ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 жовтня 2016 р. Справа № 804/6417/16 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Кононенко О.В. , розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області до КЗО "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 5 "Вербиченька" Синельниківської міської ради про застосування заходів реагування , -
ВСТАНОВИВ :
29.09.2016 року Головне управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою, в якій просить застосувати заходи реагування щодо державного нагляду (контролю) до КЗО Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 5 Вербиченька Синельниківської міської ради, Дніпропетровська область, м. Синельникове, вулиця Виконкомівська, 100, (код ЄДРПОУ 34195647), а саме - заборонити діяльність до усунення порушень санітарного законодавства на харчоблоці, проведення медичних оглядів працівників відповідача, організації та забезпечення протиепідемічного режиму.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що з 13.09.2016р. по 14.09.2016р. було проведено позаплановий захід (обстеження) відповідача, за результатами якого складено акт санітарно-епідеміологічного обстеження об'єкта від 14.09.2016р., в якому зафіксовано порушення санітарного законодавства. З огляду на виявлені порушення санітарного законодавства та бездіяльність відповідача щодо усунення цих порушень, які, зокрема, несуть загрозу життєдіяльності дітей та спричинили наслідки погіршення здоров'я, позивач вимушений звернутися до суду.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.09.2016 року відкрито скорочене провадження у справі.
Копія ухвали про відкриття скороченого провадження відповідачем отримана 19.10.2016 року, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення.
Станом на 24.10.2016 року заперечення відповідача проти адміністративного позову до суду не надходили.
Відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.
Розглянувши матеріали справи та доводи позовної заяви, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
Судом встановлено, що з 13.09.2016р. по 14.09.2016р. Головним управлінням Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області було проведено позаплановий захід (обстеження) в Комунальному закладі освіти Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 5 Вербиченька Синельниківської міської ради.
Перевірку призначено з метою проведення епідеміологічного розслідування (обстеження) випадків гострої кишкової інфекції на підставі екстрених повідомлень: ОСОБА_1 11.01.2014р.н., м. Синельникове, вул. Виконкомівська, 76 з діагнозом гострий гастроентерит ротовірусний, останній день 09.09.2016р., ОСОБА_2 19.03.2011р.н., м. Синельникове, вул. Кутузова, 34 з діагнозом кишкова інфекція синдром гастроентерит), останній день 09.09.2016р., ОСОБА_3 21.04.2013 р.н, м. Синельникове, вул. Леніна, 85а/34 з діагнозом ОРВІ з кишковим синдромом, останній день 09.09.2016р.. ОСОБА_4 05.08.201 Зр.н., м. Синельникове, вул. 25 Дивізії, 2/1, ОРВІ з кишковим синдромом, останній день 09.09.2016р.
За результатами проведеного заходу контролю було складено акт санітарно-епідеміологічного обстеження від 14.09.2016р., відповідно до якого встановлено, що у відповідача відсутні:
- у ясельній групі № 4, 13 дітей у тому числі відсутні з причин: з симптомами захворювання - 2 (ОСОБА_3 3,4р., 11.09.16 - ОРВІ з кишковим синдромом, ОСОБА_5 2,6р., 12.09.16 - гострий гастроентерит рота вірусний),
- молодшій садової групи №5 відсутні 10 дітей, у тому числі відсутні з причин: із симптомами захворювання - 3 (ОСОБА_6 3,1р., 10.09.16 - ОРВІ з кишковим синдромом, ОСОБА_7 3,1р., 12.09.16 - кишкова інфекція синдром гастроентериту ексикоз 0 ступ, (амб), ОСОБА_8 3 р., 12.09.16 - кишкова інфекція синдром гастроентериту ексикоз 0 ступ. (амб).
- у старшій групі №3 відсутні 9 дітей, у тому числі відсутні з причин: із симптомами захворювання: ОСОБА_2 5,5р., 12.09.16 - кишкова інфекція синдром гастроентериту.
У ході розслідування встановлені наступні порушення.
Потужність закладу становить - 115 місць, списковий склад - 143 дітей.
Відповідно до вимог п. 1.6 Державних санітарних норм та правил Влаштування обладнання, утримання дошкільних навчальних закладів та організація життєдіяльності дітей , (затверджений наказом МОЗ України 01.08.2013 № 678 (далі СанПін 678) дошкільний навчальний заклад забезпечує виховання дітей віком від 2 місяців 6 (7) років. Групи комплектуються за віковими (однаковими, різновіковими), сімейними, родинними ознаками відповідно до нормативів наповнюваності.
Наповнюваність груп не повинна перевищувати: для дітей до одного року - 10 осіб; від одного до трьох років - 15 осіб; від трьох до шести (семи) років - 20 осіб; для дітей різновікових груп - 15 осіб; при цілодобовому перебуванні дітей - 10 осіб; в оздоровчий період - до 15 осіб.
Відповідно до встановленого у відповідача списковий склад ясельної групи № 4 - 19 дітей, списковий склад молодшої садової групи № 1 - 24 дітей, списковий склад молодшої садової групи №5 - 23 дитини, списковий склад середньої садової групи №6 - 25 дітей, списковий склад старшої групи №3- 28 дітей, списковий склад середньої групи №2- 25 дітей.
Таким чином наповнюваність груп на третину перевищує проекту потужність закладу.
При епідеміологічному розслідуванні встановлені порушення по організації харчування дітей.
Так, витяжна вентиляція на плитою у харчоблоці не обладнана, що є порушенням вимог п.2 розд. VI Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України 24.03.2016 № 234 (далі Санрегламент 234) та п. 5.1 Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров'я України 17.04.2006 N 298/227 (далі Інструкція 298/227).
Відповідно до п. 2 розд. VI Санрегламенту 234 - Окремі системи вентиляції повинні бути в харчоблоці, ізоляторі, роздягальнях, туалетних кімнатах , п. 5.1. Інструкції 298/227 - 5.1. Над плитою повинна бути витяжна вентиляція.
На харчоблоці недостатній набір технологічного обладнання - маються електроплити (2 ш, 10 конфорок) до складу яких входять духові шафи, електром'ясорубка, мікрохвильова піч, але відсутні картоплечистка, овочерізка, пристрій для протирання що є порушенням вимог п.5.2 Інструкції 298/227.
Відповідно до вимог 5.2. Інструкції 298/227 кухня обладнується і оснащується:
- технологічним обладнанням: плитою; електричними котлами для води, приготування перших страв, молока тощо, відповідно маркованими щодо їх об'єму і призначення; духовою шафою; електричною сковородою; м'ясорубкою; картоплечисткою; пристроєм для протирання; овочерізкою; електрокип'ятильником для забезпечення резервного гарячого водопостачання; столами для обробки продуктів харчування; шафами; стелажами; підтоварниками; колодою для розрубування м'яса тощо.
На момент перевірки виявлені обробні дошки ( фрукти , ОС , сир ), які мають тріщини, не придатні до використання, що є порушенням вимог п.5.2 Інструкції 298/227.
Згідно пункту 5.2 Інструкції 298/227 - Колода для розрубування м'яса повинна бути виготовлена із дерева твердих порід (без тріщин),пофарбована з боків і встановлена на металеву підставку або дерев'яну хрестовину заввишки 20 см. При появі глибоких зарубин та при значному зношенні поверхню колоди періодично спилюють .
Для сушки кухонного посуду та приладдя відсутні ґратчасті полиці, що є порушенням вимог п.5.6 Інструкції 298/227.
Відповідно до п. 5.6. Інструкції 298/227 - 5.6. Інвентар (дошки, ножі, веселки, качалки тощо),кухонний посуд після використання очищають, миють водою (50 град.С)з миючим засобом і ополіскують гарячою водою (температура 65 град.С), просушують на гратчастих полицях.
На момент перевірки не працює електроосвітлення в кладовій, що є порушенням вимог п. 5 розд.ІУ Санрегламент 234.
Джерела штучного освітлення повинні забезпечувати достатнє та рівномірне освітлення всіх приміщень.
На час проведення епідеміологічного розслідування не представлені особисті медичні книжки (Форма первинної облікової документації № 1-ОМК) не пройдений обов'язковий медичний огляд (р.10.п.2 та 3 Санрегламенту № 234).
Медичною сестрою не ведеться розгорнутий лист проходження персоналом обов'язкових медичних оглядів, що є порушенням п.2 р. 10 Санітарного регламенту 234.
Відповідно до пункту 2 розділу 10 Санрегламенту 234 Персонал дошкільних навчальних закладів повинен проходити обов'язкові медичні огляди відповідно до наказу Міністерства охорони здоров'я України від 23.07.2002 № 280 Щодо організації проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08 серпня 2002 року за № 639/6927.
У кожного працівника повинна бути особова медична книжка. Особові медичні книжки зберігаються у медичному кабінеті. Медична сестра повинна вести розгорнутий лист проходження персоналом обов'язкових медичних оглядів.
Зафіксовано порушення відповідачем розділу 7 Санрегламенту 234 - Зберігання прибирального інвентарю у всіх групових осередках не упорядковано - Порушення п. 19 розділу 7 що є порушенням р.7, п.19 Санітарного регламенту 234. - 19. Інвентар для миття підлоги у приміщеннях групових осередків і туалетів необхідно маркувати та зберігати окремо з унеможливленням доступу до них дітей .
В групах відсутній бактерицидні лампи (опромінювані) використовується 1 прилад на весь заклад - п. 18 р.7 Санрегламенту 234 - 18. У приміщеннях дошкільних навчальних закладів можуть бути встановлені бактерицидні лампи (екрановані та відкриті). Дезінфекція приміщень бактерицидними лампами проводиться за відсутності людей відповідно до інструкції .
В середній групі №2 та в молодшій групі №5 1 комплект наматрацників, 2 комплекту немає - порушено п. 9 р.7. Санрегламенту 235 - 9. Кожне спальне місце забезпечується необхідними постільними речами, зокрема матрацом, подушкою, двома ковдрами (для холодного та теплого періоду року), трьома комплектами постільної білизни, двома чохлами на матрац, покривалом, мішком для постільної білизни (при використанні розкладних ліжок), рушниками для обличчя та ніг. До комплекту постільної білизни входить підковдра.
- відсутні господарські шафи для зберігання інвентарю для прибирання та спец.одягу - п. 11 р.7. Санрегламенту 234 - 11. У туалетних кімнатах або в інших
господарських приміщеннях повинні бути господарські шафи для зберігання інвентарю для прибирання, спеціального одягу тощо .
- не дотримується відстань між ліжками до стін, між боковими сторонами ліжок, між узголовях ліжок в старшій групі №3, в середній групі №2 та в середній групі №6 - порушення п. 8. р.7. Санрегламенту 234 - При розміщенні ліжок повинна бути дотримана мінімальна відстань до опалювальних приладів - 20 см. Оптимальна відстань між узголів'ями двох ліжок - 30 см, між боковими сторонами - від 65 см .
За інформацією від Синельниківського районного відділу лабораторних досліджень ДУ Дніпропетровський обласний лабораторний центр Міністерства здоров'я України станом на 16.09.2016 зареєстровано 8 випадків гострої кишкової інфекції.
Суд погоджується з доводами позивача відносно того, що наявність означених порушень санітарного законодавства несуть загрозу середовищу життєдіяльності дітей та можуть спричинювати наслідки погіршення їх здоров`я.
Відповідно статті 31 Закону України Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення, покладаються функції з державного санітарно-епідеміологічного нагляду на відповідних територіях, транспорті.
Визначення мети, основних завдань та порядок здійснення державного санітарно-епідеміологічного нагляду в Україні встановлено Положенням про державний санітарно-епідеміологічний нагляд затверджений постановою КМУ № 1109 від 22 червня 1999 року (далі - Положення № 1109).
Відповідно до пункту 3 Положення № 1109 метою державного санітарно-епідеміологічного нагляду є запобігання, виявлення та припинення порушень санітарного законодавства.
Згідно з пунктом 3 Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів затвердженого постановою КМУ від 2 вересня 2015 р. № 667, основними завданнями Держпродспоживслужби є реалізація державної політики у галузі ветеринарної медицини, сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, карантину та захисту рослин, ідентифікації та реєстрації тварин, санітарного законодавства, попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров'я населення, метрологічного нагляду, ринкового нагляду в межах сфери своєї відповідальності, насінництва та розсадництва (в частині сертифікації насіння і садивного матеріалу, охорони прав на сорти рослин), державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів і реклами в цій сфері;
Відповідно пункту 8, розділу 5 Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області, Головне управління реалізує державну політику в сфері санітарного законодавства, здійснює санітарно - епідеміологічний нагляд за дотриманням санітарного законодавства, розробляє та здійснює санітарні заходи, що стосуються обмеженого ( визначеного кола осіб чи випадків, передбачених законодавством, зокрема щодо обмежування, заборони, тимчасового припинення діяльності, вживання відповідно до закону інших заходів реагування.
Згідно пунктів 1 та 4 частини 2 статті 20 Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів оператори ринку зобов'язані:
забезпечувати дотримання вимог цього Закону щодо гігієнічних вимог до харчових продуктів на всіх стадіях їх виробництва та обігу;
реєструвати потужності у випадках, передбачених цим Законом;
Відповідно статті 42 Закону України № 4004 визначено заходи щодо припинення порушень санітарного законодавства, а саме, обмеження, тимчасова заборона чи припинення діяльності підприємств, установ, організацій, об'єктів будь-якого призначення, технологічних ліній, машин і механізмів, виконання окремих технологічних операцій, користування плаваючими засобами, рухомим складом і літаками у разі невідповідності їх вимогам санітарних норм.
Згідно статті 1 Закону України Про основні засади державного нагляду у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища. Заходами державного нагляду (контролю) є планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.
Відповідно до частини 5 статті 4 Закон України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Згідно частини 7 статті 7 ЗУ Про основні заходи державного заходу (контролю) у сфері господарської діяльності на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Таким чином суд дійшов висновку, що Головне управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області правомірно звернулась з позовом до суду.
Керуючись статтями 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області до КЗО "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 5 "Вербиченька" Синельниківської міської ради про застосування заходів реагування задовольнити.
Застосувати заходи реагування щодо державного нагляду (контролю) до КЗО Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 5 Вербиченька Синельниківської міської ради, Дніпропетровська область, м. Синельникове, вулиця Виконкомівська, 100, (код ЄДРПОУ 34195647), а саме - заборонити діяльність до усунення порушень санітарного законодавства на харчоблоці, проведення медичних оглядів працівників відповідача, організації та забезпечення протиепідемічного режиму.
Постанова підлягає негайному виконанню відповідно до ч.6 ст.183-2 та ч.1 ст. 256 КАС України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя ОСОБА_9
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.10.2016 |
Оприлюднено | 25.04.2017 |
Номер документу | 66079048 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кононенко Олександр Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кононенко Олександр Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні