Ухвала
від 08.10.2014 по справі 760/21790/14-к
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 760/21790/14-к

1-кс-6098/14

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 жовтня 2014 року м. Київ

Слідчий суддя Солом`янського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , розглянувши клопотання старшого слідчого з ОВС ВКР СУ ФР Міжрегіонального головного управління Міндоходів Центрального Офісу з обслуговування великих платників ОСОБА_2 про тимчасовий доступ до речей і документів,

в с т а н о в и в:

08 жовтня 2014 року до Солом`янського районного суду м. Києва надійшло клопотання старшого слідчого з ОВС ВКР СУ ФР Міжрегіонального головного управління Міндоходів Центрального Офісу з обслуговування великих платників ОСОБА_2 про тимчасовий доступ до речей і документів.

Клопотання обґрунтовується тим, що СУ ФР Міжрегіонального головного управління Міндоходів Центрального Офісу з обслуговування великих платників здійснює досудове розслідування кримінального провадження за № 32014100110000310 від 05 вересня 2014 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України.

У клопотанні зазначено, що службові особи ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) безоплатно надали на протязі 2013 року ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » послуги з транспортування природного газу в загальному обсязі 88 253 925 н.м.куб, що призвело до заниження доходів на суму 9 102 980 грн. та заниження податкових зобов`язань з ПДВ на суму 1 502 962 суму.

Також встановлено, що службові особи ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » протягом 2013 року здійснювали постачання та транспортування природного газу через власні газорозподільні трубопроводи категорії споживачів «населення». Однак на газ «населення» станом на 01 січня 2013 року встановлена дебіторська заборгованість у сумі 133 689 948,24 грн. та кредиторська заборгованість у сумі 10 580 685 грн., а станом на 31 грудня 2013 року дебіторська заборгованість становить суму 121 078 053,8 грн. та кредиторська заборгованість у сумі 7 596 417,03 грн. Це свідчить про списання службовими особами ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » значних обсягів негативного розбалансування природного газу на дебіторську заборгованість категорії споживачів «населення», що в свою чергу, вказує на порушення вимог податкового законодавства в частині достовірності декларування доходів та податкових зобов`язань з податку на додану вартість з реалізації природного газу категорії споживачів «населення». Дане розбалансування призвело до заниження податкових зобов`язань з ПДВ на суму 19 461 677 грн. за 2013 рік.

Крім того, встановлено взаємовідносини ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » з підприємствами субпідрядниками ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), ПП « ОСОБА_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (ЄДРПОУ НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (ЄДРПОУ НОМЕР_6 ), ТОВ БМУ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (ЄДРПОУ НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (ЄДРПОУ НОМЕР_8 ), ФОП ОСОБА_4 (код НОМЕР_9 ), ФОП ОСОБА_5 (код НОМЕР_10 ), ФОП ОСОБА_6 (код НОМЕР_11 ), які здійснюють встановлення газових лічильників фізичним особам. Вказане встановлення лічильників здійснюється згідно інвестиційної програми ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за рахунок коштів передбачених тарифом вказаного товариства. При цьому, згідно наявних даних, фактично встановлення лічильників здійснюється співробітниками ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », який в свою чергу, перераховує на користь субпідрядників грошові кошти, передбачені інвестиційною програмою, з метою переведення їх в готівку та подальшого привласнення. Крім того, за наявними даними, вартість встановлення одного газового лічильника згідно інвестиційної програми ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за 2013 рік складає 1350 грн., з урахуванням чого й здійснюються розрахунки з субпідрядними організаціями. Згідно актів виконаних робіт (кб-2) підписаних між ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та субпідрядними організаціями вартість встановлення одного лічильника не перевищує 1150 грн.

Таким чином службові особи ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » завищили податковий кредит на загальну суму 143 520 грн. за 2013 рік.

Разом з тим, встановлено, що ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в період 2013 року неправомірно віднесли до складу витрат, витрати за придбання товарно-матеріальних цінностей, робіт послуг від підприємств постачальників ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 »(ЄДРПОУ НОМЕР_12 ) та ПП « ОСОБА_7 » (ЄДРПОУ НОМЕР_13 ) по яких від податкової інспекції де на обліку перебувають дані підприємства отримані матеріали та інформація щодо не підтвердження реальності здійснення господарських операцій по поставці товарно-матеріальних цінностей, робіт послуг цими постачальниками, покупцю.

Враховуючи вищевикладене встановлено, що службові особи ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » упродовж 2013 року ухилилися від сплати податків на загальну суму 24 729 406 грн.

Документи, що свідчать про факт фінансово-господарських взаємовідносин ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ПП « ОСОБА_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ТОВ БМУ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », ФОП ОСОБА_4 , ФОП ОСОБА_5 , ФОП ОСОБА_6 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », ПП « ОСОБА_7 », згідно чинного законодавства мають зберігатися на ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) ( АДРЕСА_1 ). Дані документи потребують дослідження в рамках кримінального провадження, зокрема проведення експертних досліджень, а тому мають значення під час розслідування даного провадження.

Отримати в інший спосіб інформацію, щодо фінансово-господарської діяльності ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », а саме документальне оформлення товарно-грошових потоків ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » неможливо.

Слідчий також просив розглянути клопотання про надання тимчасового доступу до зазначених документів без виклику представників особи, у володінні якої вони знаходяться, оскільки існує реальна загроза зміни або знищення документів.

Суд на підставі ч. 2 ст. 163 КПК України вважає за можливе провести розгляд даного клопотання без виклику представників особи, у володінні якої вони знаходяться, за наведених слідчим підстав.

У судовому засіданні слідчий підтримав подане клопотання та просив його задовольнити з зазначених у ньому підстав.

Заслухавши думку учасників судового розгляду, дослідивши матеріали, на які посилається слідчий, обґрунтовуючи доводи клопотання, вбачається наступне.

Згідно з ч. 1 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Пунктом 5 ч. 2 ст. 131 КПК України передбачений такий вид заходів забезпечення кримінального провадження як тимчасовий доступ до речей і документів.

З матеріалів справи вбачається, що службові особи ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) безоплатно надали на протязі 2013 року ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » послуги з транспортування природного газу в загальному обсязі 88 253 925 н.м.куб, що призвело до заниження доходів на суму 9 102 980 грн. та заниження податкових зобов`язань з ПДВ на суму 1 502 962 суму.

Також встановлено, що службові особи ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » протягом 2013 року здійснювали постачання та транспортування природного газу через власні газорозподільні трубопроводи категорії споживачів «населення». Однак на газ «населення» станом на 01 січня 2013 року встановлена дебіторська заборгованість у сумі 133 689 948,24 грн. та кредиторська заборгованість у сумі 10 580 685 грн., а станом на 31 грудня 2013 року дебіторська заборгованість становить суму 121 078 053,8 грн. та кредиторська заборгованість у сумі 7 596 417,03 грн. Це свідчить про списання службовими особами ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » значних обсягів негативного розбалансування природного газу на дебіторську заборгованість категорії споживачів «населення», що в свою чергу, вказує на порушення вимог податкового законодавства в частині достовірності декларування доходів та податкових зобов`язань з податку на додану вартість з реалізації природного газу категорії споживачів «населення». Дане розбалансування призвело до заниження податкових зобов`язань з ПДВ на суму 19 461 677 грн. за 2013 рік.

Крім того, встановлено взаємовідносини ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » з підприємствами субпідрядниками ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), ПП « ОСОБА_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (ЄДРПОУ НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (ЄДРПОУ НОМЕР_6 ), ТОВ БМУ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (ЄДРПОУ НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (ЄДРПОУ НОМЕР_8 ), ФОП ОСОБА_4 (код НОМЕР_9 ), ФОП ОСОБА_5 (код НОМЕР_10 ), ФОП ОСОБА_6 (код НОМЕР_11 ), які здійснюють встановлення газових лічильників фізичним особам. Вказане встановлення лічильників здійснюється згідно інвестиційної програми ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за рахунок коштів передбачених тарифом вказаного товариства. При цьому, згідно наявних даних, фактично встановлення лічильників здійснюється співробітниками ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », який в свою чергу, перераховує на користь субпідрядників грошові кошти, передбачені інвестиційною програмою, з метою переведення їх в готівку та подальшого привласнення. Крім того, за наявними даними, вартість встановлення одного газового лічильника згідно інвестиційної програми ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за 2013 рік складає 1350 грн., з урахуванням чого й здійснюються розрахунки з субпідрядними організаціями. Згідно актів виконаних робіт (кб-2) підписаних між ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та субпідрядними організаціями вартість встановлення одного лічильника не перевищує 1150 грн.

Таким чином службові особи ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » завищили податковий кредит на загальну суму 143 520 грн. за 2013 рік.

Разом з тим, встановлено, що ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в період 2013 року неправомірно віднесли до складу витрат, витрати за придбання товарно-матеріальних цінностей, робіт послуг від підприємств постачальників ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 »(ЄДРПОУ НОМЕР_12 ) та ПП « ОСОБА_7 » (ЄДРПОУ НОМЕР_13 ) по яких від податкової інспекції де на обліку перебувають дані підприємства отримані матеріали та інформація щодо не підтвердження реальності здійснення господарських операцій по поставці товарно-матеріальних цінностей, робіт послуг цими постачальниками, покупцю.

Враховуючи вищевикладене встановлено, що службові особи ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » упродовж 2013 року ухилилися від сплати податків на загальну суму 24 729 406 грн.

Документи, що свідчать про факт фінансово-господарських взаємовідносин ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ПП « ОСОБА_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ТОВ БМУ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », ФОП ОСОБА_4 , ФОП ОСОБА_5 , ФОП ОСОБА_6 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », ПП « ОСОБА_7 », згідно чинного законодавства мають зберігатися на ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) ( АДРЕСА_1 ). Дані документи потребують дослідження в рамках кримінального провадження, зокрема проведення експертних досліджень, а тому мають значення під час розслідування даного провадження.

Згідно з ч. 1 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи:

1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;

2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;

3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

У ч. 6 ст. 163 КПК України зазначено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Вбачається, що слідчим наведені достатні підстави вважати, що інформація, яка міститься в документах, зазначених у клопотанні, має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, може бути використана як доказ, іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, неможливо.

Разом з тим, з матеріалів клопотання не вбачається та не доведено в судовому засіданні необхідність надання тимчасового доступу до документів шляхом вилучення їх оригіналів.

Слідчий також просить надати доступ до первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів, в яких відображені операції між ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ПП « ОСОБА_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ТОВ БМУ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », ФОП ОСОБА_4 , ФОП ОСОБА_5 , ФОП ОСОБА_6 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », ПП « ОСОБА_7 » з приводу купівлі, продажу, транспортування, зберігання товарно-матеріальних цінностей: договори з усіма додатками, специфікаціями, накладними, рахунків-фактур, товарно-транспортних накладними, податковими накладними, платіжними дорученнями, виписками банку, документами бухгалтерського обліку, актами прийому-передачі, довіреностями на право підпису відповідних директорів філіалів ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » інших документів щодо взаємодії з ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ПП « ОСОБА_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ТОВ БМУ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », ФОП ОСОБА_4 , ФОП ОСОБА_5 , ФОП ОСОБА_6 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », ПП « ОСОБА_7 ») за період 2013 року.

Разом з тим, з фабули у витягу з кримінального провадження не вбачається зв`язку між незаконною діяльністю службових осіб ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », ПП « ОСОБА_7 ». Тому така вимога задоволенню не підлягає.

З огляду на наведене, клопотання підлягає задоволенню частково.

Наслідки невиконання зазначеної ухвали слідчого судді передбачені ст. 166 КПК України.

Керуючись статтями 131, 132, 159-164, 166, 309, 369-372 КПК України, слідчий суддя,

у х в а л и в:

Клопотання старшого слідчого з ОВС ВКР СУ ФР Міжрегіонального головного управління Міндоходів Центрального Офісу з обслуговування великих платників ОСОБА_2 про тимчасовий доступ до речей і документів задовольнити частково.

Надати дозвіл старшому слідчому з ОВС ВКР СУ ФР Міжрегіонального головного управління Міндоходів Центрального Офісу з обслуговування великих платників ОСОБА_2 на тимчасовий доступ до речей і копій документів ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які перебувають в ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) ( АДРЕСА_1 ), а саме:

- первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів, в яких відображені операції між ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ПП « ОСОБА_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ТОВ БМУ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », ФОП ОСОБА_4 , ФОП ОСОБА_5 , ФОП ОСОБА_6 з приводу купівлі, продажу, транспортування, зберігання товарно-матеріальних цінностей: договори з усіма додатками, специфікаціями, накладними, рахунків-фактур, товарно-транспортних накладними, податковими накладними, платіжними дорученнями, виписками банку, документами бухгалтерського обліку, актами прийому-передачі, довіреностями на право підпису відповідних директорів філіалів ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » інших документів щодо взаємодії з ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ПП « ОСОБА_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ТОВ БМУ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », ФОП ОСОБА_4 , ФОП ОСОБА_5 , ФОП ОСОБА_6 ) за період 2013 року, які мають доказове значення;

- первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів, в яких відображені операції з реалізації природного газу категорії споживачів «населення»: акти розрахунку реалізації природного газу для населення за період з 01 січня 2013 року по 31 грудня 2013 року в розрізі місяців, головну книгу за 2013 рік, банківські документи, що підтверджують надходження оплат за природній газ від категорії споживачів «населення», інформація стосовно оплат населення в розрізі місяців 2013 року з деталізацією оплат по періодам, щомісячні розрахунки, які виписуються абонентам населенню для проведення розрахунків за спожитий природній газ, щомісячну інформацію за період з 01 січня 2013 року по 31 грудня 2013 року в розрізі кожного абонента із зазначенням: номера особового рахунку, обсягу споживання природного газу, нарахування до сплати за використання газу, оплати за послуги газопостачання, дебіторської та кредиторської заборгованості на початок і кінець кожного місяця та інші документи, пов`язані з дебіторською заборгованістю від категорії споживачів «населення», які мають доказове значення.

Ухвала діє протягом одного місяця з дня її постановлення.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення08.10.2014
Оприлюднено06.01.2023
Номер документу65902077
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —760/21790/14-к

Ухвала від 08.10.2014

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Українець В. В.

Ухвала від 08.10.2014

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Українець В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні