Категорія 6.14
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 жовтня 2009 року Справа №2а-25412/09/1270
Луганський окружний адмі ністративний суд у складі
головуючого судді Чернявс ької Т.І.,
за участю
секретаря судового засіда ння Горпенюк О.А.
та
представників сторін:
від прокурора - помічник прокурора м. Луганська
Петрова Г.В. (посвід чення від 01 липня 2008 року № 524)
від позивача - юриско нсульт ІІ категорії юридично го відділу
Гурова Г.В. (довіреність ві д 20.03.2009 № 696)
від відповідача - Ко зачков О.М. (довіреність від 20.10.2009 № 40-10)
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луган ську
справу за адміністративни м позовом
Прокурора м. Луганська в ін тересах держави в особі
Державного підприємства « Національна енергетична ком панія «Укренерго» в особі
державної інспекції з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної і т еплової енергії в Луганській області
відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбась кому регіоні»
до автогаражного кооперат иву «Темп»
про стягнення штрафу у розм ірі 680,00 грн.,
ВСТАНОВИВ:
27 серпня 2009 року Прокурор м . Луганська звернувся до Луга нського окружного адміністр ативного суду з позовом в інт ересах держави в особі Держа вного підприємства «Націона льна енергетична компанія «У кренерго» в особі державної інспекції з енергетичного на гляду за режимами споживання електричної і теплової енер гії в Луганській області від окремленого підрозділу «Дер женергонагляд у Донбаському регіоні» до автогаражного к ооперативу «Темп» про стягне ння штрафу у розмірі 680,00 грн.
В позовній заяві прокурор з азначив, що державною інспек цією з енергетичного нагляду за режимами споживання елек тричної і теплової енергії в Луганській області по автог аражному кооперативу «Темп» проведено перевірку технічн ого стану та організації екс плуатації електроустановок споживача, за результатами я кої складений припис від 07 бер езня 2008 року ЛЦ 244 № 87/2. 07 жовтня 2008 р оку позивач здійснив перевір ку дотримання відповідачем з аконодавства про електроене ргетику та установив невикон ання вимог Припису ЛЦ 244 № 87/2 від 07 березня 2008 року, за результат ами якої був складений акт ві д 07.10.2008 ЛЦ 244 № 128. На підставі вказа ного акта, 17 жовтня 2008 року держ авною інспекцією з енергетич ного нагляду за режимами спо живання електричної і теплов ої енергії в Луганській обла сті прийнято постанову ЛЦ 244 № 128 про накладення штрафу за по рушення законодавства про ел ектроенергетику в розмірі 680,0 0 грн.
У зв' язку з тим, що сума штр афу автогаражним кооператив ом «Темп» протягом тридцяти днів після надходження поста нови від 17.10.2008 ЛЦ 244 № 128 про наклад ення штрафу за порушення зак онодавства про електроенерг етику не сплачена, прокурор п росить стягнути її в судовом у порядку.
У судовому засіданні проку рор та представник позивача позовні вимоги підтримали, н адали суду пояснення, аналог ічні викладеним у позові.
Відповідач у судовому засі данні позовні вимоги визнав у повному обсязі, про що подав відзив на позовні вимоги від 20 жовтня 2009 року б/н (арк. справи 68).
Вислухавши прокурора, пред ставника позивача та предста вника відповідача, дослідивш и матеріали справи, суд прийш ов до висновку, що позов підля гає задоволенню повністю з о гляду на таке.
Статтею 1 Закону України від 05.04.2007 № 877-5 «Про основні засади д ержавного нагляду (контролю) у сфері господарської діяль ності» регламентовано, що де ржавний нагляд (контроль) - д іяльність уповноважених зак оном центральних органів вик онавчої влади, їх територіал ьних органів, органів місцев ого самоврядування, інших ор ганів (далі - органи державн ого нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених з аконом, щодо виявлення та зап обігання порушенням вимог за конодавства суб' єктами гос подарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокр ема належної якості продукці ї, робіт та послуг, прийнятног о рівня небезпеки для населе ння, навколишнього природног о середовища.
Відповідно до п. 2.1 Положення про державну інспекцію з ене ргетичного нагляду за режима ми споживання електричної і теплової енергії у Луганські й області, метою та завданням и інспекції Держенергонагля ду у Луганській області є спр ияння забезпеченню сталого ф ункціонування об' єднаної е нергетичної системи України , сфери теплопостачання, енер гетичної безпеки держави шля хом здійснення контролю за д отриманням суб' єктами елек троенергетики, суб' єктами в ідносин у сфері теплопостача ння та споживачами електричн ої енергії Луганської област і вимог нормативно - правов их і нормативно - технічних актів у сфері виробництва, по стачання та споживання елект ричної і теплової енергії.
Відносини, що виникають у зв ' язку з виробництвом, перед ачею, постачанням і використ анням енергії, державним наг лядом за безпечним виконання м робіт на об' єктах електро енергетики незалежно від фор м власності, безпечною експл уатацією енергетичного обла днання і державним наглядом за режимами споживання елект ричної і теплової енергії, ре гулює Закон України від 16 жовт ня 1997 року № 575/97-ВР «Про електрое нергетику».
Відповідно до ст. 9 Закону Ук раїни від 16 жовтня 1997 року № 575/97-В Р «Про електроенергетику» де ржавний нагляд в електроенер гетиці здійснюють Державна і нспекція з експлуатації елек тричних станцій і мереж та Де ржавна інспекція з енергетич ного нагляду за режимами спо живання електричної та тепло вої енергії у порядку, встано вленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визна чені законодавством України .
Державна інспекція з енерг етичного нагляду за режимами споживання електричної та т еплової енергії здійснює наг ляд за електричними і теплов икористовуючими установкам и та тепловими мережами спож ивачів та суб' єктів електро енергетики (ч. 4 ст. 9 Закону).
Державні інспектори з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії відповідно до частини 5 статті 9 Закону Ук раїни від 16 жовтня 1997 року № 575/97-ВР «Про електроенергети ку» мають право:
- безперешкодного доступу д о електричних і тепловикорис товуючих установок та теплов их мереж споживачів та суб' єктів електроенергетики;
- отримувати від споживачів та суб' єктів електроенерге тики інформацію, необхідну д ля виконання покладених на н их завдань відповідно до нор мативно-правових актів;
- давати споживачам та суб' єктам електроенергетики обо в' язкові для виконання прип иси про усунення порушень но рмативно-правових актів;
- давати споживачам та суб' єктам електроенергетики при писи про приведення засобів обліку, контролю та регулюва ння споживання електричної і теплової енергії у відповід ність з нормами, правилами і с тандартами в електроенергет иці;
- надсилати власникам об' є ктів споживача подання про н евідповідність займаній пос аді працівника електротехні чного профілю, який своєчасн о не пройшов перевірку знань з електробезпеки та експлуа тації струмоприймачів;
- вимагати від споживачів та суб' єктів електроенергети ки додержання встановлених н ормативно-правовими актами р ежимів споживання електричн ої і теплової енергії;
- надавати приписи щодо непр ипустимості продовження екс плуатації електричних і тепл овикористовуючих установок споживачів, якщо це створює з агрозу життю обслуговуючого персоналу, здоров' ю населе ння;
- застосовувати в установле ному законодавством України порядку санкції до суб' єкт ів господарської діяльності за порушення нормативно-пра вових актів та складати прот околи про адміністративні пр авопорушення.
Відповідно до Положення пр о державний енергетичний наг ляд за режимами споживання е лектричної та теплової енерг ії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07 серпня 1996 року № 929 державн ий енергетичний нагляд за ре жимами споживання електричн ої і теплової енергії, техніч ним станом та організацією е ксплуатації електричних, теп лових, тепловикористовуючих установок та мереж суб' єкт ів електроенергетики, суб' є ктів відносин у сфері теплоп остачання і споживачів елект ричної енергії здійснює Держ авна інспекція з енергетично го нагляду за режимами спожи вання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).
Відповідно до Положення пр о державний енергетичний наг ляд за режимами споживання е лектричної та теплової енерг ії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07 серпня 1996 року № 929 завданн ями та функціями Держенергон агляду є:
- державний енергетичний на гляд за технічним станом та о рганізацією експлуатації ел ектричних, теплових, теплови користовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової ене ргії суб' єктів електроенер гетики, суб' єктів відносин у сфері теплопостачання і сп оживачів електричної енергі ї здійснює Державна інспекці я з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної і теплової енергії (Держ енергонагляд) (п.1);
- здійснення в межах своєї к омпетенції контролю за усуне нням суб' єктами електроене ргетики, суб' єктами відноси н у сфері теплопостачання і с поживачами електричної енер гії виявлених порушень закон одавства у сфері виробництва , постачання та споживання ен ергії (п.2);
- організація розроблення т а запровадження в установлен ому порядку Правил технічної експлуатації електроустано вок споживачів, Правил техні чної експлуатації систем теп лопостачання комунальної ен ергетики, Правил експлуатаці ї теплових установок та тепл ових мереж, а також інших норм ативних та методологічних до кументів відповідно до своєї компетенції (п.3);
- держенергонагляд, серед ін шого, має право застосовуват и до суб' єктів господарюван ня штрафні санкції у порядку , визначеному законодавством ; вимагати від суб' єктів еле ктроенергетики, суб' єктів в ідносин у сфері теплопостача ння і споживачів електричної енергії усунення порушень з аконодавства у сфері виробни цтва, постачання та споживан ня енергії; надавати (надсила ти) суб' єктам електроенерге тики, суб' єктам відносин у с фері теплопостачання і спожи вачам електричної енергії об ов' язкові для виконання при писи, розпорядження та інші р озпорядчі документи щодо усу нення порушень законодавств а у сфері виробництва, постач ання та споживання енергії (п .11);
- законні вимоги посадових о сіб Держенергонагляду є обов ' язковими для виконання кер івниками та посадовими особа ми суб' єктів електроенерге тики, суб' єктів відносин у с фері теплопостачання і спожи вачів електричної енергії не залежно від форми власності (п.15).
07 березня 2008 року державна ін спекція з енергетичного нагл яду за режимами споживання е лектричної і теплової енергі ї в Луганській області прове ла по автогаражному кооперат иву «Темп» обстеження техніч ного стану та організації ек сплуатації електроустаново к споживача, за результатами якої склала припис ЛЦ 244 № 87/2, як ий отриманий посадовою особо ю автогаражного кооперативу «Темп» 11 березня 2008 року (арк. сп рави 10-12).
07 жовтня 2008 року державна інс пекція з енергетичного нагля ду за режимами споживання ел ектричної і теплової енергії в Луганській області здійсн ила перевірку дотримання авт огаражним кооперативом «Тем п» законодавства про електро енергетику та установила нев иконання в установлений терм ін вимоги Припису ЛЦ 244 № 87/2, про що склала акт перевірки ЛЦ 244 № 128 (арк. справи 9). На підставі акт а перевірки державна інспекц ія з енергетичного нагляду з а режимами споживання електр ичної і теплової енергії в Лу ганській області 17 жовтня 2008 ро ку винесла постанову ЛЦ 244 № 128 п ро накладення штрафу за пору шення законодавства про елек троенергетику в розмірі 680,00 гр н. (арк. справи 8). Дана постанова згідно повідомлення про вру чення поштового відправленн я була отримана автогаражним кооперативом «Темп» 22 жовтня 2008 року (арк. справи 6).
Відповідно до ч. 4 ст. 26 Закону України «Про електроенергет ику», споживач енергії несе в ідповідальність за порушенн я умов договору з енергопост ачальником та правил користу вання електричною і тепловою енергією та виконання припи сів державних інспекцій з ен ергетичного нагляду за режим ами споживання електричної т а теплової енергії згідно із законодавством України.
Відповідно до п. 2 ч. 3 ст. 27 Зако ну України «Про електроенерг етику», суб' єкти господарсь кої діяльності несуть відпов ідальність за ухилення від в иконання або несвоєчасне вик онання рішень чи приписів На ціональної комісії регулюва ння електроенергетики Украї ни, Державної інспекції з екс плуатації електричних станц ій і мереж, Державної інспекц ії з енергетичного нагляду з а режимами споживання електр ичної та теплової енергії та порушення умов ліцензій у ви гляді штрафу у розмірі до п' яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Санкції, передбачені части ною третьою статті 27 Закону Ук раїни від 16 жовтня 1997 року № 575/97-В Р «Про електроенергетику», з астосовуються в порядку, вст ановленому Кабінетом Мініст рів України.
Відповідно до п. 2. 1 Положення про державну інспекцію з ене ргетичного нагляду за режима ми споживання електричної і теплової енергії у Луганські й області, метою та завданням и інспекції Держенергонагля ду у Луганській області є спр ияння забезпеченню сталого ф ункціонування об' єднаної е нергетичної системи України , сфери теплопостачання, енер гетичної безпеки держави шля хом здійснення контролю за д отриманням суб' єктами елек троенергетики, суб' єктами в ідносин у сфері теплопостача ння та споживачами електричн ої енергії Луганської област і вимог нормативно - правов их і нормативно - технічних актів у сфері виробництва, по стачання та споживання елект ричної і теплової енергії.
Згідно з п. 4. 1. 3 Положення про державну інспекцію з енергет ичного нагляду за режимами с поживання електричної і тепл ової енергії у Луганській об ласті, інспекція Держенергон агляду у Луганській області має право застосовувати до с уб' єктів господарської дія льності штрафні санкції в по рядку, визначеному законодав ством.
Згідно із Положенням про по рядок накладення на суб' єкт ів господарювання штрафів за порушення законодавства в г алузі електроенергетики та с фері теплопостачання, затвер дженим постановою Кабінету М іністрів України від 21 липня 1 999 року № 1312:
- штрафи за порушення законо давства в галузі електроенер гетики та сфері теплопостача ння накладаються на суб' єкт ів господарювання за неподан ня інформації або подання за відомо недостовірної інформ ації, передбаченої в ліцензі ях на виробництво, передачу а бо постачання електричної ен ергії та в нормативно-правов их актах, що регулюють питанн я функціонування об' єднано ї енергетичної системи, техн ічного стану та організації експлуатації електричних, те плових, тепловикористовувал ьних установок і мереж і спож ивання та ухилення від викон ання або несвоєчасне виконан ня рішень, приписів, розпоряд жень, інших розпорядчих доку ментів Національної комісії регулювання електроенергет ики, Державної інспекції з ек сплуатації електричних стан цій і мереж, Державної інспек ції з енергетичного нагляду за режимами споживання елект ричної та теплової енергії т а порушення умов ліцензій (п.2) ;
- рішення про накладення штр афу приймається на підставі акта перевірки суб' єкта гос подарювання, складеного поса довими особами НКРЕ, та акта п еревірки (протоколу) суб' єк та господарювання, складеног о посадовими особами Державн ої інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду (п.7);
- рішення про накладення штр афу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з е ксплуатації електричних ста нцій та мереж і постановою (ро зпорядженням) Держенергонаг ляду (п.8);
- постанова або розпоряджен ня про накладення штрафу скл адається у двох примірниках, перший примірник постанови або розпорядження залишаєть ся в органі, який її оформив, д ругий примірник у 3-денний тер мін після оформлення постано ви або розпорядження надсила ється (видається повноважном у представнику) для сплати шт рафу суб' єкту господарюван ня (п.9);
- суб' єкт господарювання сплачує штраф за порушення з аконодавства в галузі електр оенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (роз порядження) про його накладе ння, а за порушення законодав ства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийн яття постанови (розпорядженн я) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судо вому порядку (п.10);
- рішення про накладенн я на суб' єктів господарюван ня штрафів може бути оскарже не в установленому законом п орядку (п.11).
Враховуючи те, що автогараж ний кооператив «Темп» постан ову державної інспекції з ен ергетичного нагляду за режим ами споживання електричної і теплової енергії у Луганськ ій області від 17 жовтня 2008 року ЛЦ 244 № 128 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику у розм ірі 680,00 грн. у встановленому по рядку не оскаржив, внаслідок чого вона на момент розгляду справи є чинною та такою, що п ідлягає виконанню, а також те , що в порушення вимог п. 10 Полож ення про порядок накладення на суб' єктів господарюванн я штрафів за порушення закон одавства в галузі електроене ргетики та сфері теплопостач ання протягом тридцяти днів з дня прийняття постанови пр о накладення штрафу за поруш ення законодавства про елект роенергетику суму штрафу не сплатив, позовні вимоги визн аються судом обґрунтованими та такими, що підлягають повн ому задоволенню.
Враховуючи вимоги ч. 4 ст. 94 КА С України, а також те, що проку рор відповідно до п. 30 ч. 1 ст. 4 Д екрету Кабінету Міністрів Ук раїни від 21 січня 1993 року № 7-93 «Пр о державне мито» від сплати д ержавного мита (судового збо ру) звільнений, судові витрат и у цій справі не підлягають с тягненню з відповідача, оскі льки у справах, в яких позивач ем є суб' єкт владних повнов ажень, а відповідачем - фізичн а чи юридична особа, судові ви трати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни у судовому засіданні 20 жовт ня 2009 року проголошено вступн у та резолютивну частини пос танови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, про що згідно вимог ч. 4 ст. 167 КАС України повідомлено після п роголошення вступної та резо лютивної частин постанови у судовому засіданні.
Керуючись ст. ст. 17, 18, 94, 158-163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов за довольнити повністю.
Стягнути з автогаражного кооперативу «Темп» (ідентифі каційний код 13378645, місцезнаход ження: 91019, м. Луганськ, пров. Воєн коматський, буд. 2) в доход Держ авного бюджету України суму штрафу у розмірі 680,00 грн. (шістс от вісімдесят гривень).
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.
Про апеляційне оскарження спочатку подається заява. Об ґрунтування мотивів оскарже ння і вимоги до суду апеляцій ної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Донецького апел яційного адміністративного суду через Луганський окруж ний адміністративний суд. Ко пія апеляційної скарги одноч асно надсилається особою, як а її подає, до суду апеляційно ї інстанції.
Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом двад цяти днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Постанова складена у повн ому обсязі 26 жовтня 2009 року.
Суддя Т.І . Чернявська
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.10.2009 |
Оприлюднено | 14.05.2010 |
Номер документу | 6608036 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні