Категорія № 6.6.2
ПОСТАНОВА
Іменем України
17 вересня 2009 року Справа № 2а-21736/09/1270
Луганський окружний а дміністративний суд у складі :
судді Ірмето вої О.В.,
при секретарі Зацепіній Ю.В.,
в присутності сторін
представник позивача: Назаренко Н.О.,
Відповідач : ОСОБ А_3
третьої особи: Мах ортова Ю.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Л енінської міжрайонної держа вної інспекції у м.Луганську до приватного підприємства «ТБФ «Профстрой», третя особ а: державний реєстратор Луг анської міської ради про ви знання недійсним запису про державну перереєстрацію, при пинення юридичної особи та в изнання недійсним свідоцтво платника з моменту реєстрац ії, -
В С Т А Н О В И В:
07 квітня 2009 року до Луганськ ого окружного адміністратив ного суду надійшов позов Лен інської міжрайонної державн ої інспекції у м.Луганську до приватного підприємства «ТБ Ф «Профстрой», третя особа: де ржавний реєстратор Луганс ької міської ради про визна ння недійсним запису про дер жавну перереєстрацію, припин ення юридичної особи та визн ання недійсним свідоцтво пла тника з моменту реєстрації.
У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, надав поясненн я аналогічно позову, зазначи в, що ПП «ТБФ «Профстрой» є «ф іктивним» підприємством, за юридичною адресою не знаходи ться, ніякої діяльності не зд ійснює.
Таким чином, вважає, що діял ьність ПП «ТБФ «Профстрой» в ідбувалася з порушенням вимо г діючого законодавства.
Просив суд визнати недійсн им запис про проведення дер жавної реєстрації відповіда ча, визнання недійсним запис у з моменту видачі свідоцтва про реєстрацію платника под атку на додану вартість та пр ипинити юридичну особу підп риємства.
Представник відповідача в судовому засіданні надав по яснив, що фінансово-господар ською діяльністю він ніколи не займався, податкову звітн ість до інспекції не надавав , угод не укладав та роботи нік ому не доручав .
Під час судового засідання свідок ОСОБА_3 надав пояс нення, що приблизно 10-15 липня 2006 року на зупинці по вул. Чапаєв а м. Луганськ до нього звернув ся не знайомий йому чоловік, я кий назвався „ОСОБА_4” та запропонував йому зайнятися підприємницькою діяльністю , тобто відкрити на його ім' я приватне підприємство „Торг івельно-будівельну фірму „Пр офстрой”. Через декілька дні в вони зустрілися біля юриди чної контори по вул. К.Маркса м . Луганська для оформлення до кументів, а потім їздили за пе чатками та штампами. Після їх отримання відразу передав „ ОСОБА_4”. Підприємство бул о зареєстровано за його дома шньою адресою, але там підпри ємства ніколи не було. Фінанс ово-господарською діяльніст ю він ніколи не займався, пода ткову звітність до інспекції не надавав, угод не укладав та роботи нікому не доручав.
Представник третьої особи у судовому засіданні запере чував проти вимоги позивача про скасування державної реє страції відповідача, зазначи в, що реєстрація товариства б ула проведена відповідно до вимог чинного законодавства . Проти припинення юридичної особи ПП «ТБФ «Профстрой» не заперечував.
Заслухавши пояснення пре дставників сторін, свідка, ви вчивши матеріали справи, дос лідивши надані сторонами док ази, суд вважає, що позов підл ягає частковому задоволенню з наступних підстав.
У судовому засіданні встан овлено, що 19.07.2006 року державним реєстратором виконавчого к омітету Луганської місь кої ради зареєстровано в яко сті юридичної особи - ПП «ТБ Ф «Профстрой» про що зроблен о запис у журналі обліку реєс траційних справ за № 13821020000009085 та в ключено до Єдиного державног о реєстру підприємству з при своєнням ідентифікаційного коду 32968490 та взято на облік до Л енінської МДПІ в м. Луганська .
Згідно довідки ЄДР № 49243 20.7.2006 ро ку здійснений запис про вклю чення відомостей про юридичн у особу - ПП «ТБФ «Профстрой » (а.с.№16).
Відповідно довідки про вст ановлення фактичного місцез находження платника податкі в ПП „ТБФ „Профстрой” за заз наченою адресою в реєстрацій них не знаходиться (а.с.№7).
17.06.2009 року державним реєстрат ором виконавчого комітету Луганської міської ради пр оведена реєстраційна дія про внесення інформації щодо ві дсутності юридичної особи за вказаною адресою (а.с.№39).
Засновником та керівником є ОСОБА_3 , ІНФОРМА ЦІЯ_1, який прописаний за адр есою: 91031, АДРЕСА_1.
Згідно пояснень ОСОБА_3 від 30.08.06., у червні 2006 р. він познай омився з гр. на ім'я «ОСОБА_4 », який запропонував йому зар еєструвати приватне підприє мство на своє ім'я за матеріал ьну винагороду. ОСОБА_3 по годився. Разом із «ОСОБА_4 » вони почали займатися реєс трацією підприємства, а саме звернулися до юридичної фір ми, де були підготовлені всі н еобхідні документи. ОСОБА_3 . підписував всі документи, які у подальшому «ОСОБА_4» забрав собі. Пізніше вони від крили розрахункові рахунки в банку «Фінанси та кредит» м. К иїва. Більш «ОСОБА_4» ОСО БА_3 не бачив, де знаходяться установчі документи, штамп т а печатка підприємства йому невідомо. Фінансово-господар ською діяльністю він ніколи не займався, податкову звітн ість до інспекції не надавав , угод не укладав та роботи нік ому не доручав.
Відповідно до статті 24 Зако ну України «Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців» від 15 травня 2003 року №755-IV для пров едення державної реєстрації юридичної особи засновник (з асновники) або уповноважена ними особа повинні особисто подати державному реєстрато ру (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) та кі документи:
- заповнену реєстраційну к артку на проведення державно ї реєстрації юридичної особи ;
- примірник оригіналу або н отаріально посвідчену копію рішення засновників або упо вноваженого ними органу про створення юридичної
- два примірники установчи х документів;
- документ, що засвідчує вне сення реєстраційного збору з а проведення державної реєст рації юридичної особи.
Статтею 25 Закону № 755-IV передба чений порядок проведення дер жавної реєстрації юридичної особи, згідно якого, державн ий реєстратор за відсутності підстав для залишення докум ентів, які подані для проведе ння державної реєстрації юри дичної особи, без розгляду зо бов' язаний перевірити ці до кументи на відсутність підст ав для відмови у проведенні д ержавної реєстрації юридичн ої особи, які передбачені час тиною першою статті 27 цього За кону.
Згідно части 3 статті 25 Закон у № 755-IV за відсутності підстав для відмови у проведенні дер жавної реєстрації юридичної особи державний реєстратор повинен внести до реєстрацій ної картки на проведення дер жавної реєстрації юридичної особи ідентифікаційний код відповідно до вимог Єдиного державного реєстру підприєм ств та організацій України т а внести до Єдиного державно го реєстру запис про проведе ння державної реєстрації юри дичної особи на підставі від омостей цієї реєстраційної к артки.
Аналізуючи норми Господар ського кодексу України (далі - ГК України) слід зазначити , що згідно з частиною 1 ст. 216 уча сники господарських відноси н несуть господарсько-правов у відповідальність за правоп орушення у сфері господарюва ння шляхом застосування до п равопорушників господарськ их санкцій на підставах і в по рядку, передбаченому цим Код ексом, іншими законами та дог овором.
Частиною 1 ст. 238 ГК України пе редбачено, що за порушення вс тановлених законодавчими ак тами правил здійснення госпо дарської діяльності до суб' єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваже ними органами державної влад и або місцевого самоврядуван ня адміністративно-господар ські санкції, тобто заходи ор ганізаційно-правового або ма йнового характеру, спрямован і на припинення правопорушен ня суб' єкта господарювання та ліквідацію його наслідкі в.
Згідно з частиною 1 ст. 247 ГК У країни у разі здійснення суб ' єктом господарювання діял ьності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарсь ку санкцію у вигляді скасува ння державної реєстрації цьо го субєкта та його ліквідаці ї
Частиною 1 ст. 59 ГК України пе редбачено, що припинення дія льності субєкта господарюва ння здійснюється у випадках, передбачених цим Кодексом, - з а рішенням суду. Частиною 6 ціє ї ж статті, зокрема, визначено , що суб' єкт господарювання ліквідується у разі скасува ння його державної реєстраці ї у випадках передбачених за коном.
Статтею 4 Закону України «П ро державну податкову службу в Україні» від 4 грудня 1990 року N 509-XII визначено, що Державна под аткова адміністрація Україн и є центральним органом вико навчої влади.
Із зазначеного суд приходи ть до висновку, що позивач не н алежить до кола осіб, визначе них частиною 2 статті 110 Цивіль ного кодексу України, які маю ть право вимоги про визнання запису недійсним, а також заз начає, що позивач не належить і до кола осіб, визначених ста ттею 239 ГК України, яким надано право на застосування адмін істративно-господарської са нкції у вигляді визнання зап ису недійсним.
Частиною 2 ст. 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи мі сцевого самоврядування, їх п осадові особи зобов' язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.
У зв' язку з цим суд приходи ть до висновку, що позовні вим оги позивача щодо визнання н едійсним запису про державну реєстрацію відповідача не о бґрунтовані та задоволенню н е підлягають.
Що стосується позовної вим оги позивача про припинення юридичної особи - приватног о підприємства «ТБФ «Профстр ой», суд виходить з наступног о.
Позивач просить припинити юридичну особу відповідача, у зв' язку з тим, що підприємс тво відсутнє за юридичною ад ресою.
Відповідно до частини 2 стат ті 38 Закону України «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мців» від 15 травня 2003 року №755-IV пі дставами для постановлення с удового рішення щодо припине ння юридичної особи, що не пов ' язано з банкрутством юриди чної особи, зокрема, є:
- визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення зак ону, допущені при створенні ю ридичної особи, які не можна у сунути;
- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;
- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.
Оскільки в судовому засіда нні було встановлено, що ПП « ТБФ «Профстрой» відсутнє за юридичною адресою, що підтве рджується довідкою ЄДР (а.с. 38,39 ) про проведення реєстраційн ої дії державним реєстраторо м виконавчого комітету Луг анської міської ради про вн есення інформації щодо відсу тності юридичної особи за вк азаною адресою, суд вважає за можливим припинити юридичну особу - ПП «ТБФ «Профстрой» .
Питання по судових витрата х не вирішуються, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а статтею 94 Кодексу адміністра тивного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
На підставі викладеного, к еруючись ст. ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158 - 163 Кодек су адміністративного судочи нства України, Закону Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців», ст. 110 Цивіл ьного кодексу України, статт ями 59, 216, 238 239 Цивільно-процесуал ьного кодексу України, Закон ом України «Про державну под аткову службу», суд -
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Ленінської Міжрайонної державної подат кової інспекції у М.Лугансь ку до приватного підприємс тва «ТБФ „Профстрой», третя о соба: державний реєстратор Луганської міської ради пр о визнання недійсним запису про державну перереєстрацію , припинення юридичної особи , визнання недійсним свідоцт ва платника ПДВ з моменту йог о видачі задовольнити частко во.
Припинити юридичну особу в ідповідача - приватне підпри ємство «ТБФ „Профстрой», (код ЄДРПОУ 32968490, вул. Курчатова, 9/16 м. Л уганськ 91031), зареєстроване Вик онавчим комітетом Лугансь кої міської ради 19 липня 2006 ро ку.
В іншій частині позовних ви мог відмовити за необґрунтов аністю.
Постанова суду може бути ос каржена до Донецького апеляц ійного адміністративного су ду. Заява про апеляційне оска рження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повном у обсязі. Апеляційна скарга н а постанову суду першої інст анції подається протягом два дцяти днів після подання зая ви про апеляційне оскарження . Апеляційна скарга може бути подана без попереднього под ання заяви про апеляційне ос карження, якщо скарга подаєт ься у строк, встановлений для подання заяви про апеляційн е оскарження.
Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння заяви про апеляційне оск арження, встановленого Кодек сом адміністративного судоч инства України, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана в строк, вст ановлений цим Кодексом, ухва ла суду першої інстанції наб ирає законної сили після зак інчення цього строку.
Копію даної постанови напр авити Виконавчому комітету Луганської міської ради (м.Луганськ, вул.Коцюбинськог о, 14), після набрання постаново ю законної сили.
СУДДЯ О.В.Ірметова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.09.2009 |
Оприлюднено | 17.05.2010 |
Номер документу | 6608095 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Ірметова Олеся Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні