Справа № 2-а-6481/09/1170
Категорія статобліку - 6.11
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 жовтня 2009 року Кіровогра дський окружний адміністрат ивний суд у складі:
головуючого - судді Сагун А.В.;
при секретарі - Джебко А.І.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в місті Кі ровограді адміністративну с праву за позовом Кіровоград ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів до приватного сільс ькогосподарського підприєм ства «Райпольське» про стягн ення адміністративно-господ арських санкцій та пені,-
ВСТАНОВИВ:
23 червня 2009 року до Кіровогр адського окружного адмініст ративного суду звернулося Кі ровоградське обласне відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів з позовом до при ватного сільськогосподарсь кого підприємства «Райпольс ьке» про стягнення адміністр ативно-господарських санкці й та пені.
Позивач в обґрунтування по зовних вимог зазначив, що від повідач несвоєчасно подав зв іт про зайнятість і працевла штування інвалідів та самост ійно не сплатив адміністрати вно-господарські санкції у т ермін передбачений законода вством, тому станом на 23.06.2009 рок у за ним рахується заборгова ність по сплаті адміністрати вно-господарських санкцій на суму 28 775,34 грн. та пені 794,19 грн.
В судовому засіданні предс тавник позивача ОСОБА_1 пі дтримав позовні вимоги в пов ному обсязі та надав суду поя снення згідно позовної заяви .
Представник відповідача Ляшко М.В. у судовому засід анні, позовні вимоги позивач а не визнав, зазначивши, що на підприємстві робочі місця дл я інвалідів створювались згі дно з виписки з наказу №114 від 27 грудня 2007 року. Відповідні дан і про наявність вакантних ро бочих місць для інвалідів до центру зайнятості протягом 2008 року не подавались.
Дослідивши у судовому засі данні подані суду докази, оці нивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуєтьс я на всебічному, повному і об'є ктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справ и в їх сукупності, суд вважає , що позов підлягає задоволен ню повністю з наступних підс тав.
Судом встановлено, що відпо відно до п.1 Положення про Фонд соціального захисту інвалід ів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2002 №1434, Фонд є урядовим орг аном державного управління, який діє у складі Міністерст ва праці та соціальної політ ики і підпорядковується йому .
Згідно з п.9 зазначеного Пол оження для реалізації поклад ених на Фонд соціального зах исту інвалідів завдань за по годженням з Мінпраці утворюю ться територіальні відділен ня Фонду в межах граничної чи сельності його працівників.
Відповідно до Положення пр о Кіровоградське обласне від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів, затверджено го Наказом директора від 01.03.07р . №16, Кіровоградське обласне в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів є територ іальним органом урядового де ржавного управління - Фонду с оціального захисту інваліді в і має статус юридичної особ и.
Основним завданням Фонду с оціального захисту інваліді в є, зокрема, контроль за викон анням підприємствами, устано вами, організаціями, у тому чи слі підприємствами, організа ціями громадських організац ій інвалідів, фізичними особ ами, які використовують найм ану працю, нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, установленого ста ттею 19 Закону України „Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів” (далі - Закону). У від повідності до покладених на Фонд завдань останній здійсн ює контроль за сплатою робот одавцями адміністративно-го сподарських санкцій і пені.
Таким чином, Фонд та його ві дділення є органами державно ї влади, які у правовідносина х з роботодавцями, зокрема у з в' язку із здійсненням контр олю за перерахуванням адміні стративно-господарських сан кцій, передбачених статтею 20 З акону, реалізують владні упр авлінські функції.
З огляду на викладене, та ві дповідно до п.1 ч.1 ст.3, п.4 ч.1 ст.17 КА С України, спори за позовами с уб' єктів владних повноваже нь - відділень Фонду до робото давців про стягнення адмініс тративно-господарських санк цій та пені за кожне робоче мі сце, призначене для працевла штування інваліда і не зайня те ним, є публічно-правов ими і відносяться до юрисдик ції адміністративних судів.
Відповідно до ч.1 ст.19 Закону для підприємств (об' єднань) , установ і організацій незал ежно від форм власності і гос подарювання встановлюється норматив робочих місць для з абезпечення працевлаштуван ня інвалідів у розмірі чотир ьох відсотків від середньооб лікової чисельності штатних працівників облікового скла ду за рік, а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця.
Згідно з п.1.9 Інструкції зі ст атистики кількості працівни ків, затвердженої наказом Де ржавного комітету статистик и України від 28.09.2005р. №286, показни ки кількості працівників у ф ормах державних статистични х спостережень відображають ся у цілих одиницях. Тому робо тодавцям слід визначати сере дньооблікову чисельність пр ацівників та чисельність пра цівників за встановленим Зак оном нормативом у цілих числ ах, округлюючи дробові числа відповідно до встановлених правил математики.
Відповідно до ч.ч.2, 3 ст.19 Закон у роботодавці самостійно зді йснюють працевлаштування ін валідів у рахунок нормативів робочих місць, виходячи з вим ог ст.18 цього Закону.
Забезпечення прав інвалід ів на працевлаштування та оп лачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання робот и вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього зверненн я до підприємств, установ, орг анізацій чи до державної слу жби зайнятості (ч.1 ст.18 Закону).
Згідно з ч.3 ст.18 Закону підпр иємства, установи, організац ії, фізичні особи, які викорис товують найману працю, зобов ' язані виділяти та створюва ти робочі місця для працевла штування інвалідів.
Статтею 20 Закону передбачен о обов' язок підприємств (об ' єднань), установ і організа цій, крім тих, що повністю утри муються за рахунок коштів де ржавного або місцевих бюджет ів, незалежно від форм власно сті і господарювання, де сере дньооблікова кількість прац юючих інвалідів менша, ніж ус тановлено нормативом, передб аченим ч.1 ст.19 Закону, щороку сп лачувати відповідним відділ енням Фонду соціального захи сту інвалідів адміністратив но-господарські санкції, сум а яких визначається у розмір і середньої річної заробітно ї плати на відповідному підп риємстві (в об' єднанні), в уст анові, організації за кожне р обоче місце не зайняте інвал ідом. Для підприємств, устано в, організацій, у тому числі пі дприємств, організацій грома дських організацій інваліді в, фізичних осіб, на яких працю є від 8 до 15 осіб, розмір адмініс тративно-господарських санк цій за робоче місце, призначе не для працевлаштування інва ліда і не зайняте інвалідом, в изначається в розмірі полови ни середньої річної заробітн ої плати на відповідному під приємстві, в установі, органі зації, у тому числі підприємс тві, організації громадських організацій інвалідів, у фіз ичної особи, яка використову є найману працю.
Адміністративно-господарс ькі санкції розраховуються т а сплачуються підприємствам и, установами та організація ми, у тому числі підприємства ми, організаціями громадськи х організацій інвалідів, фіз ичними особами, зазначеними в цій статті, самостійно в стр ок до 15 квітня року, наступног о за роком, в якому відбулося п орушення нормативу. При цьом у до правовідносин із стягне ння адміністративно-господа рських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовують ся строки позовної давності.
Судом встановлено, що відпо відно до звіту відповідача п ро зайнятість і працевлаштув ання інвалідів за 2008 рік , форма № 10-ПІ (а.с. 5), на підприємстві пр ацював 1 інвалід, середньоріч на заробітна плата штатного працівника на підприємстві в 2008 році складала 14 387,67 грн.
Згідно даних, наданих відпо відачем у звіті за 2008 рік вбача ється, що при середньообліко вій чисельності працюючих на підприємстві відповідача в 2008 році - 73 особи та виходячи з но рмативу, передбаченого ч.1 ст .19 Закону України „Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні”, у відповіда ча мало бути створено три роб очих місця для працевлаштува ння інвалідів.
При цьому, відповідно до роз ділу 2 зазначеного звіту на пі дприємстві протягом 2008 року п рацював 1 інвалід.
Звітності щодо наявності в акансій для працевлаштуванн я інвалідів відповідачем до компетентного органу - цент ру зайнятості, у відповіднос ті до ст.20 Закону України „Про зайнятість населення”, ст.3 Ін струкції щодо заповнення фор ми звітності № 3-ПН „Звіт про н аявність вакансій”, затвердж еної Наказом міністерства пр аці та соціальної політики У країни №420 від 19.12.2005р., протягом 2008 року не надавалось, чим не вик онав обов' язок по вчиненню всіх необхідних дій по праце влаштуванню інвалідів для ви конання нормативу, передбаче ного ст. 19 Закону України „Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні” .
Надані відповідачем докум енти про створення трьох роб очих місць (а.с. 48) і про інформу вання Іванівської сільської ради Петрівського району Кі ровоградської області, на те риторії якої розташовано під приємство, та Петрівської ра йонної організації інваліді в Всеукраїнської організаці ї інвалідів про створення ст аном на 1 січня 20008 року трьох ро бочих місць для інвалідів (а.с .25, 47) є доказами про вчинення пе вних дій, але не виконання в ц ілому обов' язку по вчиненню всіх необхідних дій по праце влаштуванню інвалідів для ви конання нормативу, передбаче ного ст. 19 Закону України „Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні”, зокр ема в частині інформування ц ентру зайнятості про вакантн і місця для інвалідів.
Кіровоградським обласним відділенням Фонду соціально го захисту інвалідів, в зв' я зку з порушенням відповідаче м ст.19 Закону, нараховано адмі ністративно-господарські са нкції в розмірі третини сере дньої річної заробітної плат и на відповідному підприємст ві, що становить 28 775,34 грн.
Відповідно до ч.2 ст.20 Закону порушення термінів сплати ад міністративно-господарськи х санкцій тягне за собою нара хування пені. Механізм нарах ування пені встановлено Поря дком нарахування пені та її с плати.
Згідно Порядку нарахуванн я пені та її сплати, порушенн я строку сплати адміністрати вно-господарських санкцій тя гне за собою нарахування пен і, розмір якої обчислюється в иходячи зі 120 відсотків річних облікової ставки Національн ого Банку України, що діє на мо мент подання позовної заяви.
Облікова ставка Національ ного банку України станом на 17.02.09 р. складає 11%. Одноденний роз мір пені складає 0,04%. Кількість днів прострочення, в період з 16.04.09. по 23.06.09., склало 69 днів. Таким ч ином, сума пені становить 794,19 г рн. (а.с.6).
Платежів в рахунок погашен ня заборгованості з адмініст ративно-господарських санкц ій та пені відповідачем не зд ійснювалось.
Таким чином, загальна сума з аборгованості становить: 28 775,3 4 грн. (адміністративно -господ арські санкції) +794,19 грн. (пеня) = 28 775,34 грн.
Враховуючи те, що відповіда чем, в порушення ст.ст. 19, 20 Закон у України „Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні", не здійснено працев лаштування інвалідів у рахун ок нормативів робочих місць, виходячи з вимог ст.18 цього За кону, не сплачено адміністра тивно-господарські санкції, суд дійшов висновку, що позов ні вимоги є обґрунтованими.
Відповідно до п.34 ст.4 Декрету КМУ від 21.03.1991р. №7-93 „Про державне мито" Кіровоградське обласн е відділення Фонду соціально го захисту інвалідів звільня ється від сплати державного мита.
Судові витрати не встановл ено.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 86, 159-163, 167 КАС Укра їни, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов за довольнити.
Стягнути з приватного сіль ськогосподарського підприє мства «Райпольське», р/р 26003155545001, код ЄДРПОУ 05402921, МФО 305299, Приватба нк, м. Жовті Води (юридична адр еса: вул. Жовтнева, с. Іванівка , Петрівський район, Кіровогр адської області) на користь К іровоградського обласного в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів, р/р 31210230700375, МФ О 823016, банк ГУДК в Кіровоградсь кій області, отримувач УДК Пе трівський район, адміністрат ивно-господарські санкцій за невиконання нормативу робоч их місць призначених для пра цевлаштування інвалідів, у с умі 28 775,34 гривень (двадцять вісі м тисяч сімсот сімдесят п' я ть гривень тридцять чотири к опійки) та пені, у сумі 794,19 гриве нь (сімсот дев' яносто чотир и гривні дев' ятнадцять копі йок).
Постанова суду може бути ос каржена в апеляційному поряд ку до Дніпропетровського апе ляційного адміністративног о суду через Кіровоградський окружний адміністративний с уд шляхом подачі заяви про ап еляційне оскарження постано ви суду протягом 10 днів з дня ї ї проголошення, а в разі прого лошення вступної та резолюти вної частин постанови - з дня с кладання постанови в повному обсязі відповідно до ст.160 КАС України. Апеляційна скарга п одається протягом 20 днів післ я подання заяви про апеляцій не оскарження. Копія апеляці йної скарги одночасно надсил ається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього под ання заяви про апеляційне ос карження, якщо скарга подаєт ься у строк, встановлений для подання заяви.
Дата складення та підписан ня постанови в повному обсяз і - 02.11.09.
Суддя (підпис) А. В. Сагун
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2009 |
Оприлюднено | 13.05.2010 |
Номер документу | 6603020 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Ясинуватський міськрайонний суд Донецької області
Чернота Сергій Васильович
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Сагун Андрій Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні