Справа № 161/5672/17
Провадження № 1-кс/161/2729/17
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Луцьк 11 квітня 2017 року
Слідчий суддя Луцького міськрайонного суду Волинської області Ковальчук В.О., при секретарі Камінському Ю.В., з участю прокурора Матюка А.М., розглянувши клопотання у кримінальному провадженні №32016030000000067 прокурора відділу нагляду за додержанням законів органами фіскальної служби управління нагляду у кримінальному провадженні прокуратури Волинської області молодшого радника юстиції ОСОБА_1 про проведення огляду -
В С Т А Н О В И В :
Прокурор прокуратури Волинської області молодший радник юстиції ОСОБА_1 звернувся до суду з клопотанням про проведення огляду, зазначивши, що слідчим управлінням фінансових розслідувань ГУ ДФС у Волинській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №32016030000000067 від 22.11.2016 за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 212, ч. 1 ст. 204 КК України.
Також, прокурор зазначив, що в ході досудового розслідування встановлено, що службові особи ТОВ ОСОБА_2 ОІЛ (код - 39436796) здійснюючи реалізацію паливно-мастильних матеріалів з АЗС "БРСМ", що розміщені на території Волинської області, в період з січня по жовтень 2016 року ухилились від сплати до бюджету акцизного податку в розмірі 5,5 млн. грн.
Крім того,прокурор зазначив, що службові особи ТОВ ОСОБА_2 ОІЛ на території Волинської області через мережу автозаправних станцій БРСМ здійснюють реалізацію незаконно виготовлених паливно-мастильних матеріалів.
Так, 22.11.2016 року в адресу ГУ ДФС області надійшла заяви громадянина ОСОБА_3, яка розглянута та проаналізована на наявних інформаційних ресурсах ДФС України. У результаті встановлені факти, які вказують на можливе функціонування схеми мінімізації акцизного податку службовими особами TOB ОСОБА_2 ОІЛ (код ЄДРПОУ 39436796, Київська область, м. Обухів, вул. Київська 25, перебуває на обліку 2810 Офіс Великих платників), які здійснюють реалізацію паливо мастильних матеріалів через заправочні комплекси під торговою маркою БРСМ розміщені на території Волинської області.
Згідно отриманої у заяві інформації, службові особи TOB ОСОБА_2 ОІЛ протягом 2016 року здійснювали реалізацію 50 % паливно-мастильних матеріалів з АЗС розміщених за адресами м. Луцьк вул. Конякіна 24А, м. Луцьк вул. Глушець, 39а, Луцький р-н, с. Липини, Рівненська, 1К, фізичним особам кінцевим споживачам без відображення проведених операцій у податковому обліку, що призвело до несплати акцизного податку.
За даними інформаційних баз даних ДФС у Волинській області встановлено, що TOB ОСОБА_2 ОІЛ здійснюючи реалізацію ПММ через мережу заправних комплексів розміщених на території Волинської області протягом 2016 року сплачено 11827,7 тис.грн. акцизного податку. ОСОБА_4 задекларованого акцизного податку по реалізації ПММ з АЗС, розміщених за адресами: м. Луцьк вул. Конякіна 24А, м. Луцьк вул. Глушець, 39а, Луцький р-н, с. Липини, Рівненська, 1К, складає орієнтовно 5048,5 тис.грн. Зібрані матеріали можуть вказувати на використання TOB ОСОБА_2 ОІЛ схеми мінімізації акцизного податку, фактичної реалізації паливно-мастильних матеріалів кінцевому споживачу поза касою товариства за готівку без сплати акцизного податку.
Враховуючи, що по бухгалтерському обліку підприємство показувало лише 50% реалізованих ТМЦ, орієнтовна сума завданих державі збитків у формі несплати акцизного податку через документальне оформлення реалізації ПММ в адресу фізичних осіб без оподаткування може складати 5048 тис.грн.
Оскільки платником протягом 2016 року реалізовано 4390 т палива та при цьому сплачено до бюджету 5048,515 тис.грн. акцизного податку, при проведенні по обліках половини фактичних здійснених операцій, несплата акцизного податку до бюджету може складати понад 5,05 млн.грн. (439003 л. ставка акцизного податку з літри - 1,15 грн.)
Разом з тим,прокурор зазначив, що з'ясування фактичних обставин здійснення фінансово-господарської діяльності TOB ОСОБА_2 ОІЛ у 2016 році, в т.ч. щодо встановлення фактичних обсягів придбання та реалізації товарів та наявності залишків товарно-матеріальних цінностей у останнього, можливе лише шляхом дослідження документів фінансово-господарської діяльності TOB ОСОБА_2 ОІЛ .
Вищевикладене вказує на те, що службові особи TOB ОСОБА_2 ОІЛ вищевказані документи щодо залишків ТМЦ та фактичних обсягів придбання та реалізації товарів, переховують від контролюючих органів. Крім того, враховуючи, що в ході слідства необхідно встановити фактичні обсяги придбання та реалізації товарів TOB ОСОБА_2 ОІЛ за 2016 рік, то документи з такими даними не будуть видані і на виконання ухвали слідчого судді про тимчасовий доступ до таких документів, в зв'язку з чим з метою отримання вказаних вище документів доцільно провести огляд в приміщеннях, що використовуються у господарській діяльності TOB ОСОБА_2 ОІЛ .
Зокрема,прокурор зазначив, що 23.11.2016 допитано в якості свідка заявника ОСОБА_3, який показав, що він на своєму транспортному засобі Форд транзит 19.11.2016 заправлявся на АЗС за адресою м. Луцьк, вул. Конякіна, 24А та 21.11.2016 на АЗС за адресою Луцький район, с. Липини вул. Рівненська, 1К, де йому відпустили ПММ без надання касового чеку. Крім того зазначив, що пальне, яке реалізовується на вказаних АЗС є сумнівної якості, оскільки неодноразово після заправки транспортного засобу він мав значні проблеми із роботою двигуна.
Поряд з цим, допитані в якості свідків ОСОБА_5, ОСОБА_4, ОСОБА_6, ОСОБА_7, які показали, що їм відомий факт відпуску ПММ без надання касових чеків на АЗС "БРСМ" за адресами м. Луцьк, вул. Конякіна, 24А, м. Луцьк вул. Глушець, 39а та Луцький район с. Липини вул. Рівненська, 1К.
Вищевказане може вказувати на використання ТОВ ОСОБА_2 ОІЛ схеми мінімізації акцизного податку, фактичної реалізації паливно-мастильних матеріалів кінцевому споживачу поза касою товариства за готівку без сплати акцизного податку.
Також, прокурор зазначив, що 26.11.2016 та 21.12.2016, на підставі ухвал Луцького міськрайонного суду слідчими слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Волинській області проведено обшуки в АЗС БРСМ-нафта , розташованих за адресами м. Луцьк, вул. Конякіна, 24а, м. Луцьк, вул. Глушець, 39а, Луцький район, с. Липини, вул. Рівненська, 1к, Любомльський район, с. Старовойтово, вул. Прикордонників, 7а.
В ході вищезазначених обшуків вилучено ряд товарно-матеріальних цінностей, а саме: паливо-мастильні матеріали, резервуари горизонтального скраплення, системні блоки, фіскальні принтери та інше, які залишені на відповідальне зберігання директорам АЗС БРСМ-нафта та в подальшому визнані речовими доказами у кримінальному провадженні №32016030000000067. Крім того, на дані товарно-матеріальні цінності та документи, згідно ухвал слідчого судді Луцького міськрайонного суду Волинської області Ющука О.С. від 28.11.2016 та 23.12.2016, накладено арешт.
Так, в ході досудового слідства отримано висновки експерта №142008600-0088 та №142008600-0089 від 07.03.2017 з яких встановлено, що за всіма вищевказаними адресами паливно-мастильні матеріали, а саме бензин марки 95 преміум+ не відповідає стандартам ДСТУ.
Також, в ході досудового слідства встановлено, що 07.04.2017 Луцьким міськрайонним судом Волинської області скасовано арешт майна накладений 28.11.2016 та 23.12.2016 слідчим суддею Луцького міськрайонного суду Волинської області.
08.04.2017 проведеним зовнішнім візуальним оглядом автозаправних комплексів БРСМ Нафта , які знаходяться за адресами Волинська область, м. Луцьк, вул. Глушець 39а, м. Луцьк, вул. Конякіна, 24а та Луцький район, с. Липини, вул. Рівненська, 1к, встановлено, що на вказаних автозаправних станціях здійснюється господарська діяльність, а саме реалізовується пальне з паливно-розливних колонок.
З врахуванням зазначених обставин, прокурор Матюк А.М., посилаючись на ст. 237 КПК України просив суд:
Надати прокурору відділу нагляду за додержанням законів органами фіскальної служби прокуратури Волинської області молодшому раднику юстиції ОСОБА_1 або за його дорученням слідчим СУ ФР ГУ ДФС у Волинській області чи оперативним працівникам ОУ ГУ ДФС у Волинській області дозвіл на проведення огляду в приміщеннях АЗС за адресою Волинська обл., м. Луцьк, вул. Глушець 39А, які розміщені на земельній ділянці кадастровий номер: 0710100000:11:044:0014, яка на праві власності належить ТОВ ДАР-С (код ЄДРПОУ 32303254), з метою відшукання та вилучення паливно-мастильних матеріалів, зразків паливно-мастильних матеріалів, первинних, бухгалтерських та інших документів діяльності TOB ОСОБА_2 ОІЛ (мережа БРСМ ) комп'ютерної техніки, касових апаратів (РРО), чорнових записів щодо обсягів фактично придбаного та реалізованого товару, картки на паливно-мастильні матеріали, коштів, отримані внаслідок протиправної діяльності, пов'язаної з ухиленням від сплати податків та збуту незаконно виготовлених підакцизних товарів, накопичувачів записів з камер спостереження розміщених на АЗС, а також інших предметів і документів, які мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню.
В судовому засіданні прокурор Матюк А.М. клопотання підтримав та зазначив, що вищевказані документи, речі та майно в даному кримінальному провадженні визнанні речовими доказами і можуть бути змінені, а самі речі можуть бути пошкодженні чи знищені, через що не зможуть бути використані як доказ факту та обставин ухилення від сплати податків службовими особами TOB ОСОБА_2 ОІЛ , існує необхідність у проведенні огляду. Разом з тим, вказані документи, речі та майно підлягають дослідженню під час проведення судових експертиз, експертиз ПММ на відповідність стандартам ТУ, судово-почеркознавчих експертиз, документальних перевірок, з метою встановлення кола осіб, причетних до вчинення злочинних діянь в ході фінансово-господарської діяльності TOB ОСОБА_2 ОІЛ та підлягають доказуванню під час досудового розслідування і в суді.
Слідчий суддя заслухавши пояснення прокурора Матюка А.М., дослідивши клопотання та подані докази, встановив наступні обставини та прийшов до наступних висновків.
Суд, встановив, що всупереч ст.5 ст.132 КПК України, прокурором під час розгляду питання про проведення слідчої дії не подано доказів про обставини, на які він посилається у клопотанні про проведення огляду.
Зокрема, згідно поданого висновку експерта №142008600-0088 від 07.03.2017 року встановлено, що із 12 поданих на експертизу зразків ПММ, лише - А 95 Е50 біо та Паливо мот. Алт.А-95Е-50 Зимове за визначеними фракційним складом та вмістом етанолу не відповідає вимогам ДСТУ 7687:2015 (а.с.6-13).
Окрім того, посилання прокурора на те, що 08.04.2017 проведеним зовнішнім візуальним оглядом автозаправних комплексів БРСМ Нафта , які знаходяться за адресами Волинська область, м. Луцьк, вул. Глушець 39а, м. Луцьк, вул. Конякіна, 24а та Луцький район, с. Липини, вул. Рівненська, 1к, встановлено, що на вказаних автозаправних станціях здійснюється господарська діяльність, а саме реалізовується пальне з паливно-розливних колонок, не знайшло свого підтведження, оскільки згідно акту обстеження, складеного заступником начальника ГВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Волинській області ОСОБА_2 від 08.04.2017 року встановлено, що на АЗС торгівля пальним не здійснюється, однак встановлено відсутність бирок, якими були опечатані резервуари (а.с.22).
Разом з тим, згідно ухвали слідчого судді Луцького міськрайонного суду Волинської області від 07.04.2017 року встановлено, що скасовано арешт на майно,накладене відповідно до ухвал слідчого судді Луцького міськрайонного суду Волинської області, зокрема накладеного на майно, вилучене в ході проведення обшуків у кримінальному провадженні №32016030000000067 із підстав, що у даному провадженні нікому не було повідомлено про підозру, тобто власник майна не входить до суб'єкта, визначеного ст.170 КПК України, оскільки будь-якого співробітника ТОВ Стейт-ОІЛ не визнано підозрюваним, вказана юридична особа не має будь-якого процесуального статусу. Окрім того, не доведено, що вилучене майно є знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегло на собі сліди або містить інші відомості , які могли б бути використані як доказ арешту (а.с.28-32).
Беручи до уваги, що прокурором клопотання обґрунтовано лише формально, до нього не додано належних доказів на обґрунтування викладених обставин, в тому числі протоколів допитів свідків, оскільки в клопотанні хоча і наявний протокол допиту особи, однак дана особа належним чином не встановлена згідно протоколу допиту, так як не зазначені дані будь-якого документа, який посвідчує його особу.
Згідно ч.2 ст.237 КПК україни огляд житла чи іншого володіння особи здійснбється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.
Відповідно до ч.5 ст.234 КПК України, слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук або огляд, якщо прокурор, слідчий не доведе наявності достатніх підстав вважати, що було вчинено кримінальне правопорушення, відшукувані речі мають значення для досудового розслідування, знаходяться в зазначеному в клопотанні володінні.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 132, 234,237 372 КПК України, слідчий суддя,-
У Х В А Л И В :
В задоволенні клопотання прокурора відділу нагляду за додержанням законів органами фіскальної служби управління нагляду у кримінальному провадженні прокуратури Волинської області молодшого радника юстиції ОСОБА_1 про проведення огляду в приміщеннях АЗС за адресою Волинська обл., м. Луцьк, вул. Глушець 39А, які розміщені на земельній ділянці кадастровий номер: 0710100000:11:044:0014, яка на праві власності належить ТОВ ДАР-С (код ЄДРПОУ 32303254) - відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя Луцького міськрайонного суду В.О. Ковальчук
Суд | Луцький міськрайонний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2017 |
Оприлюднено | 14.04.2017 |
Номер документу | 65920772 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Луцький міськрайонний суд Волинської області
Ковальчук В. О.
Кримінальне
Луцький міськрайонний суд Волинської області
Ковальчук В. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні