Постанова
від 07.04.2017 по справі 826/2405/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м.  Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ м. Київ 07 квітня 2017 року                                          № 826/2405/17 Окружний адміністративний суд м. Києва у складі головуючого судді Качура І.А., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу №826/2405/17 за позовом Правобережного об'єднаного управління Пенсійного фонду України в м. Києві до Державного вищого навчального закладу «Українська академія бізнесу та підприємництва» про стягнення заборгованості ВСТАНОВИВ: До Окружного адміністративного суду м. Києва надійшов адміністративний позов Правобережного об'єднаного управління Пенсійного фонду України в м. Києві (надалі – позивач) до Державного вищого навчального закладу «Українська академія бізнесу та підприємництва» (надалі – відповідач/ДВНЗ «Українська академія бізнесу та підприємництва»), в якому просить суд: 1. Стягнути з ДВНЗ «Українська академія бізнесу та підприємництва» (код ЄДРПОУ 33238967) заборгованість по відшкодуванню коштів на виплату різниці між сумами пенсій у розмірі 16  475,23 грн. на користь Правобережного об'єднаного управління Пенсійного фонду України у м. Києві за реквізитами: р/р 25608301232821 в Головному управлінні ощадбанку по м. Києву та Київській області, МФО 322669, код ЄДРПОУ 40375920. Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 20.02.2017 р. відкрито скорочене провадження в адміністративній справі №826/2405/17, запропоновано відповідачу у строк до 24.03.2017 р. або у десятиденний строк з дня одержання вказаної ухвали надати суду письмові заперечення проти позову та всі докази на їх підтвердження,  які наявні у відповідача. Позовні вимоги мотивовані тим, що за відповідачем обліковується заборгованість зі сплати різниці між сумою пенсії, призначеної науковим працівникам відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» (надалі – Закон №848) та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, яка відповідачем у встановлені законодавством строки погашена не була. Станом на 07.04.2017 р. жодних заперечень проти позову від відповідача на адресу суду не надходило. Так, з незалежних від суду причин на адресу Окружного адміністративного суду          м. Києва повернулося рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (Київ-51) №0105100097199 з відміткою поштового відділення на довідці причин повернення «інші причини, що не дали змоги виконати обов'язки щодо пересилання поштового відправлення (не розшукано)». Відповідно до абз.2 ч.3 ст.167 КАС України судове рішення вважається врученим, у тому числі у разі повернення поштового відправлення, яке не вручено адресату з незалежних від суду причин, та у разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за адресою, повідомленою цими особами суду, або за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, чи для фізичних осіб, які не мають статусу підприємців, за адресою їх місця проживання чи місця перебування, яка зареєстрована у встановленому законом порядку.   Враховуючи викладене та беручи до уваги те, що поштове відправлення надсилалось на адресу відповідача, інформація про яку внесена до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців України, ухвала про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі вважається врученою відповідачу належним чином. Таким чином, враховуючи вищевикладене, а також приймаючи до уваги, що станом на дату розгляду адміністративної справи від відповідача жодних заперечень проти позову не надходило, суд дійшов висновку щодо розгляду адміністративної справи на підставі наявних в матеріалах справи доказів. Розглянувши наявні в матеріалах докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтується позов, оцінивши докази які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, в межах заявлених позивачем вимог та підстав звернення до суду, суд дійшов висновку про наступне. Як встановлено судом під час розгляду адміністративної справи, що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами за ДВНЗ «Українська академія бізнесу та підприємництва» обліковується заборгованість по виплаті пенсій, що становлять різницю між сумою пенсій обчисленою відповідно до Закону №848 і сумою пенсій, обчислених відповідно до інших законодавчих актів у розмірі 16  475,23 грн. Оскільки в добровільному порядку сума заборгованості відповідачем не сплачена, позивач просить стягнути зазначену заборгованість у судому порядку на підставі норм Закону №848 та Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2004 р. №372 (надалі – Порядок №372). Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» законодавство про пенсійне забезпечення базується на Конституції України, складається з Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, цього Закону, закону про недержавне пенсійне забезпечення, законів, якими встановлюються умови пенсійного забезпечення, відмінні від загальнообов'язкового державного пенсійного страхування та недержавного пенсійного забезпечення, міжнародних договорів з пенсійного забезпечення, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, а також інших законів та нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до законів про пенсійне забезпечення, що регулюють відносини у сфері пенсійного забезпечення в Україні. Частиною 1 ст.24 Закону №848 визначено, що держава встановлює для наукових (науково-педагогічних) працівників, які мають необхідний стаж наукової роботи, пенсії на рівні, що забезпечує престижність наукової праці та стимулює систематичне оновлення наукових кадрів. Згідно з ч.2 ст.24 Закону №848 пенсія науковому (науково-педагогічному) працівнику призначається за наявності страхового стажу, необхідного для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі, передбаченого абз.1 ч.1 ст.28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування». Відповідно до ч.9 ст.24 Закону №848 різниця між сумою пенсії, призначеної за цим Законом, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується: - для наукових (науково-педагогічних) працівників державних бюджетних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів - за рахунок коштів державного бюджету; - для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом; - для наукових (науково-педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів - за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів. Механізм фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи визначає Порядок №372. Відповідно до п.2 Порядку №372 за рахунок коштів державного бюджету фінансується 50 відсотків різниці у розмірі пенсії наукових (науково-педагогічних) працівників державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації у розрахунку на одну особу. Інша частина фінансується за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів. Як визначає п.5 Порядку №372, розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність», про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення за зразком, що додається. Зазначені підприємства, установи, організації та заклади самостійно визначають суму, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулому та поточному роках. Відповідно до п.8 Порядку №372 у разі порушення строку сплати коштів, які спрямовуються на фінансування різниці у розмірі пенсії, органи Пенсійного фонду стягують відповідні суми у порядку, визначеному законодавством. В п.9 Порядку №372 зафіксовано, що різниця у розмірі пенсій наукових (науково-педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації фінансується за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів згідно з п.3 – п.8 цього Порядку. Наведене вказує, що вищі навчальні заклади, працівникам яких призначено пенсію на підставі норм Закону №848, зобов'язані фінансувати різницю між сумою пенсії, призначеної за цим Законом, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, шляхом перерахування коштів на рахунок органу Пенсійного фонду України. З метою фінансування різниці у розмірі пенсії позивачем було надіслало на адресу відповідача повідомлення про суму витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону №848, і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів за період з вересень 2015 року – грудень 2016 року.   Так, відповідно до доводів позивача, що не спростовано відповідачем, ДВНЗ «Українська академія бізнесу та підприємництва» не відшкодувало різницю між сумами пенсії за період з вересня 2015 року по грудень 2016 року у розмірі 16  475,23 грн. Враховуючи, що суму відшкодуванню витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону №848 і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, у розмірі 16  475,23 грн. відповідач у встановлений законодавством строк не сплатив, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову та стягнення вказаної суми. Відповідно до ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу. Таким чином, враховуючи вищевикладене суд вважає, що позовні вимоги Правобережного об'єднаного управління Пенсійного фонду України в м. Києві є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню. Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 14, 69, 70, 71, 158-163 КАС України, Окружний адміністративний суд м. Києва - ПОСТАНОВИВ: 1. Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі. 2. Стягнути з Державного вищого навчального закладу «Українська академія бізнесу та підприємництва» (код ЄДРПОУ 33238967) заборгованість по відшкодуванню коштів на виплату різниці між сумами пенсій у розмірі 16  475,23 грн. на користь Правобережного об'єднаного управління Пенсійного фонду України у м. Києві за реквізитами: р/р 25608301232821 в Головному управлінні ощадбанку по м. Києву та Київській області, МФО 322669, код ЄДРПОУ 40375920. Постанова набирає законної сили у порядку та в строк, передбачені ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена за правилами, встановленими ч.8 ст.182-3, ст.ст.185-187 КАС України. Суддя                                                                                                                   І.А. Качур

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення07.04.2017
Оприлюднено18.04.2017
Номер документу65936977
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/2405/17

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Постанова від 07.04.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Ухвала від 20.02.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні