Постанова
від 20.10.2009 по справі 2а-25412\09\1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія 6.14

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 жовтня 2009 року Справа №2а-25412/09/1270

Луганський окружний адмі ністративний суд у складі

головуючого судді Чернявс ької Т.І.,

за участю

секретаря судового засіда ння Горпенюк О.А.

та

представників сторін:

від прокурора - помічник прокурора м. Луганська

Петрова Г.В. (посвід чення від 01 липня 2008 року № 524)

від позивача - юриско нсульт ІІ категорії юридично го відділу

Гурова Г.В. (довіреність ві д 20.03.2009 № 696)

від відповідача - Ко зачков О.М. (довіреність від 20.10.2009 № 40-10)

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луган ську

справу за адміністративни м позовом

Прокурора м. Луганська в ін тересах держави в особі

Державного підприємства « Національна енергетична ком панія «Укренерго» в особі

державної інспекції з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної і т еплової енергії в Луганській області

відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбась кому регіоні»

до автогаражного кооперат иву «Темп»

про стягнення штрафу у розм ірі 680,00 грн.,

ВСТАНОВИВ:

27 серпня 2009 року Прокурор м . Луганська звернувся до Луга нського окружного адміністр ативного суду з позовом в інт ересах держави в особі Держа вного підприємства «Націона льна енергетична компанія «У кренерго» в особі державної інспекції з енергетичного на гляду за режимами споживання електричної і теплової енер гії в Луганській області від окремленого підрозділу «Дер женергонагляд у Донбаському регіоні» до автогаражного к ооперативу «Темп» про стягне ння штрафу у розмірі 680,00 грн.

В позовній заяві прокурор з азначив, що державною інспек цією з енергетичного нагляду за режимами споживання елек тричної і теплової енергії в Луганській області по автог аражному кооперативу «Темп» проведено перевірку технічн ого стану та організації екс плуатації електроустановок споживача, за результатами я кої складений припис від 07 бер езня 2008 року ЛЦ 244 № 87/2. 07 жовтня 2008 р оку позивач здійснив перевір ку дотримання відповідачем з аконодавства про електроене ргетику та установив невикон ання вимог Припису ЛЦ 244 № 87/2 від 07 березня 2008 року, за результат ами якої був складений акт ві д 07.10.2008 ЛЦ 244 № 128. На підставі вказа ного акта, 17 жовтня 2008 року держ авною інспекцією з енергетич ного нагляду за режимами спо живання електричної і теплов ої енергії в Луганській обла сті прийнято постанову ЛЦ 244 № 128 про накладення штрафу за по рушення законодавства про ел ектроенергетику в розмірі 680,0 0 грн.

У зв' язку з тим, що сума штр афу автогаражним кооператив ом «Темп» протягом тридцяти днів після надходження поста нови від 17.10.2008 ЛЦ 244 № 128 про наклад ення штрафу за порушення зак онодавства про електроенерг етику не сплачена, прокурор п росить стягнути її в судовом у порядку.

У судовому засіданні проку рор та представник позивача позовні вимоги підтримали, н адали суду пояснення, аналог ічні викладеним у позові.

Відповідач у судовому засі данні позовні вимоги визнав у повному обсязі, про що подав відзив на позовні вимоги від 20 жовтня 2009 року б/н (арк. справи 68).

Вислухавши прокурора, пред ставника позивача та предста вника відповідача, дослідивш и матеріали справи, суд прийш ов до висновку, що позов підля гає задоволенню повністю з о гляду на таке.

Статтею 1 Закону України від 05.04.2007 № 877-5 «Про основні засади д ержавного нагляду (контролю) у сфері господарської діяль ності» регламентовано, що де ржавний нагляд (контроль) - д іяльність уповноважених зак оном центральних органів вик онавчої влади, їх територіал ьних органів, органів місцев ого самоврядування, інших ор ганів (далі - органи державн ого нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених з аконом, щодо виявлення та зап обігання порушенням вимог за конодавства суб' єктами гос подарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокр ема належної якості продукці ї, робіт та послуг, прийнятног о рівня небезпеки для населе ння, навколишнього природног о середовища.

Відповідно до п. 2.1 Положення про державну інспекцію з ене ргетичного нагляду за режима ми споживання електричної і теплової енергії у Луганські й області, метою та завданням и інспекції Держенергонагля ду у Луганській області є спр ияння забезпеченню сталого ф ункціонування об' єднаної е нергетичної системи України , сфери теплопостачання, енер гетичної безпеки держави шля хом здійснення контролю за д отриманням суб' єктами елек троенергетики, суб' єктами в ідносин у сфері теплопостача ння та споживачами електричн ої енергії Луганської област і вимог нормативно - правов их і нормативно - технічних актів у сфері виробництва, по стачання та споживання елект ричної і теплової енергії.

Відносини, що виникають у зв ' язку з виробництвом, перед ачею, постачанням і використ анням енергії, державним наг лядом за безпечним виконання м робіт на об' єктах електро енергетики незалежно від фор м власності, безпечною експл уатацією енергетичного обла днання і державним наглядом за режимами споживання елект ричної і теплової енергії, ре гулює Закон України від 16 жовт ня 1997 року № 575/97-ВР «Про електрое нергетику».

Відповідно до ст. 9 Закону Ук раїни від 16 жовтня 1997 року № 575/97-В Р «Про електроенергетику» де ржавний нагляд в електроенер гетиці здійснюють Державна і нспекція з експлуатації елек тричних станцій і мереж та Де ржавна інспекція з енергетич ного нагляду за режимами спо живання електричної та тепло вої енергії у порядку, встано вленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визна чені законодавством України .

Державна інспекція з енерг етичного нагляду за режимами споживання електричної та т еплової енергії здійснює наг ляд за електричними і теплов икористовуючими установкам и та тепловими мережами спож ивачів та суб' єктів електро енергетики (ч. 4 ст. 9 Закону).

Державні інспектори з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії відповідно до частини 5 статті 9 Закону Ук раїни від 16 жовтня 1997 року № 575/97-ВР «Про електроенергети ку» мають право:

- безперешкодного доступу д о електричних і тепловикорис товуючих установок та теплов их мереж споживачів та суб' єктів електроенергетики;

- отримувати від споживачів та суб' єктів електроенерге тики інформацію, необхідну д ля виконання покладених на н их завдань відповідно до нор мативно-правових актів;

- давати споживачам та суб' єктам електроенергетики обо в' язкові для виконання прип иси про усунення порушень но рмативно-правових актів;

- давати споживачам та суб' єктам електроенергетики при писи про приведення засобів обліку, контролю та регулюва ння споживання електричної і теплової енергії у відповід ність з нормами, правилами і с тандартами в електроенергет иці;

- надсилати власникам об' є ктів споживача подання про н евідповідність займаній пос аді працівника електротехні чного профілю, який своєчасн о не пройшов перевірку знань з електробезпеки та експлуа тації струмоприймачів;

- вимагати від споживачів та суб' єктів електроенергети ки додержання встановлених н ормативно-правовими актами р ежимів споживання електричн ої і теплової енергії;

- надавати приписи щодо непр ипустимості продовження екс плуатації електричних і тепл овикористовуючих установок споживачів, якщо це створює з агрозу життю обслуговуючого персоналу, здоров' ю населе ння;

- застосовувати в установле ному законодавством України порядку санкції до суб' єкт ів господарської діяльності за порушення нормативно-пра вових актів та складати прот околи про адміністративні пр авопорушення.

Відповідно до Положення пр о державний енергетичний наг ляд за режимами споживання е лектричної та теплової енерг ії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07 серпня 1996 року № 929 державн ий енергетичний нагляд за ре жимами споживання електричн ої і теплової енергії, техніч ним станом та організацією е ксплуатації електричних, теп лових, тепловикористовуючих установок та мереж суб' єкт ів електроенергетики, суб' є ктів відносин у сфері теплоп остачання і споживачів елект ричної енергії здійснює Держ авна інспекція з енергетично го нагляду за режимами спожи вання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).

Відповідно до Положення пр о державний енергетичний наг ляд за режимами споживання е лектричної та теплової енерг ії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07 серпня 1996 року № 929 завданн ями та функціями Держенергон агляду є:

- державний енергетичний на гляд за технічним станом та о рганізацією експлуатації ел ектричних, теплових, теплови користовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової ене ргії суб' єктів електроенер гетики, суб' єктів відносин у сфері теплопостачання і сп оживачів електричної енергі ї здійснює Державна інспекці я з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної і теплової енергії (Держ енергонагляд) (п.1);

- здійснення в межах своєї к омпетенції контролю за усуне нням суб' єктами електроене ргетики, суб' єктами відноси н у сфері теплопостачання і с поживачами електричної енер гії виявлених порушень закон одавства у сфері виробництва , постачання та споживання ен ергії (п.2);

- організація розроблення т а запровадження в установлен ому порядку Правил технічної експлуатації електроустано вок споживачів, Правил техні чної експлуатації систем теп лопостачання комунальної ен ергетики, Правил експлуатаці ї теплових установок та тепл ових мереж, а також інших норм ативних та методологічних до кументів відповідно до своєї компетенції (п.3);

- держенергонагляд, серед ін шого, має право застосовуват и до суб' єктів господарюван ня штрафні санкції у порядку , визначеному законодавством ; вимагати від суб' єктів еле ктроенергетики, суб' єктів в ідносин у сфері теплопостача ння і споживачів електричної енергії усунення порушень з аконодавства у сфері виробни цтва, постачання та споживан ня енергії; надавати (надсила ти) суб' єктам електроенерге тики, суб' єктам відносин у с фері теплопостачання і спожи вачам електричної енергії об ов' язкові для виконання при писи, розпорядження та інші р озпорядчі документи щодо усу нення порушень законодавств а у сфері виробництва, постач ання та споживання енергії (п .11);

- законні вимоги посадових о сіб Держенергонагляду є обов ' язковими для виконання кер івниками та посадовими особа ми суб' єктів електроенерге тики, суб' єктів відносин у с фері теплопостачання і спожи вачів електричної енергії не залежно від форми власності (п.15).

07 березня 2008 року державна ін спекція з енергетичного нагл яду за режимами споживання е лектричної і теплової енергі ї в Луганській області прове ла по автогаражному кооперат иву «Темп» обстеження техніч ного стану та організації ек сплуатації електроустаново к споживача, за результатами якої склала припис ЛЦ 244 № 87/2, як ий отриманий посадовою особо ю автогаражного кооперативу «Темп» 11 березня 2008 року (арк. сп рави 10-12).

07 жовтня 2008 року державна інс пекція з енергетичного нагля ду за режимами споживання ел ектричної і теплової енергії в Луганській області здійсн ила перевірку дотримання авт огаражним кооперативом «Тем п» законодавства про електро енергетику та установила нев иконання в установлений терм ін вимоги Припису ЛЦ 244 № 87/2, про що склала акт перевірки ЛЦ 244 № 128 (арк. справи 9). На підставі акт а перевірки державна інспекц ія з енергетичного нагляду з а режимами споживання електр ичної і теплової енергії в Лу ганській області 17 жовтня 2008 ро ку винесла постанову ЛЦ 244 № 128 п ро накладення штрафу за пору шення законодавства про елек троенергетику в розмірі 680,00 гр н. (арк. справи 8). Дана постанова згідно повідомлення про вру чення поштового відправленн я була отримана автогаражним кооперативом «Темп» 22 жовтня 2008 року (арк. справи 6).

Відповідно до ч. 4 ст. 26 Закону України «Про електроенергет ику», споживач енергії несе в ідповідальність за порушенн я умов договору з енергопост ачальником та правил користу вання електричною і тепловою енергією та виконання припи сів державних інспекцій з ен ергетичного нагляду за режим ами споживання електричної т а теплової енергії згідно із законодавством України.

Відповідно до п. 2 ч. 3 ст. 27 Зако ну України «Про електроенерг етику», суб' єкти господарсь кої діяльності несуть відпов ідальність за ухилення від в иконання або несвоєчасне вик онання рішень чи приписів На ціональної комісії регулюва ння електроенергетики Украї ни, Державної інспекції з екс плуатації електричних станц ій і мереж, Державної інспекц ії з енергетичного нагляду з а режимами споживання електр ичної та теплової енергії та порушення умов ліцензій у ви гляді штрафу у розмірі до п' яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Санкції, передбачені части ною третьою статті 27 Закону Ук раїни від 16 жовтня 1997 року № 575/97-В Р «Про електроенергетику», з астосовуються в порядку, вст ановленому Кабінетом Мініст рів України.

Відповідно до п. 2. 1 Положення про державну інспекцію з ене ргетичного нагляду за режима ми споживання електричної і теплової енергії у Луганські й області, метою та завданням и інспекції Держенергонагля ду у Луганській області є спр ияння забезпеченню сталого ф ункціонування об' єднаної е нергетичної системи України , сфери теплопостачання, енер гетичної безпеки держави шля хом здійснення контролю за д отриманням суб' єктами елек троенергетики, суб' єктами в ідносин у сфері теплопостача ння та споживачами електричн ої енергії Луганської област і вимог нормативно - правов их і нормативно - технічних актів у сфері виробництва, по стачання та споживання елект ричної і теплової енергії.

Згідно з п. 4. 1. 3 Положення про державну інспекцію з енергет ичного нагляду за режимами с поживання електричної і тепл ової енергії у Луганській об ласті, інспекція Держенергон агляду у Луганській області має право застосовувати до с уб' єктів господарської дія льності штрафні санкції в по рядку, визначеному законодав ством.

Згідно із Положенням про по рядок накладення на суб' єкт ів господарювання штрафів за порушення законодавства в г алузі електроенергетики та с фері теплопостачання, затвер дженим постановою Кабінету М іністрів України від 21 липня 1 999 року № 1312:

- штрафи за порушення законо давства в галузі електроенер гетики та сфері теплопостача ння накладаються на суб' єкт ів господарювання за неподан ня інформації або подання за відомо недостовірної інформ ації, передбаченої в ліцензі ях на виробництво, передачу а бо постачання електричної ен ергії та в нормативно-правов их актах, що регулюють питанн я функціонування об' єднано ї енергетичної системи, техн ічного стану та організації експлуатації електричних, те плових, тепловикористовувал ьних установок і мереж і спож ивання та ухилення від викон ання або несвоєчасне виконан ня рішень, приписів, розпоряд жень, інших розпорядчих доку ментів Національної комісії регулювання електроенергет ики, Державної інспекції з ек сплуатації електричних стан цій і мереж, Державної інспек ції з енергетичного нагляду за режимами споживання елект ричної та теплової енергії т а порушення умов ліцензій (п.2) ;

- рішення про накладення штр афу приймається на підставі акта перевірки суб' єкта гос подарювання, складеного поса довими особами НКРЕ, та акта п еревірки (протоколу) суб' єк та господарювання, складеног о посадовими особами Державн ої інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду (п.7);

- рішення про накладення штр афу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з е ксплуатації електричних ста нцій та мереж і постановою (ро зпорядженням) Держенергонаг ляду (п.8);

- постанова або розпоряджен ня про накладення штрафу скл адається у двох примірниках, перший примірник постанови або розпорядження залишаєть ся в органі, який її оформив, д ругий примірник у 3-денний тер мін після оформлення постано ви або розпорядження надсила ється (видається повноважном у представнику) для сплати шт рафу суб' єкту господарюван ня (п.9);

- суб' єкт господарювання сплачує штраф за порушення з аконодавства в галузі електр оенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (роз порядження) про його накладе ння, а за порушення законодав ства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийн яття постанови (розпорядженн я) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судо вому порядку (п.10);

- рішення про накладенн я на суб' єктів господарюван ня штрафів може бути оскарже не в установленому законом п орядку (п.11).

Враховуючи те, що автогараж ний кооператив «Темп» постан ову державної інспекції з ен ергетичного нагляду за режим ами споживання електричної і теплової енергії у Луганськ ій області від 17 жовтня 2008 року ЛЦ 244 № 128 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику у розм ірі 680,00 грн. у встановленому по рядку не оскаржив, внаслідок чого вона на момент розгляду справи є чинною та такою, що п ідлягає виконанню, а також те , що в порушення вимог п. 10 Полож ення про порядок накладення на суб' єктів господарюванн я штрафів за порушення закон одавства в галузі електроене ргетики та сфері теплопостач ання протягом тридцяти днів з дня прийняття постанови пр о накладення штрафу за поруш ення законодавства про елект роенергетику суму штрафу не сплатив, позовні вимоги визн аються судом обґрунтованими та такими, що підлягають повн ому задоволенню.

Враховуючи вимоги ч. 4 ст. 94 КА С України, а також те, що проку рор відповідно до п. 30 ч. 1 ст. 4 Д екрету Кабінету Міністрів Ук раїни від 21 січня 1993 року № 7-93 «Пр о державне мито» від сплати д ержавного мита (судового збо ру) звільнений, судові витрат и у цій справі не підлягають с тягненню з відповідача, оскі льки у справах, в яких позивач ем є суб' єкт владних повнов ажень, а відповідачем - фізичн а чи юридична особа, судові ви трати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни у судовому засіданні 20 жовт ня 2009 року проголошено вступн у та резолютивну частини пос танови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, про що згідно вимог ч. 4 ст. 167 КАС України повідомлено після п роголошення вступної та резо лютивної частин постанови у судовому засіданні.

Керуючись ст. ст. 17, 18, 94, 158-163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов за довольнити повністю.

Стягнути з автогаражного кооперативу «Темп» (ідентифі каційний код 13378645, місцезнаход ження: 91019, м. Луганськ, пров. Воєн коматський, буд. 2) в доход Держ авного бюджету України суму штрафу у розмірі 680,00 грн. (шістс от вісімдесят гривень).

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.

Про апеляційне оскарження спочатку подається заява. Об ґрунтування мотивів оскарже ння і вимоги до суду апеляцій ної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.

Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Донецького апел яційного адміністративного суду через Луганський окруж ний адміністративний суд. Ко пія апеляційної скарги одноч асно надсилається особою, як а її подає, до суду апеляційно ї інстанції.

Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом двад цяти днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Постанова складена у повн ому обсязі 26 жовтня 2009 року.

Суддя Т.І . Чернявська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.10.2009
Оприлюднено14.05.2010
Номер документу6608036
СудочинствоАдміністративне
🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні