Рішення
від 17.05.2007 по справі 16/104-1984
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

16/104-1984

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"17" травня 2007 р.Справа № 16/104-1984

Господарський суд Тернопільської області

у складі   судді Хоми С.О.             

Розглянув справу

за позовом За позовом: Прокурора Гусятинського району в інтересах держави в особі виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в Гусятинському районі, Гусятинського районного центру зайнятості України, cмт. Гусятин, вул.Тернопільська,14

До відповідача: Хоростківського комбінату комунальних підприємств, м. Хоростків Гусятинського  району Тернопільської області, вул. Кн.Володимира,23

За участю представників сторін:   

Позивача: Аніловська С.М. - гол. спеціаліст юрисконсульт, доручення б/н від 15.03.06 р. ,

Відповідача: не з'явився

Прокурора: Тиховліс Г.М. - прокурор відділу представництва інтересів громадян та держави в судах, посвідчення № 2 дійсне до 24.01.2011 року

    Суть справи:

Прокурор Гусятинського району звернувся до суду з позовом  в інтересах держави в особі виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в Гусятинському районі, Гусятинського районного центру зайнятості України, смт. Гусятин, вул.Тернопільська,14 до Хоростківського комбінату комунальних підприємств, м. Хоростків Гусятинського  району Тернопільської області, вул. Кн.Володимира,23 про стягнення заборгованості в сумі 12190 грн. 82 коп., в тому числі 10615 грн. 36 коп. недоїмки по сплаті страхових внесків та 1575 грн. 46 коп. пені.

   Як зазначено прокурором в позовній заяві, підставою для звернення до суду з позовом є неповна та несвоєчасна сплата страхових внесків у Фонд загальноообов»язкового державного страхування на випадок безробіття, робочим органом якого є  Гусятинський районний центр зайнятості,  на нараховану і виплачену заробітну плату працівникам комбінату.          

    Відповідач в судове засідання не з'явився, відзив на позов ні суду, ні позивачу не надав, хоча судом було дотримано статті 64 ГПК України, а саме своєчасно винесено  та надіслано сторонам ухвалу про порушення провадження у справі, в якій вказано про призначення справи до розгляду в засіданні господарського суду, про час і місце його проведення, необхідні дії щодо підготовки справи до розгляду в засіданні. А тому справа розглядається у відповідності до статті 75 ГПК України за наявними в ній матеріалами.    

    В судовому засіданні представникам позивача та прокуратури роз'яснено процесуальні права та обов'язки згідно ст.ст.20,22,29,81-1 ГПК України; наслідки відмови позивача від позову та укладення мирової угоди.

     Технічна фіксація судового процесу у відповідності до ст.81-1 ГПК України не здійснювалась за відсутності відповідних клопотань представників позивача та прокуратури.

    Розглянувши матеріали справи, заслухавши представника позивача, думку представника прокуратури, суд встановив наступне.

    27 лютого 2007 року Гусятинським районним центром зайнятості проведена перевірка Хоростківського комбінату комунальних підприємств, м. Хоростків Гусятинського  району Тернопільської області, вул. Кн.Володимира,23 на предмет правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. За результатами перевірки було встановлено, що за період з 01.11.2004 року по 31.12.2006 року відповідач  нарахував і виплатив заробітну плату працівникам, однак за цей період страхові внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття у Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття перерахував не повністю. В зв'язку із чим утворилась недоїмка комбінату перед Фондом загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в сумі 10615 грн. 36 коп. (з яких 4563,73 грн. прострочена заборгованість, виявлена при попередній перевірці  за період  з 01.01.2003р. по 31.10.2004р., про що складено акт № 15 від 27.02.2007 року, який підписаний головним бухгалтером та керівником підприємства, і належним чином засвідчена копія якого долучена до матеріалів справи. Також за результатами перевірки за  неповну сплату страхових внесків нарахована пеня в сумі 1575 грн. 46 коп., про що зазначено в акті перевірки.

    Дана заборгованість підтверджується доданим до акту перевірки розрахунком заборгованості, пені по результатах перевірки, який підписаний головним бухгалтером Хоростківського ККП  без заперечень.

    Як вбачається із матеріалів справи, головним бухгалтером підприємства Буранич Н.Т. було отримано один примірник акту перевірки № 15 від 27.02.2007 року, однак сума недоїмки та пені відповідачем в 1-денний строк добровільно перерахована не була.

    У відповідності до пункту 1 статті 1 Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» № 1533-ІІІ від 2 березня 2000 року з наступними змінами загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням на випадок безробіття (далі-страхування на випадок безробіття) є система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

     Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, провадження збору та акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг тощо та є цільовим централізованим страховим фондом (частини 1 та 2 статті 8 Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»). Згідно частини 2 статті 34 Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»обов'язком Фонду є, зокрема, здійснення контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків на випадок безробіття, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами з питань страхування на випадок безробіття.

     У відповідності до частини 1 статті 12 Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»виконавча дирекція Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття є виконавчим органом правління Фонду, який забезпечує виконання рішень правління. Функції виконавчої дирекції покладаються на органи державної служби зайнятості.  Згідно частини 2 цієї ж статті цього ж Закону функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладено, зокрема, на районні центри зайнятості. Однією із функцій, наданих виконавчій дирекції Фонду та її робочим органам є представлення інтересів Фонду в судових органах.

     Згідно частини 1 статті 4  та частини 3 статті 17 зазначеного вище Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»відповідно страхуванню на випадок безробіття підлягають особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту), та на інших підставах, передбачених законодавством про працю та роботодавці і застраховані особи сплачують страхові внески один раз на місяць в день одержання роботодавцями в установах банків коштів на оплату праці.

    Розмір внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття передбачений Законом України „Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування” № 2213-ІІІ від 11 січня 2001 року з наступними змінами (пункт 2 статті 1 Закону).

    За несвоєчасну та неповну сплату страхових внесків наступає відповідальність передбачена частиною 1 статті 38 Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», а саме сплата страхувальниками суми донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь її строк.

    В судовому засіданні представники позивача та прокуратури позовні вимоги підтримали повністю та просять суд стягнути з відповідача заборгованість в сумі 27577 грн. 77 коп., в тому числі 10615 грн. 36 коп. недоїмки по сплаті страхових внесків, яка несплачена відповідачем і яка нарахована по акту перевірки № 15 від 27.02.2007р. та 1575 грн. 46 коп. пені.    

    Відповідач будь-яких доказів сплати утвореної недоїмки в сумі 10615 грн. 46 коп. та нарахованої пені в сумі 1575  грн. 46 коп. на день розгляду справи ні суду, ні позивачу не надав.

    За таких обставин справи, позовні вимоги підлягають до задоволення, як обгрунтовано заявлені та підтверджені матеріалами справи.

    Державне мито та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу у відповідності із ст.49 ГПК України покладаються на відповідача.

    На підставі наведеного та керуючись ст.ст.43,49,84,85 Господарського процесуального кодексу України, суд:

В и р і ш и в:

1.Позов задовольнити

    2.Стягнути з Хоростківського комбінату комунальних підприємств, м. Хоростків Гусятинського району Тернопільської області, вул. Кн.Володимира,23, ідентифікаційний код 21135495:

- на користь Виконавчої дирекції Фонду загальнообов»язкового державного соціального страхування на випадок безробіття в Гусятинському районі в особі  Гусятинського районного центру зайнятості, смт. Гусятин Тернопільської області, вул. Тернопільська,14, ідентифікаційний код 21144803:

- 12190 грн. 82 коп. заборгованості,  в т. ч. 10615 грн. 36  коп. заборгованість по страхових  внесках та 1575 грн. 46 коп. пені.;

    Видати накази.

      3.Стягнути з Хоростківського комбінату комунальних підприємств, м. Хоростків Гусятинського району Тернопільської області, вул. Кн.Володимира,23, ідентифікаційний код 21135495:

- 121 грн. 91 коп.  державного мита в доход Державного бюджету України;

- 118 грн. 00 коп. - витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу на р/р 31214259700002 у ГУДКУ у Тернопільській області  МФО 838012 ЄДРПОУ 23588119 Одержувач: УДК у м. Тернополі.

    Видати накази.

4.Рішення надіслати сторонам по справі та прокурору, який брав участь у справі.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття(підписання).

    На рішення господарського суду, яке не набрало законної сили, сторони мають право подати апеляційну скаргу, а прокурор апеляційне подання протягом десяти днів з дня прийняття (підписання) рішення  через місцевий господарський суд.

    Дата підписання: 23.05.2007р.

 

Суддя                                                                                          С.О. Хома

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення17.05.2007
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу660259
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —16/104-1984

Ухвала від 26.03.2009

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Хома С.О.

Ухвала від 16.03.2009

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Хома С.О.

Рішення від 17.05.2007

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Хома С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні