Ухвала
від 06.04.2017 по справі 815/4203/16
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 квітня 2017 р. Справа № 815/4203/16

Категорія: 8.3.3 Головуючий в 1 інстанції: Вовченко О. А.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

доповідача - судді Стас Л.В.

суддів - Турецької І.О., Косцової І.П.

за участю секретаря - Худика С.А.

за участю представника апелянта - ОСОБА_1

за участю представника позивача - ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси головного управління ДФС в Одеській області на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 08 грудня 2016 року по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Аеропорт Хендлінг» до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення, визнання протиправною бездіяльність

ВСТАНОВИВ:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Аеропорт Хендлінг» звернувся з позовом до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області, в якому просив:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ДПІ у Приморському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області від 10.08.2016 року №0002511401 (форма «В4» ), винесене за результатами документальної планової перевірки ТОВ «Аеропорт Хендлінг» код ЄДРПОУ 37282171 (Акт перевірки №1/15-53-22-02/37282171 від 04.01.2016 року) та за результатами розгляду ДФС України повторної скарги ТОВ «Аеропорт Хендлінг» про визначення суми завищення від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду у розмірі 640 640 грн.;

- визнати протиправною бездіяльність ДПІ у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області, що полягає у невиконанні посадовими особами органу ДФС вимог ст.60 Податкового кодексу України, пп.5,7 Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №1204 від 28.12.2015 року, зареєстрованого в Мін'юсті України 22.01.2016 року за №124/2854, не складанні та не надісланні у встановлені діючим законодавством строки податкових повідомлень-рішень, що містять зменшену суму грошових зобов'язань в результаті зменшення останніх за результатом процедури адміністративного оскарження та часткового задоволення повторної скарги платника податків, згідно рішення ДФС України про результати розгляду скарги від 20.07.2016 року №15576/6/99-99-11-01-01-25;

- вжити передбачуваних законом заходів по припиненню протиправних діянь посадових осіб органів ДФС України та притягненню до відповідальності причетних до прийняття протизаконних, оскаржуваних рішень посадових осіб органів ДФС України, прийнявши відповідні окремі ухвали.

В обґрунтування позову послався на те, що при проведенні перевірки податківці мали можливість ознайомитися з усіма розрахунками, контрактами, актами наданих послуг та інше, та визначити, що передплати отримані від нерезидентів в рахунок надання послуг з обслуговування міжнародних рейсів. Крім того, на дату звернення з даним позовом до суду, ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області всупереч вимогам п.5, 7 Порядку надіслання контролюючими органам податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №1204 від 28.12.2015р., зареєстрованих в Мін'юсті України 22.01.2016р. за №124/2854, не склала та не направила на адресу ТОВ «Аеропорт Хендлінг» податкові повідомлення-рішення, що містять зменшену суму грошових зобов'язань в результаті зменшення останніх за результатам процедури адміністративного оскарження та часткового задоволення повторної скарги платника податків, згідно рішення ДФС України про результати розгляду скарги платника від 20.07.2016р. №15576/6/99-99-11-01-01-25.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 08 грудня 2016 року - позов задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення від 10.08.2016 року №0002511401.

Визнано протиправною бездіяльність Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області щодо не прийняття податкового повідомлення-рішення від 10.08.2016 року №0002511401 та не надіслання податкового повідомлення-рішення від 10.08.2016 року №0002511401 на адресу ТОВ «Аеропорт Хендлінг» у строки, встановлені діючим на момент виникнення спірних правовідносин Податковим кодексу України та Порядком надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2015 року №1204.

В задоволенні решти позовних вимог - відмовлено.

В апеляційній скарзі, Державна податкова інспекція у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить постанову суду від 08 грудня 2016 року -скасувати, прийняти нову постанову про відмову в задоволенні позову.

Колегія суддів, заслухавши доповідача, вивчивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальність «Аеропорт Хендлінг» зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчим комітетом Одеської міської ради 16.09.2010 року, 17.09.2010 року взято на податковий облік в органах державної податкової служби за №111223 та станом на дату складання акту перевірки від 04.01.2016 року №1/15-53-22-02/37282171 перебуває на обліку в ДПІ у Приморському районі м.Одеси, у перевіряємий період позивач був платником податку на додану вартість, податку на прибуток, податку на доходи фізичних осіб, що сплачені податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати. (п.п.2.3, 2.4 розділу 2 Акту від 04.01.2016 року №1/15-53-22-02/37282171).

На підставі направлення ДПІ у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області 10.11.2015 року №002161/1894 заступником начальника відділу перевірок платників податків ризикових категорій управління податкового та митного аудиту Головного управління ДФС в Одеській області ОСОБА_3, від 10.11.2015 року №002161/1893 - старшим державним ревізор-інспектором відділу перевірок платників податків ризикових категорій управління податкового та митного аудиту Головного управління ДФС в Одеській області ОСОБА_4, від 16.11.2015 року № 002178/1941 - головним державним ревізором-інспектором відділу перевірок сумнівних операцій управління боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_5, від 16.11.2015 року № 002179/1942 - головним державним ревізором-інспектором відділу перевірок сумнівних операцій управління боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_6, від 10.11.2015 №002161/1892 - головним державним ревізор-інспектором відділу контролю за проведенням розрахункових операцій та фактичних перевірок управління податкового та митного аудиту ГУ ДФС в Одеській області, ОСОБА_7, від 10.11.2015 №002161/1895 - головним державним ревізор-інспектором відділу контролю за проведенням розрахункових операцій та фактичних перевірок управління податкового та митного аудиту ГУ ДФС в Одеській області, ОСОБА_8, від 10.11.2015 року № 001922/1896 - головним державним ревізором-інспектором сектору контрольно-перевірочної роботи юридичних осіб управління доходів і зборів з фізичних осіб ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_9, від 10.11.2015 року № 001952/1953 - головним державним ревізором-інспектором сектору контрольно-перевірочної роботи юридичних осіб управління доходів і зборів з фізичних осіб ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_10, від 10.11.2015 року № 002166/1898 - головним державним ревізором - інспектором відділу аудиту фінансових установ та валютного контролю управління податкового аудиту ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_11, від 10.11.2015 року № 002165/1899 та від 04.12.2015 року №002289/2069 - головним державним ревізором - інспектором відділу аудиту фінансових установ та валютного контролю управління податкового аудиту ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_12, від 10.11.2015 року № 000733/1897 - завідувачем сектору роботи з безхазяйним майном управління погашення заборгованостей ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_13 згідно із п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.77.1, п.77.4 ст.77 Податкового кодексу України, та відповідно до плану-графіка проведення планових виїзних перевірок суб'єктів господарювання проведена планова виїзна документальна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «Аеропорт Хендлінг» , код ЄДРПОУ 37282t71 (скорочена назва ТОВ «Аеропорт Хендлінг» ) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2014 року по 31.12.2014 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2014 року по 31.12.2014 року, відповідно до затвердженого плану перевірки, наведеного у додатку № 1 до акту.

За результатами проведеної перевірки відповідачем складено акт №1/15-53-22-02/37282171 від 04.01.2016 року (а.с.14-36) та додатки до акту ( а.с.37-68, 163-164), в якому встановлено, зокрема, порушення п.138.2, ст.138, п.139.1.1, п.139.1.9 ст.139 Податкового кодексу України, в результаті чого за період з 01.01.2014 року по 31.12.2014 року встановлено заниження податку на прибуток на загальну суму 2 295 000 грн., в тому числі по податковим періодам: рік 2014 на суму 2 295 000 грн.; п.187.1 ст.187, п.192.1 ст.192, п.п. «в» п.п.195.1.3 п.195,1 ст.195, п.198.3 ст.198 Податкової» кодексу України, в результаті чого встановлено заниження податку на додану вартість за період з 01.12.2014 року по 31.12.2014 року всього у сумі 1 503 498 грн., у тому числі: у грудні 2014 року -1 503 498 грн.

Вказані висновки відповідача в акті перевірки обґрунтовані наступним.

За період з 01.01.2014 року по 31.12.2014 року ТОВ «Аеропорт Хендлінг» задекларовано витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, в сумі 81439866 грн. Перевіркою повноти визначення витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування за період з 01.01.2014 року по 31.12.2014 року встановлено завищення на загальну суму 12750000 грн., в тому числі: рік 2014 на суму 12750000 грн.

Перевіркою відображених у рядку Декларацій „Витрати операційної діяльності, в тому числі: Собівартість придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг)» (код 05 (05.1.)) показників за період з 01.01.2014 року по 31.12.2014 року в загальній сумі 62 749 547 грн. встановлено, що на формування цих показників мало вплив здійснення операцій з придбання агентських послуг з продажу авіаційних перевезень на території України, винагорода за реєстрацію пасажирів, відшкодування послуг прибирання ПС, відшкодування послуг з контролю передпольотної підготовки ПС (комплексної послуги по забезпеченню технологічного процесу в аеропортах) та наземного обслуговування ПС, які виконують внутрішні та міжнародні перевезення в Міжнародному аеропорту «Сімферополь» та в Міжнародному аеропорту «Одеса» ; придбання товарів для подальшої реалізації; придбання миючих засобів, витратних матеріалів, палива, протильодотворної рідини, МШП, страхування відповідальності третіх осіб, безпосередньо пов'язаних з виконанням робіт, надання послуг; вартість придбаних послуг, прямо пов'язаних з виконанням робіт, наданням послуг та інші витрати.

Проведеною перевіркою відображеного показника за період з 01.01.2014 року по 31.12.2014 року в загальній сумі 62 749 547 грн. на підставі первинних документів та регістрів бухгалтерського обліку, наведених в Узагальненому переліку документів, які було використано при проведенні перевірки (додаток до акту № 4) - встановлено завищення задекларованих ТОВ «Аеропорт Хендлінг» показників у рядку Декларацій „Витрати операційної діяльності. в тому числі: Собівартість придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів робіт, послуг)" (код 05 (05.1.)) на загальну суму 12 750 000 гри., у тому числі за 2014 рік в сумі 12 750 000 грн., внаслідок (в результаті) встановлення наступних порушень в частині формування витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування.

Відповідно до Генеральної угоди від 01.05.2013 №2/19-2013, укладеної між ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса» та ТОВ «Аеропорт Хендлінг» було сплачено та віднесено до складу витрат у 2014 році 1 800 000 грн. (в т.ч. ПДВ - 300 000 грн.) за послуги за використання інфраструктури Експлуатанта аеропорту, а саме: 150 000 грн. х 12 мес. = 1800000 грн.

Крім того, у ході перевірки встановлено, що підприємством віднесено до складу витрат вартість послуг за використання інфраструктури Експлуатанта аеропорту, отриманих від ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса» (код ЄДРПОУ 37947040) за 2014 рік у сумі - 15 300 000 грн. (у т.ч. ПДВ - 2 550 000 грн.).

Підставою для врахування у складі витрат вартості отриманих послуг стали надані для перевірки акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 31.12.2014 року №3432 та №3343.

Вищезазначені операції в бухгалтерському обліку підприємства, відображено методом подвійного запису на кореспондуючих рахунках бухгалтерського обліку 23 «Виробництво» і 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» за дебетом та кредитом відповідно (враховано у рядку 05 Декларації «витрати операційної діяльності» за 2014 року у сумі 12 750 000 грн., без ПДВ).

Згідно даних бухгалтерського обліку станом на 31 грудня 2014 року кредиторська заборгованість (Кт. 631) ТОВ «Аеропорт Хендлінг» по розрахункам з ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса» становить 16 979 736,78 грн.

Надані до перевірки акти здачі - приймання робіт (надання послуг), на думку податкового органу, не розкривають зміст отриманих послуг (не зазначено конкретні об'єкти Експлуатанта, які використані Товариством, а саме, прилеглі території терміналів, будівель і споруд, внутрішньо портові дороги та під'їзні шляхи, на яких саме територіях, об'єктах Експлуатанта Товариством здійснювалось освітлення, озеленення, фарбування, побілка дерев, полив зелених насаджень, утримання обладнаних та інженерних комунікацій електропостачання, теплопостачання, водоспоживання та інші послуги на утримання об'єктів інфраструктури Експлуатанта в належному експлуатаційному стані).

Калькуляція, розрахунок вирахування вартості вищезазначених робіт (послуг) документально не підтверджені жодним документом, лише в актах здачі - приймання робіт (надання послуг) зазначена фраза «Використання інфраструктури (перемінна частина) згідно додаткової угоди №4 від 14.01.2014 року до генеральної угоди №2/19-2013 від 01.05.2013» а «Використання інфраструктури за 2014 рік згідно додаткової угоди №5 від 31.12.2014 року до генеральної угоди №2/19-2013 від 01.05.2013» , які відображені у складі витрат підприємства відповідного періоду, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування.

В акті від 04.01.2016 року №1/15-53-22-02/37282171, встановлено, що первинних документів (актів здачі - приймання робіт (надання послуг)) не уявляється можливим встановити, які конкретно послуги були отримані ТОВ «Аеропорт Хендлінг» від ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса» на загальну суму 15 300 000 грн., в тому числі ПДВ 2550000 грн., їх зміст, розрахунок вирахування вартості робіт (послуг).

Враховуюче викладене, відповідач дійшов висновку, що підприємством в порушення п.138.2, ст.138, п. 139.1.1, п. 139.1.9 ст.139 Податкового кодексу України встановлено завищення витрат на загальну суму 12 750 000 грн., у тому числі за 2014 рік -12 750 000 грн.

У розділі 3.1.3 Акту перевірки відповідач робить наступні висновки щодо повноти декларування та своєчасності сплати податку на прибуток. За період з 01.01.2014 року по 31.12.2014 року ТОВ «Аеропорт Хендлінг» задекларовано податок на прибуток, у сумі 104132 грн. Перевіркою правильності визначення податку на прибуток за період з 01.01.2014 року по 31.12.2014 року встановлено заниження на загальну суму 2295000 грн., в тому числі по податковим періодам: рік 2014 на суму 2295000 грн. В період з 01.01.2014 року по 31.12.2014 року ТОВ «Аеропорт Хендлінг» не декларував від'ємне значення об'єкта оподаткування податком на прибуток.

У розділі 3.2.1 Акту встановлено, що за період з 01.12.2014 року по 31.12.2014 року ТОВ «Аеропорт Хендлінг» задекларовано податкових зобов'язань по податку на додану вартість у сумі 4129489 гри. Перевіркою повноти визначення податкових зобов'язань за період з 01.12.2014 року по 31.12.2014 року встановлено їх заниження на загальну суму 342083 грн., у тому числі: у січні 2014 року - 34348 грн., у грудні 2014 року - 307735 грн.

Перевіркою відображених у рядку 1 Декларацій «операції на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою та ставкою 7%, крім ввезення товарів на митну територію України: операції, що оподатковуються за основною ставкою» показників за період з 01.01.2014 року по 31.12.2014 року у сумі 7025689 грн. встановлено, що на формування цього показника мало вплив здійснення наступних операцій: операцій з отримання агентської винагороди з продажу авіаційних перевезень на території України, наземне адміністрування в аеропорту, забезпечення обслуговування пасажирів, багажу, пошти та вантажу, обслуговування на пероні та ПС - супроводження на землі ПС (повітряних суден), що прибувають та відлітають, обслуговування під час паркування ПС, забезпечення зв'язку між ПС та постачальником послуг, запуск двигунів ПС, буксирування ПС, що прибувають та відлітають, забезпечення наземного джерела електропостачання ПС, завантаження та розвантаження ПС, включаючи надання та експлуатацію відповідних засобів, а також перевезення екіпажу, пасажирів та транспортного багажу між ПС та терміналом, наземне адміністрування, забезпечення обслуговування пасажирів та багажу в Міжнародному аеропорту «Одеса» , консультації по заходам в аеропорту, щодо реєстрації та оформлення пасажирів, послуги з надання послуг екіпажам та інші послуги при здійсненні аеропортової діяльності та оренди основних фондів, опертій з продажу товарів, попередня плата, що надійшла на банківські рахунки ТОВ «Аеропорт Хензлінг» . Проведеною перевіркою відображеного показника за період з 01.01.2014 року по 31.12.2014 року у сумі 7025689 грн. на підставі документів, перелік яких наведено у додатку до акту №4, встановлено заниження показника у рядку 1 Декларації „операції на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою та ставкою 7%, крім ввезення товарів на митну територію України: операції, що оподатковуються за основною ставкою» на загальну суму 307735 грн., у тому числі: у грудні 2014 року - 307735 грн.

Перевіркою встановлено, що підприємством оподатковуються за нульовою ставкою ПДВ не тільки суми надання послуг з наземного обслуговування повітряних суден, які виконують міжнародні рейси, які підтверджуються актами виконаних робіт (послуг) та картами обслуговування, а й суми отримання авансів у грошовій формі від покупців/замовників (передплата). В Акті перевірки відповідач зазначити, що при отриманні передплати неможливо визначити підставу для застосування нульової ставки ПДВ. Так, станом на 31.12.2014 року, кредиторська заборгованість ТОВ «Аеропорт Хенддінг» перед покупцями внаслідок отримання від них передплат за послуги з наземного обслуговування (кредитове сальдо по рахунку 362) складає - 1538675,37 грн. Таким чином, до перевірки не надано документального підтвердження надання послуг, які оподатковуються за нульовою ставкою ПДВ у відповідності з п.п. «в» п.п.195.1.3 п. 195.1 ст. 195 Податкового кодексу України, у грудні 2014- року на суму 1538675,37 грн. Отже, у грудні 2014 року підприємством не віднесено до податковій зобов'язань з ПДВ за ставкою 20% суму: 1 538 675,37 х 20% = 307 735 грн. Враховуючи вищевикладене, на порушення п. 187.1 ст.187 та п.п. «в» п.п.195.1.3 п, 195.1 ст.195 Податкового кодексу України, ТОВ «Аеропорт Хендлінг» у грудні 2014 року занижено суму податкових зобов'язань на 307 735 грн., у тому числі: у грудні 2014 року - 307735 грн.

Перевіркою відображених у рядку 2.2 (кол.А) «Операції, що оподатковуються за нульовою ставкою: інші операції, що оподатковуються за нульовою ставкою» Декларацій з податку на додану вартість за період з 01.01.2014 по 31.12.2014 року в сумі 63907336 грн. встановлено, що на формування цих показників мало вплив надання послуг з наземного обслуговування повітряних суден, пасажирів, багажу та вантажу, що виконують міжнародні рейси відповідно до стандартних угод ІАТА (Міжнародна асоціація повітряного транспорту). Перевіркою для визначення показника Декларацій з податку на додану вартість за період з 01.01.2014 року по 31.12.2014 року в сумі 63907336 грн. на підставі первинних документів, перелік яких наводиться в додатку №4 до акту перевірки, внаслідок порушення п. 187.1 ст.187 та п.п. «в» п.п.195.1.3 п.195.1 ст.195 Податкового кодексу України , зазначеного вище ( п.1) п.п.3.2,1 «Податкові зобов'язання» п.3.2 «Податок на додану вартість» акту перевірки) встановлено завищення задекларованих показників у рядку 2.2 (кол.А) «Операції, що оподатковуються за нульовою ставкою: інші операції, що оподатковуються за нульовою ставкою» на 307735 грн., у тому числі: у грудні 2014 року - 307735 грн.

Перевіркою відображених показників у рядку 8 (колонка Б) Декларацій «Коригування податкових зобов'язань» показників за період з 01.12.2014 року по 31.12.2014 року у загальній сумі « -» 2996530 грн. встановлено, що на формування цього показника мали вплив здійснені коригування у зв'язку із зміною умов постачання, поверненням коштів та допущенням помилки (у січні 2014 року). Проведеною перевіркою відображеного показника за період з 01.01.2014 року по 31.12.2014 року у загальній сумі « -» 2 996 530 грн. на підставі документів,- перелік яких наведено у додатку до акту №4, встановлено заниження задекларованих ТОВ «Аеропорт Хендлінг» показників у рядку 8 Декларацій «Коригування податкових зобов'язань» внаслідок їх зменшення з причини допущення помилок на суму 34348 грн. У порушення п.192.1 ст.192 Податкового кодексу України, в декларації з ПДВ за січень від 20.02.2014 № НОМЕР_1 підприємством безпідставно було зменшено податкові зобов'язання по ПДВ по взаємовідносинам з ПАТ «АВІАКОМПАНІЯ ''МІЖНАРОДНІ АВІАЛІНІЇ УКРАЇНИ" - на 34347,71 грн., при цьому у додатку І «Розрахунок коригування сум ПДВ до податкової декларації з ПДВ» до декларації з ПДВ за січень 2014 року причиною коригування підприємство зазначає «помилку» .

У розділі 3.2.2 «Податковий кредит» Акту перевірки, відповідачем встановлено, що за період з 01.01.2014 року по 31.12.2014 року ТОВ «Аеропорт Хендлінг» задекларовано податкового кредиту по податку на додану вартість у сумі 3090204 грн. Перевіркою повноти визначення податкового кредиту за період з 01.01.2014 року по 31.12.2014 року встановлено, його завищення на загальну суму 2550000 грн., у тому числі: у грудні 2014 року 2550000 грн. Перевіркою відображених у рядку 10.1 Декларацій «Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження) з податком на додану вартість на митній території України товарів (послуг) та основних фондів з метою їх використання у межах господарської діяльності платника податку для здійснення операцій, які: підлягають оподаткуванню за ставкою 20 відсотків та нульовою ставкою, ставкою 7%» показників за період з 01.01.2014 року по 31.12.2014 року у сумі 5559391 грн. встановлено, що ТОВ «Аеропорт Хендлінг» здійснювало операції з придбання агентських послуг з продажу авіаційних перевезень на території України, винагороди за реєстрацію пасажирів, відшкодування послуг прибирання ПС, відшкодування послуг з контролю передпольотної підготовки ПС (комплексної послуги по забезпеченню технологічного процесу в аеропортах) та наземного обслуговування ПС, придбання основних фондів, отримання послуг від сторонніх організацій по розміщенню рекламно-інформаційних матеріалів, отримання інформаційно- консультаційних послуг, запчастин, палива і інших товарів з метою подальшого використання у господарській діяльності. Проведеною перевіркою відображеного показника за період з 01.12.2014 року по 31.12.2014 року у сумі 5 559 391 грн. на підставі таких документів: (додаток №4 до акту, розділ «Податковий кредит по ПДВ» ) встановлено завищення задекларованих ТОВ «Аеропорт Хендлінг» показників у рядку 10.1 Декларацій «Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження) з податком на додану вартість на митній території України товарів (послуг) та основних фондів з метою їх використання у межах господарської діяльності платника податку для здійснення операцій, які: підлягають оподаткуванню за ставкою 20 відсотків та нульовою ставкою, ставкою 7%» на загальну суму 2550000 гри., у тому числі: у грудні 2014 року - 2550000 грн. На виконання Генеральної угоди від 01.05.2013 №2/19-2013 та додаткових угод до Генеральної угоди від 01.05.2013 №2/19-2013, укладених між ТОВ «Аеропорт Хендлінг» (Товариство) та ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса» (Екстуатант аеропорту), Експлуатант аеропорту надає можливість здійснювати послуги з наземного обслуговування Товариству, які має здійснювати такі послуги на території аеропорту.

Відповідно до Генеральної угоди від 01.05.2013 №2/19-2013, ТОВ «Аеропорт Хендлінг» було сплачено та віднесено до складу витрат у 2014 році 1800000 грн. (в т.ч. ПДВ - 300000 грн.) за послуги за використання інфраструктури Експлуатанта аеропорту, а саме: 150 000 грн. х 12 мес. = 1800000 грн. Крім того, у ході перевірки встановлено, що підприємством віднесено до складу податкового кредиту ПДВ від вартість послуг за використання інфраструктури Експлуатанта аеропорту, отриманих від ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса» (код ЄДРПОУ 37947040) за 2014 рік у сумі - 15300000 грн. (у т.ч. ПДВ - 2550000 гри.). Підставою для врахування у складі податкового кредиту ПДВ від вартості отриманих послуг стали надані для перевірки акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) та податкові накладні.

В Акті також зазначено, що надані до перевірки акти здачі - приймання робіт (надання послуг) не розкривають зміст отриманих послуг (не зазначено конкретні об'єкти Експлуатанта, які використані Товариством, а саме, прилеглі території терміналів, будівель і споруд внутрішньо портові дороги та під'їзні шляхи, на яких саме територіях, об'єктах Експлуатанта Товариством здійснювалось освітлення, озеленення, фарбування, побілка дерев, полив зелених насаджень, утримання обладнаних та інженерних комунікацій електропостачання, теплопостачання, водоспоживання та інші послуги на утримання об'єктів інфраструктури Експлуатанта в належному експлуатаційному стані).

Калькуляція, розрахунок вирахування вартості вищезазначених робіт (послуг) документально не підтверджені жодним документом, лише в актах здачі - приймання робіт (надання послуг) зазначена фраза «Використання інфраструктури (перемінна частина) згідно додаткової угоди №4 від 14.01.2013 року до генеральної угоди №2/19-2013 від 01.05.2013» .

Таким чином, перевіркою первинних документів (актів здачі-приймання робіт) не уявляється можливим встановити, які конкретно послуги були отримані позивачем від ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса» на суму 15300000, в тому числі ПДВ-2550000 грн.

Перевіркою відображених у рядку 17 Декларацій «Усього податкового кредиту» показників за період з 01.01.2014 року по 31.12.2014 року в загальній сумі 3090204 грн. встановлено, що суб'єкт господарювання здійснював операції з придбання агентських послуг з продажу авіаційних перевезень на території України, винагороди за реєстрацію пасажирів, відшкодування послуг прибирання ПС, відшкодування послуг з контролю передпольотної підготовки ПС (комплексної послуги по забезпеченню технологічного процесу в аеропортах) та наземного обслуговування ПС, придбання основних фондів, отримання послуг від сторонніх організацій по розміщенню рекламно - інформаційних матеріалів, отримання інформаційно-консультаційних послуг, запчастин, палива і інших товарів з метою подальшого використання у господарській діяльності, здійснення операцій з імпорту виробів з чорних металів для цивільної авіації та пакування для «водил» , для узкоширокофюзельних літаків, для захисту «водил» під час транспортування, здійснення операцій із придбання у нерезидентів послуг оновлення програмного забезпечення, здійснення коригувань податкового кредиту у зв'язку із поверненням товарів, зміною сум номенклатури придбаних товарів (робіт, послуг), поверненням коштів або коригуванням кількісних та вартісних показників. Проведеною перевіркою відображеного показника на підставі первинних документів та регістрів бухгалтерського обліку, наведених в Узагальненому переліку документів, які було використано при проведенні перевірки (додаток до акту №4) - внаслідок допущення порушень п. 198.3 ст.198, Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI із змінами та доповненнями, зазначених вище, встановлено завищення задекларованих суб'єктом господарювання показників у рядку 17 Декларацій «Усього податкового кредиту» на загальну суму на загальну суму 2 550 000 грн., в т.ч.: грудень 2014 року - 2550000 грн.

З урахуванням вищевикладеного, у розділі 3.2.3 «Висновок щодо повноти декларування та своєчасності сплати податку на додану вартість, правомірність формування сум податку, що підлягають бюджетному відшкодуванню за період 01.01.2014 року по 31.12.2014 року» Акту від 04.01.2016 року, перевіряючі дійшли висновку, що за період з 01.01.2014 року по 31.12.2014 року ТОВ «Аеропорт Хендлінг» задекларовано податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету, у сумі 0 грн., та залишку від'ємного значення, який після відшкодування включається до податкового кредиту наступного періоду (рядок 24), в сумі 1681142 грн. Перевіркою повноти декларування та своєчасності сплати податку на додану вартість, за період з 01.01.2014 року. по 31.12.2014 року на підставі документів, перелік яких наведено у додатку до акту №4. встановлено їх завищення у грудні 2014 року на суму 1503498 грн. в результаті допущених порушень податкового законодавства, що відображено в п.3.2.1, п.3.2.2 розділу 3 акта перевірки.

Не погодившись з висновками, які викладені в акті №1/15-53-22-02/37282171 від 04.01.2016 року позивач подав до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області заперечення до акту позапланової виїзної перевірки (т.1 а.с.71-85).

За результатами розгляду заперечень, ДПІ у Приморському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області надано рішення від 01.03.2016 року №4659/10/15-53-22-01 (а.с.95-100), яким визнано необґрунтованими висновки акту перевірки в частині порушення пп.1 ч.2 ст.6, п.1 ч.1 ст.7, ч.2 ст.9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» , в іншій частині висновки акут перевірки залишено в силі.

На підставі вказаних висновків акту перевірки відповідачем прийняті, зокрема, податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_2 від 04.03.2016 року, яким позивачу за порушення п.187.1 ст.187, п.192.1 ст.192, пп. «в» пп.195.1.3 п.195.1 ст.195, п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 2255247,00 грн., з яких: 1503498,00 грн. - за основним платежем та 751749,00 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) (т.1 а.с.69, 234); податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_3 від 04.03.2016 року, яким позивачу за порушення п.187.1 ст.187, п.192.1 ст.192, пп. «в» пп.195.1.3 п.195.1 ст.195, п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у сумі 1687142,00 грн. (т.1 а.с.70, 235).

Не погодившись з прийнятими податковими повідомленнями-рішеннями від 04.03.2016 року №0000212202 та № НОМЕР_3, позивач подав до Головного управління ДФС в Одеській області скаргу від.17.03.2016 року №235 (а.с.101-114).

Як стверджує позивача та не заперечує відповідач, рішенням Головного управління ДФС в Одеській області від 13.05.2016 року №1034/10/15-32-10-01-07 податкове повідомлення-рішення ДПІ у Приморському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області від 04.03.2016 року №0000212202 та № НОМЕР_3 залишено без змін, а первинна скарга директора ТОВ «Аеропорт Хендлінг» без задоволення.

Не погодившись з рішенням ГУ ДФС в Одеській області податковим повідомленням-рішеннями, позивач звернувся з повторною скаргою від 25.05.2016 року №436 до Державної фіскальної служби України (а.с.116-130).

Державна фіскальна служба України Рішенням від 20.07.2016 року 15576/6/99-99-11-01-01-25 (а.с.131-135) скасувала податкові повідомлення-рішення ДПІ у Приморському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області від 04.03.2016 року №0000212202 та № НОМЕР_3 в частині висновків акта перевірки щодо завищення податкового кредиту на 2550000,00 грн по взаємовідносинам з ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса» та залишила без змін вказані податкові повідомлення-рішення в іншій частині.

10 серпня 2016 року ДПІ у Приморському районі ГУ ДФС в Одеській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0002511401, яким позивачу на підставі акту перевірки від 04.01.2016 року №1/15-53-22-02/37282717 від 04.01.2016 року, Рішення ДФС України №15576/6/99-99-11-01-01-25 від 20.07.2016 року за порушення п.187.1 ст.187, п.192.1 ст.192, пп «в» пп.195.1.3 п.195.1 ст.195 Податкового кодексу України зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у сумі 640 640,00 грн.

Таким чином, спірне податкове повідомлення-рішення базується на викладених в акті перевірки, з урахуванням Рішенням ДФС України від 20.07.2016 року 15576/6/99-99-11-01-01-25, висновках відповідача про те, що позивачем порушено п.187.1 ст. 187, п.192.1 ст. 192 Податкового Кодексу України, в результаті чого встановлено заниження податку на додану вартість.

В свою чергу, як вже зазначалось вище, Рішенням ДФС України від 20.07.2016 року 15576/6/99-99-11-01-01-25 (а.с.131-135) скасовано податкові повідомлення-рішення ДПІ у Приморському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області від 04.03.2016 року №0000212202 та № НОМЕР_3 в частині висновків акта перевірки щодо завищення податкового кредиту на 2550000,00 грн. по взаємовідносинам з ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса» та залишено без змін вказані податкові повідомлення-рішення в іншій частині.

До вказаних висновків Державна фіскальна служба України прийшла зважаючи на те, що висновки перевірки про завищення витрат на 12 750000, податкового кредиту на 2550000 грн. по операціях скаржника з ТОВ «Міжнародний «ОСОБА_12» не забезпечені належною доказовою базою.

Отже, в процесі адміністративного оскарження, висновки Акту від 04.01.2016 року №1/15-53-22-02/37282171, викладені в розділі 3.1.2 та, відповідно, викладені у розділі 3.2.2, визнані не обґрунтованими.

Таким чином, з урахуванням Рішення ДФС України від 20.07.2016 року 15576/6/99-99-11-01-01-25, відповідач прийняв оскаржуване податкове повідомлення-рішення зважаючи на порушення, які встановлені в Розділі 3.2.1 Акту перевірки.

Як вже зазначалось вище у розділі в 3.2.1 Акту перевірки встановлено, що за період з 01.12.2014 року по 31.12.2014 року ТОВ «Аеропорт Хендлінг» задекларовано податкових зобов'язань по податку на додану вартість у сумі 4 129 489 гри. Перевіркою повноти визначення податкових зобов'язань за період з 01.12.2014 року по 31.12.2014 року встановлено їх заниження на загальну суму 34 2083 гри., у тому числі: у січні 2014 року - 34348 грн., у грудні 2014 року - 307 735 грн.

Перевіркою відображених у рядку 1 Декларацій «операції на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою та ставкою 7%, крім ввезення товарів на митну територію України: операції, що оподатковуються за основною ставкою» показників за період з 01.01.2014 року по 31.12.2014 року у сумі 7025689 грн. встановлено, що на формування цього показника мало вплив здійснення наступних операцій: операцій з отримання агентської винагороди з продажу авіаційних перевезень на території України, наземне адміністрування в аеропорту, забезпечення обслуговування пасажирів, багажу, пошти та вантажу, обслуговування на пероні та ПС - супроводження на землі ПС (повітряних суден), що прибувають„та відлітають, обслуговування під час паркування ПС, забезпечення зв'язку між ПС та постачальником послуг, запуск двигунів ПС, буксирування ПС, що прибувають та. відлітають, забезпечення наземного джерела електропостачання ПС, завантаження та розвантаження ПС, включаючи надання та експлуатацію відповідних засобів, а також перевезення екіпажу, пасажирів та транспортного багажу між ПС та терміналом, наземне адміністрування, забезпечення обслуговування пасажирів та багажу в Міжнародному аеропорту «Одеса» , консультації по заходам в аеропорту, щодо реєстрації та оформлення пасажирів, послуги з надання послуг екіпажам та інші послуги при здійсненні аеропортової діяльності та оренди основних фондів, опертій з продажу товарів, попередня плата, що надійшла на банківські рахунки ТОВ «Аеропорт Хензлінг» . Проведеною перевіркою відображеного показника за період з 01.01.2014 року по 31.12.2014 року у сумі 7025689 грн. на підставі документів, перелік яких наведено у додатку до акту №4, встановлено заниження показника у рядку 1 Декларації „операції на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою та ставкою 7%, крім ввезення товарів на митну територію України: операції, що оподатковуються за основною ставкою» на загальну суму 307735 грн., у тому числі: у грудні 2014 року - 307735 грн.

Перевіркою встановлено, що підприємством оподатковуються за нульовою ставкою ПДВ не тільки суми надання послуг з наземного обслуговування повітряних суден, які виконують міжнародні рейси, які підтверджуються актами виконаних робіт (послуг) та картами обслуговування, а й суми отримання авансів у грошовій формі від покупців /замовників (передплата). В Акті перевірки відповідач зазначає, що при отриманні передплати неможливо визначити підставу для застосування нульової ставки ПДВ. Так, станом на 31.12.2014 року, кредиторська заборгованість ТОВ «Аеропорт Хенддінг» перед покупцями внаслідок отримання від них передплат за послуги з наземного обслуговування (кредитове сальдо по рахунку 362) складає - 1 538 675,37 грн. Таким чином, до перевірки не надано документального підтвердження надання послуг, які оподатковуються за нульовою ставкою ПДВ у відповідності з п.п. «в» п.п.195.1.3 п. 195.1 ст. 195 Податкового кодексу України, у грудні 2016- року на суму 1538675,37 грн. Отже, у грудні 2014 року підприємством не віднесено до податковій зобов'язань з ПДВ за ставкою 20% суму: 1 538 675,37 х 20% = 307 735 грн. Враховуючи вищевикладене, на порушення п. 187.1 ст.187 та п.п. «в» п.п.195.1.3 п, 195.1 ст.195 Податкового кодексу України, ТОВ«Аеропорт Хендлінг» у грудні 2014 року занижено суму податкових зобов'язань на 307 735 грн., у тому числі: у грудні 2014 року - 307 735 грн.

Перевіркою відображених у ядку 2.2 (кол.А) «Операції, що оподатковуються за нульовою ставкою: інші операції, що оподатковуються за нульовою ставкою» Декларацій з податку на додану вартість за період з 01.01.2014 по 31.12.2014 року в сумі 63907336 грн. встановлено, що на формування цих показників мало вплив надання послуг з наземного обслуговування повітряних суден, пасажирів, багажу та вантажу, що виконують міжнародні рейси відповідно до стандартних., угод ІАТА (Міжнародна асоціація повітряного транспорту). Перевіркою для визначення показника Декларацій з податку на додану вартість за період з 01.01.2014 року по 31.12.2014 року в сумі 63907336 грн. на підставі первинних документів, перелік яких наводиться в додатку №4 до акту перевірки, внаслідок порушення п. 187.1 ст.187 та п.п. «в» п.п.195.1.3 п.195.1 ст.195 Податкового кодексу України , зазначеного вище ( п.1) п.п.3.2,1 «Податкові зобов'язання» п.3.2 «Податок на додану вартість» акту перевірки) встановлено завищенні задекларованих показників у рядку 2.2 (кол.А) «Операції, що оподатковуються за нульовою ставкою: інші операції, що оподатковуються за нульовою ставкою» на 307735 грн., у тому числі: у грудні 2014 року - 307735 грн.

Перевіркою відображених показників у рядку 8 (колонка Б) Декларацій «Коригування податкових зобов'язань» показників за період з 01.12.2014 року по 31.12.2014 року у загальній сумі « -» 2996530 грн. встановлено, що на формування цього показника мали вплив здійснені коригування у зв'язку із зміною умов постачання, поверненням коштів та допущенням помилки - (у січні 2014 року). Проведеною перевіркою відображеного показника за період з 01.01.2014 року по 31.12.2014 року у загальній сумі « -» 2 996 530 грн. на підставі документів,- перелік яких наведено у додатку до акту №4, встановлено заниження задекларованих ТОВ «Аеропорт Хендлінг» показників у рядку 8 Декларацій «Коригування податкових зобов'язань» внаслідок їх зменшення з причини допущення помилок на суму 34348 гри. У порушення п.192.1 ст.192 Податкового кодексу України, в декларації з ПДВ за січень від 20.02.2014 № НОМЕР_1 підприємством безпідставно було зменшено податкові зобов'язання по ПДВ по взаємовідносинам з ПАТ «АВІАКОМПАНІЯ ''МІЖНАРОДНІ АВІАЛІНІЇ УКРАЇНИ" - на 34347,71 грг., при цьому у додатку І «Розрахунок коригування сум ПДВ до податкової декларації з ПДВ» до декларації з ПДВ за січень 2014 року причиною коригування підприємство зазначає «помилку» .

Правові відносини щодо сплати податку на додану вартість регулюються Податковим кодексом України, веденням бухгалтерського обліку по податкових операціях встановлено Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» ,

Відповідно до ст. 44 Податковий кодекс України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, на підставі даних, не підтверджених документами.

Статтею 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначено загальне поняття та характеристика документу на підставі якого виникає право та обов'язок в платника податків на формування показників податкової, бухгалтерської та фінансової звітності. Таким документом є первинний документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Вимоги до первинного документу встановлені ст. 9 цього ж Закону та повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Таким чином, проведення будь-якої господарської операції підприємства фіксується та підтверджується первинними документами, на підставі яких ведеться бухгалтерський облік. Відповідно до ч. 2 ст. 3 Закону Про бухгалтерський облік, на даних бухгалтерського обліку базуються фінансова, податкова, статистична та інші види звітності. Отже, первинні документи по відображенню господарської операції є підставою й для податкового обліку.

З Акту перевірки судом встановлено, що у січні 2014 року позивачем визначено суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ПАТ « Авіакомпанія «Міжнародні авіалінії України» у розмірі 34 347,71 грн.

Як стверджує позивач, 15.01.2014 року були відсутні підстави або події, які б привели до виникнення податкового зобов'язання з ПДВ в частині взаємовідносин з ПАТ

« Авіакомпанія «Міжнародні авіалінії України» так як позивач не отримав ні переплати, ні не оформлював акти надання послуг.

Судом встановлено, що 31.01.2014 року ТОВ «Аеропорт Хендлінг» подано Рахунок №110 коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №15 від 15.01.2014 року (а.с.137) у якому зазначено суму коригування податкового зобов'язання та податкового кредиту « -» 34 347,71 грн.

Як встановлено судом, у Декларації з податку на додану вартість за січень від 20.02.2014 року №9009015589 підприємством зменшено суму грошового зобов'язання по ПДВ по взаємовідносинам з ПАТ « Авіакомпанія «Міжнародні авіалінії України» на 34347,71 та у додатку 1 «Розрахунок коригування сум ПДВ до податкової декларації з ПДВ за січень 2014 року» причиною коригування визначено «помилку» .

Згідно а.201.4 ст. 201 Податкового кодексу податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця. У разі складання податкової накладної у паперовому вигляді .покупцю видається оригінал, а копія залишається у продавця.

Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Наказом міністерства доходів і зборів України №10 від 14.01.2014 року, який діяв на момент виникнення спірних правовідносин, затверджено Форму податкової накладної та Порядок заповнення податкової накладної. (Далі - Порядок)

Відповідно до пунктів 20-22 Порядку у разі здійснення коригування сум податкових зобов'язань відповідно до статті 192 розділу V Податкового кодексу України постачальник товарів/послуг складає розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі - розрахунок коригування) за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної. Порядок складання, реєстрації, зберігання розрахунку коригування аналогічний порядку, передбаченому для податкових накладних. Порядковий номер розрахунку коригування присвоюється відповідно до його номера в реєстрі виданих та отриманих податкових накладних . На титульному аркуші розрахунку коригування вказується, до якої податкової накладної та за яким договором вносяться зміни. Якщо розрахунок коригування складається платником податку до податкової накладної, яка відповідає вимогам пункту 11 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України та/або яка складена в електронній формі, такий розрахунок підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. У разі якщо розрахунок коригування складається в електронній формі та/або на суму податку на додану вартість, яка перевищує суму, передбачену пунктом 11 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України, такий розрахунок підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних лише після реєстрації в ньому накладної, до якої складається цей розрахунок. 21. На підставі вказаного розрахунку отримувач товарів/послуг здійснює коригування податкового кредиту відповідно до статті 192 розділу V Податкового кодексу України (за умови дотримання положень законодавчих актів щодо віднесення сум до податкового кредиту) з обов'язковим відображенням зазначених коригувань у реєстрі виданих та отриманих податкових накладних (з від'ємним чи позитивним значенням). 22. Розрахунок коригування складається виключно продавцем - особою, яка є платником податку, філією чи структурним підрозділом, якому делеговано право складання податкової накладної (відповідно до пункту 2 цього Порядку), особою, яка веде облік результатів під час виконання договорів про спільну діяльність та відповідальна за утримання та внесення податку до бюджету, особою - управителем майна, яка веде окремий податковий облік з податку на додану вартість при здійсненні господарських операцій, пов'язаних з використанням майна, що отримане в управління за договорами про управління майном, та покупцем - отримувачем послуги, наданої йому нерезидентом, місце постачання якої розташоване на митній території України, з обов'язковим включенням зазначених коригувань до зміни податкових зобов'язань та одночасним відображенням у реєстрі виданих та отриманих податкових накладних з від'ємним чи позитивним значенням.

Статтею 192 Податкового кодексу визначено, що якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов'язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню. Якщо внаслідок такого перерахунку відбувається зменшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то: а) постачальник відповідно зменшує суму податкових зобов'язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок, та надсилає отримувачу розрахунок коригування податку; б) отримувач відповідно зменшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення коригування, а також збільшив податковий кредит у зв'язку з отриманням таких товарів/послуг. Результат перерахунку податкових зобов'язань і податкового кредиту постачальника та отримувача відображається у складі податкової декларації за звітний податковий період у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Таким чином, оскільки позивачем складено відповідний розрахунок коригування кількісних і вартісних показників податкової накладної, результат перерахунку податкових зобов'язань і податкового кредиту постачальника та отримувача відображається у складі податкової декларації за звітний податковий період у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, то суд дійшов вірного висновку, що висновки перевіряючих про безпідставне зменшення суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ПАТ «Авіакомпанія «Міжнародні авіалінії України» у розмірі 34347,71 грн., є необґрунтованими та такими, що не підтверджуються належними доказами.

Відповідно до пп. 195.1.3 п. 195.1 ст.195 Податкового кодексу Украхни за нульовою ставкою оподатковуються операції з постачання таких послуг:

а) міжнародні перевезення пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

Для цілей цього підпункту перевезення вважається міжнародним, якщо таке перевезення здійснюється за єдиним міжнародним перевізним документом;

б) послуги, що передбачають роботи з рухомим майном, попередньо ввезеним на митну територію України для виконання таких робіт та вивезеним за межі митної території України платником, що виконував такі роботи, або отримувачем-нерезидентом.

До робіт з рухомим майном належать роботи з переробки товарів, що можуть включати власне переробку (обробку) товарів - монтаж, збирання, монтування та налагодження, у результаті чого створюються інші товари, у тому числі постачання послуг з переробки давальницької сировини, а також модернізацію та ремонт товарів, що передбачає проведення комплексу операцій з частковим або повним відновленням виробничого ресурсу об'єкта (або його складових частин), визначеного нормативно-технічною документацією, у результаті виконання якого передбачається поліпшення стану такого об'єкта;

в) послуги з обслуговування повітряних суден, що виконують міжнародні рейси.

До послуг з обслуговування повітряних суден, які виконують міжнародні рейси, відносяться послуги, які комплексно необхідні та безпосередньо пов'язані з виконанням міжнародного рейсу, а саме:

обслуговування повітряних суден та пасажирів в аеропорту (посадка-зліт повітряного судна, обслуговування пасажирів в аеровокзалі, забезпечення авіаційної безпеки, наднормативна стоянка повітряного судна);

послуги з наземного обслуговування повітряних суден та пасажирів в аеропортах;

оренда аеропортових приміщень у частині використання для обслуговування міжнародних рейсів (офіси, стійки реєстрації та інші службові приміщення, які орендуються авіаперевізниками, що виконують міжнародні рейси);

послуги персоналу з обслуговування повітряних суден;

г) послуги з перевезення пасажирів швидкісними поїздами Інтерсіті+.

Підпунктом 2 пункту 4 розділу ІІІ Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.08.2015 року № 727, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26 жовтня 2015 р. за № 1300/27745, визначено, що у разі встановлення перевіркою порушень податкового законодавства за кожним відображеним в акті документальної перевірки фактом порушення необхідно: чітко викласти зміст порушення з посиланням на конкретні пункти і статті законодавчих актів (міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною ОСОБА_1 України і якими регулюються питання оподаткування), що порушені платником податків, зазначити період (календарний день, місяць, квартал, півріччя, три квартали, рік) фінансово-господарської діяльності платника податків та господарську операцію, при здійсненні якої вчинено це порушення; зазначити первинні документи, на підставі яких вчинено записи у податковому та бухгалтерському обліку, навести регістри бухгалтерського обліку, кореспонденцію рахунків операцій та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків, зборів, та докази, що підтверджують наявність факту порушення; у разі відсутності первинних документів, документів податкового або бухгалтерського обліку, інших документів, що підтверджують факт порушення, або у разі ненадання їх для перевірки - зазначити перелік цих документів; у разі отримання під час перевірки копій документів, які підтверджують факт виявленого порушення, про це робиться запис із відображенням підстав для їх отримання, а також переліку цих документів; у разі відмови посадових осіб платника податків або його законних представників надати копії документів посадовій особі контролюючого органу така особа складає акт у довільній формі, що засвідчує факт відмови, із зазначенням посади, прізвища, імені, по батькові посадової особи платника податків, уповноваженої здійснювати від його імені юридичні дії (його законного представника), та переліку документів, які йому запропоновано подати, факт складання такого акта відображається в акті (довідці) документальної перевірки; у разі надання посадовими особами платника податків або його законними представниками посадовим особам контролюючого органу письмових пояснень щодо встановлених порушень податкового законодавства та/або причин ненадання первинних та інших документів, що підтверджують встановлені порушення, або їх копій факти надання таких пояснень необхідно відобразити в акті документальної перевірки, а факт відсутності або порушення правильності ведення податкового та/або бухгалтерського обліку фіксується в описовій частині акта документальної перевірки;

З огляду на наведене, колегія судді погоджується з думкою суду першої інстанції, що Висновки акту перевірки від 04.01.2014 року №1/15-53-22-02/37282191 про заниження грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 307 734 грн. не містять чіткого обґрунтування і доказів порушення ТОВ «Аеропорт Хендлінг» .

Приймаючи спірне податкове повідомлення-рішення від 10.08.2016 року №0002511401, ДПІ у Приморському районі ГУ ДФС в Одеській області зменшила розмір від'ємного значення з податку на додану вартість на 640 640 при тому, що з урахуванням рішення ДФС України від 20.07.2016 року №15576/6/99-99-11-01-01-25, відповідач прийшов висновку про заниження позивачем податкових зобов'язань лише у розмірі 342 083 грн.

Порядок надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків затверджений Наказом Міністерства фінансів України №1204 від 28.12.2015 року.

Пунктами 5-7 вищевказаного порядку визначено, що якщо за результатами адміністративного або судового оскарження грошове зобов'язання, зменшення (збільшення) суми податкових зобов'язань та/або податкового кредиту та/або бюджетного відшкодування з податку на додану вартість та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, штрафна (фінансова) санкція (штраф) та пеня за порушення норм іншого законодавства, зазначені у податковому повідомленні-рішенні, зменшуються, то шляхом опрацювання інформації підрозділів правової роботи щодо прийнятих рішень за результатами розгляду скарг в адміністративному та/або судовому порядку складається податкове повідомлення-рішення, яке містить зменшену суму грошового зобов'язання, зменшену суму зменшення (збільшення) податкових зобов'язань та/або податкового кредиту та/або бюджетного відшкодування з податку на додану вартість та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, штрафної (фінансової) санкції (штрафу) та пені за порушення норм іншого законодавства. Якщо податкове повідомлення-рішення скасовується в інших випадках, передбачених статтею 55 Кодексу, у разі встановлення невідповідності таких рішень актам законодавства або відповідно до статті 56 Кодексу під час проведення процедури його адміністративного оскарження не внаслідок зміни зазначеної в ньому загальної суми грошових зобов'язань, суми зменшення (збільшення) податкових зобов'язань та/або податкового кредиту та/або бюджетного відшкодування з податку на додану вартість та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, штрафної (фінансової) санкції (штрафу) та пені за порушення норм іншого законодавства, платнику податків надсилається (вручається) нове податкове повідомлення-рішення, а також розрахунок грошового зобов'язання, зменшення (збільшення) суми податкових зобов'язань та/або податкового кредиту та/або бюджетного відшкодування з податку на додану вартість та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, штрафної (фінансової) санкції (штрафу) та пені за порушення норм іншого законодавства з урахуванням рішення контролюючого органу. Податкові повідомлення-рішення згідно з пунктами 4-6 цього розділу складаються контролюючим органом, який склав попереднє податкове повідомлення-рішення, протягом 3 робочих днів з дня, що настає за днем отримання таким контролюючим органом рішення за результатами адміністративного, судового оскарження або іншого рішення про скасування раніше прийнятого податкового повідомлення-рішення. При цьому у разі отримання вищезазначених рішень структурним підрозділом, до функцій якого входить реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції контролюючого органу, або відповідальною особою, визначеною керівником контролюючого органу для виконання таких функцій, забезпечується надання такого рішення структурному підрозділу, яким складалось попереднє податкове повідомлення-рішення, протягом 1 робочого дня, що настає за днем його отримання.

Так, підстави для прийняття нового податкового повідомлення-рішення виникли після часткового скасування висновків Акту перевірки від 04.01.2016 року №1/15-53-22-02/37282171 рішенням ДФС України №15576/6/99-99-11-01-01-25 від 20.07.2016 року.

Однак, оскаржуване податкове-повідомлення-рішення прийняте лише 10.08.2016 року, а направлено на адресу позивача - 30.08.2016 року (а.с.221, 244), тобто з порушення строків, визначених Порядком надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків затверджений Наказом Міністерства фінансів України №1204 від 28.12.2015 року.

Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З огляду на зазначені вище норми законодавства та встановлені обставини, колегія суддів погоджується з висновком суду, що податкове повідомлення-рішення від 10.08.2016 року №0002511401 підлягає скасуванню, а бездіяльність Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області щодо не прийняття податкового повідомлення-рішення від 10.08.2016 року №0002511401 та не надіслання податкового повідомлення-рішення від 10.08.2016 року №0002511401 на адресу ТОВ «Аеропорт Хендлінг» у строки, встановлені діючим на момент виникнення спірних правовідносин Податковим кодексу України та Порядком надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2015 року №1204 -є протиправною.

Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, порушень матеріального та процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують. За таких обставин апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 195 , 196 , п.1 ч.1 ст. 198 , ст. 200 , п.1 ч.1 ст. 205 , ст. 206 , ч.5 ст. 254 КАС України , суд-

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси головного управління ДФС в Одеській області - залишити без задоволення.

Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 08 грудня 2016 року по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Аеропорт Хендлінг» до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення, визнання протиправною бездіяльність - залишити без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає чинності негайно після її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з моменту виготовлення її в повному обсязі.

Головуючий :

Судді:

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.04.2017
Оприлюднено14.04.2017
Номер документу65915187
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/4203/16

Ухвала від 23.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 17.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 17.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 01.08.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 03.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Нечитайло О.М.

Ухвала від 26.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Нечитайло О.М.

Ухвала від 05.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Нечитайло О.М.

Ухвала від 06.04.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 06.04.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 17.01.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні