Ухвала
від 13.04.2017 по справі 761/12397/17
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/12397/17

Провадження № 1-кс/761/7801/2017

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 квітня 2017 року слідчий суддя Шевченківського районного суду м. Києва Осаулов А.А., при секретарі Вольда М.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Києві клопотання прокурора відділу прокуратури м. Києва молодший радник юстиції Басова Дениса Станіславовича, внесене по кримінальному провадженню за № 32016100000000016 від 27.01.2016, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України, про проведення позапланової перевірки з дотримання вимог податкового законодавства в частині нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб платником податку - фізичною особою ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1),

В С Т А Н О В И В :

Прокурор відділу прокуратури м. Києва молодший радник юстиції Басов Денис Станіславович, по кримінальному провадженню за № 32016100000000016 від 27.01.2016, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України, про проведення позапланової перевірки з дотримання вимог податкового законодавства в частині нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб платником податку - фізичною особою ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1).

Клопотання обґрунтовується тим, що службові особи Підприємства Інвасервіс Всеукраїнської громадської організації Українська Спілка Інвалідів - УСІ (ЄДРПОУ 25387738) при взаємовідносинах з підприємством ТОВ Імекфрут (ЄДРПОУ 39662353) в листопаді 2015 року, в порушення п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3 ст. 198, п. 200.1, п. 200.2, п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 N 2755-VI, шляхом відображення безтоварних операцій, умисно ухилилися від сплати податку на додану вартість на загальну суму у розмірі 5 174 363 грн., що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів у особливо великих розмірах.

Вказані обставини підтверджуються висновком експертного дослідження № 1-27/01/2016-до від 27.01.2016 року, згідно якого у листопаді 2015 року між Підприємством Інвасервіс Всеукраїнської громадської організації Українська Спілка Інвалідів - УСІ (ЄДРПОУ 25387738) (покупець) та ТОВ Імекфрут (ЄДРПОУ 39662353) (продавець) фінансово-господарські операції мали безтоварний характер, у результаті чого встановлено несплату податку на додану вартість на загальну суму 5 174 363 грн.

Проведеним аналізом інформації з бази даних Єдиний реєстр податкових накладних Інформаційні ресурси ДФС України встановлено, що в період 2015 року ТОВ Імекфрут (ЄДРПОУ 39662353) ПРОДАВЕЦЬ було виписано в адресу Підприємство Інвасервіс Всеукраїнської громадської організації Українська Спілка Інвалідів - УСІ (ЄДРПОУ 25387738) ПОКУПЕЦЬ податкові накладні на загальну суму ПДВ 9 007 247 грн., номенклатура товару плоди хурми свіжі, плоди гранатів свіжі, мандарини свіжі, апельсини свіжі, грейпфрути свіжі та ін. , яке в свою чергу здійснює реалізацію товарів та послуг, а саме: двигуни, опалубки, агентські послуги, банерна реклама, вантажні роботи.

Також, за результатами проведених слідчих дій по вказаному кримінальному провадженню встановлено, що у вищезазначеній схемі незаконного виведення безготівкових коштів у тіньовий неконтрольований державою обіг, Підприємство Інвасервіс Всеукраїнської громадської організації Українська Спілка Інвалідів - УСІ (ЄДРПОУ 25387738) посідає місце вигодотранспортуючого та вигодо формуючого підприємства, а саме являється проміжною ланкою між підприємствами вигодонабувачами - підприємствами реального сектору економіки та підприємствами, на яких безпосередньо здійснюється обготівкування коштів.

Злочинна схема, направлена на надання суб'єктам підприємницької діяльності реального сектору економіки послуг по ухиленню від сплати податків функціонує за наступним алгоритмом:

підприємство Інвасервіс Всеукраїнської громадської організації Українська Спілка Інвалідів - УСІ (ЄДРПОУ 25387738), посідаючи в даній схемі ланку ВИГОДОТРАНСПОРТУЮЧОГО підприємства, з метою безпідставного заниження податкових зобов'язань з ПДВ, що підлягають сплаті до бюджету, які виникли у підприємств реального сектору економіки незаконно формують відповідний обсяг податкового кредиту з ПДВ, за рахунок нібито понесених витрат на сплату товарів (робіт, послуг), отриманих від ТОВ Імекфрут (ЄДРПОУ 39662353), після чого, з метою створення видимості здійснення господарської діяльності, вуалюючи псевдорозрахункові операції, незаконно сформований податковий кредит з ПДВ, збалансовують податковими зобов'язаннями на користь інших підприємств реального сектору економіки, які в даній схемі займають ланку ВИГОДОНАБУВАЧІВ.

Таким чином, службові особи підприємств реального сектору економіки, за рахунок незаконно сформованого податкового кредиту з ПДВ, який фактично купують у Підприємства Інвасервіс Всеукраїнської громадської організації Українська Спілка Інвалідів - УСІ (ЄДРПОУ 25387738) незаконно занижують розмір податкових зобов'язань, які підлягають сплаті до бюджету Держави, а кошти, які перераховуються ними в рахунок сплати даних псевдорозрахункових операцій, незаконно обготівковуються з банківських рахунків та повертаються службовим особами підприємств реального сектору економіки.

Крім того, в ході досудового розслідування встановлено, що громадянин ОСОБА_2, являючись службовою особою - ІНФОРМАЦІЯ_1, оформив на себе, як фізичну особу, особисті банківські картки НОМЕР_2 та НОМЕР_3 у ПАТ Сбербанк (МФО 320627).

В ході огляду документів вилучених під час здійснення тимчасових доступів до речей та документів, що містять банківську таємницю, а саме аналізу руху коштів Підприємства Інвасервіс Всеукраїнської громадської організації Українська Спілка Інвалідів - УСІ (ЄДРПОУ 25387738) встановлено, що Підприємство Інвасервіс Всеукраїнської громадської організації Українська Спілка Інвалідів - УСІ (ЄДРПОУ 25387738) з грудня 2015 року по березень 2016 року здійснено перераховування безготівкових кошів на загальну суму близько 18,6 млн. грн. на особисті банківські рахунки фізичній особі ОСОБА_2, що у свою чергу являється службовою особою, а саме ІНФОРМАЦІЯ_1. В подальшому ОСОБА_2 здійснювалося обготівковування зазначеної суми коштів через банківську установу ПАТ Сбербанк (МФО 320627) при чому податок на доходи фізичних осіб не нараховувався та не сплачувався.

Крім того, ОСОБА_2, 30.03.2016 року повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України, тобто в умисному ухиленні від сплати податків , що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчинене службовою особою підприємства, що призвели до фактичного ненадходження до бюджету коштів в особливо великих розмірах.

Враховуючи вищевикладене, у зв'язку з вирахуванням збитків, завданих державі діями службових осіб Підприємства Інвасервіс Всеукраїнської громадської організації Українська Спілка Інвалідів - УСІ (ЄДРПОУ 25387738), у слідства виникла необхідність у проведенні позапланової перевірки фізичної особи ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1)

У судовому засіданні прокурор клопотання підтримав та просив задовольнити.

Вивчивши клопотання та додані до нього матеріали, заслухавши пояснення прокурора, який підтримав клопотання, слідчий суддя прийшов до висновку, що клопотання прокурора на даний час підлягає задоволенню виходячи з наступного.

З 01.01.2015 набрав чинності Закон України від 28 грудня 2014 року N 71-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" (далі - Закон N 71).

Пунктом 3 Прикінцевих положень Закону N 71 встановлено, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або вимогами Кримінального процесуального кодексу України.

За ч.2 ст.93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Згідно з п.5 та п.9 ч.1 ст.40 КПК України слідчий, серед іншого, уповноважений: звертатися за погодженням із прокурором до слідчого судді з клопотаннями про застосування заходів забезпечення кримінального провадження, проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій; - здійснювати інші повноваження, передбачені цим Кодексом.

Виходячи з положень п.5, п.9 ч.1 ст.40, ч.2 ст.93КПК України слідчий за погодженням з прокурором наділений правом під час здійснення досудового розслідування кримінального провадження проводити слідчі дії, в тому числі отримувати від органів державної влади висновки ревізій та акти перевірок.

Обставини, за наявності яких призначається документальна позапланова виїзна перевірка, визначені у ст.78 Податкового кодексу України (далі - ПК України).

Так, п.11.1.78 ст.78 ПК України визначено, що документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності отриманого рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки.

Обмеження у підставах проведення перевірок платників податків, визначені цим Кодексом, не поширюються на перевірки, що проводяться на звернення такого платника податків, або перевірки, що проводяться у межах кримінального провадження (п.78.2 ст.78 ПК України). Контролюючим органам забороняється проводити документальні позапланові перевірки, які передбачені підпунктами 78.1.1, 78.1.4, 78.1.8, 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, у разі, якщо питання, що є предметом такої перевірки, були охоплені під час попередніх перевірок платника податків.

Поряд з цим за п. 78.6. ст.78ПК України строки проведення документальної позапланової перевірки встановлені статтею 82 цього Кодексу.

Так, згідно з п.82.2 ст.82 ПК України тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, для фізичних осіб - підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому - восьмому цього пункту, - 3 робочі дні, інших платників податків - 10 робочих днів. Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів.

З долучених до клопотання слідчого документів не вбачається підстав обмеження у проведенні позапланової перевірки, оскільки жодних даних про проведення попередньої перевірки з питань, про які вказано слідчим, у клопотанні не зазначено і з документів, долучених до клопотання не вбачається.

Враховуючи наявні матеріали клопотання слідчий суддя приходить до висновку про можливість призначення на даний час позапланової перевірки терміном 10 робочих днів, а проведення перевірки доручити співробітникам ГУ ДФС у м. Києві.

Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 40, 93, 110, 309, 372, 532 КПК України, ст.78, 82, 86 Податкового Кодексу України, слідчий суддя -

У Х В А Л И В :

Клопотання прокурора відділу прокуратури м. Києва молодший радник юстиції Басова Дениса Станіславовича, внесене по кримінальному провадженню за № 32016100000000016 від 27.01.2016, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України, про проведення позапланової перевірки з дотримання вимог податкового законодавства в частині нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб платником податку - фізичною особою ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1), - задовольнити.

Надати дозвіл співробітникам ГУ ДФС у м. Києві в рамках кримінального провадження №32016100000000016 від 27.01.2016, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України на проведення позапланової документальної перевірки з дотримання вимог податкового законодавства в частині нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб платником податку - фізичною особою ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1) за період з 01.01.2013 по 01.01.2017рр.

Проведення позапланової перевірки доручити співробітникам ГУ ДФС у м. Києві терміном на 10 робочих днів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Ухвала набирає законної сили з моменту їх оголошення.

Слідчий суддя:

СудШевченківський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення13.04.2017
Оприлюднено25.04.2017
Номер документу66068567
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —761/12397/17

Ухвала від 13.04.2017

Кримінальне

Шевченківський районний суд міста Києва

Осаулов А. А.

Ухвала від 13.04.2017

Кримінальне

Шевченківський районний суд міста Києва

Осаулов А. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні