Рішення
від 22.05.2007 по справі 20-5/153
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД М. СЕВАСТОПОЛЯ

20-5/153

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

Іменем України

РІШЕННЯ

"22" травня 2007 р. справа № 20-5/153

За позовом: Прокурора Гагарінського району м. Севастополя (99014 м. Севастополь, вул. П. Корчагіна, 16) в інтересах держави в особі Міністерства палива та енергетики України (01601, МСП, вул. Хрещатик, 30), Державного підприємства „Національна енергетична компанія „Укренерго” (01032 м. Київ, вул. Комінтерну, 25); Відокремлений підрозділ „Держенергонагляд у Кримському регіоні” (95000 м. Сімферополь, вул. Набережна, 69)  

до  Закритого акціонерного товариства „Созвєздие”   (99053 м. Севастополь,  вул. Меньшикова, 17)

          про стягнення  штрафних санкцій в розмірі 850,00 грн.

Суддя Євдокимов І.В.

Представники сторін:

Прокурор - Шульга Антон Миколайович, посвідчення № 438 від 20.02.06,     Прокурор Гагарінського району м. Севастополя;

Позивач - Муница Дмитро Дмитрович, представник, довіреність № 307 від 29.12.06,    Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго";

Позивач - не з'явився,  Міністерство палива і енергетики України;

Позивач - не з'явився,  Відокремлений підрозділ "Держенергонагляд у Кримському регіоні";

Відповідач –Саїдова Вікторія Сергіївна, представник, довіреність б/н від 16.06.2006.

Суть спору:

Прокурор  Гагарінського району м. Севастополя в інтересах держави в особі Міністерства палива та енергетики України, Державного підприємства „Національна енергетична компанія „Укренерго”, Відокремленого підрозділу „Держенергонагляд у Кримському регіоні”, звернувся до суду з позовом до відповідача, ЗАТ „Созвєздие”, про стягнення  штрафних санкцій в розмірі 850,00 грн.  

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем не сплачений штраф за порушення законодавства про електроенергетику, який накладений постановою Відокремленого підрозділу „Держенергонагляд у Кримському регіоні № 72-кр від 17.07.2006.

Відповідач позовні вимоги не визнав, мотивуючі свої заперечення тим, що він не отримував вказану постанову, крім того, вимоги, що викладені у припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в місті Севастополі № 73/68 від 21.12.2006р. їм були виконані у повному обсязі.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши пояснення прокурора, представників сторін суд

ВСТАНОВИВ:

В ході перевірки проведеної прокуратурою Гагарінського району м. Севастополя встановлено, що 21.12.2005 Севастопольським відділенням Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Кримському регіоні виявлені певні порушення відповідачем законодавства про електроенергетику, заходи щодо усунення виявлених порушень були зазначені у приписі № 73/68 від 21.12.2005, строк для усунення порушень встановлений до 01.03.2006.

08.06.2006 у присутності відповідача була проведена перевірка виконання відповідачем вказаного припису за результатами якої складений акт № 18/5.

У зв'язку з невиконанням вимог припису № 73/68 від 21.12.2005 та неусуненням порушень законодавства про електроенергетику 17.07.2006 винесена постанова № 72-кр про накладення штрафних санкцій у розмірі 850,00 грн.

Вказана сума економічних санкцій відповідачем в добровільному порядку не сплачена.

Суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню на підставі наступного.

Згідно зі статті 361 Закону України "Про прокуратуру" представництво прокуратурою інтересів держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів держави у випадках, передбачених законом. Підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок   противоправних   дій   (бездіяльності)   фізичних   або   юридичних   осіб,   що вчинюються у відносинах між ними або з державою.

Відповідно до частини 5 статті 361 Закону України "Про прокуратуру" прокурор самостійно визначає підстави для представництва у судах, форму його здійснення і може здійснювати представництво в будь-якій стадії судочинства в порядку, передбаченому процесуальним законом.

Прокурор звернувся до суду з позовом в інтересах держави в особі Міністерства палива та енергетики України, Державного підприємства „Національна енергетична компанія „Укренерго”; Відокремленого підрозділу „Держенергонагляд у Кримському регіоні”, яке при виконанні певних функцій є безпосередньо підпорядкованим Міністерства палива та енергетики України. Суд вважає, що ці дії прокурора  відповідають вимогам чинного законодавства.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, яке затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 17.05.02 № 665 (далі –Положення),  державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії відповідно до Закону України “Про електроенергетику” здійснюється Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії (Держенергонагляд), яка підпорядкована безпосередньо Мінпаливенерго в частині виконання функцій, покладених на Держенергонагляд цим Положенням.

Відповідно до пункту 5 Положення Держенергонагляд має територіальні органи - державні інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

Держенергонагляд в своїй роботі   керується Законом України “Про електроенергетику”, постановою “Про затвердження положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику” та іншими нормативними актами та  взаємодіє з НКРЕ, Антимонопольним комітетом, Мінпраці та іншими органами влади.

Відповідно до пункту 4 Положення Держенергонагляд  здійснює в межах своєї компетенції нагляд за відповідністю нормативним документам вимог технічних умов на підключення електричних та теплових установок до мереж енергопостачальних (енергопередавальних) організацій, а також за погодження проектів постачання споживачів.

Відповідно до статті 27 Закону України “Про електроенергетику” суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.  

Постанова № 72-кр від 17.07.2006 про застосування   економічних санкцій за порушення законодавства про електроенергетику в розмірі 850,00 грн. відповідачем оскаржена не була.

Крім того, як встановлено у судовому засіданні, та не заперечується представником відповідача, на момент проведення перевірки перевіряючим інспекторам не були надані усі необхідні документі.   

Відповідно до ст. 218, 233 Господарського кодексу України учасник  господарських  відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання  чи  порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито  усіх   залежних   від   нього   заходів   для   недопущення господарського  правопорушення.  У  разі  якщо інше не передбачено законом  або  договором,  суб'єкт  господарювання   за   порушення господарського      зобов'язання     несе     господарсько-правову відповідальність,   якщо   не   доведе,   що   належне   виконання зобов'язання виявилося неможливим внаслідок дії непереборної сили, тобто  надзвичайних  і  невідворотних  обставин  за   даних   умов здійснення   господарської   діяльності.   Не   вважаються  такими обставинами,   зокрема,   порушення   зобов'язань    контрагентами правопорушника,  відсутність  на  ринку  потрібних  для  виконання зобов'язання товарів, відсутність у боржника необхідних коштів. Якщо  порушення  зобов'язання  не  завдало  збитків  іншим учасникам господарських відносин, суд може з урахуванням інтересів боржника зменшити розмір належних до сплати штрафних санкцій.

В силу ст. 83 ГПК України суд має право зменшувати у виняткових випадках розмір неустойки (штрафу, пені), яка підлягає стягненню зі сторони, що порушила зобов'язання.

Суд вважає можливим у зв'язку з важким матеріальним становищем відповідача  зменшити розмір суми штрафу до 100,00 грн.

Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України суд покладає на відповідача витрати по сплаті державного мита в сумі  12,00 грн. і витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в розмірі 13,88 грн., пропорційно задоволеним позовним вимогам.

     На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 22, 49, 75, 82 –85, 115, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

В И Р І Ш И В :

1.          Позов задовольнити частково.

2.          Стягнути з Закритого акціонерного товариства „Созвєздие”   (99053 м. Севастополь,  вул. Меньшикова, 17, код ЄДРПОУ  20748479, р/р 2600730110663 в УСБ м. Севастополя,  МФО 324195) в доход Державного бюджету України  штраф в розмірі 100,00 грн. шляхом перерахування його на рахунок Управління Державного казначейства України в місті Севастополя: р/р 31114106600006, МФО 824509, код ЄДРПОУ 24035612, код платежу 23030300.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

3.          Стягнути з Закритого акціонерного товариства „Созвєздие”   (99053 м. Севастополь,  вул. Меньшикова, 17, код ЄДРПОУ  20748479, р/р 2600730110663 в УСБ м. Севастополя,  МФО 324195)  в дохід Державного бюджету України державне мито в розмірі 12,00 грн.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

4.          Стягнути з Закритого акціонерного товариства „Созвєздие”   (99053 м. Севастополь,  вул. Меньшикова, 17, код ЄДРПОУ  20748479, р/р 2600730110663 в УСБ м. Севастополя,  МФО 324195) на користь Державного підприємства «Судовий інформаційний центр»” (03057 Україна, м. Київ, пр. Перемоги 44, п/р 26002014180001 у ВАТ “Банк Універсальний”, МФО 325707, ЄДРПОУ 30045370) витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в сумі 13,88 грн.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

5.          В інший частині позовних вимог  Прокурору  Гагарінського району м. Севастополя,  відмовити.

Суддя                                                                                                            І.В. Євдокимов

Рішення оформлено

згідно з вимогами

ст. 84 ГПК України

та підписано

23.05.2007

Розсилка:

1.          Прокурор м. Севастополя (99011 м. Севастополь, вул. Павліченко, 1)

2.          Прокурор Гагарінського району м. Севастополя (99014 м. Севастополь, вул. П. Корчагіна, 16)

3.          Міністерство палива та енергетики України (01601, МСП, вул. Хрещатик, 30)

4.          ДП „Національна енергетична компанія „Укренерго” (01032 м. Київ, вул. Комінтерну, 25);

5.          Відокремлений підрозділ „Держенергонагляд у Кримському регіоні” (95000 м. Сімферополь, вул. Набережна, 69)

6.          ЗАТ „Созвєздие”   (99053 м. Севастополь,  вул. Меньшикова, 17)

7.          справа

8.          наряд

СудГосподарський суд м. Севастополя
Дата ухвалення рішення22.05.2007
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу660586
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —20-5/153

Рішення від 22.05.2007

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Євдокимов І.В.

Рішення від 14.06.2006

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Євдокимов І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні