441/385/17 2/441/352/2017
ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12.04.2017 р. Городоцький районний суд Львівської обл. в складі:
головуючого судді - Яворської Н.І.
за участі секретаря - Цап І.М.
прокурора - Майнич Ю.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Городок цивільну справу за позовом керівника Городоцької місцевої прокуратури Львівської обл. до ОСОБА_1, Долинянської сільської ради Городоцького р-ну Львівської обл. про визнання незаконним та скасування рішення органу місцевого самоврядування, скасування запису про право власності, внесеного до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно , суд, -
в с т а н о в и в :
керівник Городоцької місцевої прокуратури 20.03.2017р. звернулась з позовом до ОСОБА_1, Долинянської сільської ради Городоцького р-ну Львівської обл. про визнання незаконним та скасування рішення сесії Долинянської сільської ради Городоцького р-ну Львівської обл. від 08.04.2016р. № 96 Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_1 , скасування у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно запису № 14359541 від 25.04.2016р. про право власності ОСОБА_1 на земельну ділянку площею 0.6587 га., кадастровий № 4620983300:22:006:0004 та витребування із володіння відповідача і поверненння у власність територіальної громади Долинянської сільської ради Городоцького р-ну Львівської обл. вищезазначеної земельної ділянки.
Вимоги мотивувала тим, що постановою Городоцького районного суду від 16.11.2016р., яка 08.12.2016р. набрала законної сили, ОСОБА_1, притягався до адміністративної відповідальності за ч.1 і 2 ст. 172-7 КУпАП та провадження у справі закрито на підставі ст.22 КУпАП, його звільнено від адміністративної відповідальності, обмежившись усним зауваженням. При цьому судом встановлено, що відповідач, будучи депутатом Долинянської сільської ради Городоцького р-ну Львівської обл., при прийнятті 08.04.2016р. V сесії VII скликання Долинянської сільської ради Городоцького р-ну Львівської обл. рішення № 96 Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_1 не повідомив у встановленому законом випадках та порядку про наявність у нього реального конфлікту інтересів, вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів, що призвело до невиконання ним вимог п. 1.2 ч. 1 ст. 28, ч. 2 ст. 35 ЗУ Про запобігання корупції .
На підставі вищевказаного рішення сесії Долинянської сільської ради ОСОБА_1, 25.04.2016р. зареєстрував право власності на земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства, кадастровий № 4620983300:22:006:0004, площею 0.6587 га. у с. Долиняни Городоцького р-ну Львівської обл., про що державним реєстратором Городоцької РДА Львівської області внесено запис № 14359541 про право власності до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Конституцією України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території. Земельним кодексом України та Законом України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що сільські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання. До повноважень сільських рад у галузі земельних відносин на території села належить, зокрема, розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до ЗК України, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до ЗК України та вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону. Громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Водночас, ст.26 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що виключно на пленарних засіданнях ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.
Таким чином, органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями у сфері земельних відносин на відповідній території, тому в силу цих норм Закону уповноважені приймати рішення, пов'язані із надання громадянам земельних ділянок у користування із земель комунальної власності та вирішення інших питань у галузі земельних відносин.
Положеннями ч.1 ст.74 вищевказаного Закону передбачено, що органи та посадові особи місцевого самоврядування несуть відповідальність за свою діяльність перед територіальною громадою, державою, юридичними і фізичними особами.
Підстави, види і порядок відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначаються Конституцією України, цим та іншими законами.
Разом з тим, вимогами ст. 67 ЗУ Про запобігання корупції нормативно-правові акти, рішення, видані (прийняті) з порушенням вимог цього Закону, підлягають скасуванню органом або посадовою особою, уповноваженою на прийняття чи скасування відповідних актів, рішень, або можуть бути визнані незаконними в судовому порядку за заявою заінтересованої фізичної особи, об'єднання громадян, юридичної особи, прокурора, органу державної влади, зокрема Національного агентства, органу місцевого самоврядування.
Відповідно до ст.ст. 16, 21 ЦК України, ст. 152 ЗК України, одним із способів захисту прав є визнання незаконними рішень органів державної влади. Суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
Оскільки, рішення сесії Долинянської сільської ради №96 Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_1 прийняте внаслідок вчинення депутатом Долинянської сільської ради ОСОБА_1 корупційного адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 і 2 ст. 172-7 КУпАП, у зв'язку із невиконанням останнім покладеного ст. 28 ЗУ Про запобігання корупції зобов'язання щодо врегулювання конфлікту інтересів під час прийняття оспорюваного рішення, що встановлено постановою Городоцького районного суду від 16.11.2016р. таке підлягає скасуванню у судовому порядку.
Вважає, що вищевказане рішення сесії Долинянської сільської ради, на підставі якого зареєстровано право власності на земельну ділянку, є незаконним, то це підстава для скасування запису в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно про право власності, яке є документом, яким підтверджується право власності. Просила позов задоволити в повному обсязі.
В суді прокурор позов підтримала з мотивів у ньому наведених та уточнила, просить визнати незаконним та скасувати рішення V сесії VII скликання Долинянської сільської ради Городоцького р-ну Львівської обл. від 08.04.2016р. № 96 Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_1 ; скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно запис № 14359541 від 25.04.2016р. про право власності ОСОБА_1 на земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства з кадастровим номером 4620983300:22:006:0004, площею 0.6587 га. у с. Долиняни Городоцького р-ну Львівської обл. та витребувати із володіння ОСОБА_1 і повернути у власність територіальної громади Долинянської сільської ради Городоцького р-ну Львівської обл. вищезазначену земельну ділянку.
Відповідачі - ОСОБА_1 та представник Долинянської сільської ради в судове засідання не з явилися , про дату, час та місце судового розгляду повідомлялись належним чином (а.с. 19 - 20).
Відповідно до ст.74 ЦПК України судова повістка разом із розпискою, а у випадках, встановлених цим Кодексом, разом з копіями відповідних документів надсилається поштою рекомендованим листом із повідомленням або через кур'єрів за адресою, зазначеною стороною чи іншою особою, яка бере участь у справі. Стороні чи її представникові за їх згодою можуть бути видані судові повістки для вручення відповідним учасникам цивільного процесу. Судова повістка може бути вручена безпосередньо в суді, а у разі відкладення розгляду справи про час і місце наступного засідання може бути повідомлено під розписку.
У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою, вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.
Відповідно до Листа відділу АДР Головного управління ДМС України у Львівській області від 04.04.2017 р. (а.с. 21), ОСОБА_1 зареєстрований за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1.
Згідно ч. 4 ст. 169, ч.1 ст. 224 ЦПК України у разі неявки в судове засідання відповідача, який належним чином повідомлений і від якого не надійшло повідомлення про причини неявки або якщо зазначені ним причини, визнані неповажними, суд може ухвалити заочне рішення на підставі наявних у справі доказів, якщо позивач не заперечує проти такого вирішення справи.
За таких обставин суд ухвалює рішення при заочному розгляді справи на підставі наявних у справі доказів, за відсутності заперечень представника позивача, що відповідає вимогам ст. 224 ЦПК України.
Відповідно до ст. 197 ч.2 ЦПК України фіксування судового засідання технічним засобом здійснює секретар судового засідання або за розпорядженням головуючого інший працівник апарату суду. У разі неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи в разі якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Вивчивши матеріали справи, проаналізувавши надані докази в їх сукупності, суд приходить переконання про задоволення позову з наступних підстав.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.
Органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території (ч.1 ст.144 Конституції України).
Відповідно до ст. 25 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997р. сільські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Відповідно із ст. 12 ЗК України та відповідно до ст. 26 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997р., до повноважень сільських рад у галузі земельних відносин на території міст належить, зокрема, розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу та вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
В силу ч. 1 ст. 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Водночас положеннями ст. 26 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997р. визначено, що питання щодо регулювання земельних відносин, передачі земельних ділянок комунальної власності у власність громадян вирішується виключно на пленарних засіданнях ради.
Таким чином, органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями у сфері земельних відносин на відповідній території, тому в силу цих норм Закону уповноважені приймати рішення, пов'язані із надання громадянам земельних ділянок у користування із земель комунальної власності та вирішення інших питань у галузі земельних відносин.
Положеннями ч. 1 ст. 74 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997р. передбачено, що органи та посадові особи місцевого самоврядування несуть відповідальність за свою діяльність перед територіальною громадою, державою, юридичними і фізичними особами.
Підстави, види і порядок відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначаються Конституцією України, цим та іншими законами.
Разом з цим, відповідно до ч. 1 ст. 67 ЗУ Про запобігання корупції , нормативно-правові акти, рішення, видані (прийняті) внаслідок вчинення корупційного правопорушення, можуть бути скасовані органом або посадовою особою, уповноваженою на прийняття чи скасування відповідних актів, рішень, або визнані незаконними в судовому порядку за заявою заінтересованої фізичної особи, об'єднання громадян, юридичної особи, прокурора, органу державної влади, органу місцевого самоврядування.
Судом встановлено, що рішенням V сесії VII скликання Долинянської сільської ради Городоцького р-ну Львівської обл. від 08.04.2016р. № 96 Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_1 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства з кадастровим номером 4620983300:22:006:0004, площею 0.6587 га. у с. Долиняни Городоцького р-ну Львівської обл. ОСОБА_1 та передано останньому безоплатно у приватну власність означену земельну ділянку (а.с. 10).
На підставі вищезазначеного рішення, 25.04.2016р. державним реєстратором Городоцької РДА Львівської області внесено запис № 14359541 про право власності ОСОБА_1 на вищевказану земельну ділянку до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (12-13).
Із протоколу поіменного голосування V сесії VII скликання Долинянської сільської ради Городоцького р-ну Львівської обл. від 08.04.2016р. з питань Про затвердження проекту землеустрою для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_1 у с. Долиняни убачається, що при розгляді, підготовці та прийнятті оскаржуваного рішення безпосередньо брав участь депутат Долинянської сільської ради Городоцького р-ну Львівської обл. ОСОБА_1 (а.с. 11).
Постановою Городоцького районного суду від 16.11.2016р., ОСОБА_1, притягався до адміністративної відповідальності за ч.1 і 2 ст. 172-7 КУпАП та провадження у справі закрито на підставі ст.22 КУпАП, його звільнено від адміністративної відповідальності, обмежившись усним зауваженням.
При цьому судом встановлено, що відповідач, будучи депутатом Долинянської сільської ради Городоцького р-ну Львівської обл., при прийнятті 08.04.2016р. V сесії VII скликання Долинянської сільської ради Городоцького р-ну Львівської обл. рішення № 96 Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_1 не повідомив у встановленому законом випадках та порядку про наявність у нього реального конфлікту інтересів, вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів, що призвело до невиконання ним вимог п. 1.2 ч. 1 ст. 28, ч. 2 ст. 35 ЗУ Про запобігання корупції (а.с. 9).
Вищеозначена постанова набрала законної сили 08.12.2016р.
Відповідно до ст.61 ЦПК України вирок у кримінальному провадженні, що набрав законної сили, або постанова суду у справі про адміністративне правопорушення обов'язкові для суду, що розглядає справу про цивільно-правові наслідки дій особи, стосовно якої ухвалено вирок або постанову суду, з питань, чи мали місце ці дії та чи вчинені вони цією особою.
Оскільки факт корупційного діяння встановлений судовим рішенням, яке набрало законної сили, обставини, встановлені цим рішенням стосуються особи, уповноваженої на виконання функцій органу місцевого самоврядування, яка брала участь у прийнятті оспорюваного рішення, враховуючи, що в силу Закону прокурор уповноважений на звернення з таким позовом, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та наявність підстав для визнання незаконним рішення V сесії VII скликання Долинянської сільської ради Городоцького р-ну Львівської обл. від 08.04.2016р. № 96 Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_1П. .
Вимоги про скасування у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно запису № 14359541 від 25.04.2016р. про право власності ОСОБА_1 на земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства з кадастровим номером 4620983300:22:006:0004, площею 0.6587 га. у с. Долиняни Городоцького р-ну Львівської обл. та витребування вказаної земельної ділянки із володіння ОСОБА_1 підлягають задоволенню, з огляду на наступне.
Згідно ст. 182 ЦК України, право власності та інші речові права на нерухоме майно, обмеження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації.
За положеннями ст. 126 ЗК України, право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Відповідно до ст. 26 ЗУ Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , у разі скасування на підставі рішення суду рішення про державну реєстрацію прав, документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування записів про проведену державну реєстрацію прав, а також у випадку, передбаченому підпунктом "а" пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону, до Державного реєстру прав вноситься запис про скасування державної реєстрації прав.
За наведеного, суд приходить до висновку, що спірна земельна ділянка належить на праві власності територіальній громаді с. Долиняни Городоцького р-ну Львівської обл., спірне рішення відносно землі було прийнято внаслідок вчинення ОСОБА_1 корупційного правопорушення, у зв'язку з чим це майно вибуло із володіння власника землі поза їх волею, а тому порушене право власності підлягає захисту шляхом скасування у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно запису про право власності ОСОБА_1 на спірну земельну ділянку та повернення її у власність територіальної громади Долинянської сільської ради Городоцького р-ну Львівської обл.
Відповідно до вимог ст.ст. 79, 88 ЦПК України суд стягує із відповідачів в користь прокуратури Львівської обл. по 2400 грн. судових витрат, з кожного.
За наведеного та керуючись ст.ст. ст. ст. 3, 10, 11, 60, 61, 79, 88, 209, 212, 214, 215, 218 ЦПК України, суд, -
в и р і ш и в :
позов задовольнити.
Визнати незаконним та скасувати рішення сесії Долинянської сільської ради Городоцького р-ну Львівської обл. №96 від 08.04.2016р. Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_1".
Скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно запис № 14359541 від 25.04.2016р. про право власності ОСОБА_1 на земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства з кадастровим номером 4620983300:22:006:0004 площею 0,6587 га в с. Долиняни Городоцького р-ну Львівської обл.
Витребувати із володіння ОСОБА_1 та повернути у власність територіальної громади Долинянської сільської ради Городоцького р-ну Львівської обл. вищеозначену земельну ділянку.
Стягнути із ОСОБА_1 проживаючого в ІНФОРМАЦІЯ_2 та Долинянської сільської ради Городоцького р-ну Львівської обл.(код ЄДРПОУ 04372945) в користь прокуратури Львівської обл. (отримувач: прокуратура Львівської області, код ЄДРПОУ 02910031, банк платника Державна казначейська служба України, м. Київ, МФО 820172, розрахунковий рахунок №35211093000774, код класифікації видатків бюджету 2800) по 2400 (дві тисячі чотириста) грн. 00 коп. судового збору, з кожного.
Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача, поданою протягом 10-ти днів з дня отримання його копії. У разі залишення заяви про перегляд заочного рішення без задоволення заочне рішення може бути оскаржене відповідачем в апеляційному порядку до Апеляційного суду Львівської області через Городоцький районний суд Львівської області протягом десяти днів з дати постановлення ухвали про залишення заяви про перегляд заочного рішення без задоволення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів з дня його проголошення. Особи, які брали участь в справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.
СуддяОСОБА_2
Суд | Городоцький районний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2017 |
Оприлюднено | 21.04.2017 |
Номер документу | 66042893 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Городоцький районний суд Львівської області
Яворська Н. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні