Постанова
від 12.04.2017 по справі 175/4207/16-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 175/4207/16-а

Провадження № 2-а/175/90/16

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 квітня 2017 року Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області у складі:

головуючого судді Озерянської Ж.М., за участю секретаря Рись Н.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт. Слобожанське адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Підгородненської міської ради Дніпровського району Дніпропетровської області, третя особа: Садівниче товариство Дари Природи про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

В жовтні 2016 року позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, який в лютому 2017 року уточнила та просила визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Підгородненської міської ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області від 14 червня 2016 року № 171; визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Підгородненської міської ради Дніпровського району Дніпропетровської області від 18 січня 2017 року № 12; зобов'язати виконавчий комітет Підгородненської міської ради Дніпровського району Дніпропетровської області розглянути її, ОСОБА_1 заяву щодо переведення садових будинків у жилі будинки та винести рішення відповідно до Порядку переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам у жилі будинки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2015 року № 321; стягнути з виконавчого комітету Підгородненської міської ради Дніпровського району Дніпропетровської області за рахунок бюджетних асигнувань на її користь судовий збір у розмірі 551 грн. 20 коп.

В обґрунтування своїх вимог позивачка вказала на те, що їй, ОСОБА_1 належить на праві приватної власності садовий будинок, з господарськими будівлями та спорудами, що розташований за адресою: АДРЕСА_1. У травні 2016 року, вона письмово звернулась до виконавчого комітету Підгородненської міської ради Дніпровського району Дніпропетровської області з заявою про переведення дачного (садового) будинку у жилий будинок, надавши всі документи, які визначені у Порядку переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки, затвердженому постановою КМУ від 29.04.2015 року №321. Згідно технічного звіту від 29.03.2016 року дачний будинок в садовому товаристві Дари природи відповідає вимогам державних будівельних норм. 14.06.2016 року Комітет розглянувши її заяву щодо переведення дачного(садового) будинку у жилий будинок прийняв рішення №171 від 14.06.2016 року, відмовив в задоволенні заяви в зв'язку з не набранням кількості голосів від загального складу членів виконавчого комітету. Врахувавши позицію представника відповідача та намагаючись вирішити спір мирним шляхом, вона повторно звернулася з заявою та всіма необхідними документами до Комітету стосовно переведення садового будинку у жилий будинок. Однак, 18.01.2017 року Комітет розглянувши заяву щодо переведення дачного (садового) будинку у жилий будинок прийняв рішення №12 від 18.01.2017 року, призупинив їй, ОСОБА_1 вирішення питання щодо переведення садового будинку АДРЕСА_1 в житловий будинок, відповідно до наступного: переведення території садівничих товариств під індивідуальну житлову забудову здійснюється на підставі рішення міської ради у відповідності з генеральним планом міста Підгородне та відповідною містобудівною документацією (детальний план території), що розроблена, погоджена, пройшла процедуру громадського обговорення та затверджена в установленому чинним законодавством України порядку з приведенням вулично-дорожньої мережі та інженерного забезпечення території до нормативів індивідуальної житлової забудови міського поселення, визначених Державними будівельними нормами України ДБН 360-92** Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень , з подальшим наданням дозволу на зміну цільового призначення земельної ділянки, а тому після виконання вимог зазначених в п.1 рішення, Комітет вирішив повторно розглянути її заяву на засіданні виконкому. Проаналізувавши рішення № 171 від 14.06.2016 року та рішення №12 від 18.01.2017 року які були прийняті Комітетом, уточнила позовні вимоги та просила задовольнити їх у повному обсязі.

В судовому засіданні представник позивачки за довіреністю ОСОБА_2 позовні вимоги підтримав та просив задовольнити їх в повному обсязі, посилаючись на обставини, зазначені в позові.

Представник відповідача за довіреністю ОСОБА_3 у судовому засіданні позовні вимоги не визнала та просила відмовити в їх задоволенні.

Представник третьої особи Садівничого товариства Дари природи надав суду заяву про розгляд справи без їх участі (а.с.50).

Вислухавши сторони, ознайомившись з письмовими запереченнями представника відповідача, вивчивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що згідно свідоцтва про право власності серії НОМЕР_2 від 17 лютого 2015 року, ОСОБА_1 є власником садового будинку загальною площею 133,1 кв.м., розташованого за адресою: АДРЕСА_1 що також підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №48039724 від 20 листопада 2015 року (а.с.12,13).

Відповідно до Звіту про проведення технічного огляду від 29 березня 2016 року, складеного Приватним підприємством ДАН , садовий будинок за адресою: АДРЕСА_1, відповідає вимогам державних будівельних норм (а.с.22-25).

У травні 2016 року ОСОБА_1 звернулась до Виконавчого комітету Підгородненської міської ради Дніпровського району Дніпропетровської області із заявою про переведення садового будинку АДРЕСА_1 у жилий будинок, до якої надала копію документа про право власності на будинок, засвідчений у встановленому порядку, та звіт про проведення технічного огляду дачного чи садового будинку з висновком про його відповідність державним будівельним нормам. Так, рішенням Виконавчого комітету Підгородненської міської ради Дніпровського району Дніпропетровської області № 171 від 14 червня 2016 року, ОСОБА_1 та іншим, відмовлено в переведенні садового будинку в житловий будинок, розташованого в садовому товаристві Дари природи м. Підгородне Дніпровського району Дніпропетровської області у зв'язку з не набранням більшої кількості голосів від загального складу члені виконавчого комітету (а.с.14).

З метою врегулювання спору мирним шляхом, ОСОБА_1 повторно звернулася з заявою та всіма необхідними документами до Комітету стосовно переведення садового будинку у жилий будинок. Так, рішенням Виконавчого комітету Підгородненської міської ради Дніпровського району Дніпропетровської області № 12 від 18 січня 2017 року, було призупинено ОСОБА_1 в вирішенні питання щодо переведення садового будинку в житловий будинок, розташованого в садовому товаристві Дари природи м. Підгородне Дніпровського району Дніпропетровської області, відповідно до наступного: переведення території садівничих товариств під індивідуальну житлову забудову здійснюється на підставі рішення міської ради у відповідності з генеральним планом міста Підгородне та відповідною містобудівною документацією (детальний план території), що розроблена, погоджена, пройшла процедуру громадського обговорення та затверджена в установленому чинним законодавством України порядку з приведенням вулично - дорожньої мережі та інженерного забезпечення території до нормативів індивідуальної житлової забудови міського поселення, визначених Державними будівельними нормами України ДБН 360-92** Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень , з подальшим наданням дозволу на зміну цільового призначення земельної ділянки. Після виконання вимог зазначених в п.1 рішення повторно розглянути заяву гр. ОСОБА_1 на засіданні виконкому (а.с.46).

Частиною 2 статті 19 Конституції України, визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 11 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , виконавчий комітет є виконавчим органом сільських, селищних, міських рад.

Згідно з Порядком переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам у жилі будинки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2015 року № 321 (далі - Порядок) переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки здійснюється безоплатно органами місцевого самоврядування села, селища, міста, з якими відповідні дачні поселення та садівничі товариства пов'язані адміністративно або територіально.

Відповідно до п. 2 вказаного Порядку, для переведення дачного чи садового будинку у жилий будинок громадянин, який є його власником, або уповноважена ним особа (далі - власник) подає до виконавчого органу сільської (селищної, міської) ради, а у разі, коли в сільській раді виконавчий орган не утворено, - сільському голові (далі - уповноважений орган) заяву за формою згідно з додатком 1, до якої додаються: копія документа про право власності на дачний чи садовий будинок, засвідчена в установленому порядку; письмова згода співвласників (за наявності) на переведення такого будинку в жилий; звіт про проведення технічного огляду дачного чи садового будинку з висновком про його відповідність державним будівельним нормам.

Оцінюючи рішення Виконавчого комітету Підгородненської міської ради Дніпровського району Дніпропетровської області № 171 від 14 червня 2016 року та № 12 від 18 січня 2017 року, суд виходить з того, що відповідно до вимог чинного законодавства рішення виконкому повинно відповідати суті звернення та бути викладеним з зазначенням підстав як для задоволення звернення, так і відмови у задоволенні звернення, а також те, що заявником, як власником будинку, надано повний перелік документів, передбачених вищезазначеним Порядком.

Крім того, згідно Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Садівниче товариство Дари природи (код ЄДРПОУ 23926970) знаходиться в межах населеного пункту м. Підгородне Дніпровського району Дніпропетровської області (а.с.40).

А тому суд вважає за доцільне задовольнити вимогу позивача щодо визнання протиправними та скасувати рішень Виконавчого комітету Підгородненської міської ради Дніпровського району Дніпропетровської області № 171 від 14 червня 2016 року та № 12 від 18 січня 2017 року про відмову ОСОБА_1 у переведенні садового будинку АДРЕСА_1 у жилий будинок.

Щодо позовних вимог позивача про зобов'язання відповідача розглянути заяву щодо переведення садового будинку у жилий будинок, то суд враховує наступне.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі задоволення адміністративного позову суд може ухвалити постанову про зобов'язання відповідача вчинити певні дії.

Постановою Пленуму Вищого адміністративного суду Про судове рішення в адміністративній справі від 20 травня 2013 року № 7 роз'яснено, що суд може ухвалити постанову про зобов'язання відповідача прийняти рішення певного змісту, за винятком випадків, коли суб'єкт владних повноважень під час адміністративних процедур відповідно до закону приймає рішення на основі адміністративного розсуду (п.10.3). При цьому слід зазначити, що у випадку, коли закон встановлює повноваження суб'єкта публічної влади в імперативній формі, тобто його діяльність чітко визначена законом, суд може зобов'язати відповідача прийняти конкретне рішення чи вчинити дію. А у випадку, коли суб'єкт владних повноважень наділений дискреційними повноваженнями, суд може лише вказати на виявлені порушення, допущені при прийнятті оскаржуваного рішення (дій), та зазначити норму закону, яку відповідач повинен застосувати при вчиненні певної дії (прийнятті рішення) з урахуванням встановлених судом обставин.

Пунктом 4 Порядку передбачено, що за результатами розгляду заяви та доданих до неї документів уповноважений орган протягом місяця з дня їх надходження приймає рішення про переведення дачного чи садового будинку у жилий будинок або про відмову в такому переведенні.

Прийняття рішення про відмову в переведенні дачного чи садового будинку у жилий будинок допускається за наявності хоча б однієї з таких підстав: неподання документів, зазначених у пункті 3 цього Порядку; виявлення в поданих документах недостовірних відомостей; встановлення невідповідності дачного чи садового будинку вимогам державних будівельних норм, що зазначені у розділі I (обов'язковий) результатів технічного огляду звіту про проведення технічного огляду дачного чи садового будинку.

Відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до ст.ст. 11, 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім того, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

А тому, оскільки суд дійшов висновку про протиправність та скасування рішень Виконавчого комітету Підгородненської міської ради Дніпровського району Дніпропетровської області № 171 від 14 червня 2016 року та № 12 від 18 січня 2017 року про відмову ОСОБА_1 у переведенні садового будинку АДРЕСА_1 у жилий будинок, відповідач зобов'язаний розглянути заяву ОСОБА_1 відповідно до Порядку переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам у жилі будинку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 321 від 29 квітня 2015 року.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно до ч. 1, п. 1 ч. 3 ст. 87 КАС України, судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи. До витрат, пов'язаних з розглядом справи, належать витрати на правову допомогу.

При подачі адміністративного позову до суду ОСОБА_1 сплатила судові витрати при розгляді справи: а саме судовий збір у сумі 551,20 грн., а тому зазначені витрати підлягають стягненню на користь позивача по справі.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст. 11 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , Порядком переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам у жилі будинки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2015 року № 321, Постановою Пленуму Вищого адміністративного суду Про судове рішення в адміністративній справі від 20 травня 2013 року № 7, ст. 2, 11, 69, 71, 87, 94, 158-159, 162, 163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчого комітету Підгородненської міської ради Дніпровського району Дніпропетровської області від 14 червня 2016 року № 171.

Визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчого комітету Підгородненської міської ради Дніпровського району Дніпропетровської області від 18 січня 2017 року № 12.

Зобов'язати Виконавчий комітет Підгородненської міської ради Дніпровського району Дніпропетровської області розглянути заяву ОСОБА_1 щодо переведення садових будинків в жилі будинки та винести рішення відповідно до Порядку переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам у жилі будинки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2015 року №321.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого комітету Підгородненської міської ради Дніпровського району Дніпропетровської області на користь ОСОБА_1, інн - НОМЕР_1, витрати по сплаті судового збору в сумі 551,20 грн.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя: Ж.М. Озерянська

СудДніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення12.04.2017
Оприлюднено24.04.2017
Номер документу66032209
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —175/4207/16-а

Постанова від 12.04.2017

Адміністративне

Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області

Озерянська Ж. М.

Ухвала від 31.10.2016

Адміністративне

Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області

Озерянська Ж. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні