ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 квітня 2017 року Справа № 803/432/17
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Димарчук Т.М.,
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Ковельської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області до Управління Державної автомобільної інспекції УМВС України у Волинській області про стягнення податкового боргу,
ВСТАНОВИВ:
Ковельська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Волинській області (далі – Ковельська ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області, позивач) звернулася з позовом до Управління Державної автомобільної інспекції УМВС України у Волинській області про стягнення з банківських рахунків платника податків податкового боргу в розмірі 18658,08 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач є платником загальнодержавних податків та зборів, однак в порушення норм податкового законодавства за останнім рахується податковий борг по земельному податку з юридичних осіб в сумі 18658,08 грн., в тому числі 18360,57 грн. – основний платіж та 297,51 грн. – штрафна санкція. Відповідачем не погашено податковий борг у визначені законодавством терміни, тому позивач, з врахуванням уточнених позовних вимог, просить стягнути з рахунків Управління Державної автомобільної інспекції УМВС України у Волинській області на користь місцевого бюджету міста Ковеля податковий борг в сумі 18658,08 грн.
Представник позивача в судове засідання не прибула, однак 10.04.2017 року подала до суду клопотання про розгляд справи за відсутності представника Ковельської ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області. Позовні вимоги підтримує в повному обсязі (а.с.33).
Відповідач у поданому письмовому запереченні від 10.04.2017 року №11/18 пред'явлені позовні вимоги заперечив, та зазначив, що фінансування від ліквідаційної комісії Департаменту ДАІ МВС України надходить несвоєчасно, у зв'язку з чим виникає заборгованість по сплаті платежів до бюджету. Просив розгляд справи проводити за відсутності представника Управління Державної автомобільної інспекції УМВС України у Волинській області (а.с.35-36).
Відповідно до частини четвертої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Відповідно до частини шостої статті 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи в судовому засіданні, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З урахуванням наведеного, справу судом розглянуто та вирішено на підставі наявних у ній доказів, за відсутності осіб, що беруть участь у справі, та згідно з ухвалою суду від 11.04.2017 року в порядку письмового провадження.
Дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення з таких мотивів та підстав.
Судом встановлено, що Управління Державної автомобільної інспекції УМВС України у Волинській області з 17 лютого 1998 року перебуває на обліку як платник податків у Луцькій ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області, а з 02 квітня 2007 року знаходиться на обліку у Ковельській ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області як платник податків за неосновним місцем обліку та має відкриті рахунки в банківських установах. Зазначені обставини підтверджуються витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 26 січня 2017 року №1002069302 та даними про відкриті банківські рахунки Управління Державної автомобільної інспекції УМВС України у Волинській області (а.с.5-7).
Як вбачається із звортнього боку облікової картки платника податків Управління Державної автомобільної інспекції УМВС України у Волинській області станом на день розгляду справи за відповідачем рахується податковий борг по земельному податку з юридичних осіб в сумі 18658,08 грн., в тому числі 18360,57 грн. – основний платіж та 297,51 грн. – штрафна санкція, що підтверджується також розрахунком суми податкового боргу та довідкою про наявність боргу по платежах до бюджету (а.с.8,15-17).
Податковий борг по орендній платі з земельного податку з юридичних осіб виник внаслідок несплати відповідачем самостійно задекларованих платежів згідно:
- уточнюючої податкових декларацій з плати за землю на 2015 рік: №1600005887 від 25 квітня 2016 року в сумі 10 412,40 грн. (а.с.13-14).
- податкової декларації з плати за землю на 2016 рік: №1600004521 від 22 лютого 2016 року в сумі 11453,52 грн. (а.с.9-10).
- уточнюючих податкових декларацій з плати за землю на 2016 рік: №1600006371 від 13 травня 2016 року в сумі 16 412,89 грн. (а.с.11-12).
В тому числі, штрафна санкція самостійно нарахована платником в уточнюючих податкових деклараціях в сумі 297,51 грн.
Таким чином, станом на 24.03.2017 року заборгованість Управління Державної автомобільної інспекції УМВС України у Волинській області по земельному податку з юридичних осіб, з врахуванням сплачених відповідачем сум становить 18658,08 грн.
З матеріалів справи вбачається, що позивач вживав заходи спрямовані на погашення податкового боргу, а саме: відповідачу було надіслано податкову вимогу від 14 березня 20165 року №610-17, яка була вручена адресату 21.03.2016 року, проте вказані заходи не спричинили погашення платником податків податкового боргу в розмірі 18658,08 грн. (а.с.18).
Відповідно до пункту 286.2 статті 286 Податкового кодексу України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.
Згідно із пунктом 287.3 статті 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Пунктом 16.1 статті 16, пунктом 36.1 статті 36, пунктом 38.1 статті 38 Податкового кодексу України, передбачено, що платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Сума узгодженого грошового зобов'язання, згідно підпункту 14.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання є податковим боргом.
Пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України визначено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючий орган має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частин.
Відповідно до пунктів 95.1 - 95.3 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності – шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим орган, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Таким чином, оскільки за відповідачем рахується податковий борг, вжиті податковим органом заходи не призвели до його погашення, тому позовні вимоги про стягнення з рахунків Управління Державної автомобільної інспекції УМВС України у Волинській області податкового боргу в розмірі 18658,08 грн. підлягають до задоволення.
Керуючись частиною третьою статті 160, статтями 128, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків Управління Державної автомобільної інспекції УМВС України у Волинській області (43021, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Залізнична, будинок 15, код ЄДРПОУ 24525635) на користь місцевого бюджету міста Ковеля податковий борг в сумі 18658,08 грн. (вісімнадцять тисяч шістсот п'ятдесят вісім гривень 08 копійок).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Т.М. Димарчук
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2017 |
Оприлюднено | 18.04.2017 |
Номер документу | 65936638 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні