ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
13 квітня 2017 рокусправа № 804/4497/16
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Прокопчук Т.С.
суддів: Чабаненко С.В. Мельника В.В.
за участю секретаря судового засідання: Горшкова В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю Днепр - Жилстрой , Криворізької міської ради
на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2016 року по справі
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Днепр - Жилстрой до Управління Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області, 3 особи Криворізької міської ради про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії -
ВСТАНОВИВ:
Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю Днепр - Жилстрой (далі - ТОВ Днепр - Жилстрой ) звернулося до суду з позовом до відповідача Управління Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області, 3 особи Криворізької міської ради, в якому просить визнати протиправними дії в.о. начальника управління Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області Д.Гончара та начальника відділу А.Дерій щодо неправильного складення витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 540 від 22.02.2016 року.
Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22.11.2016 року позовні вимоги задоволено частково, визнано протиправними дії відповідача щодо складання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 540 від 22.02.2016 року в частині визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, кадастровий номер - 1211000000:02:016:0142 на підставі значення сукупного коефіцієнта Км3-1,11, розрахованого із застосуванням максимальних значень локальних коефіцієнтів на місцезнаходження земельної ділянки у межах економіко-плануваль ної зони, а саме: розташування земельної ділянки в зоні пішохідної доступності до громадських центрів - 1,2; розташування земельної ділянки в зоні магістралей підвищеного містоформуючого значення - 1,2; розташування земельної ділянки в зоні пішохідної доступності швидкісного міського та зовнішнього пасажирського транспорту - 1,15; розташування земельної ділянки в зоні пішохідної доступності до ботанічних садів, парків, парків-пам'яток, лісопарків, лісів, зелених зон - 1,5.
Зобов'язано відповідача скласти витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер - 1211000000:02:016:0142, визначивши нормативну грошову оцінку земельної ділянки на підставі значення сукупного коефіцієнта Км3-0,69, розрахованого із застосуванням мінімальних значень локальних коефіцієнтів на місцезнаходження земельної ділянки у межах економіко-планувальної зони, а саме розташування земельної ділянки в зоні пішохідної доступності до громадських центрів - 1,04; розташування земельної ділянки в зоні магістралей підвищеного містоформуючого значення - 1,05; розташування земельної ділянки в зоні пішохідної доступності швидкісного міського та зовнішнього пасажирського транспорту - 1,04; розташування земельної ділянки в зоні пішохідної доступності до ботанічних садів, парків, парків-пам'яток, лісопарків, лісів, зелених зон - 1,04, в іншій частині позовних вимог відмовлено, стягнуто на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача сплачену суму судового збору в розмірі 689 грн.
Не погодившись з постановою суду першої інстанції, ТОВ Днепр - Жилстрой подано апеляційну скаргу, в якій апелянт просить постанову скасувати та прийняти нову постанову, якою позовні вимоги задовольнити повністю.
Не погодившись з постановою суду першої інстанції, Криворізькою міською радою подано апеляційну скаргу, в якій апелянт просить постанову скасувати та прийняти нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити.
В судове засідання апеляційного суду сторони не з'явилися, про день розгляду справи повідомлені належним чином, у зв'язку з чим фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу відповідно ст.41 КАС України не здійснювалося.
Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційних скарг і заявлених позовних вимог, а також правильність застосування судом норм матеріального права та правової оцінки обставин у справі, суд приходить до висновку, що апеляційна скарга ТОВ Днепр - Жилстрой не підлягає задоволенню, а апеляційна скарга Криворізької міської ради підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст.11 КАС України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Матеріалами справи встановлено, що на підставі рішення №3431 від 19.08.2009 року Криворізькою міською радою та ТОВ Днепр-Жилстрой 02.10.2009 року укладено договір оренди земельної ділянки житлової та громадської забудови площею 0,3619 га, кадастровий номер - 1211000000:02:016:0125, що розташована за адресою: м. Кривий Ріг, Дзержинський район, вул. ХХІІ Партз'їзду, 2а, цільове призначення - для розташування торгівельного комплексу, строком дії 5 років, термін дії оренди додатковою угодою № 2015056 від 13.02.2015 року продовжено ще на 5 років.
22.02.2016 року Управлінням Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області на підставі поданої позивачем заяви від 18.02.2016 року сформовано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 540, який містить на наступну інформацію: назва земельної ділянки - 03.70 (кадастровий номер 1211000000:02:016:0142), для розташування торгівельного комплексу;
площа земельної ділянки - 3619,0 кв.м.; середня вартість земельної ділянки - 270,00 кв.м.; економіко-планувальна зона - ДЗ-6; коефіцієнт Км2 - 3,81; локальні коефіцієнти на місцезнахдження земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони: розташування земельної ділянки в зоні пішохідної доступності до громадських центрів у розмірі -1,2; розташування земельної ділянки у зоні магістралей підвищеного містоформуючого значення у розмірі - 1,2; розташування земельної ділянки у зоні пішохідної доступності швидкісного міського та зовнішнього пасажирського транспорту у розмірі -1,15; розташування земельної ділянки у зоні пішохідної доступності до парків, парків- пам'яток, ботанічних садів, парків, лісопарків, лісів, зелених зон у розмірі -1,15; земельної ділянки не забезпеченої централізованим водопостачанням у розмірі - 0,95; земельної ділянки не забезпеченої каналізацією у розмірі - 0,95; сукупний коефіцієнт Км3 - 1,11; коефіцієнт Кф - 2,5; коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки К(і) - 1,7898; нормативна грошова оцінка кв.м. земельної ділянки під забудовою - 5 120,59 грн.; нормативна грошова оцінка земельної ділянки - 18 531 415,21 грн.
Не погодившись з зазначеним витягом позивач звернувся до суду з зазначеним позовом.
Відповідно до ст. 1,ч.1 ст.15, ст.18,20 Закону України Про оцінку земель №1378-IV від 11.12.2003 року (далі - Закон № 1378-IV) нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими нормативами. При цьому, під рентним доходом розуміється дохід, який можна отримати із землі як фактора виробництва залежно від якості та місця розташування земельної ділянки.
Підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України Про землеустрій . За результатами економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація.
Рішенням Криворізької міської ради VI скликання № 3728 від 24.06.2015 року, затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Кривого Рогу, а саме: середню (базову) вартість 1 кв.м. земель міста станом на 01.01.2014 року в розмірі 270,60 грн.; результати по факторної оцінки при визначенні комплексного індексу цінності території; зональний коефіцієнт Км2 та грошову оцінку 1 кв. м землі в межах економіко-планувальних зон; грошову оцінку земель різного функціонального призначення в розрізі економіко-планувальних зон; опис меж економіко-планувальних зон м. Кривого Рогу, яке позивачем в судовому порядку не оскаржено.
Абзацом 1 п.3.2 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук № 18/15/21/11 від 27.01.2006 року (далі - Порядок № 18/15/21/11), що діяв на час виникнення спірних правовідносин встановлено, що населені пункти включають землі всіх категорій за основним цільовим призначенням, які розташовуються в їх адміністративних межах.
Додатком 3 Категорії земель до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року № 1051 визначено, що за основним цільовим призначенням виділяють, в тому числі, землі житлової та громадської забудови (код 200).
Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів № 548 від 23.07.2010 року затверджено Класифікацію видів цільового призначення земель, розділом II якого визначено, що секція В Землі житлової та громадської забудови мають розділ 2 Землі житлової забудови та розділ 3 Землі громадської забудови , останній, в свою чергу, включає в себе підрозділ 03.07 - Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі .
Колегія суддів вважає, що оскільки цільове призначення орендованої позивачем земельної ділянки на підставі укладеного 02.10.2009 року з Криворізькою міською радою договору є розташування торгівельного комплексу , вона належить саме до підрозділу 03.07 розділу 3 секції В вищезазначеної Класифікації видів цільового призначення земель, тобто до земель Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі .
Відповідно до абз. 1 та 2 п. 3.5 Порядку № 18/15/21/11 коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), враховує відносну прибутковість видів економічної діяльності, віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форма № 6-зем), затверджено наказом Державного комітету статистики України №377 від 05.11.1998 року відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.
Зокрема в додатку 1 до п. 3.5, 3.7, 3.9, 3.10 до Порядку № 18/15/21/11, в таблиці 1.1 Коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф) встановлюються такі землі комерційного використання: землі торгівлі транспортними засобами та їх ремонту, землі оптової торгівлі і посередництва в торгівлі, землі роздрібної торгівлі побутовими товарами і їх ремонт, землі готелів та ресторанів, землі підприємств фінансового посередництва, землі підприємств страхування, землі підприємств, що здійснюють допоміжну діяльність у сфері фінансів та страхування, землі підприємств, що здійснюють операції з нерухомістю, здавання під найм та послуги юридичним особам, землі підприємств, що здійснюють діяльність у сфері інформатизації, землі підприємств, що здійснюють послуги, які надаються переважно юридичним особам землі підприємств, що здійснюють індивідуальні послуги, землі підприємств, що здійснюють діяльність у сфері відпочинку та розваг (азартні ігри та ігри на гроші тощо). До цих земель застосовується коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 2,5.
Населені пункти включають землі всіх категорій за основним цільовим призначенням, які розташовуються в їх адміністративних межах. Нормативна грошова оцінка населених пунктів для всіх категорій земель та земельних ділянок (за винятком сільськогосподарських угідь) визначається згідно з формулою 8.
Нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів визначається за формулою Цн = В х Нп : Нк х Кф х Км, де Кф є коефіцієнтом, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо); Км є коефіцієнтом, який характеризує місце розташування земельної ділянки.
Відповідач, зазначаючи в оскаржуваних Витягах коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) у розмірі 2,5, виходив з того, що вищезазначена земельна ділянка належить до земель комерційного використання.
Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, основним видом економічної діяльності ТОВ Днепр - Жилстрой є надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (а.с.65).
Щодо застосування у витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок коефіцієнту індексації К(і)=1,7898, колегія суддів зазначає, що базова вартість одного квадратного метра земель у розмірі 270,60 грн., затверджена рішенням Криворізької міської ради від 24.06.2015 року № 3728 станом на 01.01.2014 року, тому при виготовленні витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок коефіцієнт індексації застосовувався кумулятивно та є добутком коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки земель, взятих за 2014 та 2015 роки, а саме 1,249 х 1,433 = 1,7898.
Щодо тверджень позивача про неправомірність дій відповідача в частині застосування у витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок локальних коефіцієнтів, колегія суддів зазначає, що відповідно до положень Стандарту СОУ ДКЗР 0032632- 012:209 Оцінка земель. Правила розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (далі - стандарт), затвердженого наказом Держкомзему від 24.06.2009 № 335 та зареєстрованого Українським науково-дослідним і навчальним центром проблем стандартизації, сертифікації та якості 10.09.2009 року за № 32595752/1927, локальні фактори - це фактори, які проявляються в межах окремої земельної ділянки і коригують її цінність (вартість) у межах економіко-планувальної зони. Принципи встановлення локальних факторів та зони їх впливу, визначення величини локальних коефіцієнтів та принципи їх розрахунку відповідно до частки площі, що покриває земельну ділянку, розкриваються у пояснювальній записці технічної документації. Зони розповсюдження всіх локальних факторів наносяться на схеми прояву локальних факторів оцінки.
Згідно Порядку № 18/15/21/1,максимальна кількість локальних факторів, що можуть бути застосовані у грошовій оцінці складає 30. Всі локальні фактори розбиті на 6 груп (функціонально-планувальні, інженерно-інфраструктурні, інженерно-геологічні, історико-культурні, природно-ландшафтні та санітарно-гігієнічні) в залежності від природи їх формування. Частина факторів (їх 14) здійснює підвищуючий вплив на вартість земельної ділянки, а частина (решта 16) - понижуючий.
Загальне правило застосування локальних коефіцієнтів, що присвоюються кожному фактору таке: наявність фактору та величина коефіцієнту для кожного населеного пункту визначаються та обґрунтовуються у грошовій оцінці земель населеного пункту. В рамках цієї ж роботи виконується карта розповсюдження локальних факторів у масштабі 1:2000, або 1:5000; загальний сукупний коефіцієнт КмЗ визначається шляхом множення всіх локальних коефіцієнтів, які проявляються на даній земельній ділянці; у залежності від площі, яку в межах окремої земельної ділянки займає ареал розповсюдження того, чи іншого фактору, значення його коефіцієнта може дещо варіюватись (у межах встановленого Порядком діапазону, при цьому добуток множення не може перевищувати 1,5, або бути меншим за 0,50).
Так, технічна документація з нормативної грошової оцінки земель м. Кривого Рогу, затверджена рішенням Криворізької міської ради № 3728 від 24.06.2015 року, пройшла державну експертизу, що свідчить про її відповідність зазначеному Стандарту і яка визначає величини локальних коефіцієнтів, які і зазначені в оскаржуваному витягу.
Видача витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки - це адміністративна послуга, яку надає Управління Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області через центр надання адміністративних послуг, відповідно до вимог Закону України Про адміністративні послуги , постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2011 року №835 Деякі питання надання Державною службою з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами адміністративних послуг та розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.05.2014 року № 523-р Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг .
Системний аналіз вказаних норм законодавства дає підстави для висновку, що відповідач фактично уповноважений видавати лише витяги з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель та не має впливу на значення застосованих програмним забезпеченням коефіцієнтів, а тому у випадку незгоди із визначення відповідних розмірів застосованих коефіцієнтів предметом розгляду у суді має бути саме відповідне рішення ради, з урахуванням приписів якого і діє відповідне програмне забезпечення для надання витягів.
Оскільки судом першої інстанції при винесенні оскаржуваного рішення неповно з'ясовані обставини, що мають значення для справи, висновки суду не відповідають обставинам справи, постанова прийнята з порушенням норм матеріального права, це є підставою для скасування судового рішення та прийняття нової постанови про відмову у задоволенні позовних вимог.
Керуючись п. 3 ч.1 ст. 198, ст. 202, 205, 207 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Днепр - Жилстрой - залишити без задоволення.
Апеляційну скаргу Криворізької міської ради - задовольнити.
Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2016 року скасувати та прийняти нову постанову.
У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю Днепр - Жилстрой - відмовити.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту постановлення та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання чинності.
Головуючий: Т.С. Прокопчук
Суддя: С.В. Чабаненко
Суддя: В.В. Мельник
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.04.2017 |
Оприлюднено | 24.04.2017 |
Номер документу | 66045933 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ляшко Олег Борисович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ляшко Олег Борисович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ляшко Олег Борисович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ляшко Олег Борисович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ляшко Олег Борисович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ляшко Олег Борисович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ляшко Олег Борисович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ляшко Олег Борисович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні