Постанова
від 06.04.2017 по справі 815/78/17
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/78/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 квітня 2017 року Одеський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Левчук О.А., розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «О-ТД1» до Державної податкової інспекції у Малиновському районі міста Одеси ГУ ДФС в Одеській області про визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Малиновському районі міста Одеси ГУ ДФС в Одеській області про визнання протиправною бездіяльності ДПІ у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області, що полягає у не надісланні ТОВ «О-ТД1» квитанції № 2 щодо результатів перевірки та прийняття/неприйняття договору про визнання електронних документів від 19.08.2016 року №190820161 між ТОВ «О-ТД1» та ДПІ у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області, надісланого ТОВ «О-ТД1» засобами електронного зв'язку 19.08.2016 року; зобов'язати ДПІ у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області підписати договір про визнання електронних документів від 19.08.2016 року №190820161 між ТОВ «О-ТД1» та ДПІ у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області, надісланий ТОВ «О-ТД1» засобами електронного зв'язку 19.08.2016 року, та надіслати ТОВ «О-ТД1» квитанцію №2.

Представник позивача до суду не з'явився, надав клопотання про розгляд справи за його відсутності в порядку письмового провадження.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечував, просив суд відмовити в задоволенні адміністративного позову в повному обсязі. Надав до суду письмові заперечення у яких зазначив, що згідно облікової карти платника податків, «О-ТД1» перебуває на податковому обліку в ДПІ у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області з 02.07.2016 як платник з наступного року (основне місце обліку). Сплата Єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування здійснюється всіма категоріями платників за новим місцезнаходженням. Таким чином, підприємство ТОВ «О-ТД1» було до кінця 2016 року подавати податкову звітність до Галицької ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області, крім єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, яке сплачується за новим місцезнаходженням. Крім того, відповідач вказав, що платник податків подає податкові декларації (розрахунки, звіти) та сплачує податки та збори, які згідно із законодавством мають сплачуватись на території адміністративно-територіальної одиниці, що відповідає новому місцю обліку, починаючи з початку бюджетного року, наступного за тим, в якому такий платник податків змінив місце обліку. ДПІ Головного управління ДФС у Львівській області № 354/13-04-11 від 31.03.2016 року про виконання вимог наказу ДФС України від 28.07.2015 року № 543 "Про забезпечення комплексного контролю податкових ризиків з податку на додану вартість", ТОВ «О-ТД1» віднесено до категорії сумнівних платників, з ознаками "ризиковості", в якому вказано, що ТОВ «О-ТД1» перебуває у стані переходу на облік до ДПІ у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області. Залізнична ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області звернулася з дорученням до ДПІ у Малиновському районі м. Одеси щодо обстеження адреси реєстрації ТОВ «О-ТД1» 65007, Одеська область, м. Одеса, Малиновський р-н, вул. Генерала Цвєтаєва, буд. 3/5, на предмет перебування за даною адресою платника, опитати посадових осіб підприємства відповідно до рекомендованого переліку питань визначних алгоритмом Наказу № 543, з обов'язковим дотриманням зразків почерку та підпису. Керівником ТОВ «О-ТД1» є ОСОБА_1. Згідно податкового розрахунку за звітний період 2 квартал 2016 року на ТОВ «О-ТД1» кількість працівників - одна особа, а саме ОСОБА_1 Згідно ІС «Податковий блок» вказана особа є керівником 16 підприємств. Кількісний склад працюючих також складає одна/дві особи. Разом з цим, ці підприємства декларують мільйонний податковий кредит. Також з ГУ ДФС Одеської області надходила інформація та листи про те, що зареєстровано кримінальне провадження за частиною 1 ст. 205-1 Кримінального кодексу України, щодо невстановлених осіб які вносили неправдиві відомості в документи які подавались до державного реєстратора для проведення державної реєстрації, щодо зміни реєстраційної адреси по цим підприємствам. До ДПІ неодноразово надходили листи від Залізничної ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області щодо відпрацювання підприємств підконтрольних гр. ОСОБА_1 по відпрацюванню з питань формування сумнівного податкового кредиту підприємства реального сектору економіки. Оперативним управлінням ДПІ в ході проведених заходів та візуальному обстеженні додаткової адреси, а саме м. Одеса. вул. Генерала Цвєтаєва буд. 3/5 підприємство ТОВ «О-ТД1» на момент відвідування не встановлено. На даний час ТОВ «О-ТД1» перейшло до ДПІ у Малиновському районі м. Одеси, однак договір знаходиться на розгляду, у зв'язку із відсутністю за адресою реєстрації підприємства, а також відпрацювання згідно наказу ДФС України від 28.07.2015 року № 543 "Про забезпечення комплексного контролю податкових ризиків з податку на додану вартість".

Згідно ч. 6 ст. 128 КАС України справа розглянута в порядку письмового провадження.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «О-ТД1» зареєстроване у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 27.01.2014 року, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.8-11).

28 січня 2014 року ТОВ «О-ТД1» взято на податковий облік до Залізничної об'єднаної ДПІ ГУ ДФС у Львівській області як платника єдиного внеску.

02 липня 2016 року позивачем здійснено державну реєстрацію змін до установчих документів, а саме: зміну місцезнаходження, зміну складу або інформації про засновників (Одеська область, м. Одеса, Малиновський район, вул. Генерала Цвєтаєва, 3/5) та з цього моменту перебуває на обліку у ДПІ у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області (основне місце обліку).

Відповідно до п.10.1, 10.4 Порядку обліку платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 року № 1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 року за № 1562/20300 (далі - Порядок №1588) у разі проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження або місця проживання платника податків, внаслідок якої змінюється адміністративно-територіальна одиниця та контролюючий орган, в якому на обліку перебуває платник податків (далі - адміністративний район), а також у разі зміни податкової адреси платника податків, контролюючими органами за попереднім та новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків проводяться процедури відповідно зняття з обліку/взяття на облік такого платника податків. Процедури переведення платника податків шляхом взяття на облік/зняття з обліку (зміни основного місця обліку) розпочинаються та проводяться контролюючими органами у разі надходження хоча б одного з таких документів: відомостей державного реєстратора про внесення змін до відомостей про місцезнаходження (місце проживання) платника податків заяви за формою № 1-ОПП або за формою № 5-ОПП із позначкою «Зміни» , поданої платником податків до контролюючого органу за новим місцезнаходженням.

Пунктом 10.7 Порядку №1588 передбачено, що протягом двадцяти днів після отримання відомостей або заяви про зміну місцезнаходження платника податків контролюючий орган за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків засобами інформаційної системи в електронному вигляді формує та надсилає до контролюючого органу за новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків повідомлення за формою № 11-ОПП (із заповненими І та II розділами). Дані про надсилання повідомлення за формою № 11-ОПП заносяться до журналу реєстрації заяв, повідомлень, інших документів про припинення чи зняття з обліку платників податків за формою № 6-ОПП (додаток 13), а також до Єдиного банку даних юридичних осіб або до Реєстру самозайнятих осіб.

Згідно п.10.8 Порядку №1588 протягом двох робочих днів після надходження повідомлення за формою № 11-ОПП контролюючий орган за новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків здійснює взяття його на облік (основне місце обліку), про що вносить відповідні зміни до Єдиного банку даних юридичних осіб або до Реєстру самозайнятих осіб. Відмітки про взяття на облік за новим місцезнаходженням (місцем проживання) проводяться в журналі за формою № 2-ОПП (за формою № 7-ОПП). Якщо до дати спливу одного місяця після отримання документів про зміну місцезнаходження (місця проживання) платника податків контролюючий орган за новим місцезнаходженням (місцем проживання) не здійснив взяття такого платника на облік (основне місце обліку), то взяття на облік за новим місцезнаходженням (місцем проживання) здійснюється автоматично у день спливу такого строку.

Відповідно до п.10.13 Порядку №1588 у разі зміни місцезнаходження суб'єкта господарювання - платника податків сплата визначених законодавством податків і зборів після такої реєстрації здійснюється таким платником податків за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду. 1) у такому випадку контролюючий орган за попереднім місцезнаходженням одночасно із зняттям з обліку юридичної особи - платника податків за основним місцем обліку здійснює взяття на облік платника податків за неосновним місцем обліку згідно із розділом VII цього Порядку без подання заяви платником податків та з урахуванням особливостей, визначених пунктами 10.14 - 10.21 цього розділу; 2) до закінчення року платник податків обліковується в контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) з ознакою того, що він є платником податків до закінчення року, а в контролюючому органі за новим місцезнаходженням (основне місце обліку) - з ознакою того, що він є платником податків з наступного року.

Судом встановлено, що з 02.07.2016 року було взято на облік ДПІ у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області за основним місцем знаходження, з чого слідує, що з цієї дати ТОВ «О-ТД1» на обліку в Залізничній ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області знаходиться за неосновним місцем обліку.

Відповідно до п. 42.4 ст. 42 Податкового кодексу України, з платниками податків, які подають звітність в електронній формі, листування з контролюючими органами може здійснюватися засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

Основні організаційно-правові засади електронного документообігу, використання електронних документів, правовий статус електронного цифрового запису регулюються Законом України від 22.05.2003 року № 851 «Про електронні документи та електронний документообіг» .

Статтею 14 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» встановлено, що електронний документообіг здійснюється відповідно до законодавства України або на підставі договорів, що визначають взаємовідносини суб'єктів електронного документообігу.

Суб'єктами електронного документообігу відповідно Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» є автор, підписувач, адресат та посередник, які набувають передбачених законом або договором прав і обов'язків у процесі електронного документообігу.

З матеріалів справи вбачається, що 19.08.2016 року ТОВ «О-ТД1» засобами електронного зв'язку на адресу ДПІ у Малиновському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області надіслало договір №190820161 про визнання електронних документів (а.с.12-14).

Договір №190820161 від 19.08.2016 року складено за типовою формою згідно Інструкції з підготовки та подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 року № 233 (далі - Інструкція №233).

Пунктом 1 розділу 2 Інструкції №233 закріплено, що платник податків здійснює формування та подання податкових документів в електронному вигляді відповідно до законодавства із застосуванням спеціалізованого програмного забезпечення формування податкових документів, засобу КЗІ, керуючись цією Інструкцією та договором.

Пунктом 4 розділу 2 Інструкції визначено, що податкові документи в електронному вигляді з обов'язковими реквізитами (у тому числі з електронним цифровим підписом платника податків (його посадових осіб)), подані відповідно до цієї Інструкції, згідно із законодавством є оригіналами, мають юридичну силу, повинні зберігатися та можуть використовуватися під час судового або досудового вирішення спорів.

Відповідно до п.7 розділу 2 Інструкції підставою для прийняття податкового документа в електронному вигляді є: його відповідність затвердженому формату (стандарту); підтвердження ЕЦП платника податків та його посадових осіб, підписи яких є обов'язковими для звітів в паперовій формі за умов встановлених статтею 3 Закону України «Про електронний цифровий підпис» ; чинність відповідного посиленого сертифіката ключа під час накладання ЕЦП (підтверджується за допомогою позначки часу, отриманої від акредитованого центру сертифікації ключів, або якщо до моменту одержання електронного документа строк дії відповідного сертифіката не був закінчений або відповідний сертифікат не був скасований/блокований).

Пунктом 5 розділу 3 Інструкції передбачено алгоритм дій платника податків при поданні документів електронної звітності, а саме платник податків: 1) отримує в будь-якому включеному до системи подання податкових документів в електронному вигляді акредитованому центрі сертифікат ключів посилені сертифікати відкритих ключів посадових осіб юридичної особи, що мають право підпису (керівника, бухгалтера), та печатку юридичне особи; 2) отримує в органі ДПС за місцем реєстрації або на WEB-сайті ДПА чи регіональної ДПА текст примірного договору про визнання електронних документів (додаток 1 до Інструкції), безкоштовне спеціалізоване програмне забезпечення формування та подання до органів ДПС податкових документів в електронному вигляді; 3) ознайомившись з редакцією договору, заповнює необхідні реквізити, у тому числі вписує свою електронну адресу, підписує та скріплює печаткою два примірники договору; 4) надає до органу ДПС за місцем реєстрації підписані та скріплені печаткою два примірники договору та посилені сертифікати відкритих ключів на електронному носії; 5) після підписання договору в органі ДПС за місцем реєстрації отримує один примірник договору.

Відповідно до пункту 6 розділу 3 Інструкції, орган ДПС, де зареєстрований платник податків, на його запит, видає два примірники договору; записує на електронний носій платника податків безкоштовне спеціалізоване програмне забезпечення формування та подання до органів ДПС податкових документів в електронному вигляді; приймає від платника податків підписані та скріплені печаткою (для фізичної особи суб'єкта підприємницької діяльності за наявності печатки) два примірники договору та електронний носій з посиленими сертифікатами відкритих ключів; звіряє реквізити, вказані у договорі, з реєстраційними даними платника податків в органах ДПС; після підписання договору вносить відповідний запис до журналу обліку договорів про визнання електронних документів з платниками податків та видає платнику податків один примірник договору.

Отже, встановлене законом право платника податків на подання податкових документів в електронному вигляді безпосередньо залежить від дотримання умови укладення відповідного договору, а саме: договору про визнання електронних документів, а тому право платника податків на подання податкових документів в електронному вигляді кореспондує з обов'язком контролюючого органу укласти вказаний договір на вимогу платника податків.

Згідно Квитанції №1, документ J1391004 Договір про визнання електронних документів 15520039069850J1391004100000000110820161552.XML доставлено до Державної фіскальної служби України 19.08.2016 в 23:08:58, документу призначено реєстраційний номер: НОМЕР_1 та збережено на центральному рівні. Крім того, зазначено: через певний час подбати про прийом квитанції № 2 щодо результатів перевірки та прийняття/неприйняття документа. Протокол прийому: інформація - діючий/розглядуваний Договір відсутній, відправник: Центральний портал прийому звітності ДФС України, версія 2.2.9.20 (а.с. 15)

26 серпня 2016 року ТОВ «О-ТД1» до ДПІ у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області подало заяву №1/25 від 25.08.2016 року з доданими двома примірниками договору про визнання електронних документів у паперовому вигляді, підписані керівником та скріплені печаткою позивача, що підтверджується копією супровідного листа, наявного в матеріалах справи (а.с. 51)

Станом на теперішній час ТОВ «О-ТД1» не отримало квитанції № 2 та жодної іншої відповіді відповідача щодо результатів прийняття/неприйняття зазначеного договору ДПІ у Малиновському районі м. Одеси, що не заперечується сторонами.

Крім того, судом встановлено, що ТОВ «О-ТД1» 07.10.2016 року зверталось до ДПІ у Малиновському районі м. Одеси із заявою, в яких просило пояснити причини та правові підстави не укладення протягом 5 робочих днів зазначеного договору про визнання електронних документів, причини та правові підстави не надіслання відповідачем протягом 5 робочих днів на адресу позивача засобами електронного зв'язку другої квитанції щодо результатів прийняття/неприйняття даного договору(а.с.52).

Також до суду надано лист Залізничної об'єднаної ДПІ ГУ ДФС у Львівській області від 20.08.2016 року № _11862/10/13-03-08/887_, з якої вбачається, що у зв'язку із переходом 04.08.2016 року ТОВ «О-ТД1» на облік до ДПІ у Малиновському районі м.Одеси ГУ ФС в Одеській області (основне місце обліку), позивачу відмовлено у прийнятті податкової декларації з ПДВ за ллипень2016 року та повідомлено про необхідність подання податкової звітності з податку на додану вартість в електронному вигляді (а.с. 48-49).

Частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пп. 21.1.1 п. 21.1 ст. 21 Податкового кодексу України, посадові особи органів державної податкової служби зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами.

Відповідно до підпунктів 33,78 пункту 4 Положення про Державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2014 року № 236, ДФС відповідно до покладених на неї завдань надає консультації відповідно до Податкового та Митного кодексів; оприлюднює на веб-порталі та в офіційному друкованому виданні ДФС акти, листи та інші офіційні документи з питань, що належать до її компетенції.

Відповідно до листа ДФС України № 43311/7/99-99-11-03-01-17 від 24.11.2015 року, розміщеного на офіційному сайті ДФС України: «З метою покращення сервісного обслуговування платників при поданні податкових документів в електронній формі ДФС України доопрацьовано електронний сервіс «Реєстрація договорів про визнання електронних документів» . Договір про визнання електронних документів укладається відповідно до положень Порядку підготовки та подання податкової звітності в електронному вигляді, яка надсилається засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженого наказом ДПА України від 10.04.2008 року № 233, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 16.04.2008 року за № 320/15011. ДФС спрощено процес укладання Договорів про визнання електронних документів з територіальними органами ДФС, а саме, починаючи з 25 листопада 2015 року, платником податків укладається один Договір з територіальним органом ДФС за основним місцем обліку. До Договору додаються посилені сертифікати відкритих ключів. Для формування та подання Договору розроблено нову форму (код форми Л 391004)» .

Згідно інформації, розміщеної на офіційному сайті ДФС України та неодноразово доведеної листами ДФС України до територіальних органів ДФС, про отримання договору про визнання електронних документів органом ДФС платнику податків у якості підтвердження надсилається перша квитанція. Після підписання Договору з боку територіального органу ДФС платнику податків надсилається друга квитанція. У випадку відхилення органом ДФС Договору платнику податків надсилається друга квитанція з зазначенням причини відмови. Укладання з органом ДФС Договору надає платнику податків можливість подавати до органів ДФС податкові документи у електронному вигляді. Термін обробки відповідальним співробітником територіально органу ДФС Договору - до 5-ти робочих днів.

Відповідно до листа ДФС України від 13.04.2016 року № 8224/6/99-99-11-02-02-15 ДФС спрощено процес укладання договору про визнання електронних документів, а саме платником укладається один Договір з органом ДФС за основним місцем обліку, який надає право подавати електронні документи до будь-якого органу ДФС, в якому такий платник перебуває на обліку.

Таким чином, у платників податків існує можливість укладення договору про визнання електронних документів з органом ДФС за основним місцем обліку двома способами: 1) шляхом надіслання договору засобами телекомунікаційного зв'язку з накладенням посилених сертифікатів електронних цифрових підписів (далі - ЕЦП) посадових осіб платника податків і ЕЦП відбитка печатки та 2) шляхом подання до органу ДФС проекту договору про визнання електронних документів, викладеного як єдиного документу двох підписаних та скріплених печаткою (у разі наявності) примірниках.

Інструкцією з підготовки та подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженою наказом ДПА України від 10.04.2008 року № 233 визначено текст примірного договору про визнання електронних документів.

Листом ДФС України від 04.11.2015 року № 23484/6/99-99-10-03-02-15 визначено, що при поданні податкових документів в електронній формі телекомунікаційними каналами зв'язку платник податків та органи доходів і зборів повинні додержуватися порядку, визначеного п. 7 Інструкції, а саме платник податків створює податковий документ в електронному вигляді відповідно до затвердженого формату (стандарту) за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення, який підписується електронними цифровими підписами (далі - ЕЦП) посадових осіб платника податків і ЕЦП відбитка печатки у порядку і з дотриманням умов, визначених п.п.7.1 п.7 розділу Інструкції, та надсилається електронною поштою на адресу інформаційного порталу органів доходів і зборів. Про отримання договору про визнання електронних документів (далі - Договір) органом доходів і зборів платнику податків як підтвердження надсилається перша квитанція, підписана ЕЦП органом доходів і зборів. Після підписання Договору органом доходів і зборів платнику податків надсилається друга квитанція та Договір, підписаний ЕЦП органом доходів і зборів. Відкриті сертифікати ЕЦП платника податків, яким підписано Договір, автоматично імпортуються до бази сертифікатів інформаційного порталу органів доходів і зборів.

Відповідно до листа ДФС України від 13.04.2016 року № 8224/6/99-99-11-02-02-15: «Договір в електронному вигляді платник податків надсилає засобами електронного зв'язку відповідно до затвердженого формату (стандарту) з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством. На Договір накладаються посилені сертифікати відкритих ключів посадових осіб, що мають право підпису (керівника, бухгалтера, печатки (за наявності)), здійснюється шифрування документа в електронному вигляді та направлення його до органу ДФС за основним місцем обліку. Після надходження Договору в електронному вигляді автоматизованою системою проводиться його розшифрування, здійснюються перевірки електронних цифрових підписів, відповідності електронного документа затвердженому формату (стандарту), наявності в системі чинного Договору при надходженні проекту нового Договору та даних директора, в особі якого укладається Договір, даним Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. За результатами таких перевірок формується перша квитанція про збереження документа. За результатами розгляду Договору відповідним органом ДФС платнику направляється друга квитанція. Договір набирає чинності з моменту його підписання Сторонами та діє до закінчення строку чинності посилених сертифікатів відкритих ключів. Якщо платник податків подає до органу ДФС нові посилені сертифікати ЕЦП, цей договір вважається пролонгованим до закінчення терміну чинності нових посилених сертифікатів ключів» .

Листом ДФС України від 22.07.2011 року № 19916/7/28-0517 визначено Методичні рекомендації щодо роботи з Договорами «Про визнання електронних документів» в електронному вигляді, відповідно до яких: «Процедури формування Договору та Повідомлення в електронному вигляді реалізуються акредитованими центрами сертифікації ключів, які включені до системи подання податкових документів в електронному вигляді, у власному програмному забезпеченні. Реквізитами Договору, що підлягають обов'язковому заповненню платником податків, є: номер Договору, дата заповнення, орган ДПС за місцем реєстрації платника податків, реквізити посадової особи органу ДПС (начальника, заступника начальника ДПІ), адреса органу ДПС, а також зазначені в Договорі дані про платника податків. Договір підписується ЕЦП посадових осіб платника податків і ЕЦП відбитка печатки у порядку і за дотримання умов, визначених абзацами другим - четвертим пп. 7.1 п. 7 розділу III Інструкції, та надсилається електронною поштою на адресу Інформаційного порталу органів ДПС України. Про отримання Договору органом ДПС платнику податків у якості підтвердження надсилається перша квитанція, підписана ЕЦПДПА України. Після підписання Договору з боку органу ДПС платнику податків надсилається друга квитанція та Договір, підписаний ЕЦП ДПА України. Відкриті сертифікати ЕЦП платника податків, яким підписано Договір, автоматично імпортуються до бази сертифікатів Інформаційного порталу органів ДПС України. У випадку відхилення органом ДПС Договору платнику податків надсилається друга квитанція з зазначенням причини відмови, підписана ЕЦПДПА України. Укладання з органом ДПС договору про визнання електронних документів надає платнику податків можливість, а не зобов'язує його подавати до органу ДПС податкові документи у електронному вигляді, якщо інше не передбачено законом. Укладення Договору «Про визнання електронних документів» в електронному вигляді між платником податків і органом ДПС здійснюється тільки один раз. Термін обробки відповідальним співробітником органу ДПС Договору - до 5 робочих днів. Для необроблених документів в колонці "Прийнятий" буде відображено знак питання « ?» . Оператор повинен: переглянути документ за допомогою кнопки "Переглянути документ" в нижній частині вікна; укласти рішення про прийняття або неприйняття Договору і встановити відповідне значення "Так" або "Ні" в поле "Прийнятий"; у полі текстового введення "Причина" обов'язково вказати необхідну інформацію щодо причини неприйняття документа; у разі необхідності у переліку підписів вибрати із списку вручну тип підписів; зберегти зміни за допомогою кнопки "Зберегти". Для виходу з режиму без збереження змін використовується кнопка "Відміна". Інформація про дату і час прийняття (неприйняття) документа, а також про користувача, що виконував обробку цього документа, заповнюється при збереженні і відображається при наступному відкритті вікна. Після того як дані збережено і оброблено "Інформаційним порталом органів ДПС України", будь-яке редагування у вікні недоступне. Після укладання договору імпорт сертифікатів виконується ПЗ автоматично з договору до таблиці СЕRТІF. Виконувати імпорт сертифікатів в ручному режимі для цих організацій забороняється» .

Зважаючи на вищевикладене, суд дійшов висновку, що відповідач безпідставно не надіслав ТОВ «О-ТД1» квитанції №2 щодо результатів перевірки та прийняття/неприйняття договору про визнання електронних документів від 19.08.2016 року №190820161 між ТОВ «О-ТД1» та ДПІ у Малиновському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області, надісланого ТОВ «О-ТД1» засобами електронного зв'язку 19.08.2016 року, а отже така бездіяльність ДПІ у Малиновському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області є протиправною.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації.

На підставі вищевикладеного, розглянувши справу в межах позовних вимог на підставі наданих сторонами доказів, з урахуванням встановлених у судовому засіданні обставин, суд дійшов до висновку, адміністративний позов підлягає задоволенню.

Згідно з п. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

При розподілі судових витрат суд враховує, що позивачем сплачено судовий збір в розмірі 2 756,00 грн., відповідно до платіжного доручення № 282 від 19.12.2016 року (а.с. 3).

Оскільки адміністративний позов ТОВ «О-ТД1» задоволено в повному обсязі, суд дійшов до висновку, що з Державної податкової інспекції у Малиновському районі міста Одеси ГУ ДФС в Одеській області за рахунок її бюджетних асигнувань слід стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю «О-ТД1» (код ЄДРПОУ 39069850, адреса: 65007, м. Одеса, вул. Генерала Цвєтаєва, 3/5) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2 756,00 грн. (дві тисячі сімсот п'ятдесят шість гривень).

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 94, ч. 6 ст. 128, 159 - 163, 254 КАС України, суд, - ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність ДПІ у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області, що полягає у не надісланні ТОВ «О-ТД1» квитанції №2 щодо результатів перевірки та прийняття/неприйняття договору про визнання електронних документів від 19.08.2016 року №190820161 між ТОВ «О-ТД1» та ДПІ у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області, надісланого ТОВ «О-ТД1» засобами електронного зв'язку 19.08.2016 року.

Зобов'язати ДПІ у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області підписати договір про визнання електронних документів від 19.08.2016 року №190820161 між ТОВ «О-ТД1» та ДПІ у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області, надісланий ТОВ «О-ТД1» засобами електронного зв'язку 19.08.2016 року, та надіслати ТОВ «О-ТД1» квитанцію №2.

Стягнути з Державної податкової інспекції у Малиновському районі міста Одеси ГУ ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39565551, адреса: 65098, м. Одеса, вул. Стовпова, 17) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю «О-ТД1» (код ЄДРПОУ 39069850, адреса: 65007, м. Одеса, вул. Генерала Цвєтаєва, 3/5) судовий збір у розмірі 2 756,00 грн. (дві тисячі сімсот п'ятдесят шість гривень).

Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд у строки та в порядку встановлені ст. 186 КАС України.

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 254 КАС України.

Суддя О.А. Левчук

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.04.2017
Оприлюднено11.04.2017
Номер документу65859102
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/78/17

Постанова від 06.04.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 09.03.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 26.01.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 05.01.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні