Ухвала
від 10.04.2017 по справі 804/2181/16
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Суддя-доповідач - ОСОБА_1

Головуючий у 1 інстанції – Ляшко О.Б.

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

10 квітня 2017 року

справа № 804/2181/16

Приміщення суду за адресою: 49083, м. Дніпро, пр.Слобожанський, 29

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді:          Білак С.В., суддів: Шальєвої В.А. Олефіренко Н.А. , секретар судового засідання – Комар Н.В., з участю представника позивача – ОСОБА_2, представника відповідача – ОСОБА_3, розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКОТРАНС-СЕРВІС" на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12 липня 2016 року у справі №804/2181/16 за позовом Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКОТРАНС-СЕРВІС" про застосування заходів реагування,-

ВСТАНОВИВ:

Державна екологічна інспекція у Дніпропетровській області (далі – позивач) звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю “ЕКОТРАНС-СЕРВІС” (далі – відповідач, ТОВ “ЕКОТРАНС-СЕРВІС”), в якому просила:

- тимчасово заборонити (зупинити) виробництво (виготовлення) або реалізацію продукції, виконання робіт, надання послуг, під час якого здійснюється експлуатація наступних джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря: установки по переробці гумовмісних та пластмасових відходів, котла (по типу буржуйки на твердому паливі) та зварювального посту ТОВ “ЕКОТРАНС-СЕРВІС” (код ЄДРПОУ 39409228), що знаходиться за адресою: віл.І.Сірка, 70, м.Кривий Ріг, юридична адреса: вул. Зореносна, 8а, м.Кривий Ріг, 50053, про що видати виконавчий лист та направити його на адресу Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області;

- тимчасово заборонити (зупинити) виробництво (виготовлення) або реалізацію продукції, виконання робіт, надання послуг, що призводить до утворення та розміщення відходів за відсутності дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з відходами або декларації про утворення відходів ТОВ “ЕКОТРАНС-СЕРВІС”, що знаходиться за адресою: вул.І.Сірка,70б, м.Кривий Ріг, юридична адреса: вул.Зореносна,8а, м.Кривий Ріг, 50053, про що видати виконавчий лист та направити його на адресу Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області;

- тимчасово заборонити (зупинити) виробництво (виготовлення) або реалізацію продукції, виконання робіт, надання послуг, щодо здійснення виробничої діяльності без позитивного висновку державної екологічної експертизи ТОВ “ЕКОТРАНС-СЕРВІС” (код ЄДРПОУ 39409228), що знаходиться за адресою: вул.І.Сірка,70б, м. Кривий Ріг, юридична адреса: вул. Зореносна 8а м.Кривий Ріг, 50053, про що видати виконавчий лист та направити його на адресу Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за результатами планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства України ТОВ "Екотранс-Сервіс", проведеної з 22.03.2016 року по 04.04.2016 року складено акт, в якому виявлено грубі порушення вимог природоохоронного законодавства, у зв’язку з чим позивач відповідно до вимог Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” просить тимчасово заборонити (зупинити) діяльність підприємства.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12 липня 2016 року адміністративний позов задоволено.

Тимчасово заборонено (зупинено) виробництво (виготовлення) або реалізацію продукції, виконання робіт, надання послуг, під час якого здійснюється експлуатація наступних джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря: установки по переробці гумовмісних та пластмасових відходів, котла (по типу буржуйки на твердому паливі) та зварювального посту ТОВ “ЕКОТРАНС-СЕРВІС” (код ЄДРПОУ 39409228), що знаходиться за адресою: віл. ОСОБА_4, 70, м.Кривий Ріг, юридична адреса: вул. Зореносна, 8а, м.Кривий Ріг, 50053, про що видати виконавчий лист та направити його на адресу Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області.

Тимчасово заборонено (зупинено) виробництво (виготовлення) або реалізацію продукції, виконання робіт, надання послуг, що призводить до утворення та розміщення відходів за відсутності дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з відходами або декларації про утворення відходів ТОВ “ЕКОТРАНС-СЕРВІС”, що знаходиться за адресою: вул.І.Сірка,70б, м.Кривий Ріг, юридична адреса: вул.Зореносна,8а, м.Кривий Ріг, 50053, про що видати виконавчий лист та направити його на адресу Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області.

Тимчасово заборонено (зупинено) виробництво (виготовлення) або реалізацію продукції, виконання робіт, надання послуг, щодо здійснення виробничої діяльності без позитивного висновку державної екологічної експертизи ТОВ “ЕКОТРАНС-СЕРВІС” (код ЄДРПОУ 39409228), що знаходиться за адресою: вул.І.Сірка,70б, м. Кривий Ріг, юридична адреса: вул.Зореносна 8а м.Кривий Ріг, 50053, про що видати виконавчий лист та направити його на адресу Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на незаконність та необґрунтованість рішення суду першої інстанції, просить постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти нову постанову, якою відмовити позивачу в задоволенні позову.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначив, що 11.04.2016 року позивачем було складено припис, в якому зазначено про необхідність усунення порушень вимог законодавства та строки виконання вимог та не надавши можливість усунути зазначені в акті порушення законодавства, звернувся до суду з позовом про тимчасову заборону господарської діяльності відповідача, що є протиправним та порушує права відповідача. Застосування до відповідача двох заходів реагування – внесення припису та звернення до суду з позовом про тимчасову заборону діяльності є подвійним притягнення відповідача до юридичної відповідальності за одне правопорушення, що суперечить ст.61 Конституції України.

Судом неправильно зазначено дату ухвалення постанови – 12 липня 2016 року, оскільки в цей день судове засідання відбулось з участю представників сторін, в судовому засіданні було оголошено перерву до 28.07.2016 року.

Позивачем та судом не зазначено, на підставі якого акту законодавства і за якими критеріями відповідач відноситься до об’єктів другої або третьої групи суб’єктів господарювання, які здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами. Суд першої інстанції тимчасово заборонив виробництво (виготовлення) або реалізацію продукції, виконання робіт, надання послуг, під час якого здійснюється експлуатація наступних джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, проте нормами законів поняття тимчасова заборона не передбачено.

Окрім того, Закон України «Про відходи», у редакції від 26.04.2014 року, не передбачає обов’язку суб’єктів господарювання отримувати ліміти утворення та розміщення відходів. Позивачем не надано суду будь-яких доказів, які б свідчили про розрахунок Показника загального утворення відходів, утворюваних відповідачем та перевищення їх кількості 1000. Дозвіл на здійснення операцій у сфері поводження з відходами передбачений Законом України «Про відходи», проте отримати його не можна через відсутність затвердженого постановою Кабінету Міністрів України порядку його отримання, а тому відповідач об’єктивно не має можливості отримати такий дозвіл.

Позивачем не було зазначено критерії за якими відходи, що знаходяться на території де веде діяльність відповідач, які були виявлені при проведенні позапланової виїзної перевірки, відносяться до небезпечних відходів, класифікатор відходів ДК 055-96 не містить класифікації відходів за класами небезпеки.

Отже, у разі відсутності дозволу та лімітів на розміщення відходів, власник відходів самостійно визначає клас небезпеки відходів відповідно до нормативних документів Мінприроди.

Представник відповідача в судовому засіданні доводи апеляційної скарги підтримав.

Представник позивача в судовому засіданні проти доводів апеляційної скарги заперечував.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представника відповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, а рішення суду першої інстанції необхідно залишити без змін з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та судом апеляційної інстанції підтверджено, що ТОВ “ЕКОТРАНС-СЕРВІС” зареєстровано, як юридична особа в Єдиному державному реєстрі фізичних осіб-підприємців 24.09.2014 року за №12271020000016057, основним видом діяльності підприємства є 39.00 Інша діяльність щодо поводження з відходами.

В період з 22.03.2016 року по 04.04.2016 року на підставі наказу від 21.03.2016 року №182-П та направлення на проведення перевірки від 21.03.2016 року працівниками державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області проведено перевірку ТОВ “Екотранс-сервіс”, на відповідність дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами про що складено відповідний Акт.

Під час перевірки виявлено та у Акті відображено наступні порушення:

1. Відсутня проектно-технічна документація з розділом ОВНС на виробничу діяльність, узгоджена згідно чинного законодавства та висновок державної екологічної експертизи проектної документації. Вказане є порушенням ст.ст.14, 32, 39 Закону України “Про екологічну експертизу”, ст.ст. 28-29 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища”;

2. Підприємство працює без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами. Вказане є порушенням абз.2 ч.1 ст.10, ч.5 ст.11 Закону України “Про охорону атмосферного повітря”;

3. Інвентаризація джерел викидів в атмосферне повітря відсутня. Вказане є порушенням абз.2 ч.1 ст. 10, ч.5 ст.11 Закону України “Про охорону атмосферного повітря”;

4. Державна статистична звітність за встановленою формою не складається. Вказане є порушенням ст. 31 Закону України “Про охорону атмосферного повітря”, Порядок, затверджений постановою КМУ №1655;

5. Виробничий контроль за охороню атмосферного повітря не ведеться, в порушення ст.29 Закону України “Про охорону атмосферного повітря”;

6. Територія промислового майданчика не обладнана зливовою каналізацією, зливові стоки з території підприємства, що не спланована та не обладнана зливовою каналізацією, в тому числі з ділянок в місцях видалення відходів, відводяться по рельєфу місцевості. Одночасно з тим, промділянка розташована в зоні впливу потенційних забруднювачів навколишнього середовища (джерела викидів, місця зберігання відходів, рух транспорту та здійснення робіт з розвантажування (навантажування) сировини, продукції та відходів виробництва тощо). Зазначені факти свідчать про можливий негативний вплив промділянки на стан вод, не вжиття достатніх заходів з охорони вод на підприємстві та не запроваджені достатніх заходів із запобігання забруднення водних об’єктів стічними (зливовими, сніговими) водами, що відводяться з її території, що є порушенням ст.ст.44, 70, 95, 101, 105 Водного Кодексу України;

7. План організації роботи у сфері поводження з відходами не розроблено. Вказане є порушенням пункту “к” ч.1 ст.17 Закону України “Про відходи”;

8. ТОВ “ЕКОТРАНС-СЕРВІС” не проведена інвентаризація джерел утворення та видів відходів. Вказане є порушенням ст.ст. 17, 33 Закону України “Про відходи”, ст.55 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища”;

9. Підприємство не отримало дозвіл на здійснення операцій у сфері поводження з відходами або незапланована декларація про утворення відходів, в порушення ст.55 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища”, пунктів “с” та “т” частини першої ст.17 Закону України “Про відходи”;

10. На виконання постанови КМУ № 2034 від 01.11.1999 року “Про затвердження порядку ведення державного обліку та паспортизації відходів” не розроблені технічні паспорти відходів;

11. Не визначено склад і властивості відходів, що утворюються на підприємстві, а також ступінь їх небезпечності для навколишнього природного середовища та здоров’я людини, в порушення п. “в” ч.1 ст.17 Закону України “Про відходи”;

12. Первинний поточний облік кількості, типу і складу відходів, що утворюються, збираються та видаляються на підприємстві не ведеться згідно форми №1-ВТ, не надається щодо них статистична звітність по формі №1 – відходи, в порушення п. “г” ч.1 ст.17 Закону України “Про відходи”;

13. ТОВ “ЕКОТРАНС-СЕРВІС” не здійснюються організаційні заходи для передачі відходів, що утворюються на території підприємства організаціями, що займаються збиранням, обробленням та утилізацією відходів, а саме відсутні договори на передачу відходів які утворюються в результаті діяльності підприємства, в порушення п. “є” ч.1 ст.17, пункту першої ч. 1 ст. 33 Закону України “Про відходи”;

14. Встановлено факт знищення зелених насаджень невідомим особами за адресою: вул. І.Сірка, 70 б, м.Кривий Ріг, в порушення абз.1 ст. 25 Закону України “Про рослинний світ”.

11.04.2016 року з метою усунення порушень природоохоронного законодавства, виявлених під час позапланової перевірки дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, проведеної в період з 22.03.2016 року по 04.04.2016 року на території ТОВ “ЕКОТРАНС-СЕРВІС” винесено припис №4-2197-8-3, яким приписано позивачу:

- дотримуватися вимог природоохоронного законодавства України при здійснені діяльності приватного підприємства;

- розробити проектну-технічну документацію з розділом ОВНС на виробничу діяльність та погодити її згідно чинного законодавства;

- виконати інвентаризацію джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря відповідно до фактичного стану ТОВ “ЕКОТРАНС-СЕРВІС” з урахуванням всіх джерел утворення викидів;

- діяльність підприємства пов’язану з викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря здійснювати при наявності Дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами;

- державну статистичну звітність складати за встановленою формою;

- проводити виробничий контроль за викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел викидів;

- інформацію про проведення інструментально-лабораторного контролю за дотриманням встановлених граничнодопустимих викидів забруднюючих речовин та умов дозволу на викиди надавати до Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області;

- здійснювати заходи щодо попередження забруднення підземних вод потенційними джерелами забруднення підземних горизонтів на території підприємства;

- провести інвентаризацію відходів ТОВ “ЕКОТРАНС-СЕРВІС”;

- розробити план організації роботи у сфері поводження з відходами;

- діяльність ТОВ “ЕКОТРАНС-СЕРВІС” здійснювати за наявності дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з відходами або декларації про утворення відходів;

- розробити технічні паспорти відходів;

- визначити склад і властивості відходів, що утворюються на підприємстві, а також ступінь їх небезпечності для навколишнього природного середовища та здоров’я людини;

- забезпечити ведення первинного поточного обліку кількості, типу і складу відходів, що утворюються у діяльності ТОВ “ЕКОТРАНС-СЕРВІС” згідно форми №1ВТ;

- заключити договори на передачу відходів, що утворюються на території підприємства з організаціями, що займаються збиранням, обробленням та утилізацією відходів.

Згідно з частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та Законами України.

Правові і організаційні основи та екологічні вимоги в галузі охорони та атмосферного повітря визначено Законом України "Про охорону атмосферного повітря".

Відповідно до статті 12 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" господарська чи інші види діяльності, пов'язані з порушенням умов і вимог до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів на його стан, передбачених дозволами, може бути обмежена, тимчасово заборонена (зупинена) або припинена відповідно до законодавства.

Згідно з ч. 5 ст. 11 Закону України “"Про охорону атмосферного повітря" викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб'єкту господарювання, об'єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Статтею 10 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" передбачені зобов'язання підприємств, установ, організацій та громадян-суб'єктів підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов'язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зокрема: здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо; вживати заходів щодо зменшення обсягів викидів забруднюючих речовин і зменшення впливу фізичних факторів; забезпечувати безперебійну ефективну роботу і підтримання у справному стані споруд, устаткування та апаратури для очищення викидів і зменшення рівнів впливу фізичних та біологічних факторів; здійснювати контроль за обсягом і складом забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря, і рівнями фізичного впливу та вести їх постійний облік.

Правові, організаційні та економічні засади діяльності, пов'язаної із запобіганням або зменшенням обсягів утворення відходів, їх збиранням, перевезенням, зберіганням, сортуванням, обробленням, утилізацією та видаленням, знешкодженням та захороненням, а також з відверненням негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини на території України визначено Законом України “Про відходи”.

Відповідно до статті 32 Закону України “Про відходи” заборонено провадити будь-яку господарську діяльність, пов’язану з утворенням відходів, без одержання від місцевих органів виконавчої влади дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з відходами відповідно до вимог цього Закону.

Закон України “Про охорону навколишнього природного середовища” визначає правові, економічні та соціальні основи організації охорони навколишнього природного середовища в інтересах нинішнього і майбутніх поколінь.

Відповідно до вимог п.“в” ч.1 ст.20-2 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів у сфері охорони навколишнього природного середовища належить, зокрема, обмеження чи зупинення (тимчасове) діяльності підприємств і об'єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин.

Згідно з ст.51 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” при проектуванні, розміщенні, будівництві, введенні в дію нових і реконструкції діючих підприємств, споруд та інших об'єктів, удосконаленні існуючих і впровадженні нових технологічних процесів та устаткування, а також в процесі експлуатації цих об'єктів забезпечується екологічна безпека людей, раціональне використання природних ресурсів, додержання нормативів шкідливих впливів на навколишнє природне середовище. При цьому повинні передбачатися вловлювання, утилізація, знешкодження шкідливих речовин і відходів або повна їх ліквідація, виконання інших вимог щодо охорони навколишнього природного середовища і здоров'я людей.

Підприємства, установи й організації, діяльність яких пов'язана з шкідливим впливом на навколишнє природне середовище, незалежно від часу введення їх у дію повинні бути обладнані спорудами, устаткуванням і пристроями для очищення викидів і скидів або їх знешкодження, зменшення впливу шкідливих факторів, а також приладами контролю за кількістю і складом забруднюючих речовин та за характеристиками шкідливих факторів.

Проекти господарської та іншої діяльності повинні мати матеріали оцінки її впливу на навколишнє природне середовище і здоров'я людей.

Оцінка здійснюється з урахуванням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, екологічної ємкості даної території, стану навколишнього природного середовища в місці, де планується розміщення об'єктів, екологічних прогнозів, перспектив соціально-економічного розвитку регіону, потужності та видів сукупного впливу шкідливих факторів та об'єктів на навколишнє природне середовище.

Підприємства, установи та організації, які розміщують, проектують, будують, реконструюють, технічно переозброюють, вводять в дію підприємства, споруди та інші об'єкти, а також проводять дослідну діяльність, що за їх оцінкою може негативно вплинути на стан навколишнього природного середовища, подають центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, спеціальну заяву про це.

Забороняється введення в дію підприємств, споруд та інших об'єктів, на яких не забезпечено в повному обсязі додержання всіх екологічних вимог і виконання заходів, передбачених у проектах на будівництво та реконструкцію (розширення та технічне переоснащення).

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначено Законом України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” (далі - Закон).

Відповідно до статті 1 вищенаведеного Закону державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Частиною 5 статті 4 Закону визначено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб’єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду.

Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб’єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб’єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Частиною 7 статті 7 Закону передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п’яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб’єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

Згідно ч.8 статті 7 Закону припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання.

З матеріалів справи вбачається, що підставою для застосування заходів реагування до ТОВ “ЕКОТРАНС-СЕРВІС” стало порушення позивачем вимог Закону України “Про охорону атмосферного повітря” під час експлуатації джерел утворення викидів, а саме: установка по переробці гумовмісних та пластамасових відходів, в службовому приміщенні встановлено котел (по типу буржуйки на твердому паливі) та зварювальний пост, а також порушення вимог Закону України “Про відходи”, а саме: розміщення відходів за відсутності дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з відходами або декларації про утворення відходів ТОВ “ЕКОТРАНС-СЕРВІС”.

В судовому засіданні представник відповідача не заперечував проти того, що дозвіл на здійснення операцій у сфері поводження з відходами у встановленому законом порядку підприємством не отримало.

Доказів усунення відповідачем виявлених під час перевірки порушень та виконання вимог припису до суду не надано.

З огляду на виявлені порушення, допущення яких не спростоване відповідачем, колегія суддів погоджується з тим, що подальша діяльність щодо експлуатації джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, відсутність на території промислового майданчика обладнання зливової каналізацією, зливових стоків з території підприємства, що не сплановані та не обладнані зливовою каналізацією, в тому числі з ділянок в місцях видалення відходів, створює загрозу навколишньому природному середовищу, що є підставою для вжиття судом заходів реагування.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об‘єктивному дослідженні.

Позивачем належним чином доведено наявність підстав для застосування до відповідача заходів реагування, а тому колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, щодо задоволення позовних вимог в повному обсязі.

Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України підставами для скасування рішення є порушення судом норм матеріального чи процесуального права.

Доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про те, що при розгляді справи судом першої інстанції було допущено неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права.

Судова колегія дійшла висновку про те, що підстави для скасування рішення суду першої інстанції з огляду на доводи апеляційної скарги відсутні, а тому відхиляє апеляційну скаргу і залишає судове рішення без змін.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 167, 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКОТРАНС-СЕРВІС"- залишити без задоволення.

Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12 липня 2016 року у справі №804/2181/16 за позовом Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКОТРАНС-СЕРВІС" про застосування заходів реагування- залишити без змін.

Вступна та резолютивна частини ухвали складені в нарадчій кімнаті та проголошені в судовому засіданні 10 квітня 2017 року, в повному обсязі ухвала складена 12 квітня 2017 року.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, а в разі складання рішення відповідно до ст.160 КАС України – з дня складання рішення в повному обсязі.

Головуючий суддя                                                                                           С.В. Білак

Судді                                                                                                     Н.А.Олефіренко

                                                                                                              ОСОБА_5

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.04.2017
Оприлюднено18.04.2017
Номер документу65938067
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/2181/16

Ухвала від 16.02.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Горбалінський Володимир Володимирович

Ухвала від 27.01.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Горбалінський Володимир Володимирович

Ухвала від 17.12.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

Ухвала від 14.11.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 08.11.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 10.04.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 10.04.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 10.04.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 27.03.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 13.03.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні