Постанова
від 23.03.2017 по справі 808/434/17
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 березня 2017 року (14 год. 09 хв.)Справа № 808/434/17 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Нестеренко Л.О. при секретарі Фесик А.В., розглянувши у місті Запоріжжі в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Управління Пенсійного фонду України в Веселівському районі Запорізької області

до Державного підприємства Дослідне господарство Таврія Донецької державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України

про стягнення фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах,

ВСТАНОВИВ:

Управління Пенсійного фонду України в Веселівському районі Запорізької області (надалі - позивач або УПФУ в Веселівському районі Запорізької області) звернулось до суду з адміністративним позовом до Державного підприємства Дослідне господарство Таврія Донецької державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України , яке відповідно до п.1.4 Статуту, Постанови Національної академії аграрних наук України від 30.11.2016 є правонаступником Державного підприємства Дослідне господарство Соцземлеробство Донецької державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України (надалі - відповідач або ДП ДГ ТАВРІЯ ДДСДС НААН ) про стягнення з відповідача 222509 грн. 66 коп. заборгованості з фактичних витрат на виплату та доставку пенсії за віком, призначеної відповідно до п. б - з ст.13 Закону України Про пенсійне забезпечення за періоди серпень-грудень 2015 року, січень-грудень 2016 року, січень 2017 року.

У позові позивач зазначив, що відповідач у порушення вимог Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування не відшкодовує витрати на виплату і доставку пільгових пенсій. У зв'язку з цим, за підприємством утворилася заборгованість у сумі 222509 грн. 66 коп. за періоди серпень-грудень 2015 року, січень-грудень 2016 року, січень 2017 року, яку позивач просить стягнути у судовому порядку.

Від позивача надійшло клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження. Позовні вимоги позивач підтримує у повному обсязі, просить їх задовольнити.

Представник відповідача, повідомлений належним чином про день, час та місце судового розгляду справи, у засідання не прибув. Подав до суду письмові заперечення, в яких, зокрема зазначив, що позивач вказує період необхідних платежів за 18 повних місяців, з яких переліковується помісячно за серпень-грудень 2015 року, січень-грудень 2016 року та січень 2017 року. Між тим, позивачу достеменно відомо про наявність обставин, які унеможливлюють виконання його вимог в повному обсязі у зв'язку набранням чинності Закону України Про внесення зміни до Закону України Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування щодо уточнення об'єкта оподаткування для платників, що обрали спрощену систему оподаткування . Прикінцеві положення цього закону вказують: … 2.Сума заборгованості фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", що утворилася в період з 1 січня 2015 року до дня набрання чинності цим Законом у платників єдиного податку четвертої групи, що визначені у підпункті 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України, підлягає списанню у порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду України за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує Формування та реалізує державну політику у сферах трудових відносин, соціального захисту населення. Таким чином, відповідач вважає, що позивач повинен був самостійно провести дії по списанню заборгованості за період з 01 січня 2015 року і до того часу, поки вказаний закон не набрав законної сили, але в будь-якому випадку це весь час за 2015 рік, а у цьому випадку, позивач повинен був провести дії по списанню заборгованості за серпень-грудень 2015 року. Не зважаючи на вказану обставину, позивачем ґрунтовно проводиться аналіз по необхідності стягнення всієї суми боргу. Крім того, зараз відповідач знаходиться у вкрай скрутному фінансовому становищі і погашення всієї суми боргу, навіть тільки за 2016 рік та січень 2017 року ще більше погіршить стан підприємства. Тому при постановленні судового рішення, відповідач просить одночасно з винесенням постанови про стягнення суми боргу за 2016 рік та січень 2017 року, вирішити питання про його розстрочення на 36 календарних місяців, зважаючи на те, що: ДП ДГ Таврія ОСОБА_1 України є державним підприємством зі 100% часткою держави в особі засновника Національної академії аграрних наук України; ДП ДГ Таврія ОСОБА_1 України є дослідним господарством, основним видом діяльності якого є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (Код КВЕД 01.11), здійснення цієї діяльності є прямо залежним від пори року, як наслідок - отримання прибутку від такого виду діяльності також має сезонний характер. Оскільки основним і єдиним видом діяльності підприємства відповідача є рослинництво, а виробництво сільськогосподарської продукції у рослинництві (фактичне вирощування культур) має сезонний характер, то це відображається на циклічності надходження коштів та, навпаки, здійснення витрат. Обігові кошти надходять виключно від продажу сільськогосподарської продукції власного виробництва. За інформацією зведеного виконавчого провадження №44561389 на майно ДП ДГ Таврія ОСОБА_1 України накладено арешти. Все описане та арештоване майно боржника у відповідності до проведених експертиз було передано на реалізацію на електронні торги СЕТАМ, які поступово проводяться, з урахуванням особливостей зібраного врожаю та врожаю, який знаходиться в полі. Всі кошти, які надходять від реалізації майна розподіляються почергово в межах зведеного виконавчого провадження і боржник не має істотного права на розподіл цих коштів. Відповідно до звіту про фінансові результати за 2016 рік ДП ДГ Соцземлеробство ОСОБА_1 України має наступні фінансові показники: за період 2016 року господарство отримало 6755000,00 грн. збитків, а загалом станом на 16.02.2017 кредиторська заборгованість господарства складає 37339071,20 грн., в тому числі і суму боргів за зведеними виконавчим провадженням.

Відповідно до ч.1 ст.41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд вважає позов позивача таким, що підлягає задоволенню в повному обсязі, з огляду на наступне.

Державне підприємство Дослідне господарство Таврія Донецької державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України є правонаступником Державного підприємства Дослідне господарство Соцземлеробство Донецької державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України та зареєстроване як юридична особа за адресою: 72242, Запорізька область, Веселівський район, с.Таврія, вул.Центральна, буд.6, що підтверджується Статутом державного підприємства, Відомостями з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ), Випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Відповідач має ідентифікаційний код 00853323.

Судом з'ясовано, що працівникам Державного підприємства Дослідне господарство Соцземлеробство Донецької державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України : ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 призначено пенсію на пільгових умовах відповідно до п. д , п. в ст.13 Закону України Про пенсійне забезпечення .

Пенсія призначена на підставі Довідок, які встановлюють характер праці та право на призначення пільгових пенсій, виданих Державним підприємством Дослідне господарство Соцземлеробство Донецької державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України , та на підставі Протоколів про призначення пенсій, наявних в матеріалах справи.

Згідно з п. в ч.1 ст.13 Закону України Про пенсійне забезпечення на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи: трактористи-машиністи, безпосередньо зайняті у виробництві сільськогосподарської продукції в колгоспах, радгоспах, інших підприємствах сільського господарства, - чоловіки після досягнення 55 років і при загальному стажі роботи не менше 30 років, з них не менше 20 років на зазначеній роботі. За відсутності стажу роботи, встановленого абзацом першим цього пункту, у період до 1 квітня 2024 року пенсія за віком на пільгових умовах призначається за наявності стажу роботи: з 1 квітня 2015 року по 31 березня 2016 року - не менше 25 років 6 місяців; з 1 квітня 2016 року по 31 березня 2017 року - не менше 26 років; з 1 квітня 2017 року по 31 березня 2018 року - не менше 26 років 6 місяців; з 1 квітня 2018 року по 31 березня 2019 року - не менше 27 років; з 1 квітня 2019 року по 31 березня 2020 року - не менше 27 років 6 місяців; з 1 квітня 2020 року по 31 березня 2021 року - не менше 28 років; з 1 квітня 2021 року по 31 березня 2022 року - не менше 28 років 6 місяців; з 1 квітня 2022 року по 31 березня 2023 року - не менше 29 років; з 1 квітня 2023 року по 31 березня 2024 року - не менше 29 років 6 місяців.

Як передбачено п. д ч.1 ст.13 Закону України Про пенсійне забезпечення на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи: … д) жінки, які працюють доярками (операторами машинного доїння), свинарками-операторами в колгоспах, радгоспах, інших підприємствах сільського господарства, - після досягнення 55 років і при стажі зазначеної роботи не менше 20 років за умови виконання встановлених норм обслуговування. Норми обслуговування для цих цілей встановлюються в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України. До досягнення віку, встановленого абзацом першим цього пункту, право на пенсію за віком на пільгових умовах мають жінки ІНФОРМАЦІЯ_1 і старші після досягнення ними віку, встановленого абзацами третім - тринадцятим пункту "б" частини першої цієї статті; … .

Відповідно до п.2 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.

До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди вищезазначеним особам пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України Про пенсійне забезпечення (п.2 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування ).

У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (п.2 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування ).

При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом, а саме відповідно до норм Законів України Про пенсійне забезпечення , Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування (п.2 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування ).

Згідно з п.1 ст.1 Закону України Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є, зокрема, суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи.

Відповідно до п.1 ст.2 Закону України Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, крім платників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені у підпункті 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів б - з статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .

Як зазначено у пп.4 п.291.4 ст.291 Податкового кодексу України суб'єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на такі групи платників єдиного податку: 4) четверта група - сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.

Згідно інформації заступника начальника Мелітопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області - начальника Веселівського відділення (вих.№214/10/08-05 від 15.03.2017) ДП ДГ Таврія ОСОБА_1 України впродовж 2015-2016 років знаходилось на загальній формі оподаткування.

Зворотного відповідач суду не довів. Надані відповідачем до суду: Баланс (Звіт про фінансовий стан) на 31.12.2016, Звіт про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід) за 2016 рік не спростовують інформацію Мелітопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області; не доводять, що у 2015-2016 роках частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.

Суд погоджується, що у Прикінцевих положеннях Закону України №802-VIII від 12.11.2015 Про внесення зміни до Закону України Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування щодо уточнення об'єкта оподаткування для платників, що обрали спрощену систему оподаткування , який набрав чинності 01.01.2016 зазначено наступне: … II. Прикінцеві положення 1. ОСОБА_9 набирає чинності через місяць з дня його опублікування. 2. Сума заборгованості фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення , що утворилася в період з 1 січня 2015 року до дня набрання чинності цим Законом у платників єдиного податку четвертої групи, що визначені у підпункті 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України, підлягає списанню у порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду України за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах трудових відносин, соціального захисту населення. … .

Однак, відповідачем документально не доведено віднесення ДП ДГ Таврія ОСОБА_1 України до сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків, тобто до четвертої групи платників єдиного податку - суб'єктів господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності.

Звідси, підстави для списання ДП ДГ Таврія ОСОБА_1 України заборгованості фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення , що утворилася в період з 01.01.2015 до 01.01.2016 (дня набрання чинності Законом України №802-VIII від 12.11.2015) відсутні.

Крім того у п.114 Закону України №71-VIII від 28.12.2014 Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи , який 01.01.2015 набрав чинності, зазначено: … 114) глави 2 "Фіксований сільськогосподарський податок", 3 "Збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на електричну і теплову енергію, крім електроенергії, виробленої кваліфікованими когенераційними установками" і 4 "Збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності" розділу XIV "Спеціальні податкові режими" та розділи XV "Збір за користування радіочастотним ресурсом України", XVI "Збір за спеціальне використання води" і XVII "Збір за спеціальне використання лісових ресурсів" виключити; … .

Відповідно до п.1 ст.4 Закону України Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування на обов'язкове державне пенсійне страхування встановлюються ставки збору в таких розмірах: для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону: 100 відсотків від об'єкта оподаткування.

Виходячи з наведених норм, відповідач, як юридична особа, є платником збору на обов'язкове державне пенсійне страхування.

Статтею 1 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування встановлено, що страховими внесками є кошти відрахувань на соціальне страхування, збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені (які підлягають сплаті) згідно із законодавством, що діяло раніше; надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що спрямовуються на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Аналогічно визначається поняття страхових внесків Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України , затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 №21-1, зареєстрованій в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 за №64/8663 (далі - Інструкція про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України).

Отже, до запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди осіб, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, суми відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах таким особам, сплачуються як збір на обов'язкове державне пенсійне страхування і відносяться до страхових внесків за визначенням, наведеним у Законі України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України .

Порядок відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах визначений главою 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України .

Як зазначено у пп.2.1.1 п.2.1 глави 2 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України , платниками страхових внесків є підприємства, установи й організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування - фіксований податок, єдиний податок та фіксований сільськогосподарський податок), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру.

Згідно з абз.1,2 п.6.1 глави 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до пункту 2 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в таких розмірах: для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Інструкції (крім платників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені у підпункті 4 пункту 291.4 статті 291 глави 1 розділу XIV Податкового кодексу України ), - також 100 відсотків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до абзацу першого частини 2 Прикінцевих положень Закону застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.

Відповідно до п.6.4 глави 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається органами Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом місяця з новопризначених (перерахованих) пенсій.

Як передбачено абз.1,2 п.6.8 глави 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України , у разі призначення пенсій на пільгових умовах особам, які мають необхідний стаж роботи не за місцем призначення цієї пенсії, орган Пенсійного фонду за місцем призначення пенсії надсилає розрахунок згідно з додатками, зазначеними у пункті 6.4 цієї глави для зазначених підприємств, у двох примірниках через орган Пенсійного фонду за місцезнаходженням цього підприємства (крім підприємств, місцезнаходженням яких є вільна економічна зона Крим ). Відшкодування сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у таких випадках здійснюється підприємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцезнаходженням підприємства. У разі ліквідації підприємства без правонаступників або визнання банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури відповідно до Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом розрахунки для відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, органу Пенсійного фонду України за місцезнаходженням такого підприємства та безпосередньо підприємству не направляються.

Розмір суми до відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пенсії, призначеної за віком на пільгових умовах пенсіонерам: ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 за періоди серпень-грудень 2015 року, січень-грудень 2016 року, січень 2017 року підтверджується Розрахунками фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в частині пенсій, призначених відповідно до п. б - з ст.13 Закону України Про пенсійне забезпечення , які надсилалися відповідачу.

Позивачем надано до суду Розрахунок заборгованості ДП ДГ Таврія ОСОБА_1 України , відповідно до якого за відповідачем рахується заборгованість у сумі 222509 грн. 66 коп., яка на час судового розгляду справи не погашена.

Згідно з ч.15 ст.106 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.

У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що відповідач, як платник збору на обов'язкове державне пенсійне страхування та юридична особа, працівники якої вийшли на пільгову пенсію, зобов'язаний відшкодовувати Пенсійному фонду України фактичні витрати на виплату і доставку пільгових пенсій у повному розмірі. Тому, заборгованість у сумі 222509 грн. 66 коп., яка обліковується за відповідачем перед органом Пенсійного фонду України, підлягає стягненню.

Як зазначено у ч.1 ст.257 КАС України, у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні. Так само на відповідних суб'єктів владних повноважень можуть бути покладені обов'язки щодо забезпечення виконання рішення.

У ч.1 ст.263 КАС України зазначено, що за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження можуть звернутися до адміністративного суду першої інстанції (незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист) із заявою про відстрочення або розстрочення виконання судового рішення. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Суд вважає, що стягнення заборгованості у сумі 222509 грн. 66 коп. заборгованості з фактичних витрат на виплату та доставку пенсії за віком, призначеної відповідно до п. в - д ст.13 Закону України Про пенсійне забезпечення , може негативно вплинути на фінансовий стан відповідача, у зв'язку з чим заявлене у запереченні клопотання відповідача про розстрочення виконання судового рішення має бути задоволено - виконання судового рішення повинно бути розстроченим на 24 місяці, зі сплатою щомісяця 6192 грн. 38 коп.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.11, 17, 71, 94, 158-163, 257, 263 КАС України, ст.19 Конституції України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Державного підприємства Дослідне господарство Таврія Донецької державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України (72242, Запорізька область, Веселівський район, с.Таврія, вул.Центральна, буд.6, ідентифікаційний код 00853323) на користь Управління Пенсійного фонду України в Веселівському районі Запорізької області (72202, Запорізька область, Веселівський район смт.Веселе, вул.Козацька, буд.43, ідентифікаційний код 20508605, р/р25600303001090 у ЗОУ ВАТ Державний ощадний банк України , МФО 313957) 222509 грн. 66 коп. заборгованості з фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених згідно з п. в , п. д ст.13 Закону України Про пенсійне забезпечення на пільгових умовах: ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, за періоди серпень-грудень 2015 року, січень-грудень 2016 року, січень 2017 року.

Розстрочити сплату (стягнення) Державним підприємством Дослідне господарство Таврія Донецької державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України заборгованості у сумі 222509 грн. 66 коп. на 36 місяців, з моменту набрання даним судовим рішенням законної сили.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.ст.167, 186, 254 КАС України.

Постанова суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.167, 186 КАС України.

Постанова виготовлена у повному обсязі 23.03.2017.

Суддя Л.О. Нестеренко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.03.2017
Оприлюднено25.04.2017
Номер документу66079250
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/434/17

Ухвала від 23.03.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

Постанова від 23.03.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

Ухвала від 01.03.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

Ухвала від 06.02.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні