за спеціальним режимом; код виду економічної діяльності (КВЕД); код органу місцевого самоврядування за КОПТУУ; індивідуальний податковий номер та номер свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість згідно з даними реєстру платників податку на додану вартість за звітний (податковий) період.

Податкова звітність, складена з порушенням норм цієї статті, не вважається податковою декларацією.

Як передбачено абзацом 1 пункту 49.9 статті 49 Податкового кодексу України за умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання контролюючим органом.

Підпунктом 49.11.1 п.49.11 ст.49 Податкового кодексу України передбачено, що у разі отримання податкової декларації, надісланої платником податків до контролюючого органу поштою або засобами електронного зв'язку, заповненої з порушенням вимог п.п.48.3 та 48.4 ст.48 цього Кодексу, такий контролюючий орган зобов'язаний надати цьому платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови протягом п'яти робочих днів з дня її отримання.

Пунктом 49.15 ст.49 Податкового кодексу України встановлено, що податкова декларація, надіслана платником податків або його представником поштою або засобами електронного зв'язку, вважається неподаною за умови її заповнення з порушенням норм п.п.48.3 і 48.4 ст.48 цього Кодексу та надсилання контролюючим органом платнику податків письмової відмови у прийнятті його податкової декларації.

Відповідно до п. 48.7 ст. 48 Податкового кодексу України податкова звітність, складена з порушенням норм цієї статті, не вважається податковою декларацією, крім випадків, встановлених п.46.4 статті 46 цього Кодексу.

Як встановлено п.49.10 ст.49 Податкового кодексу України відмова посадової особи органу державної податкової служби прийняти податкову декларацію з будь-яких причин, не визначених цією статтею, у тому числі висунення будь-яких не визначених цією статтею передумов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої податкової декларації, зменшення або скасування від'ємного значення об'єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов'язань тощо), забороняється.

Отже, з системного аналізу вище окреслених законодавчих приписів вбачається, що прийняття податкової декларації є обов'язком контролюючого органу.

Водночас, податкова звітність, отримана контролюючим органом від платника податків, що заповнена ним всупереч правилам, зазначеним у затвердженому порядку її заповнення, може бути не визнана таким контролюючим органом як податкова декларація, якщо в ній не зазначено обов'язкових реквізитів, про що платника податків письмово повідомляють про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови.

З матеріалів справи встановлено, що підставою для відмови Галицькою об'єднаною Державною податковою інспекцією Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області у прийнятті податкової декларації ТОВ "ПРІОР-ВЛ" з ПДВ за липень 2016р. слугувала службова записка ОУ ДПІ у Малиновському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області від 11.04.2016р. №193/11/15.52.21.06, у якій зазначено, що в ході проведення заходів, та візуальному обстеженні податкової адреси, а саме: м.Одеса, вул.Генерала Цвєтаєва, 3/5, товариство з обмеженою відповідальністю "ПРІОР-ВЛ" на момент відвідування не встановлено.

Згідно з приписами пункту 45.2 статті 45 Податкового кодексу України податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до частини 1 статті 18 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Так, із даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців вбачається, що ТОВ "ПРІОР-ВЛ" має підтверджений статус юридичної особи, адреса реєстрації: 65007, місто Одеса, Малиновський район, вулиця Генерала Цвєтаєва, будинок 3/5, при цьому, будь-яка інформація щодо відсутності юридичної особи за місцезнаходженням у матеріалах справи відсутня.

Крім того, контролюючим органом до матеріалів справи не надано належних доказів на підтвердження отримання від органів Державної реєстраційної служби України інформації щодо відсутності ТОВ "ПРІОР-ВЛ" за місцезнаходженням, а також доказів перевірки місцезнаходження Товариства позивача із відповідним виїздом за адресою: 65007, місто Одеса, Малиновський район, вулиця Генерала Цвєтаєва, будинок 3/5.

Згідно з п. 49.13 ст. 49 Податкового кодексу України у разі якщо в установленому законодавством порядку буде встановлено факт неправомірної відмови контролюючим органом (посадовою особою) у прийнятті податкової декларації, остання вважається прийнятою у день її фактичного отримання контролюючим органом.

Відповідно до п. 49.8 ст.49 Податкового кодексу України прийняття податкової декларації є обов'язком контролюючого органу. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених п.п. 48.3 та 48.4 ст. 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.

З огляду на зазначене судова колегія вважає вірним висновок суду, що Галицькою об'єднаною Державною податковою інспекцією Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області не доведено правомірність невизнання податкової декларації товариства з обмеженою відповідальністю "ПРІОР-ВЛ" з податку на додану вартість за липень 2016року з відповідними додатками до неї, оскільки позивачем, відповідно до п.48.3 ст.48 Податкового кодексу України, у поданій до контролюючого органу податковій декларації зазначено усі обов'язкові реквізити, серед яких і місцезнаходження Товариства, котрі, в силу положень ст.18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", є достовірними для прийняття такої податкової звітності.

Доводи апелянта, що ТОВ "ПРІОР-ВЛ" податкову звітність з податку на додану вартість за липень 2016р. на адресу органу доходів і зборів надіслано з порушенням строків встановлених п.49.5 ст.49 Податкового кодексу України судом не приймаються, оскільки як встановлено з матеріалів справи у Повідомленні Про відмову у прийнятті податкової декларації №10068/1304-08 від 25.08.2016р,. підставою для відмови Товариству позивача у прийнятті податкової звітності послугувала, зокрема, службова записка ОУ ДПІ у Малиновському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області від 11.04.2016р. №193/11/15.52.21.06, у якій зазначено, що в ході проведення заходів, та візуальному обстеженні податкової адреси, а саме: м.Одеса, вул.Генерала Цвєтаєва,3/5, Товариство з обмеженою відповідальністю "ПРІОР-ВЛ" на момент відвідування не встановлено.

Постанова суду першої інстанції викладена достатньо повно, висновки обгрунтовані з посиланням на конкретні норми Законів України та відповідають чинному законодавству.

Доводи апелянта викладені у апеляційній скарзі за змістом ідентичні наданим до адміністративного позову запереченням, зазначених висновків суду не спростовують, оскільки ґрунтуються на невірному трактуванні норм матеріального права.

За таких обставин, підстав для скасування рішення суду першої інстанції та задоволення апеляційної скарги не вбачається.

Оскільки судом першої інстанції повно встановлено обставини справи та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, суд апеляційної інстанції, відповідно до ст. 200 КАС України, залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін.

Керуючись ст. ст. 195,197,198, 200, 205, 206, 254 КАС України, апеляційний суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Галицької об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 12.12.2016 року - без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили в порядку, встановленому частиною 5 статті 254 КАС України, і може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого Адміністративного Суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Головуючий: суддя Л.Є. Зуєва

суддя О.А. Шевчук

суддя А.Г. Федусик

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.04.2017
Оприлюднено12.04.2017
Номер документу65857499
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/4657/16

Ухвала від 25.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олендер І.Я.

Ухвала від 18.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олендер І.Я.

Ухвала від 05.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олендер І.Я.

Ухвала від 05.04.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 07.12.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 16.03.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 16.02.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 14.02.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 26.01.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 10.01.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні