Категорія 6.9
П О С Т А Н О В А
Іменем України
27 жовтня 2009 року Спр ава № 2а-22122/09/1270
Луганський окружний адміністративний суд у склад і:
Судді: Ка чуріної Л.С.
при секретарі: Смішливій І.М.
в присутності сторін:
представника позивача Харченко О.О.
представника відповідача Кравченко Н.І.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за адміністрат ивним позовом Державної інсп екції з контролю за цінами в Л уганській області до Комунал ьного підприємства «Жилсерв іс №7» про стягнення суми екон омічних санкцій , -
В С Т А Н О В И В:
22 квітня 2009 року до Лугансь кого окружного адміністрати вного суду надійшов адмініст ративний позов Державної інс пекції з контролю за цінами в Луганській області до Комун ального підприємства «Жилсе рвіс №7» про стягнення суми ек ономічних санкцій у розмірі 40529,79 грн.
Позивач в обґрунтування св оїх позовних вимог посилаєть ся на те, що відповідач є юриди чною особою та зареєстровани й виконавчим комітетом Стаха нівської міської ради Луганс ької області 29.01.2001 року за №835.
У період з 24.02.2009 року по12.03.2009 рок у працівниками Державної інс пекції з контролю за цінами в Луганській області була про ведена перевірка Комунально го підприємства «Жилсервіс № 7» з питань дотримання держав ної дисципліни цін при форму ванні, встановленні та засто суванні тарифів на житлово-к омунальні послуги.
На момент перевірки було вс тановлено, що підприємцем по рушено порядок формування, в становлення та застосування цін, а саме:
- при введенні в дію тарифу н а послуги з утримання будинк ів і споруд та прибудинкових територій у розмірі 1,1471 грн/м2, з атвердженого рішенням Стаха новської міської ради від 26.12.20 08 №715, підприємством допущено й ого передчасне застосування з 01.01.2009 при тому, що вказане ріше ння міської ради набрало чин ності 07.01.2009. Обґрунтований тари ф в період з 01.01.2009 по 01.06.2009 складав 1,0653 грн/м2 згідно рішення Стаха новської міської ради від 16.09.20 08 №467. У зв' язку з чим сума необ ґрунтовано отриманої виручк и склала 645,64 грн.
- при застосуванні тарифів н а послуги з утримання будинк ів і споруд та прибудинкових територій, затверджених ріш еннями Стахановської місько ї ради від16.10.2007 №533, від 20.05.2008 №250, від 16.09.2008 №467, від 26.12.2008 №715, підприємство м було завищено вартість пос луг з утримання будинків і сп оруд та прибудинкових терито рій для населення за рахунок : включення повної вартості п ослуги «Прибирання прибудин кової території» при фактичн ому її наданні не в повному об сязі в період з 01.04.2008 по 28.02.2009, у зв' язку з чим сума необґрунтова но отриманої виручки склала 9130,97 грн.; включення повної варт ості послуги «Поточний ремон т конструктивних елементів, інженерних систем» при її фа ктичному наданні в повному о бсязі в період з 01.10.2008 по 31.12.2008, у зв ' язку з чим сума необґрунто вано отриманої виручки склал а 3733,32 грн.
На підставі акту перевірки за порушення діючого законо давства Державною інспекціє ю з контролю за цінами в Луган ській області було прийнято рішення № 52 від 19.03.2009 року, яким в ідповідачу було визначено ек ономічні санкції у розмірі 4052 9,79 грн.
У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги, надав поясненн я аналогічні позову. Просив з адовольнити позов у повному обсязі.
Представник відповідача у судовому засіданні позов не визнав, просив відмовити у за доволенні позовних вимог за необґрунтованістю.
Заслухавши пояснення пре дставників сторін, дослідивш и матеріали справи, суд дійшо в до висновку про задоволенн я адміністративного позову з наступних підстав.
Судом встановлено, що відпо відач Комунальне підпри ємство «Жилсервіс №7» є юриди чною особою та зареєстровани й виконавчим комітетом Стаха нівської міської ради Луганс ької області 29.01.2001 року за №835.
У період з 24.02.2009 року по12.03.2009 рок у працівниками Державної інс пекції з контролю за цінами в Луганській області була про ведена перевірка Комунально го підприємства «Жилсервіс № 7» з питань дотримання держав ної дисципліни цін при форму ванні, встановленні та засто суванні тарифів на житлово-к омунальні послуги.
На момент перевірки було вс тановлено, що підприємцем по рушено порядок формування, в становлення та застосування цін, а саме:
- при введенні в дію тарифу н а послуги з утримання будинк ів і споруд та прибудинкових територій у розмірі 1,1471 грн/м2, з атвердженого рішенням Стаха новської міської ради від 26.12.20 08 №715, підприємством допущено й ого передчасне застосування з 01.01.2009 при тому, що вказане ріше ння міської ради набрало чин ності 07.01.2009. Обґрунтований тари ф в період з 01.01.2009 по 01.06.2009 складав 1,0653 грн/м2 згідно рішення Стаха новської міської ради від 16.09.20 08 №467. У зв' язку з чим сума необ ґрунтовано отриманої виручк и склала 645,64 грн.
- при застосуванні тарифів н а послуги з утримання будинк ів і споруд та прибудинкових територій, затверджених ріш еннями Стахановської місько ї ради від16.10.2007 №533, від 20.05.2008 №250, від 16.09.2008 №467, від 26.12.2008 №715, підприємство м було завищено вартість пос луг з утримання будинків і сп оруд та прибудинкових терито рій для населення за рахунок : включення повної вартості п ослуги «Прибирання прибудин кової території» при фактичн ому її наданні не в повному об сязі в період з 01.04.2008 по 28.02.2009, у зв' язку з чим сума необґрунтова но отриманої виручки склала 9130,97 грн.; включення повної варт ості послуги «Поточний ремон т конструктивних елементів, інженерних систем» при її фа ктичному наданні в повному о бсязі в період з 01.10.2008 по 31.12.2008, у зв ' язку з чим сума необґрунто вано отриманої виручки склал а 3733,32 грн.
19.03.2009 року Державною інспекці єю з контролю за цінами в Луга нській області було прийнято рішення № 52 про застосування до відповідача економічних санкцій у розмірі 40529,79 грн.
23.03.2009 року на адресу підприєм ства було надіслано рішення про застосування економічни х санкцій, претензія та припи с, що підтверджується поштов им повідомленням.
Відповідно ст. 13 Закону Укра їни «Про ціни та ціноутворен ня» державний контроль за ці нами здійснюється при встано вленні і застосуванні держав них фіксованих та регульован их цін і тарифів. Контроль за д одержанням державної дисцип ліни цін здійснюється органа ми, на які ці функції покладен о Урядом України.
Згідно з п.5 ч.1 ст. 20 Закону Укр аїни «Про житлово-комунальні послуги» споживач має право , зокрема, на зменшення розмі ру плати за надані послуги в р азі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості в порядку, визначен ому договором або законодавс твом.
Пунктом 6 ч.2 ст.21 Закону Украї ни «Про житлово-комунальні п ослуги» виконавець зобов' язаний, зокрема, розглядати у визначений законодавством т ермін претензії та скарги сп оживачів і проводити відпові дні перерахунки розміру плат и за житлово-комунальні посл уги в разі їх ненадання або на дання не в повному обсязі, зни ження їх якості.
У відповідності із п.2 загал ьної частини Порядку формув ання тарифів на послуги з утр имання будинків і споруд та п рибудинкових територій роз мір тарифів (нормативних вит рат, пов' язаних з утримання м будинків і споруд та прибуд инкових територій) визначаєт ься по кожному будинку окрем о залежно від кількісних пок азників фактичного надання п ослуг з урахуванням забезпеч ення належного санітарно-гіг ієнічного, протипожежного, т ехнічного стану будинків і с поруд та прибудинкових терит орій згідно з типовим перелі ком послуг.
Згідно із ст. 14 Закону Україн и «Про ціни та ціноутворення » вся необгрунтовано одержа на підприємством, організаці єю сума виручки в результаті порушення державної дисципл іни цін та діючого порядку ви значення вартості будівницт ва, що здійснюється із залуче нням коштів Державного бюдже ту України, також коштів держ авних підприємств, установ т а організацій підлягає вилуч енню в доход відповідного бю джету залежно від підпорядко ваності підприємства, органі зації. Крім того, стягується ш траф у двократному розмірі н еобгрунтовано одержаної сум и виручки.
Як вбачається з матеріалів справи, рішення про застосув ання фінансових санкцій у вс тановлений законодавством с трок відповідачем не оскарже не. У разі невиконання суб' є ктом підприємницької діяльн ості рішення про застосуванн я фінансових санкцій протяго м 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на п ідставі рішення суду.
У зв'язку з цим суд приходит ь до висновку, що позовні вимо ги позивача про стягнення шт рафних санкцій у розмірі 40529,79 г рн. відповідають чинному зак онодавству, документально об ґрунтовані, підтверджені мат еріалами справи і підлягають задоволенню в повному обсяз і .
Питання про розподіл судов их витрат, відповідно до ст. 94 К АС України вирішується таким чином. Так як судове рішення у хвалене на користь сторони - суб' єкта владних повноваже нь, суд присуджує з іншої стор они всі здійснені нею докуме нтально підтверджені судові витрати, пов' язані із залуч енням свідків та проведенням судових експертиз. Відповід но до ч.4 ст. 94 КАС України, у спра вах, в яких позивачем є суб' є кт владних повноважень, а від повідачем - фізична чи юрид ична особа, судові витрати, зд ійснені позивачем, з відпові дача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158 - 163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, ст.ст. 13, 14 Зак ону України «Про ціни та ціно утворення», п.5 ч.1 ст. 20, 6 ч.2 ст.21 За кону України «Про житлово-ко мунальні послуги», п.2 загальн ої частини Порядку формуван ня тарифів на послуги з утрим ання будинків і споруд та при будинкових територій, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Д ержавної інспекції з контрол ю за цінами в Луганській обла сті до Комунального підприєм ства «Жилсервіс №7» про стягн ення суми економічних санкці й задовольнити повністю.
Стягнути з Комунального пі дприємства «Жилсервіс №7» (Лу ганська область, м. Стаханов, в ул. Полярна, 75, р/р 26000590577551 в ЛФ АКБ « Укрсоцбанк», МФО 304018, код 31348886) в до ход Державного бюджету Украї ни (р/р 31114106700085, одержувач Держбюд жет м. Стаханов, код 24046662, МФО 804013, к од виду платежу 21081100) суму еконо мічних санкцій у розмірі 40 529 (с орок тисяч п' ятсот двадцять дев' ять гривень) 79 коп.
Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння заяви про апеляційне оск арження, встановленого Кодек сом адміністративного судоч инства України, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана в строк, вст ановлений цим Кодексом, пост анова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через с уд першої інстанції шляхом п одачі в десятиденний строк з дня проголошення постанови заяви про апеляційне оскарже ння і поданням після цього пр отягом двадцяти днів апеляці йної скарги, з подачею її копі ї до апеляційної інстанції а бо в порядку частини 5 статті 1 86 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови скл адено та підписано 02 листопад а 2009 року.
СУДДЯ
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2009 |
Оприлюднено | 17.05.2010 |
Номер документу | 6608107 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Качуріна Людмила Сагідбатдалівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні