Постанова
від 11.04.2017 по справі 810/366/17
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 810/366/17 Головуючий у 1-й інстанції: Балаклицький А.І.

Суддя-доповідач: Аліменко В.О.

ПОСТАНОВА

Іменем України

11 квітня 2017 року м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді Аліменка В.О.,

суддів Безименної Н.В., Кучми А.Ю.,

за участю секретаря Лебедєвої Ю.Б.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Управління пенсійного фонду України у Білоцерківському районі Київської області на постанову Київського окружного адміністративного суду від 17 лютого 2017 року у справі за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України у Білоцерківському районі Київської області до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Чупирянське про стягнення заборгованості по відшкодуванняю фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій,-

В С Т А Н О В И В:

Управління Пенсійного фонду України у Білоцерківському районі Київської області звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Чупирянське про стягнення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій у сумі 29660,50 грн.

Постановою Київського окружного адміністративного суду від 17 лютого 2017 року в задоволенні позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з прийнятою постановою, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції, як таку, що ухвалена з порушенням норм матеріального та процесуального права та прийняти нову постанову, якою позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Сторони, будучи належним чином повідомлені про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, в судове засідання не з'явилися.

Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні - не обов'язкова, колегія суддів у відповідності до ч. 4 ст. 196 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності представників сторін.

Згідно ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Розглянувши матеріали справи та апеляційну скаргу відповідача, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю Чупирянське зареєстроване в якості юридичної особи та як платник єдиного страхового внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України у Білоцерківському районі Київської області, що підтверджується відомостями, наведеними в картці особового рахунку відповідача.

Позивачем на підставі розрахунків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до частини другої Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів б - з статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення за період з вересня 2015 року по грудень 2016 року, визначено розмір витрат, які підлягають відшкодуванню за рахунок відповідача у зв'язку з виплатою та доставкою пенсій громадянам ОСОБА_2 та ОСОБА_3, у загальному розмірі 29662,50 грн.

Вказані розрахунки були надіслані на адресу відповідача, що підтверджується наявними в матеріалах справи супровідними листами та копіями конвертів.

У зв'язку із несплатою в добровільному порядку вказаних коштів, позивач просить суд стягнути з відповідача заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій в примусовому порядку.

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що згідно із внесеними змінами до Закону України Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування , відповідач звільнений від сплати витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.

Однак колегія суддів не погоджується із таким висновком суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, між сторонами виникли правовідносини, щодо наявності обов'язку, який виник у Підприємства щодо відшкодування витрат Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до п. б-з ст.13 Закону України Про пенсійне забезпечення на підставі приписів пункту 2 розділу XV Прикінцеві положення Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .

Відповідно до ст. 2 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.

До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абз. 1 цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України Про пенсійне забезпечення .

Підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.

Виплата пенсій особам, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників, за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, та особам, пенсії яким призначені відповідно до пунктів в - е та ж статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення , здійснюється до 1 січня 2005 року за рахунок коштів Пенсійного фонду, а з 1 січня 2005 року - за рахунок коштів Державного бюджету України до досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону;

Таким чином, витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до пункту б-з ст. 13 Закону України Про пенсійне забезпечення підлягають відшкодуванню відповідно до Закону України Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування . Обов'язок підприємств та організацій з відшкодування понесених ПФУ після 1 січня 2004 року витрат на виплату і доставку зазначених пенсій не пов'язаний із датою призначення такої пенсії чи часом набуття необхідного для цього пільгового стажу.

Порядок відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, визначено розділом 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року №21-1 та зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 року за №64/8663.

Відповідно до п. 6.1 Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Закону.

Відповідно до вимог п.п. 6.4 та 6.5 Інструкції - розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини другої Прикінцевих положень Закону (згідно з додатками 6 та 7) які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих пенсій. Розрахунки складаються на підставі відомостей відділів з призначення пенсій орган Пенсійного фонду України, які подаються згідно з додатком 08 до 01 січня поточного року та протягом 10 днів з дня прийняття рішення про призначення нової пенсії.

Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону, сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць (п.6.7 Інструкції).

Згідно п. 6.8 Інструкції, підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Відповідно до п. 6.9 розділу 6 Інструкції у разі призначення пенсій на пільгових умовах особам, які мають необхідний стаж роботи не за місцем призначення цієї пенсії, орган Пенсійного фонду за місцем призначення пенсії надсилає повідомлення для зазначених підприємств у двох примірниках через орган Пенсійного фонду за місцезнаходженням цього підприємства. Відшкодування сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у таких випадках здійснюється підприємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцем його реєстрації.

Згідно п. 8.1 Інструкції, відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до ч. 2 ;Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .

Отже, підставою для відшкодування підприємством органам Пенсійного фонду витрат на виплату та доставку пільгових пенсій є розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за відповідний період.

Як було встановлено судом, позивачем надсилались відповідачу розрахунки фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до частини другої Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів б - з статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення за період з вересня 2015 року по грудень 2016 року.

Відповідно до вказаних розрахунків, заборгованість відповідача по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій становить 29660,50 грн.

Так, 12.11.2015 року Верховною Радою України прийнято Закон України №802-VIII Про внесення змін до Закону України Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування щодо уточнення об'єкта оподаткування для платників, що обрали спрощену систему оподаткування , який набрав чинності 01 січня 2016 року.

Вказаним Законом абзац четвертий п. 1 ст. 2 Закону України Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування викладено у наступній редакції - Для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, крім платників віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів б - з статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України Про загальнообов'язкове пенсійне страхування .

Отже, з наведеної норми слідує, що з 01 січня 2016 року платники єдиного податку, які віднесені до четвертої групи (сільськогосподарські підприємства), не відшкодовують витрати на виплату і доставку пільгових пенсій працівникам, оскільки для вказаної категорії платників відповідний об'єкт оподаткування вилучений із Закону України Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування .

Однак, колегії суддів не зрозуміло, на підставі чого суд першої інстанції прийшов до висновку, що Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю Чупирянське віднесено до четвертої групи платників єдиного податку, що є підставою для звільнення від сплати фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.

В матеріалах справи відсутні жодні запити суду першої інстанції до відповідного податкового органу щодо встановлення інформації, зокрема до якої категорії платника податку відноситься Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю Чупирянське .

Більше того, Управлінням пенсійного фонду України у Білоцерківському районі Київської області надано суду апеляційної інстанції копії листів щодо звернення апелянта до Білоцерківської ОДПІ ГУ ДФС Київської області із питанням: В зв'язку із службовою необхідністю просимо Вас надати інформацію які з нижченаведених підприємств СГД у 2015 році обрали спрощену систему оподаткування, а саме єдиний податок 4 групи . Серед наведеного переліку було Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю Чупирянське .

На вказаний запит, Білоцерківською ОДПІ ГУ ДФС Київської області було надано відповідь з переліком підприємств, які обрали спрощену систему оподаткування, а саме єдиний податок 4 групи. Однак, у вказаному переліку Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю Чупирянське відсутнє.

З урахуванням наведених норм чинного законодавства та обставин справи, колегія суддів приходить до висновку, що Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю Чупирянське не підпадає під Закон України №802-VIII Про внесення змін до Закону України Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування щодо уточнення об'єкта оподаткування для платників, що обрали спрощену систему оподаткування , а отже повинно сплачувати фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсій.

Таким чином, позовні вимоги Управління Пенсійного фонду України у Білоцерківському районі Київської області звернулось до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Чупирянське про стягнення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій у сумі 29660,50 грн. підлягають задоволенню.

Підсумовуючи наведене, колегія суддів приходить до висновку, що доводи викладені в апеляційній скарзі знайшли своє підтвердження оскаржувана постанова прийнята судом з порушенням норм матеріального та процесуального права, не враховано всі обставини справи, тому існують підстави для задоволення апеляційної скарги.

Згідно до статті 202 КАС України - підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є, зокрема, невідповідність висновків суду обставинам справи та порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.

Керуючись ст. 160, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 254, 265 КАС України, колегія суддів. -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Управління пенсійного фонду України у Білоцерківському районі Київської області - задовольнити.

Постанову Київського окружного адміністративного суду від 17 лютого 2017 року - скасувати, та прийняти нову, якою позовні вимоги Управління пенсійного фонду України у Білоцерківському районі Київської області задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Чупирянське (09185, Київська обл., Білоцерківський р-н, с. Чупира, вул.. Леніна, 10, код ЄДРПОУ 05291338) на користь Управління пенсійного фонду України у Білоцерківському районі Київської області (09117, Київська обл., м. Біла Церква, вул. Я. Мудрого, 2, код ЄДРПОУ 22200596; р/р 256033011002, в Ощадбанку по місту Києві та Київській області, МФО 322669) прострочену заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах у розмірі 29662,50 грн. (двадцять дев'ять тисяч шістсот шістдесят дві) гривні 50 коп.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення Ухвали в повному обсязі.

Головуючий суддя В.О. Аліменко

Судді Н.В. Безименна

А.Ю. Кучма

Головуючий суддя Аліменко В.О.

Судді: Безименна Н.В.

Кучма А.Ю.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.04.2017
Оприлюднено14.04.2017
Номер документу65905465
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/366/17

Постанова від 11.04.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Аліменко В.О.

Ухвала від 29.03.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Аліменко В.О.

Ухвала від 29.03.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Аліменко В.О.

Постанова від 17.02.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

Ухвала від 23.01.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Балаклицький А. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні