Постанова
від 03.04.2017 по справі 805/5098/16-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 квітня 2017 р.                               Справа №805/5098/16-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

          час прийняття постанови: 10:20

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кошкош О.О., при секретарі Зикун Ю.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Світлодарського дошкільного навчального закладу №1 «Ластівка» Світлодарської міської ради Донецької області до Бахмутської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В:

21 грудня 2016 року позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Артемівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії. В обґрунтування позовних вимог зазначив, що рішення про нарахування штрафу та пені прийнято з порушенням норм діючого законодавства, з огляду на те, що відповідно до вимог Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» штрафні та фінансові санкції за невиконання обов'язків платника єдиного внеску до суб'єкта не застосовуються. З урахуванням наданих уточнень до позовної заяви просив скасувати рішення від 08 листопада 2016 року №0009901302, №0009911302, №0009891302, №0009751302.

20 лютого 2017 року ухвалою Донецького окружного адміністративного суду здійснено процесуальне правонаступництво та замінено Артемівську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Донецькій області на Бахмутську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Донецькій області.

Представник позивача до суду з'явився, через службу діловодства суду надав заяву про розгляд справи без його участі, просив позовні вимоги з урахуванням наданих уточнень задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача до суду з'явився, через відділ діловодства та документообігу суду надав заперечення в якому зазначив, що штрафні санкції та пеня нараховуються на несвоєчасно сплачені суми єдиного внеску. Отже, з огляду на те, що позивачем несвоєчасно сплачені узгоджені зобов'язання, та несвоєчасно подані звіти з єдиного внеску відповідачем правомірно винесені рішення. Просив відмовити у задоволені позовних вимог у повному обсязі, справу розглянути без його участі.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Світлодарський дошкільний навчальний заклад №1 "Ластівка" Світлодарської міської ради Донецької області (код ЄДРПОУ 33395477, 84792, Донецька обл., Бахмутський район, місто Світлодарськ, будинок 15 А) зареєстроване у якості юридичної особи 27.01.2005 року, про що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань зроблено запис.

08 листопада 2016 року відповідачем проведено камеральну перевірку за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченою Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» по Світлодарському дошкільному навчальному закладу №1 «Ластівка» Світлодарської міської ради Донецької області за звітний період з 01.01.2015 року по 30.06.2015 року про що складено акт №2360/05-02-14-02/33395477.

З висновків вбачається порушення позивачем п.4 ч.2 ст.6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» в частині несвоєчасного подання звітності з єдиного внеску за січень 2015 року, травень 2015 року, червень 2015 року.

08 листопада 2016 року Артемівською ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області прийнято рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, а саме:

№0009751302, яким за несвоєчасну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування застосовано штраф у розмірі 39569,89 грн. та пеню у розмірі 4810,99 грн.;

08 листопада 2016 року Артемівською ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області прийняті рішення про застосування штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», а саме:

№0009911302, яким за несвоєчасну подання звітності застосовано штраф у розмірі 170,00 грн.

№0009891302, яким за несвоєчасну подання звітності застосовано штраф у розмірі 170,00 грн.

Спірним питанням у справі, є правомірність винесення контролюючим органом рішення про нарахування штрафних санкцій та пені за несвоєчасну сплату та несвоєчасне подання звітності з єдиного внеску.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначає Закон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08 липня 2010 року №2464-VI(далі - Закон №2464).

Згідно до ч. 2 ст. 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі Закон №2464) платник єдиного внеску зобов'язаний, зокрема, своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; вести облік виплат (доходу) застрахованої особи та нарахування єдиного внеску за кожним календарним місяцем і календарним роком, зберігати такі відомості в порядку, передбаченому законодавством; виконувати інші вимоги, передбачені цим Законом.

Судом встановлено, що позивачем до контролюючого органу подані Звіти про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску за січень 2015 року, травень 2015 року, червень 2015 року з порушенням терміну, а саме 12.03.2015, 15.09.2015, 14.09.2015 відповідно, та не є спірною обставиною.

Водночас, Законом України №1669-VII від 02.09.2014р. «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції», який набрав чинності 15.10.2014р. (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), у Законі України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» розділ VIII «Прикінцеві та перехідні положення» доповнено пунктом 9-4 такого змісту:

"9-4. Платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції», де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року № 405/2014, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.

Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції.

Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.

При цьому, єдиною умовою звільнення від відповідальності, штрафних та фінансових санкцій, передбачених Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, - є перебування платника єдиного внеску на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції», де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року № 405/2014.

Судом встановлено, що Світлодарський дошкільний навчальний заклад №1 «Ластівка» Світлодарської міської ради Донецької області зареєстрований за адресою – 84792, Донецька область, м.Світлодарськ, 15а, у період з 07.02.2005 по 13.07.2015 перебував на обліку як платник податків в Єнакіївській ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області, з 14.07.2015 перебуває на обліку в Артемівській ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 р. № 1275-р затверджено перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція та визнано такими, що втратили чинність, розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 р. № 1053“Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція» та розпорядження Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2014 р. № 1079“Про зупинення дії розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 р. № 1053”. Також, цим розпорядженням до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція м.Світлодарськ, яке є місцезнаходженням на момент виникнення спірних правовідносин.

Тобто, у період невиконання обов'язків платника єдиного внеску позивач знаходився на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним устатті 2 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції», де проводилася антитерористична операція.

Також, слід зазначити, що позивачем до суду надано Сертифікат №7366 про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) виданий 07.03.2017 Донецькою торгово-промисловою палатою, яким засвідчені форс-мажорні обставини що мали місце на території проведення антитерористичної операції в частині обов'язку сплати податків і зборів (єдиного внеску) в строки та у розмірах встановлених нормативно-правовими актами.

Аналогічна правова позиція висловлена в постанові Донецького апеляційного адміністративного суду від 20 квітня 2016 року по справі №805/4935/15.

Таким чином, суд приходить до висновку, що рішення прийняті Артемівською ОДПІ Головного управління ДФС у Донецькій області є протиправними та підлягають скасуванню.

За таких обставин, суд вважає заявлені позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Згідно з ч.1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

У зв'язку з цим, на користь позивача підлягають стягненню витрати у вигляді судового збору в розмірі 1378,00 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 112, 159, 160, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

Позов Світлодарського дошкільного навчального закладу №1 «Ластівка» Світлодарської міської ради Донецької області до Бахмутської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії задовольнити.

Скасувати рішення Артемівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області від 08 листопада 2016 року №0009751302.

Скасувати рішення Артемівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області від 08 листопада 2016 року №0009911302.

Скасувати рішення Артемівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області від 08 листопада 2016 року №0009891302.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Бахмутської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області на користь Світлодарського дошкільного навчального закладу №1 «Ластівка» Світлодарської міської ради Донецької області судовий збір у розмірі 1378 (одна тисяча триста сімдесят вісім) грн.. 00 коп.

У судовому засіданні 03 квітня 2017 року проголошена вступна та резолютивна частина постанови. Повний текст постанови складено 06 квітня 2017 року.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови особами, які беруть участь у справі, з подачею її копії до суду апеляційної інстанції.

Суддя                                                   Кошкош О.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.04.2017
Оприлюднено13.04.2017
Номер документу65878991
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/5098/16-а

Постанова від 04.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 03.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 10.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

Ухвала від 22.06.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 22.06.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 31.05.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 30.05.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 30.05.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 15.05.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Постанова від 03.04.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні