Постанова
від 10.04.2017 по справі 221/1472/17
ВОЛНОВАСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

221/1472/17

3/221/630/2017

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 квітня 2017 року м. Волноваха

Суддя Волноваського районного суду Донецької області Овчиннікова О.С., розглянувши матеріали адміністративної справи у відношенні ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, громадянина України, не працюючого, зареєстрованого та мешкаючого за адресою: вул. Фрунзе, 15-а/1, м. Алчевськ Луганської області,

у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 204-3 КУпАП, -

В С Т А Н О В И В :

Згідно з протоколом про адміністративне правопорушення 23.03.2017 року о 15 годині 00 хвилин ОСОБА_1 на автомобілі Volkswagen Crafter, державний номер НОМЕР_1 перевозив, згідно накладної № 14 від 23.03.2017 року ТОВ Агрохолдинг (код ЄДРПОУ 40485349 м. Суми), товари промислової групи в асортименті на загальну суму 253025 гривень 00 копійок, які переміщував до тимчасово окупованої території, чим порушив вимоги п. 8.1., п. 13.1 Тимчасового порядку контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів) через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей, затвердженого наказом першого заступника керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України ( керівника Антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей) від 12.06.2015 року № 415ог,із змінами та скоїв адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст. 204-3 КУпАП.

ОСОБА_1 у судове засідання не з'явився, надав суду заяву про розгляд справи за його відсутності.

Дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, суд вважає, що провадження підлягає закриттю за відсутністю події та складу правопорушення з наступних підстав.

Згідно ст. 8 КУпАП особа, яка вчинила адміністративне правопорушення, підлягає відповідальності на підставі закону, що діє під час і за місцем вчинення правопорушення.

Відповідно до статті 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати, чи було вчинено адміністративне правопорушення.

Відповідно до частини 1 статті 204-3 КУпАП (далі Кодекс) адміністративна відповідальність настає у разі порушення порядку переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції.

Оскільки санкція ч.1ст.204-3 КУпАП передбачає не тільки застосування штрафу, але й обов'язкову конфіскацією товарів, суд приходить до висновку, що загальний характер цієї норми і тяжкість передбаченого нею покарання, яке може полягати в конфіскації товарів, вартість яких законом не обмежена, вимагає суворого дотримання стандартів ЄСПЛ, притаманних кримінальному провадженню, при застосуванні указаної норми.

Застосовуючи указані стандарти ЄСПЛ до цієї справи про адміністративне правопорушення, суд відзначає що, ст.204-3 КУпАП сама має блан кетний характер і встановлює відповідальність за порушення порядку переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції . Таким чином, притягнення особи до адміністративної відповідальності за ст.204-3 КУпАП можливе лише за наявності нормативно-правового акту, який встановлюватиме порядок переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції.

У цьому контексті суд звертає увагу на те, що Кодекс України про адміністративні правопорушення було доповнено статтею 204-3 згідно із Законом України від 17 липня 2015 року № 649-VIII Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо порядку переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції . Проте цим Законом одночасно було доповнено новою нормою також Закон України Про боротьбу з тероризмом , а саме статтею 14-1 Порядок переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції , яка передбачає: Переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції здійснюється в порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України за поданням Служби безпеки України.

Особи, винні у порушенні порядку переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції, несуть відповідальність згідно із законом.

Відповідно до Постанови КМУ Про затвердження Порядку переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції № 99 від 01.03.2017 року п.9 передбачено, що фізичні особи здійснюють переміщення товарів у ручній поклажі та/або супроводжуваному багажі автомобільним транспортом за переліком та обсягами (вартість, вага, кількість), що затверджуються МТОТ.

Крім того, ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім пункту 1 цієї постанови, який набирає чинності через 10 днів з дня її опублікування, та пунктів 9 і 31 Порядку, затвердженого цією постановою, які набирають чинності через місяць з дня її опублікування, тобто з 04.04.2017 року.

Таким чином, беручи до уваги те, що на момент вчинення дій, вказаних у протоколі про адміністративне правопорушення, порядок переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції фізичними особами не набрав чинності, тому він не може бути підставою для притягнення осіб до відповідальності.

Отже, порушення порядку переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції, затвердженого КМУ від 01.03.2017 року на момент вчинення правопорушення ОСОБА_1 не утворює складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 204-3 КУпАП.

Відповідно до ст. 284 КУпАП по справі про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить одну з таких постанов: 1) про накладення адміністративного стягнення; 2) про застосування заходів впливу, передбачених статтею 24-1 цього Кодексу; 3) про закриття справи.

Відповідно до п.1ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у випадку відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 1, 3, 8, 9, 57 Конституції України,ст. 7 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ст.247п.1, ст.284ч.1 п.3, ст.294 КУпАП, суддя -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративну справу стосовно ОСОБА_1 за ч. 1 ст.204-3 КУпАП закрити у зв'язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.204-3 КУпАП.

Товари, зазначені в акті опису товарно-матеріальних цінностей від 23.03.2017 року, а саме: взуття жіноче, взуття чоловіче, госптовари, косметика, спортивні костюми, спортивні штани, електроди, дріт, сорочки чоловічі, тапки, дитячий одяг, квіти штучні, суперклей, миючі засоби, футболки, запчастини до котлів, лічильники газові, взуття дитяче, меблева фурнітура, накладки, на загальну суму 253025 гривень 00 копійок - повернути за належністю ОСОБА_1.

Постанова може бути оскаржена в апеляційний суд Донецької області через Волноваський районний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня винесення.

Суддя Волноваського

районного суду ОСОБА_2

СудВолноваський районний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення10.04.2017
Оприлюднено13.04.2017
Номер документу65889964
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —221/1472/17

Постанова від 10.04.2017

Адмінправопорушення

Волноваський районний суд Донецької області

Овчиннікова О. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні