Ухвала
від 11.04.2017 по справі 815/477/16
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 квітня 2017 р.м.ОдесаСправа № 815/477/16

Категорія: 9.5 Головуючий в 1 інстанції: Свида Л. І.

Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду

у складі:

головуючого - Потапчука В.О.

суддів - Семенюка Г.В.

- ОСОБА_1

при секретарі - Алексєєвій Н.М.

за участю представника апелянта 1 - ОСОБА_2

апелянта 2- ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті ОСОБА_4 адміністративну справу за апеляційними скаргами Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Дельта Вілмар» та Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Одесі Міжрегіонального Головного управління ДФС на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 08 лютого 2017 року по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Дельта Вілмар» до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Одесі Міжрегіонального Головного управління ДФС про скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И Л А :

До суду звернулося ТОВ «Торговий дім «Дельта Вілмар» з адміністративним позовом до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Одесі Міжрегіонального Головного управління ДФС про скасування податкового повідомлення-рішення №0000194100 від 30.09.2015 року.

Справа розглянута після перегляду Вищим адміністративним судом України.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 08 лютого 2017 року задоволено частково адміністративний позов ТОВ «Торговий дім «Дельта Вілмар .

Скасовано податкове повідомлення-рішення Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Одесі Міжрегіонального Головного управління Державної фіскальної служби від 30.09.2015 року №0000194100 в частині нарахування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 273577,30 грн.

В іншій частині позовних вимог Товариству з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Дельта Вілмар» - відмовлено.

Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції позивачем подано апеляційну скаргу, у якій зазначено, що постанова винесена з порушенням норм матеріального права у зв'язку з чим, апелянт просить скасувати оскаржувану постанову та ухвалити нову, якою задовольнити повністю адміністративний позов.

Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції відповідачем подано апеляційну скаргу, у якій зазначено, що постанова винесена з порушенням норм матеріального права у зв'язку з чим, апелянт просить скасувати оскаржувану постанову та ухвалити нову, якою відмовити у задоволенні адміністративного позову.

Розглянувши доводи апеляційних скарг, перевіривши матеріали справи та дослідивши докази, проаналізувавши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційні скарги не підлягають задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів справи колегія суддів вбачає, що у період з 14.08.2015р. по 04.09.2015р. на підставі п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75, п.п.78.1.11 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, на підставі Постанови старшого слідчого з ОВС 6-го відділу слідчого управління кримінальних розслідувань ГСУ ФР ДФС України майора податкової міліції ОСОБА_4, в межах кримінального провадження від 20.03.2015р. №32014120010000041, за ознаками кримінального злочину, передбаченого ч.2 ст.212 Кримінального кодексу України, про призначення проведення позапланової виїзної перевірки з питання правомірності обчислення та повноти сплати податків ТОВ «ТД ОСОБА_5» за період 2014 - 2015р.р., відповідно до Наказу Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м.Одесі МГУ ДФС від 12.08.2015р. №134, на підставі направлень від 12.08.2015р. №74, виданого Спеціалізованою державною податковою інспекцією з обслуговування великих платників у м. Одесі МГУ ДФС головному державному ревізору-інспектору відділу податкового супроводження підприємств сфери промислового виробництва ОСОБА_6; від 12.08.2015р. №75, виданого Спеціалізованою державною податковою інспекцією з обслуговування великих платників у м.Одесі МГУ ДФС головному державному ревізору-інспектору податкового супроводження підприємств сфери промислового виробництва ОСОБА_7, проведено документальну позапланову виїзну перевірку з питань правомірності обчислення, та повноти сплати податків, та документального підтвердження господарських відносин із платником податків СФГ «Петрівське» , встановлення їх реальності та повноти відображення в обліку за період 2014-2015р.р.

За наслідками вказаної перевірки Спеціалізованою державною податковою інспекцією з обслуговування великих платників у м.Одесі Міжрегіонального Головного управління Державної фіскальної служби складено Акт №3/28-08-41/36369434/26 від 11.09.2015р. «Про результати проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Дельта Вілмар» щодо документального підтвердження господарських відносин із платником податків Сільськогосподарським фермерським господарством «Петрівське» , їх реальності та повноти обчислення, та сплати податків за період з 01.01.2014р. по 30.06.2015р.» , у висновках якого наголошено, що Товариством з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Дельта Вілмар» неправомірно включено до складу податкового кредиту за грудень 2014р. суму податку на додану вартість по взаємовідносинах з СФГ «Петрівське» , внаслідок чого завищено суму від»ємного значення різниці між сумами податкових зобов'язань та податкового кредиту за грудень 2014р., та ПДВ до відшкодування за січень 2015р., що призвело до порушення вимог п.п.198.1, 198.2, 198.3 ст.198 Податкового кодексу України.

На підставі складеного Акта перевірки №3/28-08-41/36369434/26 від 11.09.2015р. Спеціалізованою державною податковою інспекцією з обслуговування великих платників у м.Одесі Міжрегіонального Головного управління Державної фіскальної служби 30.09.2015р. винесено податкове повідомлення-рішення №0000194100.

Не погодившись з означеним податковим повідомленням-рішенням від 30.09.2015р. №0000194100, ТОВ «Торговий дім «Дельта Вілмар» звернулось до Державної фіскальної служби України зі скаргою (від 16.11.2015р. вхід.ДФС №33124/6) про його скасування, за результатами розгляду якої Державною фіскальною службою України прийнято рішення про результати розгляду скарги №28060/6/99-99-10-01-04-25 від 30.12.2015р., яким залишено без змін податкове повідомлення-рішення Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м.Одесі Міжрегіонального Головного управління Державної фіскальної служби від 30.09.2015р. №0000194100, а скаргу - без задоволення.

Не погодившись із податковим повідомленням-рішенням від 30.09.2015р. №0000194100, позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Дельта Вілмар» звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою про його скасування.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 24.03.2016, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 16.06.2016, відмовлено у задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Дельта Вілмар» про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Одесі Міжрегіонального Головного управління Державної фіскальної служби від 30.09.2015 №0000194100, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 1665463,80 грн.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 15 листопада 2016 року постанову Одеського окружного адміністративного суду від 24.03.2016 та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 16.06.2016 скасовано, а справу направлено на новий розгляд до Одеського окружного адміністративного суду.

Дані рішення скасовані судом касаційної інстанції на підставі того, що спірним податковим повідомленням-рішенням №0000194100 від 30.09.2015 позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на 1110309,20 грн., а також застосовано до нього штрафну санкцію у розмірі 50% в сумі 551154,60 грн. на підставі абз. 2 п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України, який передбачає, що при повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування тягне за собою накладення на платників податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

В той же час, поза увагою судів першої та апеляційної інстанцій залишена необхідність перевірити в чому полягає повторність вчинення позивачем податкового порушення та законність накладення штрафу у розмірі 50%, відповідно не встановлено обставин, з якими прямо пов'язаний факт повторності визначення контролюючим органом грошового зобов'язання позивачу протягом останніх 1095 днів.

Таким чином суд касаційної інстанції вказав на недослідження правильності нарахування штрафних санкцій позивачу.

Досліджуючи дане питання суд апеляційної інстанції вважає правильним висновок суду першої інстанці при повторному розгляді справи щодо неправомірності застосування до позивача за податковим повідомленням-рішенням №0000194100 від 30.09.2015 року штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 50 % завищеної суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, з огляду на наступне.

Відповідно до положень п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків це тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов'язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування це тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

З матеріалів справи колегія суддів вбачає, що підставою для застосування до позивача штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 50% завищеної суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість є повторність зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість враховуючи попередню перевірку позивача, за результатами якої складений акт №154/28-08-41/36369434 від 19.12.2014 року та на підставі зазначеного акту позивачу винесено податкове повідомлення-рішення №0000024100 від 12.01.2015 року, яким йому зменшена сума бюджетного відшкодування з податку на додану вартість.

Однак, на час проведення перевірки позивача в період з 14.08.2015 року по 04.09.2015 року, за результатами якої складений акт №3/28-08-41/36369434/26 від 11.09.2015 року, податкове повідомлення-рішення №0000024100 від 12.01.2015 року було не узгодженим, його правомірність була предметом розгляду судом у справі №815/3965/15 та за результатами розгляду цієї справи Одеським окружним адміністративним судом 17 грудня 2015 року прийнято рішення про скасування зазначеного податкового повідомлення-рішення, яке підтримано рішенням Одеського апеляційного адміністративного суду від 6 квітня 2016 року (Том ІІІ, аркуші справи 44-59).

Таким чином, судовим рішенням, яке набрало законної сили, встановлена неправомірність зменшення позивачу суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість податковим органом за податковим повідомленням-рішенням №0000024100 від 12.01.2015 року, яке судом скасовано, тобто, в даному випадку, відсутній факт повторності зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість позивачу, що виключає можливість застосування до ТОВ «Торговий дім «Дельта Вілмар» штрафних санкцій в розмірі 50% зменшеної суми бюджетного відшкодування.

За таких обставин колегія суддів вважає правильним висновок суду першої інстанції, що за відсутності повторності, передбаченої положеннями п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України, до позивача мають бути застосовані штрафні (фінансові) санкції в розмірі 25% завищеної суми бюджетного відшкодування (1110309,20 грн.), тобто сума штрафних санкцій має складати 277577,30 грн та оскільки до позивача застосовані штрафні санкції в розмірі 551154,60 грн., оскаржуване позивачем податкове повідомлення-рішення №0000194100 від 30.09.2015 року має бути скасовано судом в частині неправомірного нарахування позивачу штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 273577,30 грн.

Згідно ст.200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що при прийнятті оскаржуваної постанови суд першої інстанції дійшов вірних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував норми матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги, з наведених підстав, висновків суду не спростовують.

Керуючись ст.ст. 195, 196, п.1 ч.1 ст. 198, ст. 200, ст. 206, ч.5 ст. 254 КАС України, колегія суддів , -

У Х В А Л И Л А :

Апеляційні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Дельта Вілмар» та Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Одесі Міжрегіонального Головного управління ДФС - залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 08 лютого 2017 року по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Дельта Вілмар» до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Одесі Міжрегіонального Головного управління ДФС про скасування податкового повідомлення-рішення, - залишити без змін.

Стягнути з Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Одесі Міжрегіонального Головного управління ДФС ( податковий номер 40980109) на користь Державного бюджету України (отримувач коштів - УК у м. Одесі/Приморський р-н/22030101; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38016923; банк отримувача - ГУДКСУ в Одеській області; код банку отримувача (МФО) - 828011; рахунок отримувача - 31212206781008; код класифікації доходів бюджету - 22030001; призначення платежу - судовий збір, ПІБ апелянта чи назва установи, організації, що виступає апелянтом, Одеський апеляційний адміністративний суд, код ЄДРПОУ суду 34380461) судовий збір в розмірі 4514,03 ( чотири тисячі чотирнядцять ) грн 03 коп.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили негайно після її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого Адміністративного Суду України протягом двадцяти днів з дня складання судового рішення в повному обсязі

Повний текст виготовлено 11 квітня 2017 року

Суддя доповідач: Потапчук В.О.

Суддя: Шеметенко Л.П.

Суддя: Семенюк Г.В.

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.04.2017
Оприлюднено19.04.2017
Номер документу65974286
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/477/16

Постанова від 08.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 07.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 31.08.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Ухвала від 16.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Нечитайло О.М.

Ухвала від 10.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Нечитайло О.М.

Ухвала від 11.04.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Ухвала від 11.04.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Ухвала від 10.04.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Ухвала від 10.04.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Ухвала від 03.04.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні