КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/20687/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Данилишин В. М. Суддя-доповідач: Беспалов О.О.
У Х В А Л А
Іменем України
06 квітня 2017 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Беспалова О. О.
суддів: Грибан І. О., Губської О. А.
за участю секретаря: Присяжної Д. В.
представників позивача Потопальської Т. В., Опалько Л. В., Лозицької О. Л., представника відповідача Піддубка Є. Д., розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Києві апеляційну скаргу Офісу великих платників податків ДФС на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 13 січня 2017 року у справі за позовом державного підприємства Національна атомна енергеруюча компанія Енергоатом до Офісу великих платників податків ДФС, треті особи без самостійних вимог на предмет спору Державна інспекція ядерного регулювання України, товариство з обмеженою відповідальністю ІПП-Центр про визнання протиправним та скасування рішення, -
В С Т А Н О В И В :
ДП НАЕК Енергоатом звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Офісу великих платників податків ДФС про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0001084110 від 23 вересня 2013 року.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києвавід 26 березня 2014 року позов задоволено.
Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 24 липня 2014 року постанову суду першої інстанції від 26 березня 2014 року залишено без змін.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 14 квітня 2016 року постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 26 березня 2014 року та ухвалу суду апеляційної інстанції від 24 липня 2014 року скасовано, а справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 13 січня 2017 року позов задоволено.
Не погоджуючись з таким судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить апеляційну інстанцію скасувати незаконну, на його думку, постанову суду першої інстанції та постановити нову, якою позовні вимоги залишити без задоволення, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
Заслухавши суддю-доповідача, осіб, що з'явились, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а оскаржувану постанову суду - без змін з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи та було вірно встановлено судом першої інстанції, відповідачем проведено позапланову виїзну документальну перевірку позивача з питань дослідження формування податкового кредиту з податку на додану вартість та витрат, що враховуються при обчисленні об'єктів оподаткування по операціям з ТОВ "Кінг/З/Енерджи" за період з 01 по 31 березня 2011 року, з ТОВ "ІПП-Центр" за період з 01 по 30 вересня 2011 року, за результатом якої складено акт від 05 вересня 2013 року № 1069/41-10/24584661 .
За результатами перевірки встановлено порушення ДП "НАЕК "Енергоатом" вимог п. 1.6. п. 1.31, п. 1.32, ст. 1, п. 5.1, пп. 5.2.1 п. 5.2, пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 22 травня 1997 року №283/97, пп. 14.1.27 п. 14.1 ст. 14, п. 44.1, п. 44.2, п. 44.3, ст. 44, пп. 138.1.1 п. 138.1, п. 138.2 ст. 138, пп. 139.1.1 п. 139.1 ст. 139, пп. 140.1.2 п. 140.1 ст. 140 Податкового кодексу України, що призвело до заниження податку на прибуток підприємств на суму 840386,00 грн. (за 1 квартал 2011 року - на 272860,00 грн., за 2-3 квартал 2011 року - на 567526,00 грн.).
На підставі акту перевірки відповідачем винесено оскаржуване рішення, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток за основним платежем на суму 840386,00 грн., визначені штрафні (фінансові) санкції у розмірі 1,00 грн.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне.
Згідно із п. 5.1 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" валові витрати виробництва та обігу - це сума будь - яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формі, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності, під якою розуміється будь-яка діяльність особи, спрямована на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою (п. 1.32 ст. 1 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств").
Відповідно до пп. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці є валовими витратами.
Згідно із пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.
За змістом п. 138.1 ст. 138 ПК України витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування податком на прибуток підприємств, складаються із: витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6-138.9, підпунктами 138.10.2-138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті; інших витрат, визначених згідно з пунктом 138.5, підпунктами 138.10.5, 138.10.6 пункту 138.10, пунктами 138.11, 138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу; крім витрат, визначених у пунктах 138.3 цієї статті та у статті 139 цього Кодексу.
Згідно з п. 138.4 ст. 138 ПК України, витрати, що формують собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг, крім не розподільних постійних загальновиробничих витрат, які включаються до складу собівартості реалізованої продукції в періоді їх виникнення, визнаються витратами того звітного періоду, в якому визнано доходи від реалізації таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг.
Відповідно до п. 138.2 ст. 138 ПК України, витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.
З огляду на вищезазначені норми, колегія суддів дотримується позиції, що необхідною умовою для віднесення сплачених цін за товари (послуги) до валових витрат та сплачених у ціні товарів (послуг) сум податку на додану вартість є факт придбання товарів та послуг з метою їх використання в господарській діяльності.
Господарські операції для визначення податкового кредиту для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість та податком на прибуток мають бути фактично здійснені і підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність таких операцій.
Водночас, за відсутності факту придбання товарів чи послуг відповідні суми не можуть включатися до складу податкового кредиту з ПДВ навіть за наявності формально складених, але недостовірних, документів або сплати грошових коштів а також брати участь у формування податку на прибуток.
Так з матеріалів справи вбачається, що між ДП "НАЕК "Енергоатом" в особі відокремленого підрозділу "Управління справами" та ТОВ "Кінг/З/Енерджі" укладено договір на поставку паливно-мастильних матеріалів від 25 березня 2011 року №1117711553 (755/07-УС).
Відповідно до п. 1.1 вказаного договору, в порядку та на умовах, визначених цим договором, постачальник зобов'язувався організовувати та забезпечувати безперебійну поставку продуктів нафтоперероблення рідких для автотранспорту покупця, а покупець зобов'язувався прийняти на оплатити поставлені паливно-мастильні матеріали. Обсяг закупівлі та ціна паливно-мастильних матеріалів визначається специфікацією, що є додатком до вказаного договору (п. 1.2 договору). Відпуск паливно-мастильних матеріалів здійснюється у мережі автозаправних станцій постачальника, перелік яких є додатком до договору (п. 1.3 договору ). Постачальник на підтвердження свого обов'язку, що випливає з договору, видає покупцеві талони на всю кількість паливно-мастильних матеріалів (п. 1.4 договору). Для отримання паливно-мастильних матеріалів від постачальника представник покупця - особа, у якої наявний відповідний талон, - звертається до будь-якої із автозаправних станцій, що належить до мережі постачальника (п. 1.5 договору). Загальна ціна договору складає 1453490,00 грн., у т.ч. ПДВ - 242248,33 грн. (п. 3.2 договору). Ціни на паливно-мастильні матеріали підлягають перегляду постачальником у бік зменшення виходячи з діючої ринкової ціни на талони у м. Києві згідно проведеного моніторингу на день оплати (п. 3.3 договору).
Враховуючи розрив у часі між проведенням конкурсу на закупівлю паливно-мастильних матеріалів та безпосереднім укладенням договору, ціна на паливно-мастильні матеріали зменшилась та вказана у специфікації № 2 до договору. Отже, загальна вартість закупівлі теж зменшилась та становила 1309725,00 грн., у т.ч. ПДВ 218287,50 грн.
На виконання умов вищевказаного договору ТОВ "Кінг/З/Енерджи" поставлено, а ДП "НАЕК "Енергоатом" отримано талони на бензин у кількості 105400 літрів та дизпаливо у кількості 26500 літрів загальною вартістю 1309725,00 грн. (у т.ч. ПДВ 218287,50 грн.). Поставка вказаного товару підтверджується видатковою накладною від 28 березня 2011 року №СФ - 0000028/1-к та актом приймання передачі талонів від 28 березня 2011 року №1. Отримання талонів на паливно-мастильні матеріали здійснено представником ДП "НАЕК "Енергоатом" ОСОБА_6, що діяв на підставі довіреності від 29 березня 2011 року № 128, видання якої підтверджується журналом реєстрації виданих довіреностей ВП "Управління справами" ДП "НАЕК "Енергоатом". Також у матеріалах справи містяться особисті письмові пояснення ОСОБА_6 щодо отримання ним талонів на паливно-мастильні матеріали за договором з ТОВ "Кінг/З/Енерджі".
Постачальником виписано податкову накладну від 28 березня 2011 року № 5. Платіжними дорученнями від 30 березня 2011 року №868 та від 31 березня 2011 року №876 ДП "НАЕК "Енергоатом" перераховано грошові кошти на користь постачальника у розмірі 300000,00 грн., у т.ч. ПДВ - 50000,00 грн. та 1009725,00 грн., у т.ч. ПДВ - 168287,50 грн. Також у матеріалах справи міститься копія виписки банку, що також підтверджує проведення банком таких платежів на користь ТОВ "Кінг/З/Енерджі".
Використання талонів на бензин та дизпаливо підтверджується актами на списання паливно-мастильних матеріалів за періоди квітень-червень 2011 року (по використанню талонів на бензин) та за періоди квітень-вересень (по використанню талонів на дизпаливо).
Додатково про реальність здійснення вказаних господарських операцій свідчать документи, подані позивачем під час нового розгляду справи: документація конкурсних торгів ВП "Управління справами" ДП "НАЕК "Енергоатом" на закупівлю продуктів нафтоперероблення рідких; пропозиція конкурсних торгів ТОВ "Кінг/З/Енерджі" на закупівлю продуктів нафтоперероблення рідких. Зокрема, такий пакет документів містить довідку постачальника про наявність матеріально-технічної бази для виконання договору, довідку щодо виконання аналогічних договорів, довідку про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов'язкових платежів), що контролюються ДПІ у Шевченківському районі м. Києва від 17 лютого 2011 №3046/10/24-120 щодо ТОВ "Кінг/З/Енерджі" код 36351961; свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість №100208465, документи, що підтверджують якість паливно-мастильних матеріалів; протоколи засідання комітету конкурсних торгів ВП "Управління справами" ДП "НАЕК "Енергоатом", що складені та підписані за результатом проведення закупівлі продуктів нафтоперероблення рідких для автотранспорту відокремленого підрозділу компанії.
ТОВ "Кінг/З/Енерджи" зареєстроване Шевченківською районною у місті Києві державною адміністрацією 15 лютого 2009 року №10741020000032712. Код суб'єкта господарювання за ЄДРПОУ: 35361961. Місцезнаходження суб'єкта господарювання: 04053, м. Київ, вул. Артема, 37/41.
Згідно баз даних ДПІ у Шевченківському районні міста Києва ТОВ "Кінг/З/Енерджи" має стан "9" - до СДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням.
28.12.2011 р. свідоцтво платника податку ТОВ "Кінг/З/Енерджи" анульовано.
Колегія суддів погоджується з позицією суду першої інстанції щодо того, що оскільки господарські взаємовідносини ДП "НАЕК "Енергоатом" та ТОВ "Кінг/З/Енерджі" відбувались протягом першої половини 2011 року, факт анулювання свідоцтва контрагента у грудні 2011 року для правильного вирішення справи значення не має.
Щодо господарських зобов'язань та правовідносин між позивачем та ТОВ "ІПП-Центр" суд зазначає наступне.
Перевіркою відповідача охоплено три договори, укладені з вказаним контрагентом, при цьому всі ці договори є багатоетапними, на період вересень 2011 року, який підлягав перевірці, припадає виконання перших етапів таких договорів.
Договір від 07 липня 2011 року № 75/170-1ШЗ-1107-02У22-11-1-11-1877 про надання послуг з виконання комплексу заходів з оцінки технічного стану і перепризначення ресурсу/терміну служби парогенераторів ПГВ - 1000М, головних циркуляційних насосів, компенсатору тиску, гідроємкостей системи аварійного охолодження зони, барботажного бака, трубопроводів системи КТ та САОЗ, головних циркулярних трубопроводів реакторного відділення енергоблоків № 1 та № 2 ВП ЗАЕС.
Відповідно до п. 1.2 вказаного договору, обсяг послуг, що надається за даним договором, визначається календарним планом, що є невід'ємною частиною договору (додаток № 4 до договору). Вимогу до змісту, результатів послуг та їх якості визначаються у Технічних вимогах, що є невід'ємною частиною договору (додаток № 2 до договору), з урахуванням обсягів, визначених календарним планом (додаток № 4 до договору) - п. 1.3 договору. Відповідно до календарного плану за вказаним договором послуги надаються у 8 етапів. Загальна вартість послуг за вказаним договором становить 31499543,60 грн., у т.ч. ПДВ - 5429923,93 грн. (п. 2.1 договору). Оплата наданих послуг здійснюється за фактично наданий обсяг послуг, протягом 30 днів з моменту підписання сторонами акту здачі-приймання наданих послуг, шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок виконавця (п. 2.2 договору). Акти здачі приймання-наданих послуг підписується по кожному етапу окремо (розділ 4 договору) на підставі наданих замовником звітних документів. Відповідно і оплата здійснюється на підставі таких актів по кожному етапу окремо.
На виконання першого етапу вказаного договору виконавцем надані послуги із розробки технічного завдання на надання послуг виконання комплексу заходів з оцінки технічного стану і перепризначення ресурсу/терміну служби парогенераторів ПГВ-1000М, головних циркуляційних насосів, компенсатору тиску, гідроємкостей системи аварійного охолодження зони, барботажного бака, трубопроводів системи КТ та САОЗ, головних циркулярних трубопроводів реакторного відділення енергоблоків №1 та №2 ВП ЗАЕС, що підтверджується підписаним сторонами актом здавання-приймання наданих послуг від 30 вересня 2011 року № 1 на суму 370000,00 грн. (у т.ч. ПДВ - 61666,67 грн.) та розробленим технічним завданням.
ТОВ "ІПП-Центр" виписано податкову накладну від 30 вересня 2011 року № 3 на суму наданих послуг у загальному розмірі 370000,00 грн. (у т.ч. ПДВ - 61666,67 грн.).
Оплата послуг за актом здійснена ДП "НАЕК "Енергоатом" 29 грудня 2011 року, що підтверджується платіжним дорученням №11973 на загальну суму 370000,00 грн. (у т.ч. ПДВ - 61666,67 грн.) та випискою банку від 29 грудня 2011 року.
У матеріалах справи також наявні виписки з реєстру аналітичного обліку ВП ЗАЕС ДП "НАЕК "Енергоатом" про стан взаєморозрахунків між ВП ЗАЕС та ТОВ "ІПП-Центр" за період з 01 січня по 31 грудня 2011.
Субвиконавці до надання послуг за першим етапом календарного плану не залучались.
А тому, у матеріалах справи наявні всі первинні документи, що підтверджують надання послуг за першим етапом договору від 07 липня 2011 року №75/170- 11 (ІЗ-1107-02)/22-11-1-11-1877 та їх оплати.
Додатково на підтвердження реальності здійснення згаданих господарських операцій, вказує витяг з деталізованого плану-графіку підготовки енергоблоків №№1, 2 ВП ЗАЕС до продовження експлуатації у понадпроектний строк, що підтверджує необхідність закупівлі, у тому числі, вказаних послуг; копії документації конкурсних торгів на закупівлю послуг "Виконання комплексу заходів з продовження строку експлуатації енергоблоків № 1 та № 2 ВП ЗАЕС", зокрема за лотом №4; копія пропозиції конкурсних торгів ТОВ "ІПП-Центр" з надання послуг "Виконання комплексу заходів з продовження строку експлуатації енергоблоків №1 та 2 ВП ЗАЕС" за лотом № 4; копії протоколів засідання комітету з конкурсних торгів ВП ЗАЕС від 06 квітня 2011 року (питання винесене на розгляд 4.2, лот № 4), від 29 червня 2011 року (питання винесене на розгляд 2.1, лот №4), від 30 червня 2011 року (питання винесене на розгляд 1, лот № 4).
Наявність технічної можливості та кваліфікованих спеціалістів для надання такого виду послуг підтверджується документами, що містяться у складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "ІПП-Центр", а саме: довідка про наявність обладнання та матеріально технічної бази, довідка про наявність персоналу, його кваліфікацію, знання та досвід, довідка про досвід виконання робіт ТОВ "ІПП-Центр"; довідка про матеріально-технічну базу ТОВ "ІПП-Центр"; довідка про персонал.
Відповідно до п. 1.2 договору від 07 липня 2011 року № 75/171-11 (13-1107-01V22-11-1-11-1878) про надання послуг з виконання комплексу заходів з оцінки технічного стану і перепризначення ресурсу/терміну служби реактора ВВЕР-1000 (тип В-320) енергоблоків № 1 та № 2 ВП ЗАЕС, обсяг послуг, що надається за даним договором, визначається календарним планом, що є невід'ємною частиною договору (додаток № 4 до договору). Вимогу до змісту, результатів послуг та їх якості визначаються у Технічних вимогах, що є невід'ємною частиною договору (додаток № 2 до договору), з урахуванням обсягів, визначених календарним планом (додаток № 4 до договору) - п. 1.3 договору. Відповідно до календарного плану за вказаним договором послуги надаються у 8 етапів. Загальна вартість послуг за вказаним договором становить 56399763,98 грн., у т.ч. ПДВ - 9399960,66 грн. (п. 2.1 договору). Оплата наданих послуг здійснюється за фактично наданий обсяг послуг, протягом 30 днів з моменту підписання сторонами акту здачі-приймання наданих послуг, шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок виконавця (п. 2.2 договору). Акти здачі приймання-наданих послуг підписується по кожному етапу окремо (розділ 4 договору), на підставі наданих замовником звітних документів. Відповідно і оплата здійснюється на підставі таких актів по кожному етапу окремо.
На виконання першого етапу вказаного договору виконавцем були надані послуги із розробки технічного завдання на надання послуг з оцінки технічного стану і перепризначення ресурсу/терміну служби реактора ВВЕР-1000 (тип В-320) енергоблоків № 1 та № 2 ВП ЗАЕС, що підтверджується підписаним сторонами актом здавання-приймання наданих послуг від 30 вересня 2011 року № 1 на суму 570000,00 грн. (у т.ч. ПДВ - 95000,00 грн.) та розробленим технічнім завданням.
ТОВ "ІПП-Центр" виписано податкову накладну від 30 вересня 2011 року №4 на суму наданих послуг у загальному розмірі 570000,00 грн., у т.ч. ПДВ - 95000,00грн.
Оплата послуг ДП "НАЕК "Енергоатом" за актом, підтверджується платіжними дорученням від 26 грудня 2011 року №11652 на суму 240000,00 грн., у т.ч. ПДВ 40000,00 грн. та від 27 грудня 2011 року №11679 на суму 330000,00 грн., у т.ч. ПДВ 55000,00 грн. та виписками банку від 26 грудня 2011 року та від 27 грудня 2011 року.
У матеріалах справи також наявні виписки з реєстру аналітичного обліку ВП ЗАЕС ДП "НАЕК "Енергоатом" про стан взаєморозрахунків між ВП ЗАЕС та ТОВ "ІПП-Центр" за період з 01 січня 2011 року по 31 грудня 2011 року.
Субвиконавці до надання послуг за першим етапом календарного плану не залучались.
Додатково на підтвердження реальності здійснення згаданих господарських операцій позивачем долучено: витяг з деталізованого плану-графіку підготовки енергоблоків №№ 1, 2 ВП ЗАЕС до продовження експлуатації у понад проектний строк, що підтверджує необхідність закупівлі, у тому числі, вказаних послуг; копії документації конкурсних торгів на закупівлю послуг "Виконання комплексу заходів з продовження строку експлуатації енергоблоків № 1 та 2 ВП ЗАЕС", зокрема за лотом № 5; копія пропозиції конкурсних торгів ТОВ "ІПП-Центр" з надання послуг "Виконання комплексу заходів з продовження строку експлуатації енергоблоків №1 та 2 ВП ЗАЕС" за лотом № 5; копії протоколів засідання комітету з конкурсних торгів ВП ЗАЕС від 06 квітня 2011 року (питання винесене на розгляд 4.2, лот № 5), від 29 червня 2011 року (питання винесене на розгляд 2.1, лот № 5), від 30 червня 2011 року (питання винесене на розгляд 1, лот № 5).
Наявність технічних можливостей та кваліфікованих спеціалістів для надання такого виду послуг підтверджується документами, що містяться у складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "ІПП-Центр", а саме: довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Відповідно до п. 1.2 договору від 26 травня 2011 року №22-14-1-11-1826 (ПО-1105-01) про надання послуг з оцінки технічного стану і перепризначення терміну експлуатації реактора енергоблоку №2 ВП ЮУАЕС, включаючи всі його елементи, перелік послуг, які є предметом даного договору, їх кількісні характеристики та вимоги з їх виконання визначаються технічним завданням, наведеним у додатку №1 до договору. Відповідно до розділу 5 Технічного завдання до договору, надання послуг за ним складається з 12 етапів. Загальна ціна послуг за договором становить 23700054,30 грн., у т.ч. ПДВ 3950009,05 грн. (п. 3.1 договору). Розрахунки проводяться за фактом надання послуг після підписання сторонами актів здавання-приймання наданих послуг (п. 4.1 договору). Приймання кожного етапу надання послуг за договором оформлюється відповідним двостороннім актом здавання-приймання наданих послуг, складним в чотирьох примірниках (п. 5.2 договору).
Отже оплата наданих послуг здійснюється на підставі акту наданих послуг по кожному етапу окремо.
На виконання першого етапу вказаного договору виконавцем надані послуги попередньої оцінки технічного стану реактора енергоблоку № 2 ВПЮУАЕС, що підтверджується підписаним сторонами актом здавання-приймання наданих послуг від 14 вересня 2011 року № 1 на суму 2961007,06 грн., у т.ч. ПДВ 493501,18 грн. та витяг зі звіту по наданні послуг з оцінки технічного стану реактора енергоблоку № 2 ВПЮУАЕС.
ТОВ "ІПП-Центр" виписано податкову накладну від 14 вересня 2011 року №1 на суму наданих послуг у загальному розмірі 2961007,06 грн., у т.ч. ПДВ 493501,18 грн.
Оплата послуг за актом здійснена ДП "НАЕК "Енергоатом" 28 вересня 2011 року на суму 2467505,88 грн. та на суму 493501,18 грн. (ПДВ), що підтверджується випискою банку.
У матеріалах справи також наявна довідка про взаємозалік між позивачем та вказаним контрагентом.
До виконання послуг за цим договором по виконанню першого етапу календарного плану ТОВ "ІПП-Центр" залучались співвиконавці. При цьому, відповідно до абз. 3 п. 3.2 розділу III договору виконавець надає копії договорів зі сторонніми організаціями (субпідрядниками) після підписання цього Договору. Копії актів виконаних субпідрядниками послуг надаються після підписання та оплати замовником відповідних етапів надання послуг по цьому договору протягом 10 днів з моменту оплату.
Матеріали справи містять всі документи, що визначені умовами договору, та підтверджують надання послуг субвиконавцями (субпідрядниками) по першому етапу, а саме: копія договору між ТОВ "ІПП-Центр" та ТОВ "ВФ "Колорит" від 17 червня 2011 року № ІК-1106-02 та акти наданих послуг від 01 вересня 2011 року №№1, 2; копія договору між ТОВ "ІПП-Центр" та ТОВ "Енрегориск" від 02 червня 2011 року № IE-1103-02 та акту наданих послуг №1 від 01 вересня 2011 року; копія договору між ТОВ "ІПП-Центр" та ТОВ "СпецторгКомплекс" від 14 червня 2011 року №ІСп-1106-01 та акти наданих послуг від 01 вересня 2011 року №№1, 2, 3; копія договору між ТОВ "ІПП-Центр" та Інститутом електрозварювання ім. Патона НАН України від 14 липня 2011 року № 2294 та акт наданих послуг від 14 вересня 2011 року.
В матерілах справи також наявні копії документації конкурсних торгів на закупівлю послуг "Оцінка технічного стану і перепризначення терміну експлуатації реактора енергоблока № 2 ВП ЮУАЕС, включаючи всі його елементи"; копія пропозиції конкурсних торгів ТОВ "ІПП-Центр" з надання послуг "Оцінка технічного стану і перепризначення терміну експлуатації реактора енергоблоку № 2 ВП ЮУАЕС, включаючи всі його елементи"; копії протоколів (витягів з протоколів) засідання комітету з конкурсних торгів ДП "НАЕК "Енергоатом" щодо закупівлі послуг з "Оцінки технічного стану і перепризначення терміну експлуатації реактора енергоблока № 2 ВП ЮУАЕС, включаючи всі його елементи", а саме: протокол від 26 січня 2011 року, від 25 березня 2011 року, від 26 квітня 2011 року; копія звіту про результати проведення процедури відкритих торгів № 2505 від 07 червня 2011 року.
Зважаючи на наявні в матеріалах справи докази, колегія суддів прийшла до висновку, що позивачем повністю доведено правомірність віднесення витрат по операціям з зазначеними контрагентами при обрахунку податку на прибуток.
Крім того, у відповідності до ч. 1 ст. 72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Так постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 26 лютого 2014 року в адміністративній справі № 826/20686/13-а позовні вимоги ДП "НАЕК "Енергоатом" задоволено, визнано протиправним та скасовано податкове-повідомлення рішення від 23 вересня 2013 року №0001074110.
Вказана постанова суду першої інстанції залишена без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 29 травня 2014 року та ухвалою Вищого адміністративного суду України від 18 лютого 2015 року.
Вказаними судовими рішеннями встановлено правомірність дій ДП "НАЕК "Енергоатом" щодо відображення своїх податкових зобов'язань з ПДВ по взаємовідносинах з ТОВ "Кінг/З/Енерджі" та ТОВ "ІПП-Центр" за господарськими операціями, що є предметом перевірки у даній справі та встановлено реальність здійснення господарських відносин між позивачем та вказаними вище контрагентами, фактичне отримання від них товарів та послуг та використання їх у господарський діяльності.
Відтак, доводи апеляційної скарги не спростовують позицію суду першої інстанції та апеляційним судом відхиляються за необґрунтованістю.
Згідно статті 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Підсумовуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції ухвалив оскаржуване рішення відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, а тому підстави для його скасування або зміни відсутні.
Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Офісу великих платників податків ДФС на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 13 січня 2017 року у справі за позовом державного підприємства Національна атомна енергеруюча компанія Енергоатом до Офісу великих платників податків ДФС, треті особи без самостійних вимог на предмет спору Державна інспекція ядерного регулювання України, товариство з обмеженою відповідальністю ІПП-Центр про визнання протиправним та скасування рішення залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 13 січня 2017 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку і строки, визначені ст. 212 КАС України.
Головуючий суддя О. О. Беспалов Суддя І. О. Грибан Суддя О. А. Губська
(Повний текст ухвали виготовлено 06.04.2017 р.)
Головуючий суддя Беспалов О.О.
Судді: Губська О.А.
Грибан І.О.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.04.2017 |
Оприлюднено | 13.04.2017 |
Номер документу | 65884364 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Беспалов О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні