Ухвала
від 12.12.2014 по справі 760/26970/14-к
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 760/26970/14-к

1-кс-7313/14

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 грудня 2014 року м. Київ

Слідчий суддя Солом`янського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , розглянувши клопотання старшого слідчого слідчого відділу Солом`янського РУ ГУМВС України в м. Києві ОСОБА_2 про тимчасовий доступ до документів,

в с т а н о в и в:

12 грудня 2014 року до Солом`янського районного суду м. Києва надійшло клопотання старшого слідчого слідчого відділу Солом`янського РУ ГУМВС України в м. Києві ОСОБА_2 про тимчасовий доступ до документів.

Клопотання обґрунтовується тим, що слідчий відділ Солом`янського РУ ГУМВС України в м. Києві здійснює досудове розслідування кримінального провадження за № 12014100090003359 від 24 квітня 2014 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 172, ч. 1 ст. 190, ч. 1 ст. 191, ч. 1 ст. 364 КК України.

У клопотанні зазначено, що головний лікар Київської клінічної офтальмологічної лікарні « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) ОСОБА_3 діючи умисно, з корисливих мотивів діючи в інтересах третіх осіб, надав усну вказівку лікарям про необхідність здійснення оплати за лікування, через ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), у зв`язку з чим вартість медичних послуг для пацієнта (хворого) перевищує у 3-4 рази.

Так, службові особи КМКОЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » спільно з іншими особами (керівники та засновники комерційних структур) впровадили протиправну схему оплати фізичними особами (пацієнтами) операцій через підконтрольну страхову компанію ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , АДРЕСА_1 ) повз касу комунальної установи, внаслідок чого загальна вартість медичного лікування необґрунтовано завищується, а суми коштів у вигляді різниці між завищеною і фактичною вартістю лікування обготівковуються шляхом проведення безтоварних операцій та розподіляються між організаторами і учасниками протиправної схеми.

Встановлено, що фактично пацієнт укладає договір співстрахування добровільного медичного страхування (надалі договір страхування) в ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » після консультації у лікаря, за його наполяганням та після призначення операції, що свідчить про те, що страховий випадок мав місце ще до того як пацієнт оформив договір медичного страхування саме в ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 ». Встановлено, що альтернативної оплати за операцію в КМКОЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » окрім як укладання договору з ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » не існує, за винятком одиничних випадків, які мають місце для привілейованих пацієнтів за безпосередньо вказівки головного лікаря.

Встановлено, що лікарями КМКОЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » пацієнтам призначається відповідне лікування (хірургічне або лазерне оперативне втручання), що оформлюється направленням до вказаної ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » із зазначенням нозології (процедури лікування) і відповідних наборів медичних засобів та медикаментів для операції. Вказаний у направленні діагноз та набір для проведення операції зашифровується відповідним кодовим позначенням з метою унеможливлення самостійного вирахування пацієнтом лікарні реальної вартості лікування та його калькуляції.

Відповідно до отриманих даних, вказівки лікарям та відповідним службовим особам КМКОЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » направляти пацієнтів, які потребують оперативного втручання, для оплати операцій лише до каси ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (розташована в приміщенні КМКОЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 »), а не до каси КМКОЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », надав безпосередньо головний лікар ОСОБА_3 , що одночасно контролюється його заступниками, а також начальниками відділень за його вказівкою як головного лікаря.

В договорі страхування вказано, що страховим випадком є звернення застрахованої особи (пацієнта) до медичного закладу (КМКОЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 ») для отримання медичної допомоги (лікування з необхідним забезпеченням засобами медичного призначення та медикаментами).

Згідно зазначеного договору страхування у випадку настання страхового випадку (захворювання), яке фактично вже настало до укладання договору страхування так як пацієнт прийшов на консультацію до лікаря вже маючи певне захворювання очей, ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (Страховик 1) оплачує вартість проведення вказаної операції (лікування) вигодонабувачу (КМКОЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 ») без вартості медичних засобів і медикаментів, відповідний ризик має перестраховуватись в ПрАТ СК « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРОПУ НОМЕР_3 , Страховик 2), по документах від імені обох страхових компаній діє ФОП ОСОБА_4 (код НОМЕР_4 ) у якості страхового агента, а постачання медичних засобів та медикаментів для лікування має здійснюватись ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ) через ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_7 ), яке визначено в договорі страхування як асистуюча компанія що надає асиситуючі послуги по забезпеченню засобами медичного призначення застрахованої особи страхувальника (пацієнта) у випадку настання страхового випадку. Складські приміщення ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » розташовані на території лікарні, де службовими особами і співробітниками ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » формуються відповідні набори для операцій.

Таким чином, фактично договори на медичне страхування по вказаній вище схемі укладаються після настання страхового випадку, що відповідно до ст. 29 Закону України «Про страхування» є підставою для визнання такого договору недійсним.

Крім того, з`ясовано, що вказаному вище договорі страхування визначено, що страховий платіж сплачується застрахованою особою частинами, як правило в три етапи. При цьому, сума яка сплачується в день укладання договору фактично дорівнює вартості операції та необхідних медичних засобів, а інші страхові платежі не вносяться застрахованою особою до страховою компанії в подальшому так як операція проводиться протягом 2-3 тижнів та пацієнт фактично не інформується щодо необхідності їх сплати. Викладені обставини додатково підтверджують фактичне укладання договорів страхування до вказаній схемі виключно з метою оплати вартості операції та медичних засобів для неї повз касу КМКОЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 ».

Оплачений для операцій медичний набір (визначені в договорі засоби медичного призначення і медикаменти) в день операції після надання квитанції доставляється медперсоналом безпосередньо до операційної та пацієнт його фактично не бачить, в той же час складові компоненти окрім лінзи та шовного матеріалу практично не використовуються (у середньому в набор входить 6-7 найменувань).

Вартість одно такого медичного пакету складає від 900 грн. до 19000 грн. (в залежності від категорії операції, її складності, обраної пацієнтом лінзи кристаллика, тощо).

З загальної суми внесених коштів пацієнтом по каси ПРАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (10-15 тисяч грн. в середньому за операцію) відповідно до умов договору страхування не більше 30% має надходити на рахунки КМКОЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » у якості оплати за проведення операції, інші кошти у розмірі не більше 70% коштів перераховуються переважно на рахунки ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », а також ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », інших підприємств, за постачання вказаних вище медичних засобів, медикаментів, препаратів і матеріалів для проведення операцій.

Підприємства підконтрольні організаторам вказаної схеми та здійснюють постачання медичних препаратів і матеріалів для проведення операцій по цінах у 2-4 рази вище ринкових. Різниця грошових коштів між фактичною вартістю поставки та ринковими цінами обготівковуються шляхом проведення фіктивних господарських операцій, в тому числі з підконтрольними організаторам та учасникам протиправної схеми ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_8 ), ПП « ОСОБА_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_10 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_11 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_12 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_13 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_14 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_15 ), ТОВ транспортно-експедиційна компанія « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_12 ), інші (встановлюються), з подальшим розподіленням коштів між учасниками протиправної схеми.

Встановлено, що більшу частину компонентів наборів для операцій, в тому числі найбільш вартісні інтраокулярні лінзи, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » купує у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_16 , АДРЕСА_2 ). Встановлено, що вартість товарів (інтраокулярні лінзи, віскоеластичні розчини, інтраокулярні розчини, тощо), які ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » купує у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » в 2-4 рази менше вартості цих же самих медичних засобів, які в подальшому закладаються службовии особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » у загальну вартості медичного набору для відповідної операції в КМКОЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та відповідно включаються до загальної вартості надання медичних послуг (лікування (операція) з необхідним забезпеченням засобами медичного призначення та медикаментами).

Впровадження даної протиправної схеми фактично суперечить положенню про ЦМХО (статут затверджений розпорядженням голови ІНФОРМАЦІЯ_16 № 388 від 01 квітня 1997 року п. 2.2 «одним із предметів діяльності є надання платної медичної допомоги населенню на госпрозрахункових засадах») та фактично сприяє виведення потенційного доходу даного комунального закладу в «тіньовий» обіг.

Таким чином, учасники протиправної схеми із числа службових осіб і співробітників КМКОЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », інших невстановлених осіб, фактично заволодівають коштами фізичних осіб пацієнтів шляхом обману, а саме шляхом завишення вартості лікування за рахунок штучного завищення вартості медичних засобів та медикаментів, вартість яких становить 70% загальної вартості лікування.

Допитана як свідок ОСОБА_6 , пояснила, що вона перебуває на посаді завідуючого відділення офтальмоонкології та реконструктивно-пластичної офтальмохірургії Київської клінічної офтальмологічної лікарні « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ). Так з 2011 року головним лікарем ОСОБА_3 на нараді було оголошено персоналу про необхідність проведення операцій, консультацій тільки після попередньої оплати через ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ». У зв`язку з появою ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ціни на лікування порівнюючі з іншими медичними закладами завищені в декілька разів. Так згідно прайсу постачальника ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » вартість штучного кришталика коштує 590-1200 гривень, а враховуючи, що всі оплати відбуваються через ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », то за ці самі кришталики паціент сплачує від 9000 до 18000 гривень. Крім того, тендерні закупівлі, кожного року виграють одні і тіж фірми.

Допитана як свідок ОСОБА_7 , яка перебуває на посаді лікаря офтальмолога Київської клінічної офтальмологічної лікарні « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) надала аналогічні показання.

Допитаний як свідок ОСОБА_8 , яка перебуває на посаді лікаря офтальмолога Київської клінічної офтальмологічної лікарні « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) надала аналогічні показання.

Допитаний як свідок ОСОБА_9 , яка перебуває на посаді лікаря офтальмолога Київської клінічної офтальмологічної лікарні « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) надала аналогічні показання.

Допитаний як свідок ОСОБА_10 , який перебуває на посаді лікаря офтальмолога Київської клінічної офтальмологічної лікарні « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) надала аналогічні показання.

Допитаний як свідок ОСОБА_11 , який перебуває на посаді лікаря офтальмолога Київської клінічної офтальмологічної лікарні « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) надала аналогічні показання.

Допитаний як свідок ОСОБА_12 пояснив, що 05 червня 2014 року у зв`язку з погіршенням зору він звернувся до « ІНФОРМАЦІЯ_1 », розташованого за адресою АДРЕСА_3 , де йому було поставлено діагноз «Незріла катаракта» та повідомили, що згідно вказівки головного лікаря оплата за операцію проводиться через стахову компанію ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », де він змушений був заплатити 9890,00.

Допитана як свідок ОСОБА_13 надала аналогічні показання.

Допитана як свідок ОСОБА_14 надала аналогічні показання.

Допитаний як свідок ОСОБА_15 надав аналогічні показання.

Допитаний як свідок ОСОБА_16 надав аналогічні показання.

Слідчий також просив розглянути клопотання про надання тимчасового доступу до зазначених документів без виклику представників особи, у володінні якої вони знаходяться, оскільки існує реальна загроза зміни або знищення документів.

Суд на підставі ч. 2 ст. 163 КПК України вважає за можливе провести розгляд даного клопотання без виклику представників особи, у володінні якої вони знаходяться, за наведених слідчим підстав.

У судовому засіданні слідчий підтримав подане клопотання та просив його задовольнити з зазначених у ньому підстав.

Заслухавши думку учасників судового розгляду, дослідивши матеріали, на які посилається слідчий, обґрунтовуючи доводи клопотання, вбачається наступне.

Згідно з ч. 1 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Пунктом 5 ч. 2 ст. 131 КПК України передбачений такий вид заходів забезпечення кримінального провадження як тимчасовий доступ до речей і документів.

З матеріалів справи вбачається, що головний лікар Київської клінічної офтальмологічної лікарні « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) ОСОБА_3 діючи умисно, з корисливих мотивів діючи в інтересах третіх осіб, надав усну вказівку лікарям про необхідність здійснення оплати за лікування, через ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), у зв`язку з чим вартість медичних послуг для пацієнта (хворого) перевищує у 3-4 рази.

Так, службові особи КМКОЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » спільно з іншими особами (керівники та засновники комерційних структур) впровадили протиправну схему оплати фізичними особами (пацієнтами) операцій через підконтрольну страхову компанію ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , АДРЕСА_1 ) повз касу комунальної установи, внаслідок чого загальна вартість медичного лікування необґрунтовано завищується, а суми коштів у вигляді різниці між завищеною і фактичною вартістю лікування обготівковуються шляхом проведення безтоварних операцій та розподіляються між організаторами і учасниками протиправної схеми.

Встановлено, що фактично пацієнт укладає договір співстрахування добровільного медичного страхування (надалі договір страхування) в ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » після консультації у лікаря, за його наполяганням та після призначення операції, що свідчить про те, що страховий випадок мав місце ще до того як пацієнт оформив договір медичного страхування саме в ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 ». Встановлено, що альтернативної оплати за операцію в КМКОЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » окрім як укладання договору з ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » не існує, за винятком одиничних випадків, які мають місце для привілейованих пацієнтів за безпосередньо вказівки головного лікаря.

Встановлено, що лікарями КМКОЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » пацієнтам призначається відповідне лікування (хірургічне або лазерне оперативне втручання), що оформлюється направленням до вказаної ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » із зазначенням нозології (процедури лікування) і відповідних наборів медичних засобів та медикаментів для операції. Вказаний у направленні діагноз та набір для проведення операції зашифровується відповідним кодовим позначенням з метою унеможливлення самостійного вирахування пацієнтом лікарні реальної вартості лікування та його калькуляції.

Відповідно до отриманих даних, вказівки лікарям та відповідним службовим особам КМКОЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » направляти пацієнтів, які потребують оперативного втручання, для оплати операцій лише до каси ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (розташована в приміщенні КМКОЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 »), а не до каси КМКОЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », надав безпосередньо головний лікар ОСОБА_3 , що одночасно контролюється його заступниками, а також начальниками відділень за його вказівкою як головного лікаря.

В договорі страхування вказано, що страховим випадком є звернення застрахованої особи (пацієнта) до медичного закладу (КМКОЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 ») для отримання медичної допомоги (лікування з необхідним забезпеченням засобами медичного призначення та медикаментами).

Згідно зазначеного договору страхування у випадку настання страхового випадку (захворювання), яке фактично вже настало до укладання договору страхування так як пацієнт прийшов на консультацію до лікаря вже маючи певне захворювання очей, ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (Страховик 1) оплачує вартість проведення вказаної операції (лікування) вигодонабувачу (КМКОЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 ») без вартості медичних засобів і медикаментів, відповідний ризик має перестраховуватись в ПрАТ СК « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРОПУ НОМЕР_3 , Страховик 2), по документах від імені обох страхових компаній діє ФОП ОСОБА_4 (код НОМЕР_4 ) у якості страхового агента, а постачання медичних засобів та медикаментів для лікування має здійснюватись ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ) через ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_7 ), яке визначено в договорі страхування як асистуюча компанія що надає асиситуючі послуги по забезпеченню засобами медичного призначення застрахованої особи страхувальника (пацієнта) у випадку настання страхового випадку. Складські приміщення ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » розташовані на території лікарні, де службовими особами і співробітниками ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » формуються відповідні набори для операцій.

Таким чином, фактично договори на медичне страхування по вказаній вище схемі укладаються після настання страхового випадку, що відповідно до ст. 29 Закону України «Про страхування» є підставою для визнання такого договору недійсним.

Крім того, з`ясовано, що вказаному вище договорі страхування визначено, що страховий платіж сплачується застрахованою особою частинами, як правило в три етапи. При цьому, сума яка сплачується в день укладання договору фактично дорівнює вартості операції та необхідних медичних засобів, а інші страхові платежі не вносяться застрахованою особою до страховою компанії в подальшому так як операція проводиться протягом 2-3 тижнів та пацієнт фактично не інформується щодо необхідності їх сплати. Викладені обставини додатково підтверджують фактичне укладання договорів страхування до вказаній схемі виключно з метою оплати вартості операції та медичних засобів для неї повз касу КМКОЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 ».

Оплачений для операцій медичний набір (визначені в договорі засоби медичного призначення і медикаменти) в день операції після надання квитанції доставляється медперсоналом безпосередньо до операційної та пацієнт його фактично не бачить, в той же час складові компоненти окрім лінзи та шовного матеріалу практично не використовуються (у середньому в набор входить 6-7 найменувань).

Вартість одно такого медичного пакету складає від 900 грн. до 19000 грн. (в залежності від категорії операції, її складності, обраної пацієнтом лінзи кристаллика, тощо).

З загальної суми внесених коштів пацієнтом по каси ПРАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (10-15 тисяч грн. в середньому за операцію) відповідно до умов договору страхування не більше 30% має надходити на рахунки КМКОЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » у якості оплати за проведення операції, інші кошти у розмірі не більше 70% коштів перераховуються переважно на рахунки ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », а також ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », інших підприємств, за постачання вказаних вище медичних засобів, медикаментів, препаратів і матеріалів для проведення операцій.

Підприємства підконтрольні організаторам вказаної схеми та здійснюють постачання медичних препаратів і матеріалів для проведення операцій по цінах у 2-4 рази вище ринкових. Різниця грошових коштів між фактичною вартістю поставки та ринковими цінами обготівковуються шляхом проведення фіктивних господарських операцій, в тому числі з підконтрольними організаторам та учасникам протиправної схеми ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_8 ), ПП « ОСОБА_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_10 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_11 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_12 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_13 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_14 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_15 ), ТОВ транспортно-експедиційна компанія « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_12 ), інші (встановлюються), з подальшим розподіленням коштів між учасниками протиправної схеми.

Встановлено, що більшу частину компонентів наборів для операцій, в тому числі найбільш вартісні інтраокулярні лінзи, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » купує у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_16 , АДРЕСА_2 ). Встановлено, що вартість товарів (інтраокулярні лінзи, віскоеластичні розчини, інтраокулярні розчини, тощо), які ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » купує у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » в 2-4 рази менше вартості цих же самих медичних засобів, які в подальшому закладаються службовии особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » у загальну вартості медичного набору для відповідної операції в КМКОЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та відповідно включаються до загальної вартості надання медичних послуг (лікування (операція) з необхідним забезпеченням засобами медичного призначення та медикаментами).

Впровадження даної протиправної схеми фактично суперечить положенню про ЦМХО (статут затверджений розпорядженням голови ІНФОРМАЦІЯ_16 № 388 від 01 квітня 1997 року п. 2.2 «одним із предметів діяльності є надання платної медичної допомоги населенню на госпрозрахункових засадах») та фактично сприяє виведення потенційного доходу даного комунального закладу в «тіньовий» обіг.

Таким чином, учасники протиправної схеми із числа службових осіб і співробітників КМКОЛ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », інших невстановлених осіб, фактично заволодівають коштами фізичних осіб пацієнтів шляхом обману, а саме шляхом завишення вартості лікування за рахунок штучного завищення вартості медичних засобів та медикаментів, вартість яких становить 70% загальної вартості лікування.

Згідно з ч. 1 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи:

1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;

2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;

3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

У ч. 6 ст. 163 КПК України зазначено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Слідчий просить надати йому тимчасовий доступ до документів, що перебувають у володінні службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_17 « ІНФОРМАЦІЯ_1 », а саме: документації щодо фінансово-господарських взаємовідносин між Київською міською клінічною офтальмологічною лікарнею « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ПрАТ СК « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_16 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_7 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ); СК « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ); ПП « ОСОБА_5 » (код ЄДРОПОУ НОМЕР_9 ); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ) ФОП ОСОБА_4 (ідентифікаційний код НОМЕР_4 ); іншими підприємствами та фізичними особами-підприємцями щодо виконання договірних відносин між Київською міською клінічною офтальмологічною лікарнею « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ТОВ НВП « ІНФОРМАЦІЯ_8 », ПП « ОСОБА_5 », ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 ».

У матеріалах клопотання міститься договір № 2С/301-10 від 28 січня 2010 року про надання медичних послуг застрахованим особам, укладений між Київською міською клінічною офтальмологічною лікарнею « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ПрАТ СК « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».

Будь-яких доказів на підтвердження наявності взаємовідносин між Київською міською клінічною офтальмологічною лікарнею « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та іншими товариствами суду не надано.

Разом з тим, з матеріалів клопотання вбачається наявність взаємовідносин між ПрАТ СК « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та вказаними товариствами, тому така інформація чи документи можуть бути отримані саме від ПрАТ СК « ІНФОРМАЦІЯ_4 » чи зазначених товариств.

Таким чином, клопотання слідчого підлягає задоволенню в частині надання тимчасового доступу до документів, що перебувають у володінні службових осіб Київської міської клінічної офтальмологічної лікарні « ІНФОРМАЦІЯ_1 », а саме: документації щодо фінансово-господарських взаємовідносин між Київською міською клінічною офтальмологічною лікарнею « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ПрАТ СК « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ).

Слідчий просить суд надати доступ до банківських виписок, платіжних доручень та інших документів щодо проведених фінансово-господарських операцій.

Клопотання в цій частині задоволенню не підлягає, оскільки доказів наявності вказаних документів у ІНФОРМАЦІЯ_18 » слідчим суду не надано. Вбачається, що така інформація наявна в банківських установах, де відкриті відповідні рахунки.

Крім того, слідчий просить надати доступ до оригіналів особових справ працівників Київської міської клінічної офтальмологічної лікарні « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ОСОБА_10 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 та інших які були звільнені в 2014 році.

Клопотання в цій частині задоволенню не підлягає, оскільки доказів на підтвердження необхідності вилучення оригіналів цих особових справ слідчим суду не надано. Такі документи не пов`язані з кримінальним провадженням, витяг з якого доданий до клопотання.

Слідчий просить надати доступ до речей і документів йому або за його дорученням співробітникам оперативного підрозділу.

Разом з тим, слідчим не додано до клопотання чіткого переліку співробітників оперативного підрозділу, тому така вимога задоволенню не підлягає.

З огляду на наведене, клопотання підлягає задоволенню частково.

Наслідки невиконання зазначеної ухвали слідчого судді передбачені ст. 166 КПК України.

Керуючись статтями 131, 132, 159-164, 166, 309, 369-372 КПК України, слідчий суддя,

у х в а л и в:

Клопотання старшого слідчого слідчого відділу Солом`янського РУ ГУМВС України в м. Києві ОСОБА_2 про тимчасовий доступ до документів задовольнити частково.

Надати дозвіл старшому слідчому слідчого відділу Солом`янського РУ ГУМВС України в м. Києві ОСОБА_2 на тимчасовий доступ до речей і документів, що перебувають у володінні службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_17 « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) розташованої за адресою: АДРЕСА_3 , а саме: документації щодо фінансово-господарських взаємовідносин між Київською міською клінічною офтальмологічною лікарнею « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ПрАТ СК « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), а саме:

- договорів та угод щодо придбання та постачання медичного обладнання, медикаментів та розхідних матеріалів в галузі офтальмології, акти прийому-передачі продукції та будь-яких інших документів, що підтверджують придбання, поставку та зберігання продукції з відповідними додатками, вантажно-митні декларації, платіжні доручення, податкові, видаткові та товарно-транспортні накладні, листування, сертифікати відповідності, сертифікати якості, свідоцтва або іншого роду документи, які підтверджують фактичне переміщення продукції та товарів за період з 01 січня 2010 року по 12 грудня 2014 року;

- документів, що підтверджують отримання (перерахування) грошових коштів з рахунків ПрАТ СК « ІНФОРМАЦІЯ_4 » для надання послуг пацієнтам або постачання розхідних матеріалів;

- бухгалтерських та інших підтверджуючих документів щодо витрат, пов`язаних із наданням офтальмологічної допомоги пацієнтам закладу, документи щодо надходження, зарахування страхових платежів в рамках укладання договору страхування, співстрахування або перестрахування між пацієнтами клініки та ПрАТ СК « ІНФОРМАЦІЯ_4 » за період з 01 січня 2010 року по 12 грудня 2014 року;

- документів (звітність) щодо обсягу та обліку проведених (наданих) послуг клініки в рамках настання страхових випадків за договорами укладеними між пацієнтами клініки та ПрАТ СК « ІНФОРМАЦІЯ_4 », документи щодо складання страхових актів та отримання страхових виплат за період з 01 січня 2010 року по 12 грудня 2014 року;

- копій реєстраційних та статутних документів підприємства, декларації про доходи та декларації з ПДВ, накази про призначення головного лікаря, заступників головного лікаря, головних бухгалтерів, та їх посадові обов`язки за період з 01 січня 2010 року по 12 грудня 2014 року;

- оригінали документів, що стосуються страхових відшкодувань ПрАТ СК « ІНФОРМАЦІЯ_4 » на користь Київської міської клінічної офтальмологічної лікарні « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) за період часу з 01 січня 2013 року по 10 грудня 2014 року.

Ухвала діє протягом одного місяця з дня її постановлення.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя:

Дата ухвалення рішення12.12.2014
Оприлюднено06.01.2023
Номер документу65902657
СудочинствоКримінальне
Сутьтимчасовий доступ до документів

Судовий реєстр по справі —760/26970/14-к

Ухвала від 12.12.2014

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Українець В. В.

Ухвала від 12.12.2014

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Українець В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні