Провадження №2-а/760/1135/17
Справа №760/3485/17
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 березня 2017 року Солом'янський районний суд м. Києва в складі:
головуючого судді Усатової І.А.
при секретарі Літвінчук А.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Оболонської районної в м. Києві державної адміністрації (Відділ з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Оболонської районної в м. києві державної адміністрації), 3-ті особи: ОСОБА_2, ОСОБА_3 про зобов'язання вчинити дії,-
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Оболонської районної в м. Києві державної адміністрації (Відділ з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Оболонської районної в м. києві державної адміністрації), 3-ті особи: ОСОБА_2, ОСОБА_3 про зобов'язання вчинити дії, посилався при цьому на ті обставини, що він, ОСОБА_1, відповідно до Статуту товариства з обмеженою відповідальністю Агенство нерухомості Слон , затвердженого протоколом № 1 від 17.11.2006 загальних зборів Учасників товариства з обмеженою відповідальністю Агенство нерухомості Слон (04209, м. Київ, Оболонський район, вул. Богатирська, 6/1, кв. 154, ЄДРПОУ 34709234) є учасником (засновником) вищевказаного товариства.
Пояснено, що з середини 2007 року він не приймав участі в діяльності товариства, не отримував дивіденди та ніяким чином не впливав на управлінські рішення Товариства, а тому 26 січня 2008 року написав нотаріально завірену заяву на ім'я загальних зборів засновників (учасників) Товариства з обмеженою відповідальністю Агентство нерухомості СЛОН про намір вийти зі складу засновників (учасників) Товариства. При цьому зазначив, що будь-яких претензій, в тому числі фінансових та майнових, до Товариства та інших учасників не має.
Позивач вказав, що в подальшому втратив зв'язок з іншими учасниками Товариства, в з'їздах загальних зборів засновників (учасників) Товариства участі не приймав та вважав, що, відповідно до закону, його було виключено зі складу учасників Товариства та зменшено статутний фонд Товариства, як того вимагає закон.
Зазначено, що відповідно до листа Державної реєстраційної служби України від 06.05.2014 № 1444/12-14-44 він дізнався, що продовжує числитись в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (ЄДР) як засновник (учасник) ТОВ Агентство нерухомості СЛОН .
Зазначено, що 08 березня 2015 року ОСОБА_1 звернувся з заявою до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві з проханням провести державну реєстрацію змін до установчих документів (виключити його з числа засновників). Листом № 514/743 від 15 квітня 2015 року за підписом в.о. начальника відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві йому було запропоновано надати такі документи:
заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;
примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів;
оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів;
два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції;
документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
примірник оригіналу (ксерокопія, нотаріально засвідчена копія) заяви фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників).
Вказані вимоги були прописані в статті 29 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців в тій редакції, яка діяла станом на 2015 рік.
Позивач вказав, що вказані документи, які перераховані в статті 29 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців , він не міг надати, оскільки, з середини 2007 року фактично припинив свою участь в ТОВ АН Слон , про що він зазначав в заяві на адресу ТОВ АН Слон від 26.01.2008.
Позивач пояснив, що 02 лютого 2017 року повторно через свого представника звернувся до начальника відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Оболонської районної в м. Києві державної адміністрації з відповідною заявою, в якій просив внести зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, яким виключити його, ОСОБА_1, з числа засновників (учасників) ТОВ АН СЛОН . На що Листом від 16.02.2017 року № 24/79 в задоволенні заяви було відмовлено.
Позивач посилався на те, що в Законі України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань в редакції від 01.01.2017 жодним чином не передбачено порядок проведення зміни складу засновників (учасників) товариства, в зв'язку з чим він звернувся до суду з даним позовом.
В судове засідання представник позивача ОСОБА_4 не з'явився, подав заяву, у якій просив проводити розгляд справи у його відсутність, підтримав заявлені позовні вимоги в повному обсязі та просив їх задовольнити.
Представник відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації в судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, до суду надійшла заява від начальника відділу, в якій він просив розглядати справу у відсутність представника відділу.
Треті особи в судове засідання не з'явилися, про час та місце розгляду справи повідомлялися належним чином, про причини неявки суду не повідомили.
Дослідивши матеріали справи та надані суду письмові докази в їх сукупності та співставленні, суд вважає необхідним позовні вимоги задовольнити, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що ОСОБА_1, відповідно до Статуту товариства з обмеженою відповідальністю Агенство нерухомості Слон , затвердженого протоколом № 1 від 17.11.2006 загальних зборів Учасників товариства з обмеженою відповідальністю Агенство нерухомості Слон (04209, м. Київ, Оболонський район, вул. Богатирська, 6/1, кв. 154, ЄДРПОУ 34709234) є учасником (засновником) вищевказаного товариства (а.с. 10).
Як вбачається з матеріалів позову, з середини 2007 року ОСОБА_1 не приймає участі в діяльності товариства, не отримує дивіденди та ніяким чином не впливає на управлінські рішення Товариства.
Згідно копії заяви від 26 січня 2008 року, завіреної приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Качельніковим С.В., на ім'я загальних зборів засновників (учасників) Товариства з обмеженою відповідальністю Агентство нерухомості СЛОН про намір ОСОБА_1 вийти зі складу засновників (учасників) Товариства, будь-яких претензій, в тому числі фінансових та майнових, до Товариства та інших учасників ОСОБА_1 не має (а.с. 71).
Згідно пояснень позивача, він втратив зв'язок з іншими учасниками Товариства, в з'їздах загальних зборів засновників (учасників) Товариства участі не приймав та вважав, що, відповідно до закону, його було виключено зі складу учасників Товариства та зменшено статутний фонд Товариства, як того вимагає закон.
З матеріалів справи вбачається, на звернення ОСОБА_1 до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві з проханням провести державну реєстрацію змін до установчих документів (виключити його з числа засновників), Листом № 514/743 від 15 квітня 2015 року за підписом в.о. начальника відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві йому було запропоновано надати такі документи:
заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;
примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів;
оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів;
два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції;
документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
примірник оригіналу (ксерокопія, нотаріально засвідчена копія) заяви фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників) (а.с. 23).
Вказаний перелік документів передбачений статтею 29 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців в редакції, чинній станом на 2015 рік.
Згідно пояснень позивача, зазначені в листі від 15.04.2015 він не міг надати, оскільки, з середини 2007 року він фактично припинив свою участь в ТОВ АН Слон , про що він зазначав в заяві на адресу ТОВ АН Слон від 26.01.2008.
Як вбачається з копії листа від 02 лютого 2017 року, ОСОБА_1 повторно через свого представника звернувся до начальника відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Оболонської районної в м. Києві державної адміністрації з відповідною заявою, в якій просив внести зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, яким виключити його, ОСОБА_1, з числа засновників (учасників) ТОВ АН СЛОН (а.с. 8-9).
Листом від 16.02.2017 року № 24/79 в задоволенні заяви було відмовлено, та повідомлено, що згідно п. 4 ст. 17 ЗУ Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань для внесення змін до установчих документів юридичної особи подаються наступні документи:
1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою;
3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об'єднання, політичні партії;
4) документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до Єдиного державного реєстру, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування;
5) відомості про керівні органи громадського формування (ім'я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів;
6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов'язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи;
7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;
8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;
9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов'язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа;
10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи;
11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування.
Згідно п. 4 ст. 17 ЗУ Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань встановлює вичерпний перелік документів, що необхідні для внесення змін до установчих документів юридичної особи.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 більше 9 років не займається підприємницькою діяльністю, тобто, не приймає будь-якої участі в діяльності ТОВ АН Слон .
Згідно з пп. 1, 2 ч.3 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою повноваження надано.
Згідно ч. 1 статті 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 2 ч. 1 КАСУ завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Відповідно до частини першої статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Згідно частини першої та другої статті 70 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування.
Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.
Відповідно до частини першої статті 76 Кодексу адміністративного судочинства України пояснення сторін, третіх осіб, їхніх представників про відомі їм обставини, що мають значення для справи, оцінюються поряд з іншими доказами у справі.
Частиною першою статті 79 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що письмовими доказами є документи (у тому числі електронні документи), акти, листи, телеграми, будь-які інші письмові записи, що містять в собі відомості про обставини, які мають значення для справи.
Відповідно до статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили.
Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно частини другої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України в разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про зобов'язання відповідача вчинити певні дії.
Враховуючи зазначене, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог позивача та задоволення позову.
Керуючись статтями 2, 11, 69-71, 76, 79, 86, 94, 158-163 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов - задовольнити.
Зобов'язати державного реєстратора Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації внести зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, яким виключити ОСОБА_1 (03126, АДРЕСА_2. Паспорт Серії НОМЕР_2, виданий Київським РВ Сімферопольського МУГУ МВС України в Криму 17.07.1997 року, інд. № НОМЕР_1) з числа засновників (учасників) Товариства з обмеженою відповідальністю Агентство нерухомості СЛОН (04209, м. Київ, Оболонський район, вул. Богатирська, 6/1, кв. 154. ЄДРПОУ 34709234).
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення постанови, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання її копії.
Суддя
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 24.03.2017 |
Оприлюднено | 18.04.2017 |
Номер документу | 65959253 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Солом'янський районний суд міста Києва
Усатова І. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні