Справа № 308/3541/17
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 квітня 2017 року м. Ужгород
Слідчий суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області Фазикош О.В., за участю слідчого Бернар В.В., розглянувши клопотання слідчого у кримінальному провадженні №12016070030000797 - старшого слідчого СВ Ужгородського ВП ГУНП в Закарпатській області капітана поліції ОСОБА_1, погоджене з прокурором, про тимчасовий доступ до документів,-
ВСТАНОВИВ:
14 березня 2016 року до Ужгородського ВП ГУНП в Закарпатській області через секретаріат за вх. № 1506 з Ужгородської місцевої прокуратури надійшла заява ОСОБА_2 яка вважає, що посадовими особами Ужгородської міської ради з використанням підроблених документів було прийнято рішення про виділення у приватну власність семи земельних ділянок на прибудинкової території трьох дев'яти поверхівок, а саме: будинків №5,7, та 9 по вул. Заньковецької, а також прийнято рішення про виділення земельної ділянки із цільовим призначенням для будівництва та обслуговування будівель торгівлі у сквері на пл. ОСОБА_3, яка розміщена на території зеленої зони загального користування, згідно містобудівної документації зміна цільового призначення не допускається.
15.03.2016 слідчим відділом Ужгородського ВП ГУНП в Закарпатській області розпочато досудове розслідування у кримінальному провадженні №12016070030000797, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.366 КК України.
Положенням чинного законодавства передбачено, що проект землеустрою - сукупність економічних, проектних і технічних документів щодо обґрунтування заходів з використання та охорони земель, які передбачається здійснити за таким проектом.
Згідно ст. 50 Закону України Про землеустрій проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі зміни цільового призначення земельних ділянок або формування нових земельних ділянок. Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок також включають: завдання на розроблення проекту землеустрою; матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування (у разі формування земельної ділянки), відомості про обчислення площі земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); акт приймання-передачі межових знаків на зберігання (у разі формування земельної ділянки); акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності (у разі формування земельної ділянки); перелік обмежень у використанні земельних ділянок; викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); кадастровий план земельної ділянки; матеріали перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість) (у разі формування земельної ділянки) та інші.
Законодавство України встановлює, що деякі види користування земельними ділянками здійснюються тільки за проектами землеустрою та будь-яке відхилення від них може призвести до значних санкцій з боку контролюючих державних органів та цивільної, адміністративної або навіть кримінальної відповідальності.
Також без проекту землеустрою земельна ділянка не може бути зареєстрована у Державному земельному кадастрі та державна реєстрація прав на таку ділянку не може бути проведена.
При цьому, відповідно до вимог ч.2 ст. 186-1 Земельного кодексу України, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у межах населеного пункту або земельної ділянки за межами населеного пункту, на якій розташовано об'єкт будівництва або планується розташування такого об'єкта (крім проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зони відчуження або зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи), подається також на погодження до структурних підрозділів районних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій у сфері містобудування та архітектури, а якщо місто не входить до території певного району, - до виконавчого органу міської ради у сфері містобудування та архітектури, а в разі, якщо такий орган не утворений, - до органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань містобудування та архітектури чи структурного підрозділу обласної державної адміністрації з питань містобудування та архітектури.
Частиною 5 ст. 20 цього Кодексу передбачено, що види використання земельної ділянки визначаються з урахуванням містобудівної документації.
Згідно ст. 39 Земельного кодексу України, використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм.
Даний принцип використання земельної ділянки визначено також і статтею 25 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності якою встановлено, що режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється у генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій.
При цьому, вказаний режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, що встановлений у генеральних планах населених пунктів, є обов'язковий для врахування під час розроблення землевпорядної документації (ч. 2 ст. 25 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .
У інвентарних справах містяться документи, що в свою чергу матимуть значення для спростування або підтвердження вини особи, яка може бути причетна до вчення кримінального правопорушення.
Враховуючи вищевикладене з метою подальшого досудового розслідування, у зв'язку із необхідністю проведення почеркознавчої експертизи підпису службової особи управління архітектури та містобудування Ужгородської міської ради щодо внесення недостовірних відомостей у погодження документації із землеустрою при відведенні земельних ділянок за кадастровими номерами: 2110100000:02:001:0108, 2110100000:15:001:0078, 2110100000:15:001:0081, 2110100000:15:001:0080, 2110100000:15:001:0079, 2110100000:15:001:0100, 2110100000:15:001:0101, 2110100000:15:001:0102, виникла необхідність у вилученні оригіналів примірників проектів землеустрою, що перебувають у володінні відділу в Ужгородському районі Головного управління держгеокадастру у Закарпатській області, що розташоване за адресою: м. Ужгород, пл. Шандора Петефі, 14.
Приймаючи до уваги зазначене та беручи до уваги, що в матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що документи, які на підставі п. 6 Положення про Державний фонд документації із землеустрою, затвердженого постановою КМУ від 17.11.2004 за №1553, знаходяться у володінні відділу в Ужгородському районі Головного управління держгеокадастру у Закарпатській області, що розташоване за адресою: м. Ужгород, пл. Шандора Петефі, 14, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, використання як доказів відомостей, що містяться в речах і документах та у зв'язку із тим, що іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів не має можливості, у клопотанні слідчий просить надати йому тимчасовий доступ до оригіналів документів, що перебувають у володінні відділу в Ужгородському районі Головного управління держгеокадастру у Закарпатській області, що розташоване за адресою: м. Ужгород, пл. Шандора Петефі, 14, а саме: проектів із землеустрою щодо відведення та зміни цільового призначення земельної ділянки за кадастровим номером 2110100000:02:001:0108; проектів із землеустрою щодо відведення та зміни цільового призначення земельної ділянки за кадастровим номером 2110100000:15:001:0078; проектів із землеустрою щодо відведення та зміни цільового призначення земельної ділянки за кадастровим номером 2110100000:15:001:0081; проектів із землеустрою щодо відведення та зміни цільового призначення земельної ділянки за кадастровим номером 2110100000:15:001:0080; проектів із землеустрою щодо відведення та зміни цільового призначення земельної ділянки за кадастровим номером 2110100000:15:001:0079; проектів із землеустрою щодо відведення та зміни цільового призначення земельної ділянки за кадастровим номером 2110100000:15:001:0100; проектів із землеустрою щодо відведення та зміни цільового призначення земельної ділянки за кадастровим номером 2110100000:15:001:0101; проектів із землеустрою щодо відведення та зміни цільового призначення земельної ділянки за кадастровим номером 2110100000:15:001:0102 , тобто можливість вилучити їх для проведення необхідних слідчих дій.
В судове засідання слідчий з'явився, клопотання підтримав та просив таке задовольнити.
Представник відділу в Ужгородському районі Головного управління держгеокадастру у Закарпатській області в судове засіданні не з'явився, хоча про час і місце розгляду клопотання був повідомлений своєчасно і належним чином, про що свідчить наявна в матеріалах справи повістка про судовий виклик, однак його неявка відповідно до вимог ч. 4 ст.163 КПК України не є перешкодою для розгляду клопотання.
Заслухавши пояснення слідчого з приводу внесеного клопотання та дослідивши матеріали даного клопотання, слідчий суддя приходить до наступного висновку.
Враховуючи припис ст. 107 КПК України, суд вважає за можливе розглянути вказане клопотання без фіксації технічними засобами.
Згідно з ч. 1 ст. 92 КПК України обов'язок доказування обставин, передбачених статтею 91 цього Кодексу, за винятком випадків, передбачених частиною другою цієї статті, покладається на слідчого, прокурора та, в установлених цим Кодексом випадках, - на потерпілого. Згідно ч. 5 ст. 110 КПК України під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні надати слідчому судді або суду докази обставин, на які вони посилаються.
Частиною 1 ст. 159 КПК України визначено, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку). Згідно ч. 5, 6 ст. 163 КПК України суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв'язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Відповідно до ст. 132 КПК України застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді тимчасового доступу до документів, не допускається, якщо сторона кримінального провадження не доведе, що потреби судового розгляду виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи, про який ідеться в клопотанні.
Згідно вимог ст. 132 КПК України для оцінки потреб досудового розслідування слідчий суддя зобов'язаний врахувати можливість без застосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні.
Вищевказані документи, про доступ до яких ставиться в клопотанні слідчого, мають значення для забезпечення всебічного, повного і неупередженого розслідування, з'ясування обставин, що підлягають доказуванню у даному кримінальному провадженні, зокрема встановлення факту внесення неправдивих відомостей у погодження документації із землеустрою при відведенні земельних ділянок за кадастровими номерами: 2110100000:02:001:0108, 2110100000:15:001:0078, 2110100000:15:001:0081, 2110100000:15:001:0080, 2110100000:15:001:0079, 2110100000:15:001:0100, 2110100000:15:001:0101, 2110100000:15:001:0102.
Вирішуючи клопотання суд враховує, що вказані відомості і їх отримання можливе лише на підставі ухвали суду та те, що у матеріалах кримінального провадження такі відомості відсутні і вони знаходяться у володінні відділу в Ужгородському районі Головного управління держгеокадастру у Закарпатській області.
Таким чином, приймаючи до уваги те, що зазначені у клопотанні слідчого документи мають важливе значення для встановлення об'єктних обставин у даному кримінальному провадженні, приходжу до висновку, що клопотання є обґрунтованим та підлягає задоволенню, а стороні кримінального провадження - слідчому у кримінальному провадженні №12016070030000797 - старшому слідчому СВ Ужгородського ВП ГУНП в Закарпатській області капітану поліції ОСОБА_1, слід надати тимчасовий доступ до вказаних у клопотанні документів, що знаходиться у володінні відділу в Ужгородському районі Головного управління держгеокадастру у Закарпатській області, що розташоване за адресою: м. Ужгород, пл. Шандора Петефі, 14, з можливістю їх вилучення для проведення необхідних слідчих дій.
Керуючись статтями 40, 131, 132, 159 - 164 КПК України, -
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого у кримінальному провадженні №12016070030000797 - старшого слідчого СВ Ужгородського ВП ГУНП в Закарпатській області капітана поліції ОСОБА_1 про тимчасовий доступ до документів - задовольнити.
Надати стороні кримінального провадження слідчому у кримінальному провадженні №12016070030000797 - старшому слідчому СВ Ужгородського ВП ГУНП в Закарпатській області капітану поліції ОСОБА_1, тимчасовий доступ до оригіналів документів, що знаходиться у володінні відділу в Ужгородському районі Головного управління держгеокадастру у Закарпатській області, що розташоване за адресою: м. Ужгород, пл. Шандора Петефі, 14, а саме: проектів із землеустрою щодо відведення та зміни цільового призначення земельної ділянки за кадастровим номером 2110100000:02:001:0108; проектів із землеустрою щодо відведення та зміни цільового призначення земельної ділянки за кадастровим номером 2110100000:15:001:0078; проектів із землеустрою щодо відведення та зміни цільового призначення земельної ділянки за кадастровим номером 2110100000:15:001:0081; проектів із землеустрою щодо відведення та зміни цільового призначення земельної ділянки за кадастровим номером 2110100000:15:001:0080; проектів із землеустрою щодо відведення та зміни цільового призначення земельної ділянки за кадастровим номером 2110100000:15:001:0079; проектів із землеустрою щодо відведення та зміни цільового призначення земельної ділянки за кадастровим номером 2110100000:15:001:0100; проектів із землеустрою щодо відведення та зміни цільового призначення земельної ділянки за кадастровим номером 2110100000:15:001:0101; проектів із землеустрою щодо відведення та зміни цільового призначення земельної ділянки за кадастровим номером 2110100000:15:001:0102 , з можливістю їх вилучення для проведення необхідних слідчих дій.
Ухвала оскарженню не підлягає. Строк дії ухвали не може перевищувати одного місяця з дня її постановлення.
Слідчий суддя Ужгородського
міськрайонного суду ОСОБА_4
Суд | Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 13.04.2017 |
Оприлюднено | 18.04.2017 |
Номер документу | 65961784 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Фазикош О. В.
Кримінальне
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Фазикош О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні