Ухвала
від 12.12.2014 по справі 760/27054/14-к
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 760/27054/14-к

1-кс-7356/14

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 грудня 2014 року м. Київ

Слідчий суддя Солом`янського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , розглянувши клопотання старшого слідчого з ОВС слідчого управління фінансових розслідувань Міжрегіонального головного управління Міндоходів ЦО з ОВП ОСОБА_2 про тимчасовий доступ до речей і документів,

в с т а н о в и в:

12 грудня 2014 року до Солом`янського районного суду м. Києва надійшло клопотання старшого слідчого з ОВС слідчого управління фінансових розслідувань Міжрегіонального головного управління Міндоходів ЦО з ОВП ОСОБА_2 про тимчасовий доступ до речей і документів.

Клопотання обґрунтовується тим, що СУ ФР Міжрегіонального головного управління Міндоходів Центрального Офісу з обслуговування великих платників здійснює досудове розслідування кримінального провадження за № 32013110110000464 від 22 жовтня 2013 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України.

У клопотанні зазначено, що службові особи ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в результаті фінансово-господарських взаємовідносин з ЗАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), які мали місце на підставі договору купівлі-продажу обладнання № Д29-5.2/409А від 20 липня 2010 року, шляхом незаконного формування податкового кредиту на суму 2 799 967,44 грн. ухились від сплати податків у особливо великих розмірах.

Так, досудовим розслідуванням встановлено, що ДП ДК « ІНФОРМАЦІЯ_3 » - ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в період з 01 грудня 2011 року по 31 грудня 2012 року здійснювало закупівлю радіоапаратури та іншого обладнання у ЗАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».

В свою чергу, ЗАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » отримувало вищевказані товари від ПП « ОСОБА_3 » ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ПП « ОСОБА_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » та ПП «НП « ІНФОРМАЦІЯ_8 » по взаємовідносинам з якими працівниками структурних підрозділів Міністерства доходів і зборів у м. Києві було складено акти нікчемних правочинів.

Також, в ході досудового розслідування було проведено аналіз по ланцюгу поставки, в результаті чого було встановлено, що радіоапаратура та інше обладнання, що поставлене в адресу ДП ДК « ІНФОРМАЦІЯ_3 » - ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » надходило до кінцевого покупця у такій послідовності: ПП «НП « ІНФОРМАЦІЯ_8 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ПП « ОСОБА_3 », ЗАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ДП ДК « ІНФОРМАЦІЯ_3 » - ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », при цьому первинні документи, передбачені Податковим кодексом України, зокрема податкові накладні по придбанню такого товару у ПП « ОСОБА_3 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » відсутні.

Також, актами документальних перевірок, які складені структурними підрозділами Міністерства доходів і зборів у м. Києві за місцем реєстрації ПП « ОСОБА_3 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », встановлено, що основними підприємствами, за рахунок яких сформовано податковий кредит є ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » та ПП « ОСОБА_4 », які в результаті проведених заходів, мають ознаки фіктивності, передбачені ст. 55-1 Господарського кодексу України.

Таким чином, в ході досудового розслідування, а також аналітичного дослідження фінансових операцій, проведених за участю ЗАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » по взаємовідносинах з ПП « ОСОБА_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та ДП ДК « ІНФОРМАЦІЯ_3 » - ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за період з 01 грудня 2011 року по 31 грудня 2012 року встановлено, що шляхом оформлення документів на придбання товарів (робіт, послуг) від з ПП « ОСОБА_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » на ЗАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » для подальшої реалізації вищевказаних товарів (робіт, послуг) на адресу ДП ДК « ІНФОРМАЦІЯ_3 » - ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що не мають статусу «господарської операції» у відповідності до ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», розрахунки за які здійснювалися за рахунок коштів, що отримувалися з державного бюджету за фактично непоставлені товари (роботи, послуги).

Крім того, 19 листопада 2013 року було призначено документальну позапланову перевірку ДП ДК « ІНФОРМАЦІЯ_3 » - ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » з питань відображення підприємством у бухгалтерському та податковому обліку фінансово-господарських операцій з ЗАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».

В результаті проведення зазначеної перевірки, встановлено порушення норм податкового законодавства ДП ДК « ІНФОРМАЦІЯ_3 » - ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », а саме: заниження податку на прибуток на суму 2 939 966 грн. та завищення суми податкового кредиту з податку на додану вартість на суму 876 756 грн., а всього на загальну суму 3 816 722 грн.

За результатами аналізу встановлено, що зазначені вище підприємства, а також ряд інших підприємств, пов`язані між собою, зокрема підприємства ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 », ПП « ОСОБА_5 » ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » зареєстровані за однією податковою адресою, мають стан платника - «направлено повiдомлення про вiдсутнiсть за мiсцезнаходженням», засновником та директором частково яких являється громадянин ОСОБА_6 .

Також, в ході проведених досудового слідства встановлено, пов`язаність вище вказаних підприємств через однакові адреси реєстрації, а саме: АДРЕСА_1 , банківські рахунки відкрито в ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (МФО НОМЕР_2 ).

Крім того, відповідно до розширених відомостей з Пошуково-довідкової системи ЦБД про платника ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_3 ) встановлено, що головним бухгалтером рахується громадянка ОСОБА_7 (код НОМЕР_4 ), яка також рахується головним бухгалтером на ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код НОМЕР_5 ), яке має ознаки «фіктивності».

Слідством також встановлено, що зазначені вище підприємства, здійснюють діяльність щодо незаконного формування податкового кредиту з ПДВ реальним суб`єктам господарської діяльності, які задіяні в схемі розкрадання державних коштів, таким підприємством є ПП « ОСОБА_8 ».

Слідчий також просив розглянути клопотання про надання тимчасового доступу до зазначених документів без виклику представників особи, у володінні якої вони знаходяться, оскільки існує реальна загроза зміни або знищення документів.

Суд на підставі ч. 2 ст. 163 КПК України вважає за можливе провести розгляд даного клопотання без виклику представників особи, у володінні якої вони знаходяться, за наведених слідчим підстав.

У судовому засіданні слідчий підтримав подане клопотання та просив його задовольнити з зазначених у ньому підстав.

Заслухавши думку учасників судового розгляду, дослідивши матеріали, на які посилається слідчий, обґрунтовуючи доводи клопотання, вбачається наступне.

Згідно з ч. 1 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Пунктом 5 ч. 2 ст. 131 КПК України передбачений такий вид заходів забезпечення кримінального провадження як тимчасовий доступ до речей і документів.

З матеріалів справи вбачається, що службові особи ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в результаті фінансово-господарських взаємовідносин з ЗАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), які мали місце на підставі договору купівлі-продажу обладнання № Д29-5.2/409А від 20 липня 2010 року, шляхом незаконного формування податкового кредиту на суму 2 799 967,44 грн. ухились від сплати податків у особливо великих розмірах.

Так, досудовим розслідуванням встановлено, що ДП ДК « ІНФОРМАЦІЯ_3 » - ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в період з 01 грудня 2011 року по 31 грудня 2012 року здійснювало закупівлю радіоапаратури та іншого обладнання у ЗАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».

В свою чергу, ЗАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » отримувало вищевказані товари від ПП « ОСОБА_3 » ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ПП « ОСОБА_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » та ПП «НП « ІНФОРМАЦІЯ_8 » по взаємовідносинам з якими працівниками структурних підрозділів Міністерства доходів і зборів у м. Києві було складено акти нікчемних правочинів.

Також, в ході досудового розслідування було проведено аналіз по ланцюгу поставки, в результаті чого було встановлено, що радіоапаратура та інше обладнання, що поставлене в адресу ДП ДК « ІНФОРМАЦІЯ_3 » - ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » надходило до кінцевого покупця у такій послідовності: ПП «НП « ІНФОРМАЦІЯ_8 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ПП « ОСОБА_3 », ЗАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ДП ДК « ІНФОРМАЦІЯ_3 » - ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », при цьому первинні документи, передбачені Податковим кодексом України, зокрема податкові накладні по придбанню такого товару у ПП « ОСОБА_3 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » відсутні.

Також, актами документальних перевірок, які складені структурними підрозділами Міністерства доходів і зборів у м. Києві за місцем реєстрації ПП « ОСОБА_3 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », встановлено, що основними підприємствами, за рахунок яких сформовано податковий кредит є ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » та ПП « ОСОБА_4 », які в результаті проведених заходів, мають ознаки фіктивності, передбачені ст. 55-1 Господарського кодексу України.

Таким чином, в ході досудового розслідування, а також аналітичного дослідження фінансових операцій, проведених за участю ЗАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » по взаємовідносинах з ПП « ОСОБА_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та ДП ДК « ІНФОРМАЦІЯ_3 » - ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за період з 01 грудня 2011 року по 31 грудня 2012 року встановлено, що шляхом оформлення документів на придбання товарів (робіт, послуг) від з ПП « ОСОБА_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » на ЗАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » для подальшої реалізації вищевказаних товарів (робіт, послуг) на адресу ДП ДК « ІНФОРМАЦІЯ_3 » - ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що не мають статусу «господарської операції» у відповідності до ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», розрахунки за які здійснювалися за рахунок коштів, що отримувалися з державного бюджету за фактично непоставлені товари (роботи, послуги).

Крім того, 19 листопада 2013 року було призначено документальну позапланову перевірку ДП ДК « ІНФОРМАЦІЯ_3 » - ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » з питань відображення підприємством у бухгалтерському та податковому обліку фінансово-господарських операцій з ЗАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».

В результаті проведення зазначеної перевірки, встановлено порушення норм податкового законодавства ДП ДК « ІНФОРМАЦІЯ_3 » - ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », а саме: заниження податку на прибуток на суму 2 939 966 грн. та завищення суми податкового кредиту з податку на додану вартість на суму 876 756 грн., а всього на загальну суму 3 816 722 грн.

За результатами аналізу встановлено, що зазначені вище підприємства, а також ряд інших підприємств, пов`язані між собою, зокрема підприємства ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 », ПП « ОСОБА_5 » ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » зареєстровані за однією податковою адресою, мають стан платника - «направлено повiдомлення про вiдсутнiсть за мiсцезнаходженням», засновником та директором частково яких являється громадянин ОСОБА_6 .

Також, в ході проведених досудового слідства встановлено, пов`язаність вище вказаних підприємств через однакові адреси реєстрації, а саме: АДРЕСА_1 , банківські рахунки відкрито в ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (МФО НОМЕР_2 ).

Крім того, відповідно до розширених відомостей з Пошуково-довідкової системи ЦБД про платника ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_3 ) встановлено, що головним бухгалтером рахується громадянка ОСОБА_7 (код НОМЕР_4 ), яка також рахується головним бухгалтером на ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код НОМЕР_5 ), яке має ознаки «фіктивності».

Слідством також встановлено, що зазначені вище підприємства, здійснюють діяльність щодо незаконного формування податкового кредиту з ПДВ реальним суб`єктам господарської діяльності, які задіяні в схемі розкрадання державних коштів, таким підприємством є ПП « ОСОБА_8 ».

Згідно з ч. 1 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи:

1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;

2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;

3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

У ч. 6 ст. 163 КПК України зазначено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Вбачається, що слідчим наведені достатні підстави вважати, що інформація, яка міститься в документах, зазначених у клопотанні, має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, може бути використана як доказ, іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, неможливо.

Згідно фабули з витягу з кримінального провадження вбачається, що правопорушення мали місце за період з 2011 року по 2012 рік. Таким чином, клопотання підлягає задоволенню саме за цей період.

Крім того, з матеріалів клопотання не вбачається та не доведено в судовому засіданні необхідність надання тимчасового доступу до документів шляхом вилучення їх оригіналів.

З огляду на наведене, клопотання підлягає задоволенню частково.

Наслідки невиконання зазначеної ухвали слідчого судді передбачені ст. 166 КПК України.

Керуючись статтями 131, 132, 159-164, 166, 309, 369-372 КПК України, слідчий суддя,

у х в а л и в:

Клопотання старшого слідчого з ОВС слідчого управління фінансових розслідувань Міжрегіонального головного управління Міндоходів ЦО з ОВП ОСОБА_2 про тимчасовий доступ до речей і документів задовольнити частково.

Надати дозвіл старшому слідчому з ОВС слідчого управління фінансових розслідувань Міжрегіонального головного управління Міндоходів ЦО з ОВП ОСОБА_2 на тимчасовий доступ до речей і копій документів ПП « ОСОБА_8 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ), які перебувають у володінні ПП « ОСОБА_8 » та підтверджують взаємовідносини з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 », ПП « ОСОБА_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » за період з 2011 року по 2012 рік, а саме: договори та додаткові угоди до них, накладні, податкові накладні, видаткові накладні; рахунки-фактури; акти прийому передачі; акти виконаних робіт (послуг); товарно-транспортні накладні; вантажно-митні декларації; сертифікати якості; специфікації; складські квитанції; реєстри отримання товарів; документи щодо обліку банківських операцій: платіжні доручення та реєстри платіжних доручень за період взаємовідносин; документи щодо обліку розрахунків з підзвітними особами; ділова переписка (листи, претензії, судові рішення, тощо).

Ухвала діє протягом одного місяця з дня її постановлення.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.12.2014
Оприлюднено06.01.2023
Номер документу65902193
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —760/27054/14-к

Ухвала від 12.12.2014

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Українець В. В.

Ухвала від 12.12.2014

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Українець В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні