ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
м. Запоріжжя, вул. Кремлівсь ка, 65-в
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 листопада 2009 року Справа № 2а- 5377/09/0870
12 год. 20 хв.
Запорізький окружний ад міністративний суд у складі
головуючого судді Карак уша С.М.
при секретарі Гончар енко А.І.
за участю представника поз ивача Харламової О.О.
представника відповідача Олексюк Р.І.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у адміністративну справу
за позовом: Запорізьк ого обласного відділення Фон ду соціального захисту
інвалідів
до: Дочірнього підприє мства «Загальноосвітня школ а-інтернат з
дошкільним відділенням «Н адія» Товариства з обмеженою
відповідальністю «Еммаус»
про: стягнення суми адм іністративно-господарських санкцій та пені
ВСТАНОВИВ:
Запорізьке обласне від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів звернулось з адміністративним позовом до Дочірнього підприємства «З агальноосвітня школа-інтерн ат з дошкільним відділенням «Надія» Товариства з обмежен ою відповідальністю «Еммаус » з вимогами про стягнення ад міністративно-господарськи х санкцій у розмірі 6772 грн. 22 ко п. та пені в сумі 328 грн. 86 коп., а вс ього 7101 грн. 08 коп. В обґрунтуван ня позовних вимог, позивач вк азав, що відповідач є юридичн ою особою, який використовує найману працю працівників, о тже за приписами Закону Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів» повин ен забезпечувати працевлашт ування інвалідів в установле них законодавством норматив ах - у розмірі 4% середньооблік ової чисельності штатних пра цівників, а якщо працює від 8 д о 25 осіб, - у кількості 1 робочог о місця. Відповідно до «Звіту про зайнятість та працевлаш тування інвалідів» (форма 10-ПІ річна-поштова), затвердженог о наказом Мінпраці України в ід 10.02.07 № 42, наданого відповідач ем, середньооблікова кількіс ть штатних працівників, що пр ацювали у відповідача, за зві тний період склала 18 осіб, так им чином, середньооблікова к ількість інвалідів, відповід но до нормативу, встановлено го ч.1 ст.19 Закону, на підприємст ві ДП «Загальноосвітня школ а-інтернат з дошкільним відд іленням «Надія» ТОВ «Еммаус» повинна складати 1 особу. Згід но відомостей, наданих відпо відачем у Звіті, середньообл ікова кількість інвалідів на підприємстві склала 0 осіб, у зв' язку з чим, відповідачу б уло нараховано суму адмініст ративно-господарський санкц ій у розмірі 1 середньої річно ї заробітної плати на підпри ємстві, що у грошовому вираже нні склало 6772 грн. 22 коп. та 328 грн. 86 коп. пені, яка обчислюється в иходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національн ого банку України, що діяла на момент сплати, нараховану на повну суму недоїмки за весь ї ї строк. Зазначену суму адмін істративно-господарських са нкцій та пені позивач просит ь стягнути з відповідача у пр имусовому порядку, оскільки відповідач добровільно не ви конує обов' язок щодо сплати санкцій, чим порушує майнові інтереси держави.
Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримала у повному обся зі, просила їх задовольнити т а дала пояснення в обґрунтув ання позову, аналогічні викл аденим у позовній заяві.
Представник відповідача у судовому засіданні позов не визнав та просив у задоволен ні позову відмовити, зазнача ючи, що на підприємство інвал іди органами працевлаштуван ня не направлялися, відмов ін валідам у працевлаштуванні н е було, відповідачем вжиті пе редбачені законодавством за ходи по забезпеченню працевл аштування інвалідів, підстав и для застосування адміністр ативно-господарських санкці й за недодержання нормативу робочих місць для забезпечен ня працевлаштування інвалід ів, відсутні. Крім того, зазнач ає, що ДП «Загальноосвітня шк ола-інтернат з дошкільним ві дділенням «Надія» ТОВ «Еммау с» є неприбутковою організац ією, існує на благочинні внес ки, тому не мають можливості п латити адміністративно-госп одарські санкції.
Вислухавши пояснення пред ставників сторін, з' ясувавш и обставини справи та переві ривши їх доказами, суд приход ить до висновку, що позов підл ягає задоволенню з наступних підстав.
Спеціальним нормативно-пр авовим актом, що регулює та ви значає основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні і гарантії їх рівності з усім а іншими громадянами для уча сті в економічній, політичні й і соціальній сферах життя с успільства, створення необхі дних умов, які дають можливіс ть інвалідам вести повноцінн ий спосіб життя згідно з інди відуальними здібностями і ін тересами, є Закон України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні» від 21.03.1991 р. № 875 -ХІІ.
Судом встановлено, що ДП «За гальноосвітня школа-інтерна т з дошкільним відділенням « Надія» ТОВ «Еммаус» є юридич ною особою та відноситься до категорії суб' єктів підпри ємницької діяльності, яким, в ідповідно до ст. 19 Закону Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні» встановлюється норматив робочих місць для забезпече ння працевлаштування інвалі дів.
Відповідно до приписів ст.19 зазначеного Закону, «для під приємств, установ, організац ій, у тому числі підприємств, о рганізацій громадських орга нізацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують най ману працю, встановлюється н орматив робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів у р озмірі 4% середньооблікової ч исельності штатних працівни ків облікового складу за рік , а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого м ісця. Підприємства, установи , організації, у тому числі під приємства, організації грома дських організацій інваліді в, фізичні особи, які використ овують найману працю, самост ійно розраховують кількість робочих місць для працевлаш тування інвалідів відповідн о до нормативу, встановленог о Законом, і забезпечують пра цевлаштування інвалідів. При розрахунку кількість робочи х місць округлюється до ціло го значення».
Як свідчать дані звіту відп овідача ф. 10-ПІ про зайнятість та працевлаштування інвалі дів за 2008 р., середньооблікова к ількість працюючих на підпри ємстві у 2008 році складала 18 ос іб.
Відповідно до ст. 19 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні», норматив робочих місц ь для забезпечення працевлаш тування інвалідів повинен ск ладати 1 місце. Згідно із звіто м в 2008 році на підприємстві від повідача працювало 0 інвалід ів.
Статтею 20 Закону України «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні» вс тановлено, що «підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичних осіб, як і використовують найману пра цю, середньооблікова чисельн ість працюючих інвалідів є м енша, ніж установлено нормат ивом, передбаченим ст. 19 Закон у, щороку сплачують відповід ним відділенням Фонду соціал ьного захисту інвалідів адмі ністративного-господарські санкції, сума яких визначаєт ься в розмірі середньої річн ої заробітної плати на відпо відному підприємстві, устано ві, організації, у тому числі п ідприємстві, організації гро мадських організацій інвалі дів, фізичної особи, яка викор истовує найману працю, за кож не робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалід а і не зайняте інвалідом».
За правилами ч. 2 ст. 20 Закону п орушення термінів сплати адм іністративно-господарських санкцій тягне за собою нарах ування пені. Пеня обчислюєть ся виходячи з 120 відсотків річ них облікової ставки Націона льного банку України, що діял а на момент сплати, нарахован ої на повну суму недоїмки за в есь її строк.
Відповідно до наданого поз ивачем розрахунку, сума адмі ністративно-господарських с анкцій для підприємства відп овідача складає 6772 грн. 22 коп. та 328 грн. 86 коп. пені.
Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону підприємства, установи, орга нізації, фізичні особи, які ви користовують найману працю, зобов' язані виділяти та ств орювати робочі місця для пра цевлаштування інвалідів, у т ому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умо ви праці з урахуванням індив ідуальних програм реабіліта ції і забезпечувати інші соц іально-економічні гарантії, передбачені чинним законода вством, надавати державній с лужбі зайнятості інформацію , необхідну для організації п рацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.
Відповідно до абзацу друго го пункту 2 статті 19 Закону Укр аїни «Про зайнятість населен ня», державна служба зайнято сті має право одержувати від підприємств, установ і орган ізацій, незалежно від форм вл асності, адміністративні дан і про наявність вакантних ро бочих місць, у тому числі приз начених для працевлаштуванн я інвалідів, характер і умови праці на них, про всіх вивільн юваних, прийнятих і звільнен их працівників та інформацію про передбачувані зміни в ор ганізації виробництва і прац і, інші заходи, що можуть призв ести до вивільнення працівни ків.
Відповідно до ч.4 ст.20 Закону України «Про зайнятість насе лення»,
підприємства, уст анови і організації незалежн о від форми власності реєстр уються у місцевих центрах за йнятості за їх місцезнаходже нням як платники збору до Фон ду загальнообов'язкового дер жавного соціального страхув ання України на випадок безр обіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дан і у повному обсязі про наявні сть вільних робочих місць (ва кансій), у тому числі призначе них для працевлаштування інв алідів …
Інформацію про наявність в ільних робочих місць (вакант них посад) для працевлаштува ння інвалідів роботодавці по дають центру зайнятості за м ісцем їх реєстрації як платн иків страхових внесків на за гальнообов' язкове державн е соціальне страхування на в ипадок безробіття за формою, затвердженою Наказом Мініст ерства праці та соціальної п олітики України від 19 грудня 2 005 року № 420 за погодженням з Дер жкомстатом.
Правила подання роботодав цями звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів відділенням Фонду та інформ ації про наявність вільних р обочих місць (вакантних поса д) передбачено Порядком пода ння підприємствами, установа ми, організаціями та фізични ми особами, що використовуют ь найману працю, звітів про за йнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, нео бхідної для організації їх п рацевлаштування, затверджен им постановою Кабінету мініс трів України «Про реалізацію статей 19 і 20 закону України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні» від 31.01.2007 р. № 70.
Як свідчить лист Приазовсь кого районного центру зайня тості від 23.10.2009 р. № 963, звіти форми № 3-ПН «про наявність вакансій » для інвалідів з грудня 2007 по г рудень 2008 року відповідачем н е подавались, що є порушенням ч.4 ст.20 закону України «Про за йнятість населення», у зв' я зку з чим, суд вважає, що відпо відачем не було вжито всіх за ходів, передбачених ч. 3 ст. 18 За кону, для забезпечення реалі зації прав інвалідів на прац евлаштування.
Нормами господарського за конодавства встановлено, що «суб' єкти господарювання та інші учасники відносин у с фері господарювання здійсню ють свою діяльність у межах в становленого правового госп одарського порядку, додержую чись вимог законодавства» (ч .3 ст.5 Господарського кодексу України). За порушення встано влених законодавчими актами правил здійснення господарс ької діяльності до суб' єкті в господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади аб о органами місцевого самовря дування адміністративно-гос подарські санкції, тобто зах оди організаційно-правового або майнового характеру, спр ямовані на припинення правоп орушення суб' єкта господар ювання та ліквідацію його на слідків (ч.1 ст.238 ГК України).
Відповідно до ст. 218 ГК Україн и, підставою господарської в ідповідальності учасника го сподарських відносин, у тому числі для застосування адмі ністративно-господарських с анкцій, є вчинене таким суб' єктом господарське правопор ушення. У частині другої зазн аченої статті визначено, що у часник господарських віднос ин відповідає за порушення п равил здійснення господарсь кої діяльності, якщо не довед е, що ним ужито всіх залежних в ід нього заходів для недопущ ення господарського порушен ня.
Враховуючи вищезазначене, та приймаючи до уваги, що прот ягом 2008 року відповідачем зві ти форми № 3-ПН «про наявність вакансій» для інвалідів не п одавалися до Приазовського р айонного центру зайнятості, і як зазначено в листі центру зайнятості, що «у зв' язку з т им, що підприємство не надава ло звітів про потребу в праці вниках, які мають інвалідніс ть, дана категорія осіб на під приємство не направлялась», суд приходить до висновку, що відповідачем не ужито всіх з алежних від нього заходів дл я недопущення господарськог о порушення, у зв' язку з чим в важає позовні вимоги про стя гнення суми адміністративно -господарських санкцій та пе ні обґрунтованими та такими, які підлягають задоволенню у повному обсязі.
Суд вважає необґрунтовани ми посилання представника ві дповідача на ту обставину, що ДП «Загальноосвітня школа-і нтернат з дошкільним відділе нням «Надія» ТОВ «Еммаус» є н еприбутковою організацією, о скільки зазначено в судовому засіданні безпосередньо пре дставником відповідача, до Р еєстру неприбуткових органі зацій ДП «Загальноосвітня ш кола-інтернат з дошкільним в ідділенням «Надія» ТОВ «Емма ус» на теперішній час не внес ено.
Відповідно до п.4 ст. 94 Кодекс у адміністративного судочин ства України у справах, в яких позивачем є суб`єкт владних п овноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 11, 17, 160, 163 КАС Україн и, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Дочірнього під приємства «Загальноосвітня школа-інтернат з дошкільним відділенням «Надія» Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Еммаус» (72400, Запорізька о бласть, Приазовський район, с мт. Приазовське, вул. Петровсь кого, 30, ЄДРПОУ 31433300) на користь З апорізького обласного відді лення Фонду соціального захи сту інвалідів суму адміністр ативно-господарських санкці й та пені за невиконання норм ативу робочих місць для прац евлаштування інвалідів у 2008 р оці у розмірі 7101 грн. 08 коп.(одерж увач Державний бюджет Приазо вського району, розрахункови й рахунок № 31215230700250, ЄДРПОУ 34676995, ГУД КУ у Запорізькій області, МФО 813015, 50070000 «Платежі до Фонду соціа льного захисту інвалідів за 2008 рік»).
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання заяви про апеляц ійне оскарження та апеляційн ої скарги, якщо вони не були по дані у встановлені строки. У р азі подання апеляційної скар ги постанова , якщо її не скасо вано, набирає законної сили п ісля закінчення апеляційног о розгляду справи.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду через Запорізький окружни й адміністративний суд шляхо м подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови, а у р азі складання постанови в по вному обсязі - з дня складан ня в повному обсязі, заяви про апеляційне оскарження і под ання після цього протягом 20 дн ів апеляційної скарги, з пода чею її копії відповідно до кі лькості осіб, які беруть учас ть у справі.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Суддя С.М. Каракуша
Постанова виготовлена в п овному обсязі 10 листопада 2009 ро ку.
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2009 |
Оприлюднено | 13.05.2010 |
Номер документу | 6594880 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Каракуша Сергій Миколайович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Каракуша Сергій Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні