ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
12 квітня 2011 року № 2а-12377/10/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
головуючого судді Аблова Є.В.;
судді Амельохіна В.В.,
судді Кузьменка В.А.,
при секретарі Мальчик І.Ю.,
за участю сторін:
представника позивача -ОСОБА_1,
третьої особи -ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю НЬЮКО до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України за участю третьої особи ЗАТ „АСК „ІНГО УКРАЇНА" про визнання бездіяльності протиправною та скасування рішення від 13.08.10 р. частково ,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з позовом до Київської регіональної митниці Державної митної служби про скасування рішення про визначення коду товару, обґрунтовуючи свої вимоги тим, що відповідачем, перевищуючи надані йому законодавством повноваження, в порушення норм діючого законодавства України у сфері регулювання ринків фінансових послуг, прийняте протиправне розпорядження, яким схвалено незаконне рішення члена Комісії -директора інспекційного департаменту про скасування рішення члена Комісії -директора інспекційного департаменту про зупинення дії ліцензії на здійснення страхової діяльності зі страхування майна, а також вчинена бездіяльність, що призвело до порушення прав та законних інтересів позивача.
В позовній заяві позивач просить суд скасувати рішення Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 13.08.2010 р. в частині скасування рішення від 05.08.2010 р. № 630 "Про призупинення дії ліцензії наданої Закритому акціонерному товариству "АСК "ІНГО УКРАЇНА" на право здійснення страхування майна, крім залізничного, наземного, повітряного та водного транспорту, вантажів і багажу; визнати чинним рішення Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 05.08.2010 р. № 630 "Про призупинення дії ліцензії наданої Закритому акціонерному товариству "АСК "ІНГО УКРАЇНА" на право здійснення страхування майна, крім залізничного, наземного, повітряного та водного транспорту, вантажів і багажу та визнати дії по розгляду звернення Товариства з обмеженою відповідальністю "НЬЮКО" від 25.02.2010 р. до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України на дії Закритого акціонерного товариства "АСК "ІНГО УКРАЇНА" такими, що є бездіяльними.
09.12.2010 р. в судовому засіданні позивачем подано заяву про зміну позовних вимог, в якій він просить суд: скасувати розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 12.08.2010 р. "Про схвалення рішення члена Комісії -директора інспекційного департаменту від 12.08.2010 р. № 45-л про скасування рішення члена Комісії -директора інспекційного департаменту від 05.08.2010 р. № 43-л про зупинення дії ліцензії на здійснення страхової діяльності зі страхування майна (крім залізничного, наземного, повітряного, водного транспорту, вантажів та багажу), виданої Закритому акціонерному товариству "Акціонерна страхова компанія "ІНГО УКРАЇНА"; визнати протиправною бездіяльність Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України по розгляду звернення Товариства з обмеженою відповідальністю "НЬЮКО" від 25.02.2010 р. до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України на дії Закритого акціонерного товариства "АСК "ІНГО УКРАЇНА".
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, надав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Представник третьої особи позовні вимоги не визнав повністю.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, заслухавши представника позивача, представника третьої особи, суд дійшов наступних висновків:
Товариство з обмеженою відповідальністю "НЬЮКО" зареєстроване Виконавчим комітетом Одеської міської ради 01.09.2003 р. (код ЄДРПОУ 32678917).
22.05.2008 р. між позивачем та третьою особою - Закритим акціонерним товариством "АСК "ІНГО УКРАЇНА" укладено Договір страхування № 300106133, за яким Страховик (третя особа) бере на себе зобов'язання при настанні страхового випадку відшкодувати Страхувальнику (позивачу) заподіяні матеріальні збитки відповідно до умов цього Договору та в межах страхової суми, а Страхувальник зобов'язується сплачувати страхову премію у визначеному розмірі та в узгоджені сторонами строки. Предметом Договору страхування є страхування майнових інтересів страхувальника, пов'язаних з володінням, користуванням, розпорядженням будівлею за адресою: Україна, м. Одеса, вул. Середня, 83 ж.
11.07.2008 р. із застрахованим майном трапилась подія, яка мала ознаки страхового випадку - пожежа. 15.07.2008 р. позивач звернувся до Закритого акціонерного товариства "АСК "ІНГО УКРАЇНА" із заявою про настання страхового випадку із застрахованим майном - пожежі та виплату у зв'язку із цим страхового відшкодування.
Листом від 23.12.2008 р. № 3116 Закрите акціонерне товариство "АСК "ІНГО УКРАЇНА" відмовило позивачу у виплаті страхового відшкодування у зв'язку з невиконанням пункту 2 статті 21 Закону України "Про страхування", пункту 18.1.3 Договору страхування, пунктів 9.1.3 та 9.1.9 Особливих умов. Відмова обґрунтовувалась тим, що згідно з висновком спеціаліста від 12.12.2008 р. по встановленню причини пожежі, яка сталася 11.07.2008 р. на покрівлі торгівельного-виставкового центру "Декор-Сервіс" за адресою: м. Одеса, вул. Середня, 83, причиною пожежі є порушення протипожежних норм при проведенні вогневих робіт на застрахованому майні.
Не погоджуючись з такою відмовою позивач 25.02.2010 р. звернуся з відповідною скаргою до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України.
Частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відносини у сфері страхування врегульовані Законом України "Про страхування".
Закон України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" (далі - Закон) встановлює загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг.
Відповідно до п.12) ч.1 ст.1 Закону, Уповноважений орган -це спеціально уповноважений орган виконавчої влади у сфері регулювання ринків фінансових послуг.
Згідно Положення про Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2010 р. № 157, Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України (далі - Комісія) є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом у сфері регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Статтею 28 Закону визначено, що Уповноважений орган, зокрема, видає фінансовим установам відповідно до законів з питань регулювання окремих ринків фінансових послуг відповідні дозволи, а також ліцензії на провадження діяльності з надання фінансових послуг та затверджує умови провадження діяльності з надання фінансових послуг, здійснення яких потребує відповідної ліцензії чи дозволу, та порядок контролю за їх додержанням; проводить самостійно чи разом з іншими уповноваженими органами нагляду виїзні та безвиїзні перевірки діяльності фінансових установ; у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів Уповноваженого органу застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.
Згідно ст. 30 Закону, Уповноважений орган має право здійснювати в межах своєї компетенції інспектування фінансових установ, а також їх споріднених та афілійованих осіб.
Комісією, на підставі скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "НЬЮКО" -позивача від 25.02.2010 р., було проведено позапланову інспекцію Закритого акціонерного товариства "АСК "ІНГО УКРАЇНА" щодо невиконання страховиком зобов'язань по договору страхування, в результаті якої виявлені порушення ч.1 ст.20, ч.1 ст.25 Закону України "Про страхування", п.2.15. розділу 2 Ліцензійних умов провадження страхової діяльності, про що було складено акт від 23.03.2010 р.
Відповідно до п.1.5. Положення про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу, затвердженого розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг від 13.11.2003 р. № 125, Комісія обирає і застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення законодавства про фінансові послуги, враховуючи наслідки порушення та наслідки раніше застосованих заходів впливу (за наявності).
Згідно п. 2.1. зазначеного Положення, Комісія може застосовувати такі заходи впливу: зобов'язати порушника вжити заходів для усунення порушення; вимагати скликання позачергових зборів учасників фінансової установи; накладати штрафи відповідно до закону; тимчасово зупинити (обмежити) або анулювати (відкликати) ліцензію на здійснення діяльності з надання фінансових послуг; відсторонити керівництво від управління фінансовою установою та призначити тимчасову адміністрацію; затверджувати план відновлення фінансової стабільності фінансової установи; порушувати питання про ліквідацію установи.
Пунктом 6.12. зазначеного Положення передбачено, що рішення про застосування заходів впливу після набрання ним чинності є обов'язковими до виконання. У разі невиконання Комісія вживає заходів щодо виконання рішення у порядку, визначеному законодавством.
Відповідно до ст. 37 Закону України "Про страхування", уповноважений орган має право, зокрема, видавати приписи страховикам про усунення виявлених порушень вимог законодавства про страхову діяльність, а у разі їх невиконання зупиняти чи обмежувати дію ліцензій цих страховиків до усунення виявлених порушень або приймати рішення про відкликання ліцензій та виключення з державного реєстру страховиків (перестраховиків).
На підставі акту від 23.03.2010 р., яким зафіксовані відповідні порушення з боку Закритого акціонерного товариства "АСК "ІНГО УКРАЇНА", відповідачем застосовано захід впливу у вигляді припису від 19.04.2010 р. № СК-421/10-391 про усунення Закритим акціонерним товариством "АСК "ІНГО УКРАЇНА" виявлених порушень законодавства про фінансові послуги до 28.05.2010 р.
Відповідно до пп.5) п.10 Положення про Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України, до виключної компетенції Комісії, як колегіального органу, зокрема, належить схвалення рішень директорів департаментів Комісії про внесення інформації щодо юридичної особи до Державного реєстру фінансових установ або виключення такої інформації, а також рішень про видачу, анулювання, зупинення або поновлення ліцензій на надання фінансових послуг.
Враховуючи зазначені законодавчі вимоги, у зв'язку з невиконанням Закритим акціонерним товариством "АСК "ІНГО УКРАЇНА", у встановлені приписом строки, вимоги про усунення порушень законодавства про фінансові послуги, розпорядженням Комісії від 05.08.2010 р. № 630 схвалене рішення члена Комісії -директора інспекційного департаменту від 05.08.2010 р. № 43-л про зупинення дії ліцензії на здійснення страхової діяльності страхування майна (крім залізничного, наземного, повітряного, водного транспорту (морського внутрішнього ті інших видів водного транспорту), вантажів та багажу (вантажобагажу)), виданої Закритому акціонерному товариству "Акціонерна страхова компанія "ІНГО УКРАЇНА".
Зазначене свідчить про те, що відповідачем вчинені всі, передбачені законодавством дії та прийняті відповідні рішення по розгляду скарги позивача від 25.02.2010 р. на дії Закритого акціонерного товариства "АСК "ІНГО УКРАЇНА", отже доводи позивача щодо бездіяльності відповідача по розгляду звернення від 25.02.2010 р. на дії Закритого акціонерного товариства "АСК "ІНГО УКРАЇНА", суперечать дійсним обставинам справи, є необґрунтованими та судом до уваги не приймаються.
12.08.2010 р. представниками Комісії проведено позапланову інспекцію Закритого акціонерного товариства "АСК "ІНГО УКРАЇНА" щодо дотримання вимог чинного страхового законодавства зі страхувальником ТОВ НЬЮКО , в результаті якої встановлено, що Закритим акціонерним товариством "АСК "ІНГО УКРАЇНА" усунені порушення, які стали підставою для зупинення дії ліцензії, а саме: Закритим акціонерним товариством "АСК "ІНГО УКРАЇНА", відповідно до вимог ст. 26 Закону України "Про страхування" було прийняте рішення про відмову у виплаті страхового відшкодування позивачу.
Враховуючи усунення третьою особою порушень, які стали підставою для зупинення дії ліцензії, рішенням члена Комісії -директора інспекційного департаменту від 12.08.2010 р. № 45-л було скасоване рішення члена Комісії -директора інспекційного департаменту від 05.08.2010 р. № 43-л про зупинення дії ліцензії на здійснення страхової діяльності страхування майна (крім залізничного, наземного, повітряного, водного транспорту (морського внутрішнього ті інших видів водного транспорту), вантажів та багажу (вантажобагажу)), виданої Закритому акціонерному товариству "Акціонерна страхова компанія "ІНГО УКРАЇНА".
Розпорядженням Комісії від 12.08.2010 р. № 648 зазначене рішення схвалене нею та скасоване розпорядження Комісії від 05.08.2010 р. № 630 "Про схвалення рішення члена Комісії -директора інспекційного департаменту про зупинення дії ліцензії на здійснення страхової діяльності страхування майна (крім залізничного, наземного, повітряного, водного транспорту (морського внутрішнього ті інших видів водного транспорту), вантажів та багажу (вантажобагажу)), виданої Закритому акціонерному товариству "Акціонерна страхова компанія "ІНГО УКРАЇНА".
Враховуючи викладені норми діючого законодавства України у сфері страхування та надання фінансових послуг, що відповідач, при прийняті оскаржуваного розпорядження, діяв у межах, наданої йому компетенції та на виконання зазначених вимог законодавства.
Слід також звернути увагу на те, що третьою особою - Закритим акціонерним товариством "АСК "ІНГО УКРАЇНА" до Окружного адміністративного суду міста Києва оскаржувався припис Комісії від 19.04.2010 р. № СК-421/10-391 про усунення Закритим акціонерним товариством "АСК "ІНГО УКРАЇНА" виявлених порушень законодавства про фінансові послуги.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 10.09.2010 р. припис Комісії від 19.04.2010 р. № СК-421/10-391 визнано протиправним та скасовано з підстав, що викладені Комісією обставини в акті про порушення від 23.03.2010 р., який став підставою для надання Закритому акціонерному товариству "АСК "ІНГО УКРАЇНА" оскаржуваного припису про усунення порушень, не відповідають дійсним обставинам страхової справи.
В той же час, позивачем по справі також оскаржувалась відмова у виплаті страхового відшкодування Закритим акціонерним товариством "Акціонерна страхова компанія "ІНГО УКРАЇНА" до Господарського суду міста Києва, шляхом подання позовної заяви про стягнення заборгованості по Договору страхування № 300106133 від 22.05.2008 р.
Рішенням Господарського суду міста Києва від 29.09.2010 р. у позові Товариства з обмеженою відповідальністю "НЬЮКО" відмовлено повністю з підстав, що пожежа, яка сталася 11.07.2008 р. на покрівлі будівлі торгівельно-виставкового комплексу "Декор-Сервіс" за адресою: м. Одеса, вул. Середня, 83-ж, не є страховим випадком, а Закрите акціонерне товариство "Акціонерна страхова компанія "ІНГО УКРАЇНА" правомірно відмовило у виплаті страхового відшкодування.
Відповідно до ч. 1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких
беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
За таких обставин, Окружний адміністративний суд міста Києва, за правилами, встановленими ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши наявні у справі докази та заслухавши пояснення представників сторін по справі, вважає заявлені позовні вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого вирішує справи відповідно до Конституції України та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Відповідачем по справі повністю виконаний покладений на нього обов'язок щодо доказування правомірності прийнятого ним оскаржуваного рішення.
Керуючись ст.ст. 94, 158-163 КАС України суд ,-
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні позовних вимог товариству з обмеженою відповідальністю НЬЮКО відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня її проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.
Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Повний текст постанови складений та підписаний колегією суддів 18.04.11 р.
Головуючий суддя Аблов Є.В.
Суддя Амельохін В.В.
Суддя Кузьменко В.А.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2011 |
Оприлюднено | 20.04.2017 |
Номер документу | 66005267 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Аблов Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні