ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД м. ДНІПРОПЕТРОВСЬКА
Справа № 201/4762/17
Провадження № 1-кс/201/3221/2017
УХВАЛА
30 березня 2017 року Жовтневий районний суд
м. Дніпропетровська
у складі:
головуючого - слідчого судді Антонюка О.А.
з секретарем - Джамаловою С.Г.
за участю:
прокурора - Кириєнко П.Ф
захисника - ОСОБА_1
підозрюваної - ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Дніпро внесене під час досудового розслідування кримінального провадження №42016040000000027 клопотання слідчого в ОВС першого СВ СУ прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_3, погоджене з прокурором відділу прокуратури Дніпропетровської ОСОБА_4, про застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від посади стосовно ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженки ІНФОРМАЦІЯ_2, громадянки України, зареєстрованої та проживаючої за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_3 (раніше Радянська)АДРЕСА_1, розлученої, працюючої на посаді головного державного ревізора-інспектора відділу адміністрування податку на додану вартість та контролю за відшкодуванням податку на додану вартість управління податків і зборів з юридичних осіб Новомосковської державної об'єднаної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області, маючої на утримані неповнолітню дитину, раніше не судимої, підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364, ч.2 ст. 366 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
Слідчий звернувся до суду з клопотанням погодженим з прокурором про застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від посади стосовно ОСОБА_2
Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_2 займала відповідно до наказу №30-о від 19.02.2015 посаду головного державного ревізора-інспектора відділу контролю за декларуванням податку на додану вартість управління податків і зборів з юридичних осіб Новомосковської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області (далі Новомосковської ОДПІ) та відповідно до своїх службових обов'язків виконувала організаційно-розпорядчі функції, тобто була службовою особою у розумінні примітки до ст. 364 КК України.
У своєї діяльності ОСОБА_2 керувалася Податковим кодексом України, наказом Міністерства фінансів України №1130 від 14.11.2014 Про затвердження Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість , Положення про управління оподаткування юридичних осіб Новомосковської ОДПІ, затвердженого наказом начальника Новомосковської ОДПІ 24.04.2015 № 107, посадової інструкції, затвердженої начальником Новомосковської ОДПІ 16.07.2015 та іншими нормативними актами.
Так, статтею 19-1.1.1-19-1.1.2 ПК України визначено функції контролюючих органів: здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів; контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів.
Згідно положень ст. 209.6 ПК України сільськогосподарським вважається підприємство, основною діяльністю якого є постачання вироблених (наданих) ним сільськогосподарських товарів (послуг) на власних або орендованих основних фондах, а також на давальницьких умовах, в якій питома вага вартості сільськогосподарських товарів/послуг становить не менш як 75 відсотків вартості всіх товарів/послуг, поставлених протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно.
Відповідно до п.п. г п.6.10 розділу 6 Наказу Міністерства фінансів України №1130 від 14.11.2014 контролюючий орган відмовляє сільськогосподарському підприємству у реєстрації як суб'єкта спеціального режиму оподаткування, якщо такий платник податків: не підпадає під визначення сільськогосподарського підприємства, є особою, яка не може бути зареєстрована як суб'єкт спеціального режиму оподаткування чи на яку не поширюються норми статті 209 розділу V Кодексу;
Положенням про управління оподаткування юридичних осіб Новомосковської ОДПІ до функцій управління віднесено організацію та забезпечення контролю за своєчасністю сплати податку на додану вартість (п. 3.59 Положення), здійснення у випадках, передбачених законом, провадження у правах про адміністративні правопорушення, при цьому здійснення контролю за своєчасністю сплати ПДВ віднесено до основних завдань управління (п. 2.2 Положення), в якому працювала ОСОБА_2 До функцій та повноважень головного державного ревізора-інспектора віднесено здійснення контролю за додержанням юридичними особами податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів податку на додану вартість.
Таким чином, ОСОБА_2, відповідно до своїх службових обов'язків виконувала організаційно-розпорядчі функції, тобто була службовою особою у розумінні примітки до ст. 364 КК України.
Однак, ОСОБА_2 вчинила кримінальні правопорушення, з використанням свого службового становища, за наступних обставин.
Так, Товариство з обмеженою відповідальністю Амагі (ЄДРПОУ 38838847) (далі ТОВ Амагі ) 31.07.2013 зареєстровано Павлоградським міськрайонним управлінням юстиції Дніпропетровської області та з 15.01.2015 перебуває на обліку у Новомосковській ОДПІ.
09.09.2015 за результатами розгляду заяви керівника ТОВ Амагі про реєстрацію підприємства платником податку на додану вартість, ОСОБА_2 складено, а також ОСОБА_5 та ОСОБА_6 підписано висновок №40/151, у якому зазначено, що, відповідно до п.209.6 ст. 209 Податкового кодексу України, загальний обсяг товарообороту вказаного підприємства за дванадцять попередніх послідовних звітних податкових періодів сукупно становить 32 254 790 гривень та, відповідно, питома вага вартості поставленої сільськогосподарської продукції складає менше ніж 0,004 відсотка, після чого ТОВ Амагі зареєстровано платником податку на додану вартість.
Після цього 10.09.2015 до Новомосковської ОДПІ надійшла для розгляду заява від керівника ТОВ Амагі ОСОБА_7 про реєстрацію вказаного сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість на бланку встановленого зразку.
Розгляд вказаної заяви, відповідно до внесених у вказаний бланк відомостей, здійснено головним державним ревізором-інспектором відділу контролю за декларуванням податку на додану вартість управління оподаткування юридичних осіб ОСОБА_2, яка, розглянувши вказану заяву та достовірно знаючи, що у підприємства відсутнє право на спеціальний режим та маючи на меті надати неправомірну вигоду платнику податків у вигляді залишення в розпорядженні підприємства суми податку на додану вартість, яка підлягає сплаті до бюджету, у період часу із 09.09.2015 по 14.09.2015, у робочий час, знаходячись на своєму робочому місці у приміщенні службового кабінету у будівлі Новомосковської ОДПІ, що знаходиться у м. Новомосковську Дніпропетровської області по вул. Микити Головка, б. 30, зловживаючи своїм службовим становищем, внесла завідомо неправдиві відомості у двох редакціях висновку №41/151 від (без дати) щодо реалізації вказаним підприємством власної продукції (зернових культур) більше ніж 75 відсотків від загального товарообороту підприємства, при цьому вказала, що відповідно до вимог п.209.6 ст. 209 Податкового кодексу України, ТОВ Амагі реалізовано власної продукції (зернових культур) на суму 1,05 тисяч гривень, зробивши висновок, що питома вага вартості сільськогосподарських товарів (послуг) становить більш ніж 75% від загального обсягу товарообороту підприємства протягом попередніх дванадцяти послідовних звітних податкових періодів сукупно, хоча фактичний сукупний обсяг товарообороту підприємства складав 32 254 790 гривень.
Вказаний висновок, до якого внесено зазначені завідомо неправдиві відомості, у подальшому підписала заступник начальника відділу контролю за декларуванням податку на додану вартість ОСОБА_5 та погодила начальник управління ОСОБА_6
Таким чином, у період часу із 09.09.2015 по 14.09.2015, у порушення вимог п.п.19-1.1.2 п.19-1.1 ст. 19-1; п.п.21.1.1, 21.1.3 п.21.1 ст.21; п.п.209.1, 209.2, 209.6 ст. 209, п.п. а , б , п.209.11 Податкового кодексу України, п.п. г п.6.10 розділу 6 Наказу Міністерства фінансів України №1130 від 14.11.2014, ОСОБА_2, зловживаючи своїм службовим становищем всупереч інтересам служби, діючи в інтересах товариства з обмеженою відповідальністю Амагі (ЄДРПОУ 38838847), склала висновок №41/151, підписаний та погоджений у подальшому заступником начальника відділу ОСОБА_5 та керівником управління ОСОБА_6, до якого було внесено завідомо неправдиві відомості щодо реалізації вказаним підприємством власної продукції (зернових культур) більше ніж 75 відсотків від загального товарообороту підприємства, у результаті чого ТОВ Амагі необґрунтовано надано спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського господарства, що призвело до невиплати вказаним підприємством податку на додану вартість за період із 01.10.2015 по 31.01.2016 на загальну суму 3 397 953 (три мільйони триста дев'яносто сім тисяч дев'ятсот п'ятдесят три) гривні, що більше ніж у 250 разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, тобто призвело до тяжких наслідків у розумінні примітки до ст. 364 КК України.
Незаконні дії ОСОБА_2, які призвели до надання підприємству спеціального режиму оподаткування, дозволили ТОВ Амагі у період з 01.10.2015 по 31.01.2016, у порушення вимог п.200.1, 200.2 ст. 200, п.209.1, 209.2, 209.6 ст. 209 Податкового кодексу України здійснити поставку товарів на суму 16 989 767 гривень без сплати із вказаної суми податку на додану вартість до Державного бюджету України на загальну суму 3 397 953 гривень.
Таким чином, у результаті умисних дій ОСОБА_2 інтересам держави спричинено шкоди у сумі 3 397 953 гривень, що більш ніж у 250 разів перевищує розмір неоподатковуваного мінімуму доходів громадян за відповідний період, тобто є тяжкими наслідками у розумінні примітки до ст. 364 КК України.
Зазначеними умисними злочинними діями ОСОБА_2 вчинила злочин, передбачений ч.2 ст. 364 КК України - зловживання службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання неправомірної вигоди для юридичної особи використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, якщо воно завдало тяжких наслідків державним інтересам.
Крім того, у період часу із 09.09.2015 по 14.09.2015, у порушення вимог п.п.19-1.1.2 п.19-1.1 ст. 19-1; п.п.21.1.1, 21.1.3 п.21.1 ст.21; п.п.209.1, 209.2, 209.6 ст. 209, п.п. а , б , п.209.11 Податкового кодексу України, п.п. г п.6.10 розділу 6 Наказу Міністерства фінансів України №1130 від 14.11.2014, ОСОБА_2, зловживаючи своїм службовим становищем всупереч інтересам служби, діючи в інтересах товариства з обмеженою відповідальністю Амагі (ЄДРПОУ 38838847), склала висновок №41/151, підписаний та погоджений у подальшому заступником начальника відділу ОСОБА_5 та керівником управління ОСОБА_6, до якого було внесено завідомо неправдиві відомості щодо реалізації вказаним підприємством власної продукції (зернових культур) більше ніж 75 відсотків від загального товарообороту підприємства, у результаті чого ТОВ Амагі необґрунтовано надано спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського господарства, що призвело до невиплати вказаним підприємством податку на додану вартість за період із 01.10.2015 по 31.01.2016 на загальну суму 3 397 953 (три мільйони триста дев'яносто сім тисяч дев'ятсот п'ятдесят три) гривні, що більше ніж у 250 разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, тобто призвело до тяжких наслідків у розумінні примітки до ст. 364 КК України.
Незаконні дії ОСОБА_2, які призвели до надання підприємству спеціального режиму оподаткування, дозволили ТОВ Амагі у період з 01.10.2015 по 31.01.2016, у порушення вимог п.200.1, 200.2 ст. 200, п.209.1, 209.2, 209.6 ст. 209 Податкового кодексу України здійснити поставку товарів на суму 16 989 767 гривень без сплати із вказаної суми податку на додану вартість до Державного бюджету України на загальну суму 3 397 953 гривень.
Таким чином, у результаті умисних дій ОСОБА_2 інтересам держави спричинено шкоди у сумі 3 397 953 гривень, що більш ніж у 250 разів перевищує розмір неоподатковуваного мінімуму доходів громадян за відповідний період, тобто є тяжкими наслідками у розумінні примітки до ст. 364 КК України.
Зазначеними умисними злочинними діями ОСОБА_2 вчинила злочин, передбачений ч.2 ст. 366 КК України, а саме внесення до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, що спричинило тяжкі наслідки.
У сукупності дії ОСОБА_2 кваліфікуються за ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 366 КК України.
29.03.2017 року, ОСОБА_2, повідомлено про підозру за даним фактом.
В клопотанні ставиться питання про застосування запобіжного заходу у відношенні ОСОБА_2 у вигляді відсторонення від посади у зв'язку з тим, що підозрювана вчинила тяжкий злочин, за який передбачене покарання у вигляді позбавлення волі строком до шести років, крім того, використовуючи службове становище може впливати на потерпілого та свідків, перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.
Прокурор у судовому засіданні клопотання підтримав та просив суд його задовольнити посилаючись на наявність підстав вважати, що підозрюваний перебуваючи на займаній посаді може протиправно перешкоджати кримінальному провадженню.
Підозрювана та її захисник в судовому засіданні проти задоволення клопотання заперечували.
Вислухавши думку сторін, дослідивши матеріали клопотання та надані суду матеріали кримінального провадження №42016040000000027, суд вважає, що клопотання є таким, що підлягає задоволенню. При цьому суд виходить з наступного.
Як вбачається із наданих суду матеріалів кримінального провадження ОСОБА_2 підозрюється у скоєнні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 366 КК України.
Під час досудового слідства встановлено наявність ризику, передбаченого у п п. 3-5 ч. 1 ст.177 КПК України, а саме, те що ОСОБА_2 може, вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, або перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.
У суду є наявні підстави вважати, що ОСОБА_2, перебуваючи на посаді, може незаконними засобами впливати на потерпілого та свідків у кримінальному провадженні та використовуючи своє службове становище, протиправно перешкоджати кримінальному провадженню.
На підставі викладеного, з метою забезпечення дієвості кримінального провадження, а також враховуючи потреби досудового розслідування та приймаючи до уваги тяжкість покарання, що загрожує підозрюваній у разі визнання її винною у кримінальному правопорушенні, вагомість наявних доказів, якими обґрунтовується повідомлення про підозру, суд вважає за доцільне вжити щодо підозрюваної ОСОБА_2 такий захід забезпечення кримінального провадження.
На підстави викладеного, керуючись ст.ст.131, 132, 154-157 КПК України, суд
УХВАЛИВ:
Клопотання - задовольнити .
Застосувати до підозрюваної ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, захід забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від посади строком на два місяці.
Відсторонити підозрювану ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, від посади головного державного ревізора-інспектора відділу адміністрування податку на додану вартість та контролю за відшкодуванням податку на додану вартість управління податків і зборів з юридичних осіб Новомосковської державної об'єднаної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області, строком на два місяці, тобто до 29 травня 2017 року
Ухвала може бути оскаржена до апеляційного суду Дніпропетровської області протягом п'яти днів з моменту її проголошення.
Слідчий суддя О.А. Антонюк
Суд | Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 30.03.2017 |
Оприлюднено | 19.04.2017 |
Номер документу | 65997113 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська
Антонюк О. А.
Кримінальне
Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська
Антонюк О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні