Постанова
від 04.04.2017 по справі 820/799/17
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

04 квітня 2017 р. № 820/799/17

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Мар'єнко Л.М., розглянув в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Красноградського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Харківської області до Красноградського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Харківській області про скасування повідомлення та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

Позивач, Красноградське об'єднане управління Пенсійного фонду України Харківської області, звернувся до суду з адміністративним позовом до Красноградського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Харківській області, в якому просить суд:

- скасувати Повідомлення "Про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання" від 03.02.2017 № 983 винесеного Красноградським районним відділом державної виконавчої служби ГТУЮ у Харківській області;

- зобов'язати Красноградський районний відділ державної виконавчої служби ГТУЮ у Харківській області прийняти до виконання Рішення "Про застосування фінансових санкцій" № 276-у від 23.11.2010 винесене Управлінням ПФУ в Красноградському районі Харківської області.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуване повідомлення є таким, що не відповідає вимогам чинного законодавства України, у зв'язку із чим підлягає скасуванню.

Відповідачем були надані письмові заперечення проти позову, в яких представник відповідача просить відмовити в задоволенні позову посилаючись на те, що відповідач діяв відповідно до вимог закону та в межах своїх повноважень.

В позовній заяві представник позивача просив суд розглядати справу без його участі.

Представник відповідача надав клопотання про розгляд справи без його участі.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи вищевикладене, суд відповідно до ст. 128 КАС України ухвалив проводити судовий розгляд справи в порядку письмового провадження.

Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вважає, встановив наступні обставини справи.

Красноградське об'єднане управління Пенсійного фонду України Харківської області звернулось до Красноградського районного відділу державної виконавчої служби ГТУЮ у Харківській області із заявою стягувача про примусове виконання рішення відповідно до ст. 26 Закону України "Про примусове виконання" № 902-07/16 від 25.01.2017, зі змісту якої судом встановлено, що позивач направив на виконання Вимогу про сплату боргу від 23.11.2010 №Ф-276-У по фізичній особі ОСОБА_1.

Стягувачем за даним виконавчим документом є Управління Пенсійного фонду України в Красноградському районі Харківської області, яке припинено 01.04.2016, про що свідчить Витяг з ЄДРПОУ. Красноградське об'єднане управління ПФУ Харківської області (код ЕДРПОУ 40381122) є правонаступником Управління ПФУ в Красноградському районі Харківської області (код ЕДРПОУ 22682796), про що свідчить Постанова КМУ від 16.12.2015 № 1055 "Деякі питання функціонування територіальних органів Пенсійного фонду України".

Красноградським районним ВДВС ГТУЮ у Харківській області направлено позивачу повідомлення від 03.02.2017 № 983, яким повернуто виконавчий документ - Вимогу про сплату боргу № 276-у від 23.11.2010, Красноградському об'єднаному управлінню Пенсійного фонду України Харківської області без прийняття до виконання.

Підставою для повернення вказаного виконавчого документу стягувачу визначено п. 6 ч. 4 ст. 4 Закону України "Про виконавче провадження".

Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість мотивів, покладених суб'єктом владних повноважень в основу спірного рішення, на відповідність вимогам ч.3 ст.2 КАС України, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про виконавче провадження" виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Згідно п. 7 ч. 1 ст. 3 вказаного Закону відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення на підставі рішень інших державних органів та рішень Національного банку України, які законом визнані виконавчими документами.

Статтею 4 Закону встановлено вимоги до виконавчого документа.

Так, у виконавчому документі зазначаються:

1) назва і дата видачі документа, найменування органу, прізвище, ім'я, по батькові та посада посадової особи, яка його видала;

2) дата прийняття і номер рішення, згідно з яким видано документ;

3) повне найменування (для юридичних осіб) або прізвище, ім'я та, за наявності, по батькові (для фізичних осіб) стягувача та боржника, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або адреса місця проживання чи перебування (для фізичних осіб), дата народження боржника - фізичної особи;

4) ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань стягувача та боржника (для юридичних осіб - за наявності); реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті) боржника (для фізичних осіб - платників податків);

5) резолютивна частина рішення, що передбачає заходи примусового виконання рішень;

6) дата набрання рішенням законної сили (крім рішень, що підлягають негайному виконанню);

7) строк пред'явлення рішення до виконання.

Відповідно до п. 6 ч. 4 ст. 4 Закону виконавчий документ повертається стягувачу органом державної виконавчої служби, приватним виконавцем без прийняття до виконання протягом трьох робочих днів з дня його пред'явлення, якщо виконавчий документ не відповідає вимогам, передбаченим цією статтею, або якщо стягувач не подав заяву про примусове виконання рішення відповідно до статті 26 цього Закону.

Згідно ч. 1 ст. 74 Закону рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до суду, який видав виконавчий документ, у порядку, передбаченому законом.

Так, Красноградським районним ВДВС ГТУЮ у Харківській області направлено позивачу повідомлення № 983 від 03.02.2017, яким повернуто виконавчий документ - Вимогу про сплату боргу № 276-у від 23.11.2010, Красноградському об'єднаному управлінню Пенсійного фонду України Харківської області без прийняття до виконання.

Підставою для повернення вказаного виконавчого документу стягувачу відповідачем визначено п. 6 ч. 4 ст. 4 Закону України "Про виконавче провадження".

Зі змісту вказаного повідомлення судом встановлено, що при поданні стягувачем виконавчого документа до примусового виконання встановлено, що назва стягувача та його ідентифікаційний номер, вказані в заяві, не відповідають назві стягувача та його ідентифікаційного номеру, вказаним у виконавчому документі.

Суд зазначає, що в матеріалах справи наявна інформаційна довідка з ЄДР, відповідно до якої управління ПФУ в Красноградському районі Харківської області припинено 01.04.2016.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1055 "Деякі питання функціонування територіальних органів Пенсійного фонду України" Управління ПФУ в Красноградському районі реорганізовано шляхом злиття в Красноградське об'єднане управління Пенсійного фонду України Харківської області.

Згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Красноградське об'єднане управління ПФУ Харківської області зареєстроване як орган державної влади, шляхом злиття з присвоєнням коду ЄДРПОУ № 40381122.

Таким чином, Красноградське об'єднане управління Пенсійного фонду України (код ЄДРПОУ 40381122) є правонаступником усіх прав, обов'язків, фінансових та інших зобов'язань управління Пенсійного фонду України в Красноградському (код ЄДРПОУ 22682796), у зв'язку із чим суд вважає, що Повідомлення "Про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання" від 03.02.2017 № 983 підлягає скасуванню.

Щодо позовних вимог позивача про зобов'язання Красноградського районного відділу державної виконавчої служби ГТУЮ у Харківській області прийняти до виконання Вимогу про сплату боргу № 276-у від 23.11.2010 винесене Управлінням ПФУ в Красноградському районі Харківської області, суд зазначає наступне.

З системного аналізу положень ч.1 ст.2 та ч.3 ст.2 КАС України в кореспонденції з приписами ст.6 Конституції України, якою закріплений принцип розподілу державної влади та ст.8 Конституції України, якою запроваджений принцип верховенства права, слідує, що адміністративному суду при вирішенні адміністративного спору належить перевірити, зокрема, обґрунтованість саме тих висновків, стосовно обставин спірних правовідносин, які покладені суб'єктом владних повноважень в основу спірного рішення.

Перевірка судом інших обставин спірних правовідносин виходить за межі предмету доказування в адміністративній справі і має своїм фактичним наслідком перебирання судом на себе функцій суб'єкта владних повноважень, а правовим мотивуванням спірного рішення додатковими фактичними підставами, що не відповідає запровадженому ст. 6 Конституції України принципу розподілу державної влади та запровадженому ст. 8 Конституції України принципу верховенства права.

При цьому, суд зауважує, що приписи перелічених норм права встановлюють, що суд не має прав перебирати на себе функції органів державної влади, на які законами України покладені певні обов'язки, надані повноваження та віднесені до виключної компетенції такого суб'єкта.

Отже, суд не може перебирати на себе функцій суб'єкта владних повноважень в реалізації відповідних управлінських функцій і вирішенні питань, віднесених до виключної компетенції такого суб'єкта та зобов'язувати його приймати рішення, які входять до його компетенції.

Таким чином, суд не вбачає підстав для задоволення позовних вимог про зобов'язання Красноградського районного відділу державної виконавчої служби ГТУЮ у Харківській області прийняти до виконання Вимогу про сплату боргу № 276-у від 23.11.2010 винесене Управлінням ПФУ в Красноградському районі Харківської області.

Водночас, враховуючи положення ч. 2 ст. 11 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог та зобов'язати Красноградський районний відділ державної виконавчої служби ГТУЮ у Харківській області повторно розглянути питання щодо прийняття до виконання Вимогу про сплату боргу № 276-у від 23.11.2010, винесеного Управлінням Пенсійного фонду України в Красноградському районі Харківської області.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

На підставі вищенаведеного, колегія суддів дійшла висновку, що адміністративний позов підлягає частковому задоволенню.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 2, 4, 11, 69- 71, 160-163, ст. 167 КАС України, ст.ст. 8 і 19 Конституції України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Красноградського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Харківської області до Красноградського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Харківській області про скасування повідомлення та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Скасувати Повідомлення Красноградського районного відділу державної виконавчої служби ГТУЮ у Харківській області "Про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання" від 03.02.2017 № 983.

Зобов'язати Красноградський районний відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Харківській області повторно розглянути питання щодо прийняття до виконання Вимогу про сплату боргу Управління Пенсійного фонду України в Красноградському районі Харківської області № 276-у від 23.11.2010.

В іншій частині позовних вимог - відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-ти денний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції.

Суддя Мар'єнко Л.М.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.04.2017
Оприлюднено13.04.2017
Номер документу65879307
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/799/17

Постанова від 04.04.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Ухвала від 27.02.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні